PDA

View Full Version : Dakar 2003 - Europa - stage 1 => 3


Bart
01-01-2003, 16:01
awel... 't is zover! Vandaag de eerste rit.

totaal afstand: 8 552 Km = 5 216 km spéciale + 3 306 verbindingsritten

3 ritten in Europa, 3 in Tunesië, 5 in Libië én 6 in Egypte

Overzicht Europese ritten:

=> Stage 1 - Wednesday 1 January 2003 - MARSEILLE / NARBONNE

Spéciale 1 km
Liaison 264 km

=> Stage 2 - Thursday 2 January 2003 - NARBONNE / CASTELLÓN

Liaison 21 km
Special 43 km
Liaison 510 km

=> Stage 3 - Friday 3 January 2003 - CASTELLÓN / VALENCIA

Liaison 5 km
Special 8 km
Liaison 82 km

jos
01-01-2003, 17:48
waar kan je dat volgen op internet ????

Raceboy
01-01-2003, 17:49
www.dakar.com

simpel nietwaar ;)

Sennake
01-01-2003, 18:09
Nieuws van Mistery, correspondent ter plaatse : 13.30 uur : vrachtwagen De Rooy afgekeurd op de technische controle. Verbindingsstangen op het achterste deel van de rolkooi ontbreken. Een pak laswerk en later op de dag herkeuring.
Bij AD Sport alles gekeurd en ok bevonden.

Bart
01-01-2003, 19:05
dit vond ik op www.parijs-dakar.nl

Om even 13.00 uur was de wagen van Jan de Rooy aan de beurt. Slechts t.a.v. de ophanging van de schijnwerpers op de truck werden enige kanttekeningen gezet door de keurmeesters. Daarnaast werden de helmen van het team om onduidelijke redenen afgekeurd, vooral tot grote woede van Tom Colsoul. Bij de beschildering in de kleuren van Gauloises waren de typenummers weggevallen en dat was voor de pietluttige keurmeesters reden om de helmen af te keuren. Het probleem is inmiddels verholpen. Er zijn reeds nieuwe helmen onderweg, terwijl de ploeg de tijd heeft tot Valencia om de nieuwe helmen ter keuring aan te bieden.



Om 17.00 uur is de start van de motoren, waarna om 19.20 uur de eerste auto aan de proloog mag beginnen. De start vindt plaats op volgorde van de nummers die op de voertuigen staan

R@ce@holiC
01-01-2003, 21:57
Dakarupdate misteryracing : geen goed begin voor volkswagen (http://www.misteryracing.com/site/Dakar/Nieuws.htm#1/1 vw)

Sennake
01-01-2003, 22:08
Stand bij de wagens :

1 201 SHINOZUKA / DELLI - ZOTTI 01' 43" 00' 00"
2 206 PETERHANSEL / COTTRET 01' 44" 00' 01"
3 200 MASUOKA / SCHULZ 01' 44" 00' 01"
4 207 BIASION / SIVIERO 01' 46" 00' 03"
5 215 HENRARD / WILLIS 01' 49" 00' 06"
6 202 FONTENAY / PICARD 01' 50" 00' 07"
7 214 MAGNALDI / LAVIEILLE 01' 51" 00' 08"
8 208 SCHLESSER / LURQUIN 01' 51" 00' 08"
9 209 SERVIA / OLLER CARBO 01' 52" 00' 09"
10 204 VATANEN / THORNER 01' 53" 00' 10"
11 217 DE VILLIERS / MAIMON 01' 53" 00' 10"
12 203 KLEINSCHMIDT / PONS 01' 54" 00' 11"
13 205 DE MEVIUS / GUEHENNEC 01' 55" 00' 12"
14 221 ALPHAND / STEVENSON 01' 56" 00' 13"
15 212 KOLBERG / LOURIVAL 01' 56" 00' 13"
16 233 MISSLIN / POLATO 01' 56" 00' 13"
17 227 ORIOLI / DOMINELLA 01' 57" 00' 14"
18 224 MONTERDE / TORNABELL 01' 57" 00' 14"
19 211 SOUSA / MAGNE 01' 58" 00' 15"
20 247 DEPPING / BACHHUBER 01' 58" 00' 15"
21 232 VIGOUROUX / WINOCQ 01' 58" 00' 15"
22 210 DE LAVERGNE / DUBOIS 02' 00" 00' 17"
23 218 AL MUTAIWEI / MONNET 02' 01" 00' 18"
24 240 ARNOUX / VAN BREMPT 02' 01" 00' 18"
25 231 GUINOT / KROISS 02' 04" 00' 21"
26 229 HOUSIEAUX / PIO 02' 04" 00' 21"
27 234 SALINERO / CRUZ SENRA 02' 06" 00' 23"
28 238 VILA ALTIMIR / PALACIOS 02' 07" 00' 24"
29 220 STRUGO / LARROQUE 02' 07" 00' 24"
30 216 VILLALBA / GARCIA 02' 10" 00' 27"
31 236 MAYER / BORSOTTO 02' 10" 00' 27"
32 230 ANQUETIL / FRACHON 02' 12" 00' 29"
33 249 PLAZA PEREZ / SALVADOR IBANEZ 02' 14" 00' 31"
34 219 RATET / GARCIN 02' 16" 00' 33"
35 248 FOJ / GONZALES CARPI 02' 16" 00' 33"
36 244 LORA LAMIA / DI PERSIO 02' 17" 00' 34"
37 242 GIL / SANTIVERI 02' 18" 00' 35"
38 246 SMULEVICI / GAMBILLON 02' 18" 00' 35"
39 241 BELMONDO / ALCARAZ 02' 19" 00' 36"
40 223 ASAGA / ARAKAWA 02' 20" 00' 37"
41 235 LOOMANS / SMETS 02' 21" 00' 38"
42 250 VAN CAUWENBERGE / DEVOS 02' 22" 00' 39"
43 228 LOUBET / DEBRON 02' 22" 00' 39"
44 245 WAUTERS / DAMEN 02' 24" 00' 41"
45 222 JOINEAU / BOYON 02' 26" 00' 43"
46 243 KATAYAMA / TROUBLE 02' 26" 00' 43"
47 239 GIBON / GIBON 02' 30" 00' 47"
48 237 ARCARONS / MAS VILARRASA 02' 38" 00' 55"
49 225 PESCAROLO / DE LIEDEKERKE DE PAILHE 12' 11" 10' 28"
50 226 METGE / METGE 12' 20" 10' 37"

Bron : dakar.com

Werner333
01-01-2003, 22:33
En de rest?????

R@ce@holiC
01-01-2003, 22:37
er moet nogn deel rijden e , en trouwens die mensen moete da nog verwerken zekers...

fordje
02-01-2003, 13:43
Ik ben even de stand van enkele belgen gaan opzoeken op de officiele DAKAR-site (http://www.dakar.fr/2003/us/index.html) :

22 255 WAUTERS / DAMEN 76h 26' 03" 30h
14' 33" 2h 16' 00"
27 203 DE MEVIUS / GUEHENNEC
79h 24' 31" 33h 13' 01" 24h 22' 00"
28 242 ICKX / LARDEAU 7
9h 45' 54" 33h 34' 24" 1h 00' 00"
32 302 DE BORREKENS / PAUWELS
86h 05' 53" 39h 54' 23" 1h 06' 00"

Waarom hebben ze eigenlijk allemaal al zo een straftijd staan?

Er is amper 1 speciale en 1 verbindingsrit gereden ...

jos
02-01-2003, 14:02
alles staat nog zeer dicht bij elkaar de kopgroep dan er is nog nie veel over te zeggen we moeten nog enkele specialles wachten om te zien of mitsu competitief is

Bart
02-01-2003, 14:05
Originally posted by fordje
Ik ben even de stand van enkele belgen gaan opzoeken op de officiele DAKAR-site (http://www.dakar.fr/2003/us/index.html) :
Waarom hebben ze eigenlijk allemaal al zo een straftijd staan?

Er is amper 1 speciale en 1 verbindingsrit gereden ...

Ik heb er in het begin van het jaar ook een beetje moeite mee... maar we zijn dus 2003 (én niet 2002) :D

(ickx deet vorig jaar mee onder dat startnummer, en nu niet...; en 76h voor 1 km is vrij traag niwaar ;) )

R@ce@holiC
02-01-2003, 14:59
Nieuws op misteryracing.com:
2/1/03

Ongeval Koen Wauters

De startnummer 245 , de RAV 4 proto van het duo Wauters-Damen heeft zojuist een ongeval gehad. Er is veel schade. De wagen is op de linkerkant omgekiept in een bocht waardoor de linkerflank van de wagen volledig beschadigd is. Koen en Jurgen zijn ok

Met de 257 is alles ok , ze hebben een rustige rit gereden.

Raceboy
02-01-2003, 15:02
op de verbindingsrit ? Was vandaag toch geen SS ?

redje
02-01-2003, 15:03
Goe bezig. Hopelijk houdt de RAV4 t vol tot het einde.

R@ce@holiC
02-01-2003, 15:03
ss van 43 km

weet niet waar het gebeurd is , krijg gewoon bericht dat het gebeurd is , dat het gebeurd is is al erg genoeg :(

R@ce@holiC
02-01-2003, 15:29
Het blijkt er beter uit te zien dan verwacht , ze gaan proberen het te herstellen.

fordje
02-01-2003, 15:42
>Davy,

Is dit directe input vanuit de AD-entourage?
Op de Dakar-site is hiervan (nog) niks terug te vinden. Ook op ed Mistery-link via Telenet staat nog niks...

Als het alleen plaatwerk is, valt het mss nog mee. Als de kooi maar OK is, anders hebben ze mss problemen met de technische controle.

Ik snap het allemaal niet..? Da's nu elk jaar dat ze een stommiteit voorhebben in Europa. :frusty:

Achtertrein kapot, turbo,.. nu dit...

Waarom toch ? De Dakar wordt niet in Marseille gewonnen, maar in de duinen. Daar tellen geen minuten, maar uren.

BTW, die straftijden die daarstraks nog op de site stonden zijn weg.!? :confused:
Ik denk dat ze op daar secretariaat nog een beetje in neiuwjaarsstemming zijn en voorlopig een rommeltje van de hele boel maken.

R@ce@holiC
02-01-2003, 16:35
patrick,

dit is inderdaad van de AD-entourage afkomstg , van mistery nl , die mij op de hoogte houd van de gebneurtenissen daar.

Ze zijn inmiddels terug vertrokken uit het wagenpark voor de verbindingsrit , er is geen mechanische schade en ook geen schade aan het chassis. Enkel polyesther schade , een verbrijzelde voorruit , het licht en de spiegel. Het is allemaal hersteld. De AD mecano's hebben hun degelijkheid weeral eens bewezen. Chapeau mannen!

vincentdb2001
02-01-2003, 16:35
=> www.pitstop.tv :

Koen Wauters is bij het begin van de tweede Dakar-rit in Corbieres overkop gegaan. Wauters rolde met lage snelheid, de schade valt dus mee.

Na een kleine 9 kilometer op de 43 km lange proef ging Wauters in een korte bocht ondersteboven met de gloednieuwe Toyota RAV4 van AD Sport.
Wauters: “Het is toch niet te geloven. We reden misschien maar 20 per uur. Eerst ging ie op zijn flank en dan rolde hij door. Ik hoop, ik smeek, tot hierboven, dat er niks aan de mechaniek geraakt is. Het lijkt op her eerst zicht inderdaad alleen maar carrosserie-schade te zien en een flink gebarsten voorruit. Ik ben dan zeer rustig naar het einde van de proef gereden. Ik zag niks meer en ik was toch ook wel geschrokken. Mijn zelfvertrouwen was weg.”

Het is niet de eerste keer dat Wauters in de Europese proeven van de Dakar problemen kent. De afgelopen jaren was er telkens een incident dat het team van AD Sport tot herstelling noopte.
Met een nieuwe voorruit op de RAV4 konden Wauters en Damen de lange verbinding naar Castellon aanvatten.

Joost Van Cauwenberge was de beste van de prive-Belgen met een 35ste krono. Kort voor het einde van de proef had Van Cauwenberge wel een lichte aanrijding met een deelnemer, die hij net in een haarspeld had ingehaald.

R@ce@holiC
02-01-2003, 16:36
En de misterylink :) drukt eens op f5 om te vernieuwen ;)

fordje
02-01-2003, 16:41
Originally posted by R@ce@holiC
En de misterylink :) drukt eens op f5 om te vernieuwen ;)

Gij hebt gefoefeld ! :D Daarstraks stond dat er nog nie hé ! ;)

Vooruit, en nu Koen op't gemakske den boot op sturen.
Als er daar ook maar geen wrak ergens in het water ligt. ;)

R@ce@holiC
02-01-2003, 16:46
Daarstraks stond dat er wel patrick :) al van 13u50 om precies te zijn

JPMontoya
02-01-2003, 17:42
Stand + uitslag rit 2 WAGENS !
--------------------------
1 206 PETERHANSEL / COTTRET 38' 48" 00' 00"
2 217 DE VILLIERS / MAIMON 39' 05" 00' 17"
3 200 MASUOKA / SCHULZ 39' 22" 00' 34"
4 205 DE MEVIUS / GUEHENNEC 39' 32" 00' 44"
5 204 VATANEN / THORNER 39' 35" 00' 47"
6 207 BIASION / SIVIERO 39' 40" 00' 52"
7 211 SOUSA / MAGNE 39' 54" 01' 06"
8 210 DE LAVERGNE / DUBOIS 40' 15" 01' 27"
9 202 FONTENAY / PICARD 40' 24" 01' 36"
10 201 SHINOZUKA / DELLI - ZOTTI 40' 30" 01' 42"
11 209 SERVIA / OLLER CARBO 40' 52" 02' 04"
12 221 ALPHAND / STEVENSON 40' 54" 02' 06"
13 247 DEPPING / BACHHUBER 41' 30" 02' 42"
14 208 SCHLESSER / LURQUIN 41' 43" 02' 55"
15 215 HENRARD / WILLIS 42' 23" 03' 35"
16 224 MONTERDE / TORNABELL 42' 40" 03' 52"
17 229 HOUSIEAUX / PIO 43' 09" 04' 21"
18 212 KOLBERG / LOURIVAL 43' 35" 04' 47"
19 259 PRIETO / VELHINHO 43' 36" 04' 48"
20 225 PESCAROLO / DE LIEDEKERKE DE PAILHE 43' 42" 04' 54"
21 249 PLAZA PEREZ / SALVADOR IBANEZ 43' 57" 05' 09"
22 227 ORIOLI / DOMINELLA 43' 58" 05' 10"
23 238 VILA ALTIMIR / PALACIOS 43' 59" 05' 11"
24 214 MAGNALDI / LAVIEILLE 44' 24" 05' 36"
25 228 LOUBET / DEBRON 44' 33" 05' 45"
26 231 GUINOT / KROISS 44' 52" 06' 04"
27 220 STRUGO / LARROQUE 45' 00" 06' 12"
28 312 OLIVEIRA / JORDAO 45' 05" 06' 17"
29 244 LORA LAMIA / DI PERSIO 45' 06" 06' 18"
30 266 SALVATORE / GILLONNIER 45' 10" 06' 22"
31 292 KIS / CZEGLEDI 45' 16" 06' 28"
32 218 AL MUTAIWEI / MONNET 45' 20" 06' 32"
33 271 ERRANDONEA / IGOA 45' 20" 06' 32"
34 234 SALINERO / CRUZ SENRA 45' 29" 06' 41"
35 232 VIGOUROUX / WINOCQ 45' 31" 06' 43"
36 250 VAN CAUWENBERGE / DEVOS 45' 48" 07' 00"
37 276 LECHLEITER / GUYON 46' 01" 07' 13"
38 226 METGE / METGE 46' 10" 07' 22"
39 240 ARNOUX / VAN BREMPT 46' 15" 07' 27"
40 253 MICHIGAN / MICHIGAN 46' 16" 07' 28"
41 242 GIL / SANTIVERI 46' 26" 07' 38"
42 284 POIRAULT / TARTARIN 46' 28" 07' 40"
43 329 CANTU / RICKLER 46' 29" 07' 41"
44 241 BELMONDO / ALCARAZ 46' 30" 07' 42"
45 275 PINCHEDEZ / GIRARD 46' 41" 07' 53"
46 216 VILLALBA / GARCIA 46' 52" 08' 04"
47 307 GRIGOLETTO / MELLON 46' 52" 08' 04"
48 261 PICCO / SAVINI 46' 53" 08' 05"
49 288 MISSLIN / LE BAIL 47' 11" 08' 23"
50 294 BENYO / MAURER 47' 14" 08' 26"
51 256 GACHE / GAUTHIER 47' 21" 08' 33"
52 248 FOJ / GONZALES CARPI 47' 23" 08' 35"
53 278 BOURGIN / ANCEMENT 47' 25" 08' 37"
54 309 REEDTZ-THOTT / PEDERSEN 47' 43" 08' 55"
55 219 RATET / GARCIN 47' 49" 09' 01"
56 235 LOOMANS / SMETS 47' 50" 09' 02"
57 257 VAN DEN BROECK / DE ORLEANS-BORBON 48' 01" 09' 13"
58 263 MEYER / REY 48' 05" 09' 17"
59 251 MORIZE / ROYER 48' 06" 09' 18"
60 230 ANQUETIL / FRACHON 48' 15" 09' 27"
61 301 FURLAN / PIANA 48' 23" 09' 35"
62 322 PRUNIER / MOREY 48' 44" 09' 56"
63 260 GARMENDIA / DIAZ 49' 02" 10' 14"
64 203 KLEINSCHMIDT / PONS 49' 04" 10' 16"
65 258 VILAR / LUCAS 49' 04" 10' 16"
66 255 ROOS / WILHELMSSON 49' 10" 10' 22"
67 320 THOME / FIGARET 49' 22" 10' 34"
68 281 PIERDOMENICO / DI TOMMASO 49' 24" 10' 36"
69 306 VAN ROMPUY / BRUYNKENS 49' 24" 10' 36"
70 246 SMULEVICI / GAMBILLON 49' 25" 10' 37"
71 272 PATISSIER / RAVUSSIN 49' 33" 10' 45"
72 286 CHABOT / PILLOT 49' 35" 10' 47"
73 236 MAYER / BORSOTTO 49' 41" 10' 53"
74 285 BERNARD / JONCHERE 49' 41" 10' 53"
75 237 ARCARONS / MAS VILARRASA 49' 43" 10' 55"
76 239 GIBON / GIBON 49' 46" 10' 58"
77 223 ASAGA / ARAKAWA 49' 52" 11' 04"
78 287 VAN VLIET / WAMS 49' 53" 11' 05"
79 280 NEBOT / CAUVY 50' 01" 11' 13"
80 282 VAANHOLT / LEYDS 50' 11" 11' 23"
81 262 PICCINI / COUDERT 50' 18" 11' 30"
82 268 FROMONT / CLEMENT 50' 26" 11' 38"
83 254 TINSEAU / VALLET 50' 39" 11' 51"
84 321 JACQUOT / JUIF 51' 02" 12' 14"
85 252 DEBERSEE / AIVAZIAN 51' 09" 12' 21"
86 323 HERRADOR / SANCHEZ -ROJAS 51' 22" 12' 34"
87 311 KOMORNICKI / MARTON 51' 27" 12' 39"
88 298 ARUNAS / VALIUKEVICIUS 51' 29" 12' 41"
89 296 JAKAB / FENESI 51' 31" 12' 43"
90 316 ARNAUD / TOULY 51' 33" 12' 45"
91 313 MATTIJS / FERYN 51' 38" 12' 50"
92 277 WADE / PELLETIER 51' 46" 12' 58"
93 283 MARTIN / METZ 51' 47" 12' 59"
94 328 POJIDAEV / ZHEREBTSOV 51' 53" 13' 05"
95 279 BERTIN / HUDELOT 52' 02" 13' 14"
96 327 LUO / LIU 52' 09" 13' 21"
97 302 ONOUE / MATSUDA 52' 23" 13' 35"
98 269 GOUTTENOIRE / GAYNON 52' 38" 13' 50"
99 331 BECKERS / MAESSEN 52' 55" 14' 07"
100 265 BECKERS / DEPOORTER 52' 56" 14' 08"
101 293 PALIK / DARAZSI 53' 09" 14' 21"
102 308 HUTTEN / LUCAS 53' 38" 14' 50"
103 274 HARINGER / ALBIERO 53' 40" 14' 52"
104 290 SZALAY / LAKLOTH 53' 44" 14' 56"
105 289 DE LORENZO / DE LORENZO 54' 11" 15' 23"
106 300 ROMAGNY 54' 27" 15' 39"
107 297 PETRUS / CIJUNSKAITE 54' 58" 16' 10"
108 317 VAN DALEN / ZOMERS 55' 08" 16' 20"
109 333 LABROUSSE / ROUAULT 55' 27" 16' 39"
110 273 FARGES / ANCEL 55' 59" 17' 11"
111 310 LAGARES GAMERO / LAGARES ROSET 56' 55" 18' 07"
112 222 JOINEAU / BOYON 58' 01" 19' 13"
113 245 WAUTERS / DAMEN 58' 25" 19' 37"
114 318 PUJOL / HELAN 58' 50" 20' 02"
115 334 ABLA / CHEDLY 59' 45" 20' 57"
116 319 GAUTHIER / VADEBONCOEUR 1h 00' 19" 21' 31"
117 330 VERBEKE / GIJSBRECHTS 1h 00' 28" 21' 40"
118 326 GAMMOUDI / BOUGHAMI 1h 01' 30" 22' 42"
119 299 PETRAITIS / JUKNEVICIUS 1h 02' 36" 23' 48"
120 303 COMMAGNAC / COQUELIN 1h 03' 03" 24' 15"
121 305 RIVIERE / DELAMARE 1h 05' 59" 27' 11"
122 243 KATAYAMA / TROUBLE 1h 06' 32" 27' 44"
123 314 VAN ENGELEN / PAUWVLIET 1h 16' 13" 37' 25"
124 270 TEN HARKEL / DEN TOOM 1h 21' 17" 42' 29"
125 304 MAJCHRZAK / DOMINIAK 1h 29' 49" 51' 01"
126 267 BALDA / VITORIA 3h 23' 06" 2h 44' 18"

fordje
02-01-2003, 21:37
Hebben we er weer enkele Belgen bij ? :confused:
...volgens de Fransen toch :D ....

Bron www.dakar.fr (http://www.dakar.fr/2003/us/)

NEWSFLASHES (race time)
16:13 - Father Johannes De Rooy (DAF – n.409) claimed the Corbieres special of stage 2 between Narbonne and Castellon in a final time of 51min28s. The Belgian 1987 winner beat his son Gerardus (DAF – n.417) by 38 seconds. Third place went to Germany’s Klaus Bauerle (Mercedes – n.403). Last year’s winner Vladimir Tchaguine (Kamaz – n.407) took sixth position just behind six time Dakar winner Karel Loprais (Tatra n.408).

R@ce@holiC
02-01-2003, 22:04
lolz :) hij zallet graag horen :D

flugel
02-01-2003, 22:38
Daarstraks op het VTM nieuws lieten ze dat ongeval van Koen Wauters zien, is gewoon in een bocht overkop gegaan, omstaanders hebben zijn wagen opnieuw recht geduwd... was trouwens een on board camera aanwezig, der kwam zoiets 'vloekachtig' uit Koen zijne mond ;)

En Dries is even in beeld geweest in exclusief, 'k heb zo het gevoel als ge den Dakar van de Belgen wilt volgen dat het VTM zal worden de komende weken :)

fordje
02-01-2003, 22:44
Is logisch hé. VTM is sponsor van AD én van Koen...

Trouwens ze hebben in het verleden ook altijd een extra oogje voor de belgen gehad.

En VTM heeft een goede reputatie op coverage van Dakar.
(Eerlijk is eerlijk. Peter Baert heeft daar al mooie dingen gedaan !!). Trouwens op 30/12/2002 hadden ze nog een hele mooie special over de Belgen in de Dakar 2002.

Daar kunnen ze bij VRT nog wat van leren.

Mss moeten ze volgend jaar ook es een team sponseren :D

flugel
02-01-2003, 22:47
't is een feit dat VTM AD sport sponsoren, maar rtbf besteden ook veel aandacht aan Koen (allé dat zo toch de bedoeling moeten zijn) 'k hoop enkel dat het op den rtbf wat beter wordt, want de uitzending gisteren vond ik triestig

Raceboy
02-01-2003, 23:19
Originally posted by flugel
't is een feit dat VTM AD sport sponsoren, maar rtbf besteden ook veel aandacht aan Koen (allé dat zo toch de bedoeling moeten zijn) 'k hoop enkel dat het op den rtbf wat beter wordt, want de uitzending gisteren vond ik triestig

da lag aan het weer ;)
maar als er niks gebeurt kunt ge niks vertellen he flugel.

JPMontoya
03-01-2003, 00:46
daarnet 1e journal du dakar gezien op La deux, prima werk volgens mij. Gelijkwaardig aan het werk van Baert & z'n mannen. Op La deux krijgen we tenminste interviews over Henrard & De Mevius, de belgen die echt iets betekenen in de spits van de dakar. Bitterweinig op VTM hierover. Maar dit is meer een communautaire kwestie :)

JPMontoya
03-01-2003, 13:10
RIT 3 - AUTO'S :

Masuoka wint rit
2. Peterhansel
3. HENRARD
12. De Mevius

STAND na rit 3.

1.Peterhansel
2.Masuoka
6.De Mevius
15.Henrard

R@ce@holiC
03-01-2003, 13:13
is nog niet definitief e , 35/130 ofzo zijn pas binnen...

Bart.Vandecavey
03-01-2003, 13:15
foto's van het productieproces van de opmerkelijkste deelnemer

http://www.parijs-dakar.nl/Index%20Fotogallery/foto's%20Frans%20v%20Engelen/FRANS%20GALLERY%20KLEIN/Jaguar17KL.JPG (http://www.parijs-dakar.nl/Index%20Fotogallery/fransvanengelen1.htm)

fordje
03-01-2003, 14:01
JP,
Het is idd slechts een tussenstandµ. Trouwens, als we de site van Dakar nemen als ref. zou dit de top 10 zijn (in volgorde):

OTHERS STANDINGS
Posis Scratch Stage Overall






C L A S S E M E N T E T A P E A U T O
Pos. Dos. Name Time Variation Penalty
1 203 DE MEVIUS / GUEHENNEC 24' 22" 00' 00"
2 202 SCHLESSER / MAGNE 25' 18" 00' 56"
3 200 KLEINSCHMIDT / SCHULZ 25' 19" 00' 57"
4 204 SOUSA / JESUS 25' 51" 01' 29"
5 201 MASUOKA / MAIMON 25' 52" 01' 30"
6 208 PETERHANSEL / COTTRET 26' 02" 01' 40"
7 207 FONTENAY / PICARD 26' 19" 01' 57"
8 210 SHINOZUKA / DELLI - ZOTTI 26' 29" 02' 07"
9 205 SERVIA / OLLER CARBO 26' 32" 02' 10"
10 241 AL HAJRI / STEVENSON 27' 03" 02' 41"


Dus: voorlopig een 1° belgische zege !!

Waar haal jij je info?

airco
03-01-2003, 14:25
dat van die eerste belgische ritzege klopt niet echt ...


13:01] : SS 03
Castellon, Cars: Masuoka takes special, ‘Peter’ overall leader

Japan’s Hiroshi Masuoka (Mitsubishi – n.200) grabbed victory in Friday’s special staged on the beach of Castellon. On the shortest special of the rally, an 8km course, last year’s winner managed a time of 6min42s leaving his team mate Stephane Peterhansel (Mitsubishi n.205) five seconds behind. The Frenchman however remains top of the car overall standings 29sec ahead of Masuoka. Third place of the special went to Stephane Henrard (Volkswagen - n.215) who appears not to be having the same technical worries his team mate Jutta Kleinschmitt (Volkswagen – n.203) is going through. The German pilot however finished in a better position today, 15th and 50 seconds off the pace set by the day’s winner.

- [11:39] : SS 03
Narbonne – Bikes: Despres wins, Sainct leads

Frenchman Cyril Despres (KTM n.7) claimed the timed special of Castellon in the third stage taking the competitors from Castellon to Valencia (95kms). On the beach of playa del Pinar, the Frenchman clocked a time of 6min20s on the 8km circuit. After winning the prologue in Marseille on Wednesday, Despres wins his first real special of the 2003 rally, beating surprising Dutchman Eric Verhoef (KTM – n.29) by just two seconds. Third place went to local hero Marc Coma (KTM – n.10) of Spain. In the overall standings, Richard Sainct (KTM – n.3), winner yesterday and 6th today, remains the race leader with a 10 sec advantage on Alfie Cox and 18 on Despres. Italy’s Fabrizio Meoni (KTM n.1) finished 48 seconds off the pace in 15th position.


http://raid.racing-live.com/en/

airco
03-01-2003, 14:28
hier kan je de tijden live volgen ...
http://raid.racing-live.com/en/season/live/live_ie.live

momenteel 68 wagens binnen

fordje
03-01-2003, 14:28
OK, gelijk heb je


Dit bevestigd mijn opmerking van gisteren:

De officiele DAKAR site is dus niks waard :no: en staat vol fouten!

Aan 24u.be om dit in Zolder beter te doen ;)

airco
03-01-2003, 14:30
nog een linkje naar de officiele site ...
zelfde stand

http://www.dakar.com/2003/us/classementsDetail.oft?service=DRaceServer&RaceType=DAK&RaceYear=2003&StandingType=SCR_A&Category=AUTO&StageNumber=310

fordje
03-01-2003, 14:33
Live ?? weer met een grote vertraging dus....De stand van daarstraks is van de live-site vanaf gehaald (NA F5!) en direct hier gepost.

Hoe verklaar je dat dan ?

JPMontoya
03-01-2003, 15:01
Originally posted by fordje
OK, gelijk heb je


Dit bevestigd mijn opmerking van gisteren:

De officiele DAKAR site is dus niks waard en staat vol fouten!

Aan 24u.be om dit in Zolder beter te doen

?????????????
euhh, ik heb mijn gegevens van dakar.com
en ik had post om 12.10h -> gegevens kloppen perfect,
raid-live zuigt pas echt, wanneer ik om 12h keek op dakar.com waren er al 35binnen 5minuten later waren op raid-live com nog niet eens 2deelnemers binnen. Ik zou dus toch maar niet te hard naar raid-live kijken, nogal verouderde info in een snelle wereld als die van dakar.

redje
03-01-2003, 15:27
Hoe kan rally raid live al zeggen wie gewonnen heeft, als nog nie eens iedereen aangekomen is? Nog maar 110 van de 126 zijn aangekomen.

airco
03-01-2003, 15:53
vermits de toppers eerst starten is de kans behoorlijk klein dat de tijd van Masuoka nu nog verbeterd wordt. Officieel is die mededeling nog niet. Wel zo goed als zeker.

airco

Bart
03-01-2003, 16:15
Originally posted by fordje

OK, gelijk heb je
Dit bevestigd mijn opmerking van gisteren:
De officiele DAKAR site is dus niks waard en staat vol fouten!

Live ?? weer met een grote vertraging dus....De stand van daarstraks is van de live-site vanaf gehaald (NA F5!) en direct hier gepost.

Hoe verklaar je dat dan ?

Fordje, lees mijn opmerking van gisteren nog eens aub! ;)

(Schlesser rijdt dit jaar terug met Lurquin als copiloot (vorig jaar was Lurquin copiloot van Henrard,) Kleinschmidt met mevrouw Pons)

Op de 1 of andere manier loopt het bij u mis. Ik heb daar geen last van. (en 't staat hier heel de dag op een scherm rechts van mij open...) Dus wat mij betreft is die site (www.dakar.com)fantastisch! Zelfs in de woestijn worden er checkpoints toegevoegd. Die site is dus goed bezig op gebied van resultaten!

ok, op gebied van "story" en foto's iets minder, maar ik denk dat het commercieel gezien voor de dakar organisatie interessanter is om hun tijd te steken in volledige persberichten e.d. in de plaats van alles op hun site te gooien...

JPMontoya
03-01-2003, 16:16
Wauters weer zwak
62 WAUTERS / DAMEN op 2m45s. in de rit

in de stand 106 voorlopig :(

Bart.Vandecavey
03-01-2003, 16:34
Originally posted by JPMontoya
Wauters weer zwak
62 WAUTERS / DAMEN op 2m45s. in de rit

in de stand 106 voorlopig :(

Die ritten zijn nog niet echt Dakarmonsterritten hé die we nu gehad hebben. Koen zal die achterstand wel weel inhalen in het mulle zand...

fordje
03-01-2003, 16:36
Originally posted by bart
Fordje, lees mijn opmerking van gisteren nog eens aub! ;)



Ja ... en ..., verklaar ? Ik heb heus wel de race van 2003 staan hoor. De site va 2002 heb ik hier niet meer (als je dat bedoelt tenminste)
Ik ga hier geen stenen zitten gooien. Maar ik vraag me alleen af waarom de info zo laat doorstroomt?

Als je om 13.01 een stand opvraagt van de lopende rit, verwacht je toch een min of meer correcte uitslag te krijgen. Aangezien de toppers steeds eerst starten zijn die uitslagen al lang bekend en moeten die toch juist zijn?

Waarom klopt dan de stand van de eersten niet terwijl de press-relaeses spreken van een ritsege van Masuoka of Peterhansel (en wie is het nu?) zie je tegelijkertijd De Mevius als eerste staan.....

Maar OK, stop discussie wat mij betreft. Het gaat hier om het volgen van de wedstrijd, niet om kapperij op ielmand of iets die zich hier niet kan verdedigen.

Enne voor diegen die zich ergeren aan mijn uitspraak van daarstraks tegenover de site van Dakar; sorry ! Ik ben mss wel iets te hard gaan. Bij deze is dat dus rechtgezet.

Sennake
03-01-2003, 17:20
Originally posted by fordje
Waarom klopt dan de stand van de eersten niet terwijl de press-relaeses spreken van een ritsege van Masuoka of Peterhansel (en wie is het nu?) zie je tegelijkertijd De Mevius als eerste staan.....

Als ik het goed voorheb heeft Matsuoka de special gewonnen vandaag en staat Peterhansel (ik vind dat altijd zo precies een naam van een sprookjesfiguur - Peter Pan gemixt met Hansel und Gretll of zo) op kop van het klassement.

Trouwens, klasbakken als Biasion en Vatanen komen ook opzetten op de 4e en 5e plaats. De Mévius houdt overigens ook mooi stand op de 6e plaats. Henrard is wat teruggezakt tot op de 15e plaats, maar de echte strijd begint uiteraard pas in Tunesië. Kleinschmidt valt wat tegen op de 48e plaats.

Dan een reactie op JPMontoya: wat Koen betreft (104e op 22 minuten) betreft heb ik begrepen dat hem op het hart gedrukt is om het kalm aan te doen tot in de woestijn (koprol van gisteren ging trouwens tegen 20 Km/hr), dus opmerkingen als "Wauters weer zwak" en meer van die prietpraat zijn boter aan de galg. De echte klappen en punten (en minuten) worden pas uitgedeeld in de woestijn waar je uren voorsprong en/of achterstand kan oplopen...

Dat neemt niet weg dat de andere AD-Toyota het zeker niet slecht doet op een 53e plaats. Michel en prins Fonske rijden op hun eigen tempo en stijgen gestadig in het klassement. Laat die mannen maar doen!

JPMontoya
03-01-2003, 20:08
Originally posted by Sennake

Dan een reactie op JPMontoya: wat Koen betreft (104e op 22 minuten) betreft heb ik begrepen dat hem op het hart gedrukt is om het kalm aan te doen tot in de woestijn (koprol van gisteren ging trouwens tegen 20 Km/hr), dus opmerkingen als "Wauters weer zwak" en meer van die prietpraat zijn boter aan de galg. De echte klappen en punten (en minuten) worden pas uitgedeeld in de woestijn waar je uren voorsprong en/of achterstand kan oplopen...



Je kan moeilijk zeggen dat Wauters fantastisch rijd voor het ogenblik, dat ze het rustig aandoen, begrijp ik, zeker na hun koprol van gisteren, zal ongetwijfeld in het hoofd hebben gespeeld. Maar als je geklopt wordt door Loomans & door VD Broek, en V. Cauwenberge is dit toch niet echt goed te noemen. Zeker voor iemand die een top 15 ambieert. 22minuten is niet zoveel, maar je moet ze toch maar terugnemen op top 15 rijders é.
Zeker vindt ik het mager als je kijkt met wat voor topmateriaal Koen aan de start komt.

Beemer
03-01-2003, 20:23
Koen heeft inderdaad topmateriaal, maar ik geloof ook dat Koen die 22 minuten zonder problemen zal kunnen goedmaken in de woestijn. Ander vraagje, heeft er iemand goede foto's van de X5 van Gregoire de Mevius??

JPMontoya
03-01-2003, 20:30
http://raid.racing-live.com/photos/2003/dakar/diapo_106.jpg
http://raid.racing-live.com/photos/2003/dakar/diapo_110.jpg

Sennake
03-01-2003, 21:03
Originally posted by JPMontoya
Je kan moeilijk zeggen dat Wauters fantastisch rijd voor het ogenblik, dat ze het rustig aandoen, begrijp ik, zeker na hun koprol van gisteren, zal ongetwijfeld in het hoofd hebben gespeeld. Maar als je geklopt wordt door Loomans & door VD Broek, en V. Cauwenberge is dit toch niet echt goed te noemen. Zeker voor iemand die een top 15 ambieert. 22minuten is niet zoveel, maar je moet ze toch maar terugnemen op top 15 rijders é.
Zeker vindt ik het mager als je kijkt met wat voor topmateriaal Koen aan de start komt.

Ik beweer nergens dat hij op dit moment sterk presteert, en die top-15 plaats heeft hij zelf op radio Donna al genuanceerd tot een top-30 plaats na het zien van al het fabrieksmateriaal dat in Marseille toekwam.
Topmateriaal : ja, maar binnen bepaalde perspectieven en normen eh. Je kan de Toyota van AD Sport toch niet vergelijken met de ongeveer 30 fabrieksmachines die aan de start kwamen, en de budgetten liggen ook astronomisch uiteen. Ik ga er geen getallen opplakken (alhoewel ik ze ken) maar geloof me vrij dat je voor het budget van bv 1 Nissan of Mitsubishi véél ADSport-Toyota's zou kunnen bouwen hoor!

JPMontoya
03-01-2003, 21:29
Budgetten ken ik niets van, dus kan ik me niet echt over uitspreken. en over het bijstellen van het target was ik ook niet op de hoogte. Ik denk wel dat er minder fabriekswagens zijn. Ik dacht 21 om precies te zijn maar weet ik niet.

R@ce@holiC
03-01-2003, 21:40
Ze rijden tenminste met et kopke , dit is de dakar nog niet e , dit zijn showproefkes , de dakar word in de woestijn verreden en beslist , niet in europa ...

Sennake
03-01-2003, 23:14
Originally posted by JPMontoya
Budgetten ken ik niets van, dus kan ik me niet echt over uitspreken. en over het bijstellen van het target was ik ook niet op de hoogte. Ik denk wel dat er minder fabriekswagens zijn. Ik dacht 21 om precies te zijn maar weet ik niet.

Jaja, maar de vlag dekt de lading niet : het aantal officiëel ingeschreven fabriekswagens is beduidend lager dan het échte aantal : om een voorbeeld te nemen : Mitsubishi schrijft officiëel 5 fabriekmachines in, maar staat wel met nog eens 4 wagens van Ralliart aan de start. Dat zijn evengoed fabriekswagens hoor. Nissan idem : 5 fabriekmachines, en nog eens 3 wagens onder Nissan Tecno Sport. En ga zo maar door : je komt gemakkelijk aan 30 fabrieksmachines...

vincentdb2001
03-01-2003, 23:16
Inderdaad, Koen Wauters zegt het zel op
http://www.misteryracing.com/site/images/bovenhtml/dakar2002.gif (http://breedband.telenet.be/lifestyle/dossiers/dakar/index.html)

=> "Maar ik ben erg optimistisch, ik weet uit ervaring dat die onnozele prologen in Europa niets voor mij zijn."

Vincent

Mark
04-01-2003, 00:33
Maaruh heeft iemand de dochter van de Senegalese president al gezien? Dat is wat anders dan Jutta Kleinschmidt.

Ze had haar wagen ook de kop laten rollen...........zag er wat ernstiger uit dan Koen.

Trouwens die Wauters is wel een sportieve gozer, bij RTL 5 hebben ze elke dag: De muziekkeuze van Koen, oftewel aan welk muziekje heeft hij de afgelopen rit moeten denken.

Wat denk je, over rit 2 zegt ie: kom van dat dak af, Peter Koelewijn :D :D

JPMontoya
04-01-2003, 00:34
ja ze betekenen misschien niet veel, maar 22min zijn 22minuten, ze staan er in ieder geval.

Mark
04-01-2003, 01:34
stop nou eens met dat gekift............

nu terug naar de dochter van de Senegalese president:

http://www.dakar.com/TDFMedia?service=DMediaService&MEDIA_ID=4769&MEDIA_KEY=25161

Equipe 277, op eurosport zag ze er beter uit :D

Sennake
04-01-2003, 01:59
Ik heb ze ook gezien ik moet je op beide punten gelijk geven : zowel de dochter van de Senegalese president die er mag zijn als van dat gekift ;)

Bart
04-01-2003, 02:07
even off topic: als ik de thread van vorig jaar terug op zoek ( http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=1281&highlight=dakar )... zitten we nu, na 3 dagen Dakar, al over de 54 berichten én 518 views die "de paddock" vorig jaar op een hele Dakar realiseerde!

Niet slecht! ;)

JPMontoya
04-01-2003, 11:52
Niet echt te verwonderen -> dakar is het enigste waar we ons aan kunnen opwarmen in deze 'dode' autosport periode.

kartboyke
04-01-2003, 12:33
Weet er iemand iets over Manfred verbeecke?
Hoeveelstes dat hij staat, want die is nog noergens vernoemd geweest enzo.

Mistery
04-01-2003, 12:57
Bon, om alle gezeik over Koen en Jurgen te relativeren en hun prestaties geen oneer aan te doen, volgt hier een kort verslagje van de eerste drie etappes, door mij op de voet en ter plaatse gevolgd.

Bij de proloog kregen beide wagen van AD Sport de opdracht om gewoon die ene kilometer te rijden, het is nu één maal een verplicht nummer. Dus namen Koen en Michel geen jumps, reden zeer behouden en brachten hun materiaal ongeschonden aan het einde van het traject.

De etappe naar Narbonne kregen ze dezelfde opdracht. Michel kweet zich feilloos van zijn taak, uitstekend genavigeed voor Alfonso. Ook Koen en Jurgen startten behouden en hielden zich aan de richtlijnen. Een steen op het parcours gooide echter roet in het eten. Daar de RAV 4 met vrij harde vering was vertrokken, was het voor Koen onmogelijk om nog 100% in te sturen nadat de wagen aan het "wippen" was gegaan. Resultaat : een koprol en een grote vloek van Koen er bovenop. Vrij veel schade, maar chassis en mechaniek bleven gespaard.

Ook op het strand van Castellon moesten de AD wagens het behoedzaam gaan doen. Door het vervangen van de voorruit van de RAV 4 was er blijkbaar een probleem ontstaan met de ruitenwisser, die alle dienst weigerde. Vrij vervelend op de stukken waar je door het water moet, en nog vervelender als er dan ook nog stof in gaat plakken. Niettegenstaande het feit dat het zicht met zo'n 60% beperkt was, reden Wauters-Damen dus toch nog een zeer aanvaardbare rit. Ook Michel en Alfonso deden het weer naar behoren, en hielden zich perfect aan de richtlijnen van het team.

Oh ja nog iets : je laten kloppen door mensen als Jacky Loomans of Joost Van Cauwenberghe is echt geen schande. Zij zijn ook amateurs, maar er dient wel gezegd te worden dat zij, net als Koen, met semi-fabrieksmateriaal aan de start komen. Daarnaast zijn het beiden ervaren Raid piloten, die reeds in het verleden bewezen wat ze kunnen. Wauters persteerde inderdaad tot op heden nog niet zo sterk, als je op de naakte cijfers oordeelt. Maar als je de omstandigheden bekijkt, ziet het er toch niet zo slecht uit. Iedereen weet immers dat de Dakar nog moet beginnen. En de Rav 4 : tja, kinderziektes zijn er altijd, maar wij weten maar al te goed dat voor de RAV 4 Lybië en Egypte de meest geschikte terreinen bieden. Europa was een verplicht nummer, Tunesië wordt een doorgedreven opwarming...

Groeten,
Dries

Bart
04-01-2003, 13:15
Wie eens niet weet wat doen de komende week(en)

=> 2 prijsvragen:

http://www.parijs-dakar.nl/prijsvraag.htm

http://users.pandora.be/andante/dakar/frameset/dakarFS.htm

Mistery
04-01-2003, 13:39
Originally posted by JPMontoya
Budgetten ken ik niets van, dus kan ik me niet echt over uitspreken. en over het bijstellen van het target was ik ook niet op de hoogte. Ik denk wel dat er minder fabriekswagens zijn. Ik dacht 21 om precies te zijn maar weet ik niet.

Mitsubishi : 11 wagens ( 5 Mitsubishi Motor Sports en 6 Mitsubishi Ralliart)
Nissan : 14 wagens (5 Nissan Motorsport , 5 Nissan desoude, 4 Nissan Tecno Sport)
Tel daar de BMW's en VW's bij en je komt al aan dertig. Daarbij komen dan nog enkele wagens die niet onder bovenvermelde teams zijn ingeschreven, doch wel door hen geprepareerd werden, en je komt aan een 40-tal echte fabrieksmachines.

Om een idee te geven van de budgetten : 1 wagen van Mitsubishi Motor Sports heeft zowat 10 keer het budget van het volledige AD Sport team (RAV 4 + HDJ 100 + Vrachtwagen met de nodige inhoud + Assistentiewagen HDJ 100 + Assistentiewagen Europa) ...Dan weet je het wel denk ik...

Neem het van mij aan, als je in deze Dakar als privé-rijder (en dat zijn alle Belgen, met uitzondering van Henrard en De Mévius) in de top 25 eindigt, heb je echt wel een topprestatie geleverd !!!

Werner333
04-01-2003, 16:21
Originally posted by JPMontoya
ja ze betekenen misschien niet veel, maar 22min zijn 22minuten, ze staan er in ieder geval.

En dan????
Nog nooiit gehoord van taktiek??????????

JPMontoya
04-01-2003, 20:44
Wat is de taktiek? probeer me die eens uitteleggen ?

Tijd verliezen om te winnen ? ofwa ?

Is overkop gaan dan ook een vorm van taktiek ? nee toch!

vma
04-01-2003, 22:08
22 minuten zijn 22 minuten,maar zoals ze zeggen : "de prijzen worden pas aan de finisch gegeven"

redje
04-01-2003, 22:52
Originally posted by JPMontoya
Wat is de taktiek? probeer me die eens uitteleggen ?

Tijd verliezen om te winnen ? ofwa ?

Is overkop gaan dan ook een vorm van taktiek ? nee toch!
De taktiek zal dienen om die minuten in te halen tiens.

airco
05-01-2003, 00:31
*mod*

*geeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuwwwwww*

vanaf nu gedaan met het bekvechten ...
Voor JPMontoya is het al de 2e keer dat ik moet tussenkomen in minder dan een week .... dus ...watch out.

airco

Sennake
05-01-2003, 00:48
Originally posted by kartboyke
Weet er iemand iets over Manfred verbeecke?
Hoeveelstes dat hij staat, want die is nog noergens vernoemd geweest enzo.

109e plaats : 330 VERBEKE / GIJSBRECHTS

Totale tijd : 1h 11' 03"

Achterstand : 25' 28"

Bron : www.dakar.com

R@ce@holiC
05-01-2003, 01:24
Tevens kun je de belgen volgen op www.misteryracing.com , zowel bij het klassement als bij de uitslagen zie je de stand van al de belgen zowel bij de moto's , de wagens en de truck's.

fordje
05-01-2003, 11:24
Geen abraak aan Misterysite he, maar ook op de site (http://users.pandora.be/andante/dakar/frameset/dakarFS.htm) van Joel Smets en Jackie Loomans staan mooie dingen.
Die mannen maken er ook werk van. Dagboekje, achtergrondinfo,..

We worden als belgen nog overstelpt met informatie ;)

Beemer
05-01-2003, 13:07
:( :eek: :(

Heeft er nu echt niemand foto's van die bmw x5 van De Mevius??

joost
05-01-2003, 13:09
Kan er iemand die manne in de woestijn eens uitleggen dat echte mannen in België de regen en de Siberische koude trotseren en niet vluchten naar de exotische stranden van de Dakar :D

airco
05-01-2003, 13:11
Originally posted by Beemer
:( :eek: :(

Heeft er nu echt niemand foto's van die bmw x5 van De Mevius??

JPMontoya heeft er toch al 2 gepost

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&postid=44295#post44295

airco
05-01-2003, 13:14
Originally posted by joost
Kan er iemand die manne in de woestijn eens uitleggen dat echte mannen in België de regen en de Siberische koude trotseren en niet vluchten naar de exotische stranden van de Dakar :D

en dat echte mannen niet verloren rijden om uiteindelijk in SHARM EL SHEIKH uit te komen ipv Dakar :)

joost
05-01-2003, 13:16
Groot gelijk Airco, zogezegd een woestijnrally meerijden om op hun lui gat de toerist te gaan uithangen....

redje
05-01-2003, 13:19
Lui gat?? K weet nie zunne, maar die auto's rijden niet vanzelf, die mensen moeten ook moeite doen.

Bart
05-01-2003, 13:20
Originally posted by Beemer
:( :eek: :(

Heeft er nu echt niemand foto's van die bmw x5 van De Mevius??

op rally-action.com staan er ook een paar:

http://www.rally-action.com/photo/2003/1/179/DeMevius1.jpg

http://www.rally-action.com/photo/2003/1/179/DeMeviusBg.jpg

http://www.rally-action.com/photo/2003/1/176/Demevius11.jpg

http://www.rally-action.com/photo/2003/1/176/Demevius1.jpg

Sennake
05-01-2003, 13:20
Originally posted by joost
Kan er iemand die manne in de woestijn eens uitleggen dat echte mannen in België de regen en de Siberische koude trotseren en niet vluchten naar de exotische stranden van de Dakar :D

Honi soit qui mal y pense... (Koning Edward III 1327-1377)

joost
05-01-2003, 13:20
ps voor argwaandende lezers, de posts over echte mannen, lui gat ed. zijn onnozel bedoeld, dwz, om te lachen...

joost
05-01-2003, 13:22
vergeet vooral de zonnecrème niet en de :cool: