PDA

View Full Version : Pfaff in 24h Zolder ?

JPMontoya
05-01-2003, 15:18
Afgelopen week in destandaard gelezen dat Pfaff een aanbod gekregen heeft om 24u in een Porsche te rijden ?

weet iemand hier iets meer van ? misschien de mensen van 24u.be ?

airco
05-01-2003, 15:25
misschien als opvolger van Joyce de Troch ... Om ter snelste de muur in ....

sorry voor deze flame .... maar ik gruwel toch een beetje Pfaff. Als voetballer ... veel respect ervoor .... maar nu pffffffff

- show-sensatie serieke op VTM
- Als onervaren motorijder direct op nen zwaren Harley de bergen in en de muur in
- nu vo de show te stelen een dikke 2 weken in nen camion gaan zitten waar em eigenlijk weinig tot geen functie heeft (buiten kijken)
- en dan zonder pilotenopleiding in ne porsche op de 24u ....

what's next

JPMontoya
05-01-2003, 15:29
keeper bij KV Mechelen, daar zijn ze voor de moment maar met 9 :)

sorry voor de ffie off topic

Oneliner
05-01-2003, 15:29
Hij zou zelfs aanbiedingen hebben voor een gans siezoen belcar.
=> bron HLN dagboek van pfaff

Mark
05-01-2003, 15:33
Als die man zonder fatsoenlijke opleiding een licentie krijgt, dan kunnen we spreken over het "Circus Belcar".........dan mag de naam Kampioenschap geschrapt worden

http://www.autosport.be/page.asp?p=belcar_sportreglement
21. Voor de eerste meeting van het seizoen kan de organisator op Circuit Zolder een toelatingsproef houden. Deze beoogt de veiligheid voor alle betrokkenen te optimaliseren door piloten, die een risico kunnen vormen, te onderwerpen aan een test.

Beemer
05-01-2003, 16:36
Ik vind het nu wel genoeg geweest met die Pfaff, die kerel irriteert mij zo hard hè!
Die doet momenteel toch echt alles om in de media te komen ...

Mistery
05-01-2003, 17:46
edit

JPMontoya
05-01-2003, 19:35
Ik was op de dakar start. Persoonlijk heb ik niets tegen hem. Hij was toch vriendelijk tegen iedereen.

Laten we niet vergeten dat Koen Wauters ook zo begonnen is in dakar é.

Beemer
05-01-2003, 19:36
Originally posted by JPMontoya
Ik was op de dakar start. Persoonlijk heb ik niets tegen hem. Hij was toch vriendelijk tegen iedereen.

Laten we niet vergeten dat Koen Wauters ook zo begonnen is in dakar é.

Pick on Koen ofwa? Hoe JMP doet kun je nog in geen 1000jaar vergelijken met hoe Koen doet!

redje
05-01-2003, 19:49
Originally posted by Beemer
Pick on Koen ofwa? Hoe JMP doet kun je nog in geen 1000jaar vergelijken met hoe Pfaff doet!
Euh, ge vergelijkt hier Pfaff me Pfaff.

JPMontoya
05-01-2003, 19:56
ik heb niets tegen Koen, Ik zeg dat koen op die manier ook begonnen is in de racerij. Het resultaat zal bij beide ongetwijfeld anders zijn.

Koen & JMP krijgen van dezelfde persoon wel hun loon é :)

Raceboy
05-01-2003, 20:12
Hun TV activiteiten zijn van ondergeschikt belang hier. Back to racing.

Mistery
05-01-2003, 20:13
Hola, efkes ingrijpen.
Hoe Koen en Kris begonnen zijn in de racerij, ga daarover es efkes tegen Albert Vanierschot praten, hij zal het U met veel plezier vertellen, maar in elk geval niet zoals hier boven wordt gesugereerd.

En wat het loon van Pfaff en Koen betreft : dat komt dus wel degelijk uit een verschillende kas. Verdere details wens ik hierover niet te geven...

JPMontoya
05-01-2003, 20:49
Pfaff & Koen hebben beide een contract bij de Vlaamse Media Maatschappij. dus wel uit dezelfde kas

om terug on topic te gaan : Zou Pfaff dan niet de oudste deelnemer worden in belcar ?

airco
05-01-2003, 20:58
Pfaff & Koen hebben beide een contract bij de Vlaamse Media Maatschappij. dus wel uit dezelfde kas

pfaff die de VMM betaalt om zijn sponsors in beeld te laten komen zeker ... :+

Werner333
05-01-2003, 21:00
om terug on topic te gaan : Zou Pfaff dan niet de oudste deelnemer worden in belcar ?

Neen.

Sennake
05-01-2003, 21:57
Pfaff & Koen hebben beide een contract bij de Vlaamse Media Maatschappij. dus wel uit dezelfde kas.

Als je niet weet waarover je spreekt kan de enige reden dat je iets zegt, het opzoeken van conflictsituaties zijn, JPM. Ik weet niet wat je de laatste tijd bezielt, want tot een paar weken geleden kon je je wel gedragen volgens de netiquette, en de laatste weken lijkt het wel of het onderwerp van ondergeschikt belang is, zolang je maar tegen mensen hun benen kan schoppen. Dit is vastgesteld door verschillende moderators en admins in verschillende threads.

Ik meld je hier open en bloot dat je krediet volledig opgebruikt is en dat je bij de eerstvolgende duidelijke overtreding een ban mag verwachten, zonder voorafgaandelijke waarschuwing. Je bent gewaarschuwd.

flugel
05-01-2003, 22:14
'k had daar ook iets over gelezen verleden week, tja, als dat waar zou zijn, dan moeten de piloten die alle moeite doen om in die belcar te willen (of kunnen) rijden zich toch wel vragen beginnen stellen over de serieux van sommige teams, of langs den andere kant hun misschien een pruikske kopen ;)

Langs den andere kant mag je natuurlijk niet iedereen over dezelfde kam scheren, in mijn ogen zijn Koen en Kris Wauters beiden degelijke piloten die best wel goed rijden en 't belangrijkste van al, ze zijn beiden onderaan de ladder begonnen, als je dan sommige andere BV's bekijkt stel ik mij toch vragen.

Maar hoe ge het ook draait of keert, Pfaff is big hé, ik kan mij voorstellen dat diene mens ongeloofelijk veel contacten heeft in de bedrijfswereld, en economisch gaat het momenteel niet super, dus als je dan iemand binnenhaalt met zulke contacten...

Ik vind wel dat deze vervlakking naar onder toe, niet echt goede reclame is voor een kampioenschap als de Belcar, die door dit soort mensen serieus aan geloofwaardigheid inboet.

fordje
05-01-2003, 23:26
Wat betreft deelname aan de 24 uur;

Ik dacht (corrigeer me als ik fout ben) dat je voor je aan een 24u deelneemt eerst toch moet geaccrediteerd worden door de organisatie.
Als ik me goed herinner hebben vorig jaar oa. Driesco en Kelly toch een zgn. Rooky-test afgelegd om (ondanks dat ze reeds waren ingeschreven) hun capaciteiten te bevestigen. En die mensen hadden toch al bewezen dat ze met een auto konden rijden (alhoewel Driesco met zijne zandbak.... :D , Sorry !! :+ ).

Pas nadat de Rooky's allemaal hadden bewezen dat ze in een 24 uur hun plaats verdienden werd hun zitje in de wagen echt toegestaan.

Als JM wil meedoen zal hij toch dezelfde spelregels moeten volgen als ieder ander en zal hij toch ook die test moeten doen, niet? Niet dat dit onoverkomelijk is, maar toch..

En als dan idd. blijkt dat hij met een auto kan rijden,..dan zullen ze hem wel moeten toelaten.

Niet dat daar volgens mij veel mensen op zitten te springen. Maar van een ding ben ik zeker; de mediabelangstelling zal verveelvoudigen, zelfs al ligt hij er bij de eerste ronde al uit.

Dus wat is dan de negatieve kant van zijn persoon. Dat hij hooghartig is en zich graag "belangrijk" toont. Who cares !
Blijf dan gewoon uit zijn buurt en negeer hem. In Brasschaat zitten ze er al jaren mee opgescheept.. :( ;) .Maar zij klagen niet hoor. De Pfaffs brengen geld in het laatje.

Driesco
06-01-2003, 01:10
Beste vrienden,

Laat het ons zo stellen. Als team is het broodnodig dat je wagen in de belangstelling komt. Dit is de enige return die je de sponsors kan geven. Indien JMP bij ons ZOU willen komen rijden dan zal ik dit zeker nooit afslaan. Ondanks het feit dat hij nog niets gepresteert heeft doet dat weinig ter zaken. Indien je over de nodige budgetten beschikt leer je heel snel. De éne al iets vlugger dan de andere. Ook ik heb tenslotte mijn eerste stappen maar dit jaar echt gezet.

Als team zou ik men plaats in ruil voor een zak geld maar al te graag afstaan. Zo trek je de broodnodige sponsors aan en kan ik misschien iets anders gaan rijden.

Just kidding maar jullie begrijpen wat ik bedoel. Steek JMP volgend jaar in de TC met om het even wat en Vlaanderen zal het geweten hebben. Dat is nu eens een manier om de TC te promoten se. Dat hij eenvoudiger aan budgetten geraakt dan iemand anders is geen zonde, dat is niet enkel het geavl met JMP, anderen hebben ook al een stuur GEKREGEN en de één sprong daar al beter mee om dan de ander.

Zonder enig vooroordeel zou ik hem beslist een kans geven, met examen en liefst in de TC. Aliplast ligt in Lokeren en iedereen kan er maar beter mee worden.

Just my upinion hé mannen

airco
06-01-2003, 08:50
dat het voor de sponsors is kan ik best begrijpen ...

Toch zegt het in mijn ogen veel over de Belcar. De Belcar is zowat het kroonjuweel van het Belgische Circuit-racen. Als het niveau sterk naar beneden wordt gehaald door piloten die geen stevige vooropleiding hebben gekregen (touring-cup, clio, yaris, ...) dan denk ik dat dit op termijn ook nefast is voor het kampioenschap.
Er komen misschien enkele bangelijke jaren zolang JMP en consoorten er hun centen binnen brengen. Het niveau wordt lager door mensen zonder degelijke vooropleiding. Eens jean-marie vertrekt met zijn centen blijft er niets meer over buiten het lage niveau.

swat dat is maar wat ik ervan denk he ... Ik zeg niet dat ik helderziende ben ...maar ik denk dat het zo gaat lopen.

airco

Sennake
06-01-2003, 11:50
Het wordt moeilijk met al die afkortingen : JMP die naar Belcar komt, of JPM die naar Belcar komt : ze zullen alle 2 wel volk trekken, maar het race-ervaringsniveau is duidelijk van een verschillend allooi :D

Maarten
06-01-2003, 13:48
tja, ge weet nooit dat er nog een talent schuilt in jean marie (voila geen afkorting ne meer), maar het spijtige is dat zijn wel gemakkelijker budget en publicititeit aantrekken dan de doorsnee piloot.
bij de wauters broers is het juist hetzelfde, de troch en van barneveld hebben ook dat voordeel. spijtig als de personen in kwestie de plaats innemen van meer getalenteerde rijders.

interpreteer dit niet als een aanval op één van bovennoemde personen hé mannekes! tis gewoon realiteit! al gaat het ook op een andere manier, dus geef de moed nooit op!! :D

SpèédfreaK
06-01-2003, 15:37
Racen is mijn ogen niet alleen rijden. Het is een all-round van racen, marketing en managing. Je moet het maar gedaan krijgen om aan een stuur te geraken! En wie dit kan combineren met een goeddraaiend team en een competitive auto mag zelfs trager zijn om nog te kunnen winnen. Dit is nu eenmaal de realiteit. Autosport is een teamsport en bloemen worden aan de aankomst uitgedeeld.

Chapeau als je het zelf kan betalen, en nog meer chapeau als je je door iemand anders kan laten betalen. En voor dat laatste moet je echt wel iets bijzonders kunnen presenteren.

Ik ben volledig neutraal t.o.v. JMP, maar hij is ook een durver hé. De kraagsponsoring is bij hem ontstaan maar nu is het wel schering en inslag bij de voetbal.

Het wel belangrijk dat iedereen op gelijke basis beoordeeld moet worden bij het toekennen van een licentie.

... en manne, ipv af te geven op de JM kunt ge u beter nog op zijn dochter storten om zo nog kans te maken op een zitje met uw toekomstige schoonvader :D ;)

Sennake
06-01-2003, 15:38
De realiteit leert ons dat getalenteerde rijders zonder centen zelden of nooit aan de bak komen, tenzij ze zodanig bulken van het talent dat ze zich vrij snel laten opmerken door sponsors. En dat geldt voor ALLE autosportniveau's!

De combinatie van de 2 (talent + naambekendheid) is uiteraard nog beter, als je "Villeneuve" heet of "Ickx" en je kan nog aan een stuur draaien ook, heb je rapper een stuur in handen dan iemand die wel talent heeft zonder "voorspraak".

Ik wil maar zeggen, naambekendheid doet deuren opengaan, en dan bedoel ik zowel deueren van teams als van sponsors. En zolang autosport rond centen draait zullen die mensen altijd voorrang krijgen op de getalenteerde mensen zonder sponsors. Dat is nu eenmaal de harde realiteit, en dus denk ik dat je het gegeven "bekende rijders nemen de plaatsen in van jong talent" met een serieuze korrel zout moet nemen. Die getalenteerde rijders die niet aan de bak komen zouden in 95 % van de gevallen anders ook niet aan de bak gekomen zijn, en die resterende 5 % is zodanig snel dat ze sowieso zouden opgevallen zijn in de positieve zin en vroeg of laat ook aan een stuur geraken.

fordje
06-01-2003, 20:06
**OT Mode **
Nu snap ik waarom jouw "nick" Sennake is.... :D

Zeg nu zelf; GuyGol achter het stuur klinkt toch niet hé :D

**Back-on Topic**

Een ding is hier duidelijk. Voor geld krijg je alles gedaan. En als je naam dan nog meezit,...

En Driesco,.. Waarom laat jij je kraag niet door Aliplast behandelen? ;) .

flugel
06-01-2003, 21:21
Mij ging het hem enkel over de sport, als zulke personen (ik heb niks tegen Jean Marie hé, ik ken hem trouwens nie) zomaar de kans krijgen mee te rijden krijg je automatisch een nivellering (hopelijk juist geschreven) naar onder toe... En van die media aandacht dat er aan de belcar geschonken wordt, buiten de commerciële zender zie je daar nergens nog iets over in vlaanderen, zelfs niet in de kranten, in mijn ogen is dat enkel te verklaren door het feit dat de belcar door die personen meer en meer op een circus gelijkt ipv een sport (persoonlijk zie ik dat circus wel graag zenne ;) )

Trouwens het voorbeeld werd hier al aangehaald, als je kijkt naar de 24u van zolder verleden jaar, Kelly moest een rookie test doen (terwijl ze toch wel degelijk aan een stuur kan draaien) en haar teamgenote plaatst de wagen in de eerste ronde al in de muur... zou die dan niet beter lessen volgen?

Wat ik wil zeggen, zulke mensen (sommige toch) kunnen toch een gevaar vormen op het circuit (remember diene Ginetta tijdens de 24u, nog een geluk dat die er heelhuids uitkwam)

flugel
06-01-2003, 21:23
Originally posted by fordje
**OT Mode **
Nu snap ik waarom jouw "nick" Sennake is.... :D

Zeg nu zelf; GuyGol achter het stuur klinkt toch niet hé :D

**Back-on Topic**

Een ding is hier duidelijk. Voor geld krijg je alles gedaan. En als je naam dan nog meezit,...

En Driesco,.. Waarom laat jij je kraag niet door Aliplast behandelen? ;) .

Ene Pfaff is al voldoende zekers :D

PJ46
06-01-2003, 22:03
Originally posted by flugel

Wat ik wil zeggen, zulke mensen (sommige toch) kunnen toch een gevaar vormen op het circuit (remember diene Ginetta tijdens de 24u, nog een geluk dat die er heelhuids uitkwam)

Da geval met diene Marcos tijdens de 24u was toch wel wa erger zé !!

flugel
07-01-2003, 00:03
Originally posted by PJ46
Da geval met diene Marcos tijdens de 24u was toch wel wa erger zé !!

tuurlijk datte, maar dat ongeval met diene ginetta was in mijn ogen de fout van Joyce, 'k wou gewoon zeggen dat het gevaarlijk kan worden met minder ervaren piloten...

ongevallen gebeuren er altijd op het circuit hé, maar het lot moet niet uitgedaagd worden vind ik.

Megane
07-01-2003, 08:53
Originally posted by flugel
tuurlijk datte, maar dat ongeval met diene ginetta was in mijn ogen de fout van Joyce, 'k wou gewoon zeggen dat het gevaarlijk kan worden met minder ervaren piloten...

ongevallen gebeuren er altijd op het circuit hé, maar het lot moet niet uitgedaagd worden vind ik.

En da ongeval met die marcos was ook de schuld van de BMW zekers, bij een pacecar zo een ongeluk. :fight:
Ik vindt dat in zo een geval er ook wel een sanctie mocht komen.
Van de Velde wisten ze dit jaar wel wonen wat accidenten betreft.
Bij AD hadden ze geluk dat er plexi stond of de gevolgen waren niet te overzien geweest denk ik.

Jan
07-01-2003, 10:44
Van Joyce hebben we nog andere stoten gezien eh Flugel, zoals wuiven met het handje bij elke doortocht in de Villeneuve chicane tijdens de Masters (iedereen mocht voorgaan aan kassa 4).
Haar aanvaring met de Ginetta tijdens de 24u kende gelukkig een goede afloop. Als je met één achterwiel op natte kerbs op het gas gaat staan, dan behoor je te weten hoe een Porsche daarop reageert, ook al heet je Joyce De Troch. Achterwielaandrijving in kombinatie met een motor die tot voorbij de achteras ligt, dan kan je het wel raden zeker.

jan

vincentdb2001
07-01-2003, 11:38
Originally posted by jan
Van Joyce hebben we nog andere stoten gezien eh Flugel, zoals wuiven met het handje bij elke doortocht in de Villeneuve chicane tijdens de Masters (iedereen mocht voorgaan aan kassa 4)

Wuiven aan de Villeneuve ? Zo 'n situaties krijg je dan (http://membres.lycos.fr/vincentdb/BelgianMasters/Belcar/P10100441%20(131).JPG)...

Dat was bijna de muur in...

Vincent

Mario
07-01-2003, 11:53
Ik lees dat topic hier voor het eerst.

Ach, misschien moeten ze dan verschillende divisies beginnen maken in de Belcar; een voor beginnelingen en een voor de doorgewinterde, cq. getalenteerde piloten.

'k Vind het wel straf dat er meteen met disciplinaire straffen wordt gedreigd zodra iemand aan de Wauters-broers durft komen. Die waren ook niet bepaald van meet af aan bliksemschichten toen ze begonnen zijn en hun naam/faam zal er veel toe hebben bijgedragen dat ze het nodige krediet kregen, waardoor ze ervaring konden opdoen en later resultaten boeken.

Scapa
07-01-2003, 13:11
Het grootste probleem dat zich stelt is volgens mij : welke rijder met zelfs maar een heel klein beetje ambitie wil er in godsnaam dieje pipo naast zich als mede-piloot op z'n wagen hebben??? Naar verluid komt ons Joyce regelmatig bij de Pfaffs op bezoek... :rolleyes:

Jan
07-01-2003, 14:37
Originally posted by vincentdb2001
Wuiven aan de Villeneuve ? Zo 'n situaties krijg je dan (http://membres.lycos.fr/vincentdb/BelgianMasters/Belcar/P10100441%20(131).JPG)...

Dat was bijna de muur in...

Oh, maar hier respekteert ze gewoon de voorrang van rechts :D :D :D

jan

fordje
07-01-2003, 19:20
Ho HO, we wijken af !

Ging het hier nu over de deelname van Pfaff aan de 24U of over de uitspattingen van de anderen? :confused:

Jan
08-01-2003, 10:44
Je hebt gelijk Fordje, exkuses voor mijn afwijking.

Wat Pfaff in de 24u betreft, voor mij mag hij gerust deelnemen....als PR figuur van een of ander team.
Als piloot enkel en alleen als hij aan de vereiste kriteria voldoet die voor alle andere (potentiële) deelnemers ook van toepassing zijn.
Als "convoyeur" van takeldienst Pairoux is ook nog een mogelijkheid.

jan

KREUKELTJE
10-01-2003, 17:56
Natuurlijk moet JM welkom zijn in de 24 uur van Zolder, het enige criterium mag immers zijn dat hij op een korrekte manier aan de juiste licentie geraakt en op een redelijke manier zijn "toelatingsproef" (de vroegere rookietest) aflegt.

Als hij dat allemaal doet kan je er toch niks tegen hebben dat hij meedoet!

Werner333
10-01-2003, 18:16
Daar is geen speld tussen te krijgen Kreukeltje.
Als hij en zijn licentie haalt en de toelatingsproef doorstaat presteert hij net als alle andere beginners en moet je hem laten rijden. Daarna kunnen we beoordelen op zijn kwaliteiten.

laurent
13-01-2003, 16:39
Volledig mee eens...
en to be honest...
als je als team zo iemand binnen krijgt, in deze tijden, dan is dat meer dan welkom!

(met deze tijden bedoel k dus de economie he gasten ;-))

Mark
21-08-2003, 19:41
De traininingen zijn voorbij, we mogen gerust zijn......den heer Pfaff doet niet mee in deze editie van de 24uur :D

joost
22-08-2003, 00:16
lang leve Kelly in mijn ...

manu
22-08-2003, 00:49
zandbak?

laurent
22-08-2003, 01:51
okay, jij Kelly, ikke stefanie :D
in mijn.....
op mijn....
onder mijn...