PDA

View Full Version : Dakar 2003 - Tunesië - stage 4 => 6


Bart
05-01-2003, 13:28
vandaag nog een korte spéciale.

=> Stage 4 - Sunday 5 January 2003 - TUNIS / TOZEUR

Liaison 89 km
Special 25 km
Liaison 349 km

airco
05-01-2003, 13:33
vanaf maandag begint eindelijk de echte dakar ...

iedere dag een paar 100 kilometer speciales .... Volgend weekend kunnen we stilaan een balans gaan opmaken wie er nog kans maakt ... finally

airco

jos
05-01-2003, 13:52
ik denk vanaf woensdag kan je al veel zeggen

Mistery
05-01-2003, 14:18
Originally posted by fordje
Geen abraak aan Misterysite he, maar ook op de site (http://users.pandora.be/andante/dakar/frameset/dakarFS.htm) van Joel Smets en Jackie Loomans staan mooie dingen.
Die mannen maken er ook werk van. Dagboekje, achtergrondinfo,..

We worden als belgen nog overstelpt met informatie ;)

Vrij logisch hé Patrick, die mannen berichten over zichzelf, wij over zowat iedereen waarvan we info krijgen. We houden het hier niet enkel bij één team, doch trachten er meerdere in de kijkr te zetten. Hierbij een oproep aan iedereen die nieuws over de Belgen heeft : stuur het maar naar dries@misteryracing.com , of het nu over de bekende koppen gaat of over kleine garnalen, alle nieuws is welkom. Met twee (Davy en ik) de hele Dakar volgen is quasi onmogelijk, al denk ik te mogen zeggen dat we er tot op heden goed in geslaagd zijn...en Davy stond er dan nog van 28/12 tot 3/1 alleen voor... Goed gedaan kerel !!!

JPMontoya
05-01-2003, 15:05
Rit 4 :
Met al enkele toppers binnen - zeker nog niet volledig !

1.206 PETERHANSEL-COT MITSUBISHI 22 0h18'26"000 81.4 km/h 1 1
2.205 DE MEVIUS-GUEHE BMW X5 22 0h18'48"000 + 00'22"00 2 1
3.204 VATANEN-THORNER NISSAN PICK 22 0h18'54"000 + 00'28"00 4 2
4.208 SCHLESSER-LURQU SCHLES FORD 20 0h18'54"000 + 00'28"00 3 1
5.217 DE VILLIERS-MAI NISSAN PICK 20 0h19'16"000 + 00'50"00 5 2
6.202 FONTENAY-PICARD MITSUBISHI 22 0h19'21"000 + 00'55"00 6 3
7.200 MASUOKA-SCHULZ MITSUBISHI 22 0h19'22"000 + 00'56"00 7 4
8.207 BIASION-SIVIERO MITSUBISHI 22 0h19'34"000 + 01'08"00 8 5
9.210 DE LAVERGNE-DUB NISSAN PICK 20 0h19'40"000 + 01'14"00 9 3
10.211 SOUSA-MAGNE MITSUBISHI 22 0h19'45"000 + 01'19"00 10 6
11.221 ALPHAND-STEVENS BMW X5 22 0h19'51"000 + 01'25"00 11 2
12.209 SERVIA-OLLER SCHLES FORD 22 0h20'03"000 + 01'37"00 12 7
13.247 DEPPING-BACHHUB VOLKSWAGEN 22 0h20'16"000 + 01'50"00 13 3
14.215 HENRARD-WILLIS VOLKSWAGEN 22 0h20'31"000 + 02'05"00 14 4
15.201 SHINOZUKA-DELLI NISSAN PICK 22 0h20'35"000 + 02'09"00 15 8
16.229 HOUSIEAUX-PIO NISSAN NAVA 22 0h20'50"000 + 02'24"00 16 9
17.224 MONTERDE-TORNAB MITSUBISHI 22 0h20'54"000 + 02'28"00 17 10
18.259 PRIETO-VELHINHO MITSUBISHI 21 0h21'04"000 + 02'38"00 18 1
19.212 KOLBERG-LOURIVA MITSUBISHI 22 0h21'57"000 + 03'31"00 19 5
20.203 KLEINSCHMIDT-PO VOLKSWAGEN 22 0h22'14"000 + 03'48"00 20 6
21.227 ORIOLI-DOMINELL NISSAN TERR 22 0h22'23"000 + 03'57"00 21 11
22.312 OLIVEIRA-JORDAO MITSUBISHI 22 0h22'34"000 + 04'08"00 22 7

more soon . . .

airco
05-01-2003, 15:19
amai de mevius komt toch heel goed mee met de mitsu's

alhoewel de echte kaarten pas vanaf morgen stilaan zullen bovenkomen.

airco

Mistery
05-01-2003, 15:59
Rit 4 : Wauters / Damen 21ste , stijgen een 40-tal in het klassement. Zoals reeds gezegd was de Rav 4 dus gebouwd voor het zand...en Koen en Jurgen houden nu eenmaal van zand...Het belooft in elk geval voor de verdere etappes !

De uitslagen en posities van de Belgen zijn te volgen op www.misteryracing.com

JPMontoya
05-01-2003, 19:29
mooi werk van hen, als het goed is mag het ook gezegd worden !

alex4x4
05-01-2003, 21:14
juist op het nieuws gehoord:
busongeluk in sharm el sheick, 2 belgen gewond

Sennake
05-01-2003, 21:57
Heb je daar meer info over Alex?

vincentdb2001
05-01-2003, 22:59
Originally posted by Sennake
Heb je daar meer info over Alex?





In Egypte zijn zondag 2 Belgen gewond geraakt bij een zwaar busongeval. Bij het ongeval kwamen in totaal ook 8 mensen om. Het gaat om 7 Russische toeristen en een Egyptenaar.
De toeristen waren op reis in het zuiden van de Sinai-woestijn, toen hun bus tegen een taxi en een auto botste. Waarschijnlijk reed 1 van de voertuigen te snel.
10 andere toeristen waaronder Britten, Fransen en een Nederlander raakten ook gewond.



bron : www.vtm.be


Vincent

Maarten
06-01-2003, 14:06
eventjes wat nieuws over manfred:

zoals jullie misschien al gelezen hebben rijdt manfred verbeke (heeft meegedaan aan de mak kartings, twee keer, onder mightyt m racing, met zijn paardestaart) samen met hilde gijsbrechts de dakar 2003.

ze doen dit met een wagen van 10j oud die al verschillende rallyraids en 1x dakar heeft gereden. het budget is voor dit team zeer beperkt m.a.g. dat ze het zeer kalm aan moeten doen. het doel is om te beginnen de helft van de dakar halen, en lieft uitrijden.

de tijden zijn niet echt super aangezien, ze over praktisch geen reservemateriaal beschikken. manfred is een zeer goede technieker en heeft de wagen zelf geprepareerd. als er mechanische schade is moet manfred deze allemaal zelf maken, aangezien hilde daar geen kennis van heeft. ook het uitgraven moet manfred voor het grootste gedeelte voor zijn rekening nemen aangezien hilde (cf wittekerke actrice) niet de macht heeft die manfred daarbij heeft.

deze redenen maken dus dat zij als echte avonturiers aan het dakar avontuur zijn begonnen. het kost hen een pak geld, en daarom willen ze geen rekening houden met de tijd, gewoon blijven bollen zonder de wagen te forceren, zelfs bijna niet koersen. op veilig spelen tot halverwege, en dan afhankelijk van de positie en het gevoel het tempo iets opvoeren. zij hebben 250 pk aan boord, hetgeen niet slecht is voor een diesel. zij rijden constant met duin banden, dus in de duinen zullen zijn stilaan moeten beginnen oprukken.

we zullen moeten afwachten hoe het verder verloopt, maar voorlopig komt er toch al een serieuze verbetering met een 83ste tijd op de vierde proef. en deze keer zijn ze niet de laatste belgen.


hier (http://www.dakar2003hildemanfred.be/index.htm) vind je meer info

Sennake
06-01-2003, 15:50
Om 14.47 uur staan Wauters/Damen op een voorlopige 33e plaats op 57 minuten van de leiders. Ziet er niet slecht uit, alhoewel we vanavond pas de exacte posities zullen kennen...


De Mévius (4e op 11 minuten) en Henrard (6e op 15 minuten) presteren zeer sterk!

Sennake
06-01-2003, 15:57
Originally posted by JPMontoya
ja ze betekenen misschien niet veel, maar 22min zijn 22minuten, ze staan er in ieder geval.

We zullen na de finish die 22 minuten eens aftrekken van het eindresultaat en kijken hoeveel plaatsen Wauters/Damen ermee stijgen, dan zien we wel hoe groot het belang ervan geweest is. Vooropgesteld dat ze finishen natuurlijk, wat geen enkele deelnemer vooraf met zekerheid weet.

Bart.Vandecavey
06-01-2003, 16:02
Bij de vrachtwagens zal de strijd toch leuker zijn dan verwacht, De Rooy Sr. is zijn eerste plaats in het klassement kwijt... Misschien dat Gerard de koppositie nog kan overnemen.

Sennake
06-01-2003, 18:37
Originally posted by Sennake
Om 14.47 uur staan Wauters/Damen op een voorlopige 33e plaats op 57 minuten van de leiders. Ziet er niet slecht uit, alhoewel we vanavond pas de exacte posities zullen kennen...


De Mévius (4e op 11 minuten) en Henrard (6e op 15 minuten) presteren zeer sterk!

Uiteindelijk komen Wauters/Damen vandaag uit op een 44e plaats, op 1 hr 21 min van de leiders. De Mévius handhaaft zijn 4e plaats en Henrard wordt uiteindelijk 9e algemeen. Interessante evoluties :)

JPMontoya
06-01-2003, 18:48
Zalig Van Gregoire, Ik had een beetje schrik dat ie met de BMW niet meteen zou kunnen volgen, maar integendeel knappe rit van hem, keep up the good work !

jos
06-01-2003, 19:42
houd zijn bwm het vol dat is de vraag kijk maar naar loix in het wk rally vorig jaar zeer knap gereden maar altijd een opgava door domme pech laat ons hopen dat hij ervan gespaard blijft

JPMontoya
06-01-2003, 19:46
Hyundai is niet BMW é :)

Sennake
06-01-2003, 19:46
Jos, zet af en toe eens een leesteken aub, dat leest gemakkelijker. Dank u.

Maarten
07-01-2003, 13:36
zouden we deze topic niet beter opsplitsen in een verslag per dag? en één algemene thread over de dakar?

tis maar een voorstel, aangezien we al aan 7 pagina's zitten hé!

Bart.Vandecavey
07-01-2003, 15:11
De 6de etappe is een vlakke zandrit en zoals De Rooy beloofde zijn de Dafs gemaakt voor de snelle zandpistes hij neemt voorlopig terug de leiding over.

De Mevius heeft Fontenay ingehaald en staat nu mooi derde!

Masuoka verliest terug zijn leiderspositie.

Voor het eerst is Juta vlugger dan Henrard.

Sennake
07-01-2003, 16:41
Wauters/Damen staan al geruime tijd in panne...
Meer info volgt...

Bart.Vandecavey
07-01-2003, 16:46
Ze worden naar het bivak gesleept door een vrachtwagen, het is maw hoogstwaarschijnlijk over and out...

airco
07-01-2003, 17:18
Wouters/Daemen zou een transmissie-probleem zijn

en we zijn ondertussen ook een topper kwijt ... Jean-Louis Schlesser

15:44 - Frenchman Jean-Louis Schlesser (Schlesser-Ford - n.208) was forced to pull out of the Dakar rally due to mechanical problems. After 68kms of the 6th stage, the 1999 and 2000 race winner suffered severe engine problems.


bron: www.dakar.com

Sennake
07-01-2003, 17:21
Originally posted by airco
Wouters/Daemen zou een transmissie-probleem zijn


:no: Wauters/Damen

airco
07-01-2003, 17:24
ach ja ... missen is menselijk

R@ce@holiC
07-01-2003, 18:08
Artikel geplaatst op www.misteryracing.com

Maarten
07-01-2003, 20:22
manfred 69ste vandaag, hij begint duidelijk te verbeteren

Selespeed
07-01-2003, 20:43
Al een nieuwe update van het AD-sport front?

R@ce@holiC
07-01-2003, 21:09
hier niets :(

JPMontoya
07-01-2003, 21:10
Ik heb net het stukje van Peter Baert gezien over Koen, en die geluiden stonden me niet aan.
Eerst de power op de voorwielen kwijtgespeeld & daarna waarschijnlijk versnellingsbak kapot :(.

Ik hoop dat ie nog kan geraken tot Bivouac, ik heb er nog vertrouwen in, Koen heeft nog al eens op de rand gebalanseerd van de uitschakeling maar kwam toch telkens goed terecht !

R@ce@holiC
07-01-2003, 21:13
idd ze worden achter ne camion gesleept , da staat ook al op misteryracing, maar hoe en wat , of ze het nog kunnen repareren enzo , of ze op tijd in het bivak graken en wanneer ze daar graken , allemaal vraagtekens...

JPMontoya
07-01-2003, 21:18
Koen zij dat Pfaff hem ging slepen op vtm

fordje
07-01-2003, 21:35
Originally posted by JPMontoya
Koen zij dat Pfaff hem ging slepen op vtm

Moet het niet zijn:

Koen ZEI op VTM dat Pfaff hem ging slepen? ;)

Maar intussen dus nog geen nieuws. Ik heb alle links afgezocht, maar kan niks vinden over JMP of over Koen

Dus voor de eerste keer in 7 jaar .....gedaan???

Sennake
07-01-2003, 22:25
Dat is goed mogelijk. Alles hangt in feite af van de verloren tijd. Als je je laat slepen krijg je uiteraard een fikse straftijd aangerekend, en tel daarbij nog eens de verloren tijd, dan zit je waarschijnlijk al aan uuuren. Natuurlijk kan het zijn dat de wagen toch nog gerepareerd kan worden en dan kan je trachten de rally uit te rijden, maar voor hetzelfde geld gooien Koen en Jurgen er het bijltje bij neer.
In elk geval staat er op de telenet site nog geen dagboek van Koen zodat het wel eens zou kunnen zijn dat ze het te druk hebben om te bellen, wat dan weer zou betekenen dat ze het nog niet opgegeven hebben. Maar dit is allemaal zoals ze in het Engels zeggen "surcomstantial"...

Van zodra ik nieuws heb zal ik het uiteraard zo snel mogelijk posten.

JPMontoya
07-01-2003, 22:29
ik was net ffie op Dakar.com aan het kijken zowel Wauters als Bezemer zijn nog niet binnen - maar de truck van Bezemer was wel al rond 15u op CP2 gepaseerd en dat is nu al meer dan 5u geleden :( ziet er dus niet goed uit

Sennake
07-01-2003, 23:02
Op pitstop TV staat dit te lezen :

Koen Wauters verliest vandaag een pak tijd in de zesde rit van de Dakar. Wauters staat stil met pech en wacht op assistentie.

Wauters is op 30 kilometer van de finish stilgevallen met pech. Vanuit de helicopter van koersdirecteur Patrick Zaniroli zagen we Koen en zijn co Jurgen Damen machteloos naast de Toyota staan, wachtend op assistentie van vermoedelijk de Pfaff-truck.

Tien kilometer verderop zaten Vancauwenberge en Loomans ongeveer op dezelfde plaats vast. Allebei waren ze aan het spitten om de auto weer los te krijgen. Het duo heeft heel wat tijd verloren, maar is toch aan de finish geraakt.

Zo is Michel Vandenbroeck eerste prive-Belg geworden op de 35ste plaats, na een 33ste chrono in de rit.

Bij de trucks heeft Tom Colsoul als navigator van Gerard De Rooy zijn allereerste ritzege behaald in de Dakar. Vader Jan De Rooy is de nieuwe leider bij de vrachtwagens met 6'35" voorsprong op zoon Gerard.

Op de officiële site van Dakar geen enkel woord over Toyota nr 245. Hij staat ook niet bij de opgevers...

airco
07-01-2003, 23:18
Originally posted by JPMontoya
ik was net ffie op Dakar.com aan het kijken zowel Wauters als Bezemer zijn nog niet binnen - maar de truck van Bezemer was wel al rond 15u op CP2 gepaseerd en dat is nu al meer dan 5u geleden :( ziet er dus niet goed uit

mja snel is dit inderdaad niet.

Alhoewel ik me best kan voorstellen dat de kilometers verschrikkelijk traag gaan als je door de woestijn (waar men normaal al in vastrijdt) nog auto's gaat slepen :)

airco

Sennake
07-01-2003, 23:45
Juist gehoord op Eurosport : Wauters nog altijd niet binnen...

Werner333
07-01-2003, 23:47
:(

JPMontoya
07-01-2003, 23:59
Volgens mij is het dan inderdaad gedaan. Zeker als ze nog niet binnen zijn én met de wetenschap wat de schade is. en het morgen een gigantisch lange etappe is.

Kan de AD SPORT truck niets doen ?

racertje
08-01-2003, 00:03
De pfaff truck heeft de verbindingsrit er al op zitten. Als koen nu nog op de spéciale zit dan is het over en out.

Werner333
08-01-2003, 00:03
Nog even een verslag van gisteren van het team van Mattijs en Feryn:
De eerste echte Dakar rit zal hen nog lang bijblijven.
Joris Mattijs & Pascal Feryn hadden vanmorgen het voorrecht om vrij snel van start te gaan. Dit was natuurlijk nog een beloning van de prachtprestatie van zondag. Het navigeren gaat perfect en de Toyota 80 met startnummer 313 is duidelijk geschikt voor deze wedstrijd.
Er is geen probleem bij het passeren van zandstroken en ook op de snellere stukken gaat het vlot. Natuurlijk steeds rekening gehouden met het gegeven dat de nummer 313 in de T1 klasse ingeschreven is. Een opgewaardeerde standaard wagen.
Ook al is de sfeer binnen het team optimaal toch blijft er het onvoorspelbare Afrika. Juist wanneer alles naar wens verloopt komen er die rot stenen. De scherpe stenen van vandaag hebben zich ook bij het Feryn Dakar Team laten voelen. Net als de meeste andere deelnemers kregen zij af te rekenen met enkele lekke banden.
Tweemaal moest het Feryn Dakar team langs de kant om een lekke band te vervangen. Volgens de steeds opgewekte co piloot Pascal Feryn was dit cijfer nog niet zo slecht. Er stonden op een bepaald ogenblik meer wagens naast de piste wielen te wisselen dan dat er op de piste aan het rijden waren.
Na de tweede banden wissel ging het opnieuw vlot. Tot de Toyota een steen in de radiator kreeg, Joris en Pascal moesten dan twee uur wachten op de assistentie truck van Roland Hoebeke.
Resultaat 113de in de rit van vandaag en 111ste in het algemeen klassement.

Het Feryn Dakar Team gaat de nacht in met een hele boel werk maar morgen gaan ze er gewoon opnieuw voor.
Bron: http://www.feryndakarteam.be/

Werner333
08-01-2003, 00:14
Ik zie Mattijs/Feryn in de uitslag van vandaag niet staan. :(

racertje
08-01-2003, 00:19
Mattijs en Feryn

SPECIALE
Départ
13:11:00
CP01
14:47:35
CP02
16:28:46
Arrivée
20:21:10
LIAISON
Arrivée
21:32:00

Werner333
08-01-2003, 00:20
Hmmm. Ben blijkbaar al aan het slapen. :D
Thx racertje.

Bart
08-01-2003, 00:29
Originally posted by Maarten
zouden we deze topic niet beter opsplitsen in een verslag per dag? en één algemene thread over de dakar?

tis maar een voorstel, aangezien we al aan 7 pagina's zitten hé!

wegens groot succes... een opsplitsing in subthreads. Voorlopig niet per dag (want dat is te moeilijk voor mij :rolleyes: ):

(Misschien voor volgend jaar, over 10 jaar splitsen we dan per cp :D )

Overzicht:

=> Dakar 2003 - voorbeschouwing (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=3712)

=> pré depart Charleroi (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=3644)

=> Dakar 2003 - Europa - stage 1 => 3 (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=3969)

=> Dakar 2003 - Tunesië - stage 4 => 6 ( dat is hier ;) )

=> Dakar 2003 - Libië - stage 7 => 11 (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=4019)

en volgen ongetwijfeld nog... tenzij iemand ('k moet geen namen noemen zeker ;) ) er een stokje voor steekt...

=> Dakar 2003 - Egypte - rustdag + stage 12 => 17

en eventueel een nabeschouwing

Sennake
08-01-2003, 10:06
Originally posted by JPMontoya
Kan de AD SPORT truck niets doen ?

Juist telefoon gehad van Dries. De ADSport truck, die uiteraard een andere piste rijdt dan de deelnemers, was op het moment van de panne blijkbaar al de Lybische grens overgestoken, en mocht niet meer terug.

Ondertussen op Q-Music zegt Koen in een interview dat ze op één of andere manier dan toch aan assistentie geraakt zijn (toen het al donker was) en heeft de Toyota nr 245 om half acht vanmorgen het bivak bereikt. Wat meer is : ze zijn nog in koers, weliswaar met een ENORME achterstand. Maar goed, ze rijden dus nog.

Meer nieuws van zodra bekend.

Bart.Vandecavey
08-01-2003, 10:19
Op rally-action staat dat de assistentie-vrachtwagen vanacht is teruggekeerd om Koen te zoeken...

Sennake
08-01-2003, 10:29
Waarschijnlijk heeft Albert naar Khadafi gebeld om hem eens goed zijn mening te zeggen, en mocht de assistentie vrachtwagen vervolgens toch terug de grens over :D

Euh, ik bedoel dus wel Albert Vanierschot eh, niet Albert II...

Bart.Vandecavey
08-01-2003, 10:34
Ik denk dat Albert belooft heeft aan Khadafi om zijn "auto van de toekomst" te bouwen... (wat trouwens toch maar een lelijk ding is). Het is nu te hopen dat er in de assistentietrucks de benodigde onderdelen zitten...

redje
08-01-2003, 10:40
T is te hopen da ze da vandaag volhouden, een marathonrit zonder assistentie en maar 1 mecanieker. Da ze maar geen brokken maken.

fordje
08-01-2003, 10:46
Ik heb vanochtend op Q MUSIC het intervieuwtje gehoord waarvan Sennake reeds sprak.

Koen meldde rechtstreeks volgende dingen:

Gisterenmidag is rond 14-15 uur de volledige aandrijving in panne gevallen. Boite, cardan, .. alles deed dingen die niet hoorden.

Zoals afspraak werd gewacht op JMP, hun truck vervoert onderdelen van de auto van Koen. De camoin heeft hun dan gesleept over een afstand van enkele km. Dat bleek uren in beslag te nemen. Koen heeft dan zelf beslist de camion te laten gaan en te overnachten in de woestijn.

Rond 21.00 is de camion alleen vertrokken richting bivak. Jurgen en Koen hebben dan hun tent opgezet met de bedoeling daar te blijven tot vanochtend.

Blijkbaar is dan via JMP of via de GSM communicatie toch het bericht binnen gekomen in het bivak. Dankzij de gekende GPS coordinaten is de assistentiewagen teruggereden naar de plaats waar de wagen in panne stond.
Rond 01.00 uur zijn de mecaniekers toegekomen en onmiddelijk aan de wagen beginnen sleutelen. Ze hebben een volledig nieuwe transmissie gestoken. Dit "klusje" heeft zo'n 4,5 uur in beslag genomen. Rond 05.30 vanochtend zijn ze terug beginnen rijden en om 07.30 stonden Jurgen en Koen in het bivak.

Het slechte nieuws was dat ze uren straftijd hebben opgelopen, maar goed nieuws is wel dat ze in koers blijven !

Chapeau voor de mecano's dus, die mannen hebben hun ob schittrend gedaan.

Een tip, luister s'morgens tussen 06.00 en 09.00 naar Q-MUSIC, D&O Ochtendshow. Koen geeft daar alle dagen een live verslagje van de feiten. (as hij tenminste aan een telefoon geraakt). Let niet op het brabbeltaaltje ( het lijkt net alsof ze daar lazarus aan de telefoon hangen) dat ligt aan de sattelietverbinding.

Sennake
08-01-2003, 11:34
Originally posted by fordje
Let niet op het brabbeltaaltje ( het lijkt net alsof ze daar lazarus aan de telefoon hangen) dat ligt aan de sattelietverbinding.

Zeker van? :D

airco
08-01-2003, 12:08
dit weet VRT teletekst ondertussen te melden ....
pagina 446

Voor Koen Wauters zit de Dakarrally
er wellicht op. De Clouseau-zanger is
niet opgenomen in de officiele uitslag
van de zesde etappe, al is er nog geen
bevestiging van zijn opgave.

Wauters reed zich dinsdag muurvast in
de Libische woestijn. "Bij een poging
om onze Toyota weer los te rijden, ging
eerst de voorwielaandrijving, en nadien
allicht ook de versnellingsbak stuk",
liet Wauters in Het Nieuwsblad noteren.

Wauters moest zich laten slepen naar de
finish, zodat hij normaliter wordt uit-
gesloten. Het zou zijn eerste opgave in
zeven Dakarrally's zijn


nog geen zekerheid over Wouters dus

racertje
08-01-2003, 12:14
Hij krijgt voor vandaag toch nog een starttijd: 12:48
Als hij niet meer in wedstrijd zou zijn, zouden ze dat ook niet meer vermelden.

racertje
08-01-2003, 12:19
De Bezemer (pfaff) vrachtwagen is gisteren ook niet geklasseerd hoor (was uren voor koen aangekomen) en die vertrekt nog een paar minuten later dan Wauters.

Sennake
08-01-2003, 12:19
Originally posted by airco
nog geen zekerheid over Wouters dus

:no: WAUTERS

airco
08-01-2003, 12:34
:p

das gewoonte ... dichte familie noemt wouters ... met ou dan :)

Megane
08-01-2003, 13:41
[

Chapeau voor de mecano's dus, die mannen hebben hun ob schittrend gedaan.


Hadden die mannen niet beter een always schiterend gedaan ipv een OB :no:

Megane
08-01-2003, 13:43
Originally posted by Fordje
[

Chapeau voor de mecano's dus, die mannen hebben hun ob schittrend gedaan.


Hadden die mannen niet beter een always schiterend gedaan ipv een OB :no:

airco
08-01-2003, 15:46
vanop het live dagboek op de telenet site


Beste vrienden van Telenet, goedemorgen. Het is nu 9.00 uur, we hebben de nacht in de woestijn doorgebracht en zijn maar net in het bivak aangekomen. Tijdens de rit gisteren is zowat alles aan de auto kapot gegaan: de vooras, de achteras, de versnellingsbak, ...Omdat we zo laat zijn aangekomen, hebben we veel straftijd gekregen en het klassement kunnen we dus wel vergeten. De finish is nog wel haalbaar en daar gaan we voor! We waren gisteren nochtans aan een goeie etappe bezig, maar er waren veel manoeuvers in het zand, de auto danste op en neer en hij heeft dat niet kunnen houden. Nu gaan we de banden en de veren nog wat zachter zetten, hopelijk kan de wagen het nu wel volledig aan. Op 30 km van de finish was het dus ineens naar de vaantjes, zoals afgesproken was, kwam de camion waarin Jean-Marie Pfaff meerijdt ons helpen. Ze hebben ons een stuk door de woestijn gesleept, het ging wel moeizaam, we hebben er 4,5 uur over gedaan om 8 kilometer te overbruggen. Toen werd het te donker en te gevaarlijk en omdat we onze uiterste aankomsttijd toch al hadden overschreden, heeft de camion ons losgekoppeld en is verder gereden. Ze hebben wel onze positie die we kenden via de GPS meegenomen, samen met een lijstje van alles wat er vervangen moest worden voor onze assistentie. We hebben dan een kampvuur gemaakt en heel veel sterren gezien. Rond 1.00u was de assistentie daar dan met de wisselstukken en ze hebben keihard doorgewerkt, om 5.30u was alles vervangen. Om 7.30u stonden we in het bivak. Ik heb dan een uurtje geslapen in de tent, dadelijk gaan we ontbijten en beginnen we aan de eerste van twee marathonetapppes vandaag en morgen. We krijgen in deze twee ritten geen assistentie en we hopen maar dat de auto het uithoudt. De etappes op zich zijn tot hier toe te doen, de wagen is super alleen moeten we een aantal dingen proberen op te lossen. Dat ziet er goed uit voor volgend jaar, voor dit jaar dus is het klassement naar de vaantjes. Ik ga wel mijn best doen om wat tijd in te halen, want ik wil niet iedere dag starten als 130ste. Groeten vanuit Libië, ik bel jullie morgen, het gaat jullie goed in België!

bron: http://breedband.telenet.be/lifestyle/dossiers/dakar/dagboek.html

fordje
08-01-2003, 16:18
Originally posted by airco
vanop het live dagboek op de telenet site


bron: http://breedband.telenet.be/lifestyle/dossiers/dakar/dagboek.html

Copie van het gesprekje van deze morgen op Q dus.

Maar allee, ze rijden..(hoe zit het trouwens vandaag ? Al nieuws ?

Enne Megane; die Always is belange niet zo goed als OB hoor :D :+ .
Sorry dus voor de typefouten. Maar je wist tenminste waarover het ging zeker. ;)