PDA

View Full Version : Dakar 2003 - Libië - stage 7 => 11


Bart
08-01-2003, 00:16
Stage 7: Ghadames – Ghat (Woensdag 8 januari 2003)

Traject: 5 km – speciale stage: 584 km – Traject: 102 km - Totaal: 691 km.
http://www.dakar.com/TDFMedia?service=DMediaService&MEDIA_ID=4460&MEDIA_KEY=6293


Stage 8: Ghat – Sabhia (Donderdag 9 januari 2003)

Traject: 49 km – special stage: 497 km – Traject: 181 km – Totaal: 727 km.
http://www.dakar.com/TDFMedia?service=DMediaService&MEDIA_ID=4459&MEDIA_KEY=21969

Stage 9: Sabha – Zilla (Vrijdag 10 januari 2003)

Traject: 6 km – special stage: 567 km – Traject: 12 km – Totaal: 585 km.
Parallel route voor support crew: 506 km.
http://www.dakar.com/TDFMedia?service=DMediaService&MEDIA_ID=4458&MEDIA_KEY=25359

Stage 10: Zilla – Sarir (Zaterdag 11 januari 2003)

Traject: 31 km – Special stage: 521 km – Traject: 2 km – Totaal: 554 km.
Parallel route voor support crew: 740 km.
http://www.dakar.com/TDFMedia?service=DMediaService&MEDIA_ID=4457&MEDIA_KEY=29348

Stage 11: Sarir – Siwa (Zondag 12 januari 2003)

Traject: 1 km – special stage: 438 km – Traject: 147 km – Totaal 586 km.
Parallel route voor support crew: 735 km
http://www.dakar.com/TDFMedia?service=DMediaService&MEDIA_ID=4456&MEDIA_KEY=3649
Bron profielen: www.dakar.com

JPMontoya
08-01-2003, 15:02
De Mevius verliest bij CP2 op Peterhansel al 35 Minuten
Masuoka is er daar ook al 11 kwijt op Peterhansel

airco
08-01-2003, 15:24
de motards zijn ondertussen al in Ghat

de uitslag van de speciale
1 003 SAINCT 5h 49' 52" 00' 00"
2 001 MEONI 5h 51' 22" 01' 30"
3 004 ROMA 5h 55' 22" 05' 30"
4 007 DESPRES 5h 55' 27" 05' 35"
5 002 COX 5h 58' 10" 08' 18"
6 005 DE GAVARDO 6h 01' 51" 11' 59"
7 009 BRUCY 6h 03' 12" 13' 20"
8 006 SALA 6h 03' 51" 13' 59"
9 025 DE AZEVEDO 6h 04' 45" 14' 53"
10 022 FLICK 6h 08' 35" 18' 43"

en het voorlopige klassement:
1 003 SAINCT 12h 13' 03" 00' 00"
2 001 MEONI 12h 14' 50" 01' 47"
3 004 ROMA 12h 18' 50" 05' 47"
4 007 DESPRES 12h 23' 01" 09' 58"
5 002 COX 12h 24' 54" 11' 51"
6 006 SALA 12h 53' 09" 40' 06"
7 025 DE AZEVEDO 12h 53' 30" 40' 27"
8 009 BRUCY 12h 55' 19" 42' 16"
9 005 DE GAVARDO 12h 55' 40" 42' 37"
10 016 LUNDMARK 13h 00' 56" 47' 53"

airco
08-01-2003, 16:26
ze zijn nog niet bij checkpoint 1 aangekomen ...

Dit is gezien hun late startuur ook niet zo vreemd

PeterHansel was daar pas om 12h52 en die is dik 2h30 vroeger gestart

het zal dus waarschijnlijk weer laat worden vanavond (lees: donker)

airco
08-01-2003, 16:30
tijden van de speciale van vandaag (finish):
1 206 PETERHANSEL / COTTRET 5h 07' 41" 00' 00"
2 200 MASUOKA / SCHULZ 5h 19' 13" 11' 32"
3 204 VATANEN / THORNER 5h 34' 45" 27' 04"
4 203 KLEINSCHMIDT / PONS 5h 37' 06" 29' 25"
5 201 SHINOZUKA / DELLI - ZOTTI 5h 42' 34" 34' 53"
6 205 DE MEVIUS / GUEHENNEC 5h 47' 47" 40' 06"


De mitsu's blijven outstanding ... De Mevius geeft een beetje toe en verliest een plaats aan Shinozuka. Kleinschmidt geraakt stilaan in vorm.

stand:
1 206 PETERHANSEL / COTTRET 10h 48' 57" 00' 00"
2 200 MASUOKA / SCHULZ 11h 01' 18" 12' 21"
3 201 SHINOZUKA / DELLI - ZOTTI 11h 40' 17" 51' 20"
4 205 DE MEVIUS / GUEHENNEC 11h 44' 35" 55' 38"
5 204 VATANEN / THORNER 11h 48' 58" 1h 00' 01"
6 203 KLEINSCHMIDT / PONS 12h 01' 46" 1h 12' 49"

JPMontoya
08-01-2003, 16:31
AUTO'S
----------
1.206 PETERHANSEL-COT MITSUBISHI 22 5h07'41"000 113.9 km/h 1 1
2.200 MASUOKA-SCHULZ MITSUBISHI 22 5h19'13"000 + 11'32"00 2 2
3.204 VATANEN-THORNER NISSAN PICK 22 5h34'45"000 + 27'04"00 3 3
4.203 KLEINSCHMIDT-PO VOLKSWAGEN 22 5h37'06"000 + 29'25"00 4 1
5.201 SHINOZUKA-DELLI NISSAN PICK 22 5h42'34"000 + 34'53"00 5 4
6.205 DE MEVIUS-GUEHE BMW X5 22 5h47'47"000 + 40'06"00 6 2

-----
STAND :
1.Peterhansel
2.Masuoka
3. Shino op 50 min
4. De Mevius op '55 minuten


more to follow

dakar.com

Scapa
08-01-2003, 16:33
de Mévius had aangekondigd dat hij het vandaag iets rustiger aan zou doen (dat is vrij relatief natuurlijk) om zeker niets stuk te rijden aangezien het een marathon-etappe was. Ik vind het in alle geval een serieuze krachttoer van de BMW X5 en van Grégoire!

JPMontoya
08-01-2003, 16:33
tegelijkertijd gepost blijkbaar :)

airco
08-01-2003, 16:36
loomans smets waren om 15h31 (14h31 belgische tijd) aan CP1

Wauters - Damen waren om 16h22 (15h22 belgische tijd) op dezelfde plaats :)

airco
08-01-2003, 17:17
Net op het moment dat Wauters aan CP1 was 16h22 plaatselijke tijd kwam Manfred Verbeke daar toe ... Met 2 samen door de woestijn ... lekker gezellig :-)

zelfde ogenblik waren Loomans - Smets aan CP2

Beemer
08-01-2003, 17:51
Toch wel een hele prestatie van de X5, ik denk niet dat bmw al eerder met een wagen heeft deelgenomen aan de Dakar

JPMontoya
08-01-2003, 17:51
Intussen is ook Stephane Henrard binnengelopen

9e in de rit op 38min
en in de stand nu 8ste op 1h10

Werner333
08-01-2003, 18:47
Fotoke van Mattijs/Feryn:
http://www.feryndakarteam.be/images/7jan1L.jpg
Bron: http://www.feryndakarteam.be/

airco
08-01-2003, 19:35
ondertussen raakt Wauters blijkbaar niet meer vooruit. Daarstraks kwam hij (alhoewel hij later gestart is) samen met Manfred Verbeke aan bij CP1.

Ondertussen is Verbeke bij CP3, maar Koen is zelfs nog niet aan CP 2 :rolleyes::rolleyes:

hopen dat de boel niet weer kapot is, want er mag geen assistentie verleent worden tijdens deze marathonrit

Bart
08-01-2003, 19:47
morgen (= donderdag 9 januari) op radio1 => Guy Colsoul

ergens tussen 11u en 13u (en een dag lang is herbeluisteren via 't net mogelijk)

http://www.radio1.be/programma/nwereld/index.htm

JPMontoya
08-01-2003, 20:08
NEWS:

WAUTERS aangekomen op CP3
maar !
hij is niet langs CP2 gepasseerd blijkbaar volgens dakar.com

airco
08-01-2003, 20:09
ofwel heeft de website een foutje gemaakt ...

ofwel heeft Koen een Checkpoint gemist ... want 20 minuutjes geleden was hij aan CP3

*mod*

LOL nu is JPM eerst :)

JPMontoya
08-01-2003, 20:13
voor de geintereseerde :
http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

hier kan men het VTM nieuws opnieuw bekijken alsook de stukjes die P.Baert dagelijks maakt voor VTM nieuws.

racertje
08-01-2003, 20:16
Koen is nu ineens wel aan CP3 maar heeft geen tijd voor CP2.
Controlepunt gemist? Tijd maakt toch nie veel meer uit dus extra straf zal wel geen kwaad kunnen.

fordje
08-01-2003, 20:24
Hij zal de verkeerde zandhoop hebben gekozen zeker .. :(

Maar ja, ze rijden. En dat is al veel na de uitspattingen van gisteren.

Dit staat intussen op de site van Joel Smets en Jackie Loomans (http://users.pandora.be/andante/dakar/frameset/dakarFS.htm) .

Goed nieuws echter , de 235 is om 19.24 geklokt in het kamp. Proficiat !

JPMontoya
08-01-2003, 20:24
volgens mij is controlepunt missen = uitsluiting tenzij een zeer goede reden maar kweet niet zeker.

Werner333
08-01-2003, 20:32
Ik dacht gewoon straftijd.

fordje
08-01-2003, 20:37
Originally posted by Werner333
Ik dacht gewoon straftijd.

Als het dat maar is, dat uurtje meer of minder zal het ook niet maken

airco
08-01-2003, 23:19
ondertussen is Koen reeds 3h30 minuten tussen CP3 en het einde van de speciale ....
Something must be wrong
het zal weer heel laat worden vannacht vooraleer hij terug is in het bivak ....
Na de speciale volgen er nog een dikke 100 km verbinding ... door het holst van de nacht ... geen lachertje

racertje
08-01-2003, 23:27
Ondertussen heeft hij wel een tijd gekregen voor CP2
Weer goed werk van die mannen van dakar om den tijd nie door te geven

Oneliner
08-01-2003, 23:29
Weer just die van Wauters natuurlijk....
paniek voor "'nix" :)

JPMontoya
08-01-2003, 23:48
ja na CP3 als je dan goed de grafiek bekijkt komt nog een serieus zwaar stuk dus t zal weer wachten worden tot morgenvroeg voor meer nieuws ...

- bericht pitstop.tv -

De zevende rit in de Dakar 2003 is een zware dobber voor de privé-Belgen. Koen Wauters, Joost Vancauwenberge en Jackie Loomans zijn gesignaleerd met problemen op de piste.

Om 21u30 Belgische tijd hadden enkel Michel Van Den Broeck en Patrick Beckers het bivak in Ghat bereikt.
Van Den Broeck wint zelfs nog een plaats in het klassement en is nu 37ste en daarmee veruit de beste Belgische privé-rijder.

Patrick Beckers meldde ons minder goed nieuws over Wauters en Damen. Volgens Truienaar Beckers is Wauters overkop gegaan en is daarbij op de Toyota een wiel afgebroken. Koen en Jurgen bleken ongedeerd. Maar het nieuws is nog niet bevestigd.

Joost Vancauwenberge is onderweg met 3 gebroken schokdempers en Jackie Loomans staat kortbij de finish met motorpech op zijn Mercedes.

Het worden moeilijke uren voor Loomans en Vancauwenberge, want er is vanavond enkel assistentie toegelaten van trucks die aan de race deelnemen.

PITSTOP.TV - 22h

Sennake
09-01-2003, 00:05
Nieuws heet van de naald... maar geen goed nieuws!

Koen en Jurgen zijn een aantal keer overkop gegaan in een poging om verloren tijd goed te maken. Manfred Verbeke is ter hulp gesneld en heeft de Toyota terug op zijn wielen getrokken, maar de schade is zo aanzienlijk dat het deze keer meer dan waarschijnlijk over and out is. Koen en Jurgen zelf zijn buiten een paar blauwe plekken ok.

Het is van hieruit uiteraard moeilijk zoniet onmogelijk om er een oordeel over te vellen, maar volgend Eric Claeys van VTM kan er een kruis getrokken worden over de rally...

Meer info volgt, want prins Alfonso ging Dries nog opbellen voor meer details.

airco
09-01-2003, 00:06
Originally posted by racertje
Weer goed werk van die mannen van dakar om den tijd nie door te geven

:rolleyes::rolleyes:

Bedenk eventjes dat je in het midden van de woestijn staat waar telefoon, gsm en/of internet nauwelijks tot niet te bespeuren is ...
Dan mag het een wonder heten dat je zulke hoogwaardige verslaggeving krijgt op het internet. Dat er dan af en toe een tijd ontbreekt is dan slechts een belachelijk detail.

in mijn ogen is dakar.com een pracht van een website.

airco

airco
09-01-2003, 00:13
Originally posted by Sennake
Koen en Jurgen zijn een aantal keer overkop gegaan in een poging om verloren tijd goed te maken.

Waarom probeer je verloren tijd op te halen als het klassement toch al een verloren zaak is ... :frusty: :rolleyes: Probeer toch op een rustige manier de Finish te bereiken zonder al te grote risicos te nemen.

Een technisch mankement kan iedereen overkomen ... maar bovenstaand verhaal lijkt mij een lompe fout.

airco

Sennake
09-01-2003, 00:15
Originally posted by airco
Waarom probeer je verloren tijd op te halen als het klassement toch al een verloren zaak is ... :frusty: :rolleyes: Probeer toch op een rustige manier de Finish te bereiken zonder al te grote risicos te nemen.

Een technisch mankement kan iedereen overkomen ... maar bovenstaand verhaal lijkt mij een lompe fout.

airco

Gelezen op de telenet site in "het dagboek van Koen" :

"Ik ga wel mijn best doen om wat tijd in te halen, want ik wil niet iedere dag starten als 130ste. Groeten vanuit Libië, ik bel jullie morgen, het gaat jullie goed in België!"

Dat kan een verklaring zijn...

airco
09-01-2003, 00:16
Manfred Verbeke is in het Bivak ondertussen
Loomans is de aankomst van de speciale voorbij, en staat dus in panne op de verbindingsrit.

airco

airco
09-01-2003, 00:17
Originally posted by Sennake
Gelezen op de telenet site in "het dagboek van Koen" :

"Ik ga wel mijn best doen om wat tijd in te halen, want ik wil niet iedere dag starten als 130ste. Groeten vanuit Libië, ik bel jullie morgen, het gaat jullie goed in België!"

Dat kan een verklaring zijn...

ok ... dat is inderdaad een mogelijke verklaring ...

Toch is het best zuur dat je hiervoor waarschijnlijk je Dakar op je buik kan schrijven.

airco

Sennake
09-01-2003, 00:17
Originally posted by airco
Probeer toch op een rustige manier de Finish te bereiken zonder al te grote risicos te nemen.

Dit lijkt me "beroepsmisvorming" :D : het gaat hier toch over de eindstreep en niet over onze eigenste medewerker van De Paddock eh ;)

Sennake
09-01-2003, 00:19
Originally posted by airco
ok ... dat is inderdaad een mogelijke verklaring ...

Toch is het best zuur dat je hiervoor waarschijnlijk je Dakar op je buik kan schrijven.

airco

Tja, you win some, you lose some eh ...

vincentdb2001
09-01-2003, 08:47
Koen Wauters is in de zevende rit van de Dakar
overkop gegaan.
Wauters en zijn co-piloot Damen zijn ongedeerd maar
de Toyota heeft schade opgelopen.
Het ongeval deed zich voor na 340 km en is bevestigd
door Manfred Verbeke en Hilde Gijsbrechts.
Zij hebben de Toyota van Wauters recht getrokken.
Ondermeer de deur aan de zijde van Wauters
was afgerukt maar het is niet duidelijk of ook de
mechaniek schade heeft opgelopen.Vermoedelijk
wordt Wauters opnieuw gesleept door een truck.
Ook gisteren kende Wauters problemen, toen de
transmissie van de Toyota stuk ging.
Het team heeft de hele nacht moeten werken om de
auto weer rijklaar te krijgen.

bron : www.pitstop.tv ...

Ziet er niet goed uit :( Hoopelijk kunnen ze nog verder en is de mechaniek niet geraakt...

vincentdb2001
09-01-2003, 08:51
Nog meer nieuws over de AD-sport Rav4 op pistop.tv :

Patrick Beckers meldde ons minder goed nieuws over Wauters en Damen. Volgens Truienaar Beckers is Wauters overkop gegaan en is daarbij op de Toyota een wiel afgebroken. Koen en Jurgen bleken ongedeerd. Maar het nieuws is nog niet bevestigd.

:(

Zonder assistentie zal het moelijk zijn om verder te geraken denk ik, met een gebroken wiel...

Gelukkig genoeg zijn Koen en Jurgen ongedeerd.


Vincent

Sennake
09-01-2003, 09:26
Ongelooflijk : Koen en Jurgen zijn nog steeds IN de race !!!

Meer info volgt...

Sennake
09-01-2003, 09:30
Live via Q-Music : Koen op de radio.

Nu het daglicht toelaat om duidelijkheid te verschaffen over de opgelopen schade, blijkt hoe sterk de mecaniek van de Toyota is : ze is NIET beschadigd!
Wel lag Koen zijn deur er uit en is de voorruit weg. En zijn er de nodige blutsen en builen. Volgens Koen zijn ze stomweg 2 keer overkop gegaan maar kunnen ze, indien ze binnen de 2 uur een nieuwe voorruit kunnen zetten, gewoon verder. Probleem is (geloof het of niet) dat ze de sleutels van de service-vrachtwagen niet kunnen vinden omdat de mecanieker die ze in zijn bezit heeft nog slaapt en ze weten niet waar hij ergens uithangt. Op dit moment zijn ze aan het zoeken naar een ... breekijzer. Dit heeft Koen zelf gezegd op de radio, zo'n 5 minuten geleden...

Allee, er is dus nog hoop eh!

airco
09-01-2003, 09:37
Voor diegenen die het radio-fragment van deze morgen gemist hebben .... die kunnen nu hun schade inhalen

Koen Wauters @ Q-music - 9/01 (http://www.depaddock.eu/airco/Q-music-koen.mp3)

Bart
09-01-2003, 09:46
Originally posted by airco
Voor diegenen die het radio-fragment van deze morgen gemist hebben .... die kunnen nu hun schade inhalen

Koen Wauters @ Q-music - 9/01 (http://www.depaddock.eu/airco/Q-music-koen.mp3)

Dank u!

fordje
09-01-2003, 10:11
Originally posted by Sennake
Live via Q-Music : Koen op de radio.

Nu het daglicht toelaat om duidelijkheid te verschaffen over de opgelopen schade, blijkt hoe sterk de mecaniek van de Toyota is : ze is NIET beschadigd!
Wel lag Koen zijn deur er uit en is de voorruit weg. En zijn er de nodige blutsen en builen. Volgens Koen zijn ze stomweg 2 keer overkop gegaan maar kunnen ze, indien ze binnen de 2 uur een nieuwe voorruit kunnen zetten, gewoon verder. Probleem is (geloof het of niet) dat ze de sleutels van de service-vrachtwagen niet kunnen vinden omdat de mecanieker die ze in zijn bezit heeft nog slaapt en ze weten niet waar hij ergens uithangt. Op dit moment zijn ze aan het zoeken naar een ... breekijzer. Dit heeft Koen zelf gezegd op de radio, zo'n 5 minuten geleden...

Allee, er is dus nog hoop eh!

Is er in de Dakar geen prijs voor doorztting en inventiviteit? ;)

Ze zijn anders bij AD aardig op weg om die te behalen :D

Als je koen s'morgens zo bezig hoort lijkt het wel alsof hij al die problemen nog leuk vind ook. Eeen breekjzer zoeken,.., mensen uit hun bed gaan zetten,...deuren in mekaar flansen..

Is dat daar een woestijnversie van Bob de Bouwer misschien?

Allee vooruit en nu maar kijken wat voor gegoochel ze vandaag weer uithalen.
Een ding is zeker, ze zijn daar reclame voor de Dakar aan het maken dat het niet meer normaal is.

airco
09-01-2003, 10:17
Goedemorgen vrienden, ik bel jullie tussen twee zware etappes door en we zijn nog steeds in koers! Ik heb wel nog nooit zo gevloekt als vandaag, we zijn twee of drie keer overkop gegaan, ik ben de tel een beetje kwijt. Op een heel erg stomme manier eigenlijk, ik ben op de flank van een duin gereden, en op een plaats waar het eigenlijk niet verkeerd kan gaan, ben ik er in geslaagd de auto te laten omkantelen. We zijn uitgestapt en hebben direct alles gecontroleerd. Mechanisch was er gelukkig niets stuk, de auto startte direct, maar de voorruit en de zijdeur lagen er wel uit. Ik heb dan een skibril opgezet, Jurgen een gewone bril en we zijn verder gereden. De rit was de stoffigste tot hier toe en we hebben de hele verdere rit zand gegeten, het was echt verschrikkelijk. Jurgen was bij de aankomst gisterenavond erg gedemotiveerd en hij wilde eigenlijk niet meer starten. Toen hij vanmorgen opstond, zag hij het gelukkig terug wat positiever in. Ondertussen staat er al een nieuwe deur in onze auto, alleen de voorruit is nog een probleem. Er ligt een plexi voorruit voor ons in de camion van Roland Hoebeke, maar hij ligt nog te slapen en we vinden hem niet. We hebben nu nog twee uur voor de start van de tweede marathonstage. Deze Dakar spaart ons niet, blijkbaar gaat er vanalles mis zodra er één ding is fout gegaan. Het is er echt ééntje om hard van te worden. Dus beste vrienden, duim allemaal samen daar voor ons, dan lukt het ons misschien wel! Tot morgen!


bron: http://breedband.telenet.be/lifestyle/dossiers/dakar/dagboek.html

ongeveer hetzelfde verhaal als op Q-music ....
enkel dat van die skibril :D:D

speedkicks
09-01-2003, 10:24
Originally posted by fordje
Als je koen s'morgens zo bezig hoort lijkt het wel alsof hij al die problemen nog leuk vind ook. Eeen breekjzer zoeken,.., mensen uit hun bed gaan zetten,...deuren in mekaar flansen..


Ik moet het gaan geloven dat hij dit zijn jaarlijkse vakantie vindt. Al heb ik daar een ander idee van. ;)

redje
09-01-2003, 10:45
De dakar krijgt de Belgen er precies nie onderuit. Wauters blijft maar doorgaan, super man. En ze moeten daar es echt ne prijs maken voor t team me t meeste uithoudingsvermogen en me de meeste pech, ze zouden m op één been winnen.

Beemer
09-01-2003, 11:01
Ik vind het fantastisch hoe Koen maar blijft doorgaan, hieruit blijkt dat Koen niet zomaar een BV'ke is da voor de aandacht meedoet aan Dakar, want zo iemand zou in die situatie al lang hebben opgegeven.

airco
09-01-2003, 11:31
O9:43 - After a bad fall before Cp1 after 68kms of the special between Ghat and Sabha, Belgium's Paul Wouters (KTM - n.16) has broken his foot.


we zijn dus vrijwel zeker een belg kwijt :(

Sennake
09-01-2003, 11:57
Originally posted by redje
De dakar krijgt de Belgen er precies nie onderuit. Wauters blijft maar doorgaan, super man. En ze moeten daar es echt ne prijs maken voor t team me t meeste uithoudingsvermogen en me de meeste pech, ze zouden m op één been winnen.

Amai, de W(o)autersen worden niet gespaard en als Paul Wouters wil doorgaan zal hij wel MOETEN op één been verderzetten... Alles hangt er van af hoe zwaar die breuk is natuurlijk, maar ik geloof dat het nog gebeurd is dat een motard de Dakar uitgereden heeft met een gebroken been of voet.

airco
09-01-2003, 12:03
probleem is dat het nog zo ver is naar het einde van de rit ....

Ter plaatse tijdens de rit kunnen ze enkel een spalk aanleggen (ofwel een opblaasbare, ofwel een vacuumspalk). En om nu nog 600 km met zo een spalk te rijden over een bende bulten .... is niet echt te realiseren me dunkt.

airco

airco
09-01-2003, 12:08
5e overall bij de motoren Alfie Cox houdt het voor bekeken. Vanmorgen verloren gereden en stevig gevallen, en nu onderweg naar een hospitaal.

11:01 - At km 245, Alfie Cox (KTM - n.2) has retired from the race after falling and injuring his shoulder. The South African had lost himself before CP1, taking a wrong valley. He is currently in a helicopter heading for Sabha.

Mistery
09-01-2003, 12:58
Beste Paddockers,

Na twee slapeloze nachten heb ik uiteindelijk wat tijd gevonden om jullie wat informatie te geven, rechtstreeks uit het AD Kamp.
Zoals jullie allemaal weten, worden we deze Dakar niet gespaard van pech en ongevallen. Eergisteren hebben zowel de voorbrug als de achterpont het begeven. Ook de tussenbak gaf er de brui aan. Om 19.00 heeft Koen aan mij zijn coördinaten doorgegeven, en hebben we de assistentiewagen dan naar hen kunnen toesturen. Voor die assistentiewagen was het een hachelijke onderneming : bij donker iemand gaan zoeken in de woestijn, enkel op coördinaten. Rond 01.00u zijn ze bij Koen & Jurgen aangekomen. Het assistentieteam is erin geslaagd om in ongeveer 4 uur tijd alle nodige reparaties uit te voeren. Hoed af voor die jongens...ze hebben nog maar eens bewezen welke waarde ze hebben.
Nadat Koen & Jurgen rond 7.15 's ochtend dan het kamp hadden bereikt, konden ze genieten van een verdiende, maar zeer korte nachtrust. Iets meer dan een uurtje konden ze slapen...

Ze hebben de rit van gisteren dan met goede moed aangevat, maar zijn bij een ongeval een paar keren over kop gegaan. Manfred Verbeke heeft de wagen (die op de zij lag) terug recht getrokken. Thanks Manfred ! Mechanisch was de wagen nog OK. De voorruit was er wel uit, en de linker deur ontbrak ook...Koen & Jurgen bleken geen letsels te hebben. Jurgen vertelde vorige nacht via de satelliettelefoon dat hij pijn had in de rug en de nek. Gelukkig is die pijn over gegaan tegen de ochtend. Beiden hebben gisteren veel zand gegeten, gezien ze de rest van het traject zonder voorruit moesten afleggen. Deze morgen hebben Eric & Willy Claeys hen geholpen om een plexi voorruit te monteren. Bedankt Eric & Willy ! Er werd ook terug een linker deur aangebracht, zodat de wagen weer "rijwaardig" is, en om 12.23 lokale tijd (11.23 Belgische tijd) konden ze de start nemen van de etappe van vandaag.
Koen & Jurgen vechten...weigeren zich neer te leggen bij al die tegenslagen, en rijden verder ! Aan doorzettingsvermogen bij hen en bij het assistentieteam zal het niet ontbreken ! Het gebrek aan nachtrust begint natuurlijk door te wegen, zowel bij hen in de woestijn, als bij ons in België, daar we reeds twee nachten in de weer zijn geweest om via de satelliettelefoons zoveel mogelijk zaken te regelen en te coördineren...De voldoening is natuurlijk groot als je dan verneemt dat alles is gelukt, en dat ze 's ochtends toch maar weer aan de start staan !

Hopelijk verloopt het vandaag wat rustiger, we hebben ons deel van de pech wel al gehad, denk ik...

Scapa
09-01-2003, 13:07
Voilà, dat weten we ook weeral se :)
Moet niet gemakkelijk zijn zo in de woestijn aan een auto werken, vindt daar maar eens een mooi egaal plaatske... Hoe zetten ze de auto bvb omhoog Mistery? Met een grote plaat onder de krik of met een speciale krik of staat de auto sowieso hoog genoeg om alles te vervangen?

airco
09-01-2003, 13:09
:worship::worship:

moge Sharm el Sjeikh (of hoe je dat ook moet schrijven) jullie deel wezen :)

redje
09-01-2003, 13:29
Originally posted by stijnconinx
Voilà, dat weten we ook weeral se :)
Moet niet gemakkelijk zijn zo in de woestijn aan een auto werken, vindt daar maar eens een mooi egaal plaatske... Hoe zetten ze de auto bvb omhoog Mistery? Met een grote plaat onder de krik of met een speciale krik of staat de auto sowieso hoog genoeg om alles te vervangen?
Als ze die assen vervangen zullen ze toch een krik of iets gelijkaardigs moeten gebruiken, anders staat de voituur schuin omhoog, omdat de wielen aan ene kant wegzijn. Of heb ik t hier volledig mis??

Bart.Vandecavey
09-01-2003, 14:07
Je kan natuurlijk ook de auto "gewoon" op zijn kant leggen hé dan kan je over goed aan...

en van die motorrijder is het te zien welke voet het is natuurlijk als het linkervoet is denk ik dat het afgelopen is met een gebroken rechtervoet zou het nog mogelijk moeten zijn...

Gisteren op FR2 hebben ze een team in de kijker gezet omdat ze een moto hadden vermaakt (assistentieteam Mitsubishi), Peterhansel had op een duin over een moto gereden (voorvork geplooid). Dus die prijs zal AD-sport wel niet krijgen van die chauvinistische Fransen alhoewel ze hem al dubbel en dik verdient hebben!

En wie klaagde hier trouwens dat het avontuur in de Dakar verdwenen was?

Bart.Vandecavey
09-01-2003, 14:12
Ik denk wel dat die RAV4 na de Dakar klaar zal zijn voor de vuilbak...

Bart
09-01-2003, 15:11
Originally posted by bart
morgen (= donderdag 9 januari) op radio1 => Guy Colsoul

ergens tussen 11u en 13u (en een dag lang is herbeluisteren via 't net mogelijk)

http://www.radio1.be/programma/nwereld/index.htm

http://www.radio1.be/R1nwereld2.ram

+- 24min 30 => 39min 20

fordje
09-01-2003, 16:46
Press release: Thursday January the 9th 2003, 15h30
Vehicle number 201 crashed seriously at km 373 of the special. The car flew off on a bump before falling ten metres further. The driver, Kenjiro Shinozuka is very seriously injured while his co-pilot Thierry Deli Zotti is seriously injured. Both men have been taken by helicopter to the medical center of the rally in Sabha, Lybia. From there and once their state of health stabilised, they will be taken to Tunis in a medical plane. Further information will be released as soon as possible.

Bron: www.DAKAR.Com

Ja, dan liever enkele malen over kop en de deuren eruit...

Hopen maar dat alles in orde komt zeker?

fordje
09-01-2003, 16:58
De Mevius weer schitterend vandaag ! Staan overall derde en kapen vandaag een 4° plaats weg !

Het "inhouden" van gisteren was dus niet tevergeefs.

Overige Belgen:

Henrard houdt ook goed stand op plaats 6
De Liedekerke op 14

Van Jackie Loomans en Joel Smets nog geen nieuws.

En ja, van Koen en Jurgen horen we (zoals gewoonlijk :D ) pas morgen of ze hun achterdeur er ook hebben uitgegooid zeker ?

:D :D

Bij de trucks staat de "kleine" De Rooy met Colsoul op 2.
Papa staat op 4.
De jonge duivels doen het zeker niet slecht.


En "onze" JM ? Die is nog met de potjes en zeefkes in het zand bezig denk ik. Ook van hem geen spoor te bekennen in de uitslag tot nu toe.

Maarten
09-01-2003, 17:02
Originally posted by JPMontoya
voor de geintereseerde :
http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

hier kan men het VTM nieuws opnieuw bekijken alsook de stukjes die P.Baert dagelijks maakt voor VTM nieuws.

thx manu

zo krijg ik toch ook nog beelden van de dakar te zien
zit in antw zonder tv tot 21ste en dan is den dakar gedaan zeker?

Mistery
09-01-2003, 17:04
Originally posted by fordje
Van Jackie Loomans en Joel Smets nog geen nieuws.

En ja, van Koen en Jurgen horen we (zoals gewoonlijk :D ) pas morgen of ze hun achterdeur er ook hebben uitgegooid zeker ?



Loomans/Smets zijn reeds aangekomen in het assistentiepark in Sabha. Zij zijn rechtstreeks van Ghat naar Sabha gereden, zonder ook maar één CP te passeren. Dat duidt er waarschijnlijk op dat ze er eerder voor kiezen om een pak straftijd te krijgen en wel vrij veel tijd in het assistentiepark zullen doorbrengen, na hun motorproblemen van gisteren...

En Koen & Jurgen ? Koen die zal wel bellen als em zijn ander deur ook kwijt is hé... :) :) :)

fordje
09-01-2003, 17:04
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik denk wel dat die RAV4 na de Dakar klaar zal zijn voor de vuilbak...

Kunnen we die niet gewoon terugverkopen aan Afrika ? D'er gaan hier in Antwerpen wel ergere wrakken de boot op richting Dakar en omstreken :D

Maarten
09-01-2003, 17:05
Originally posted by fordje


En "onze" JM ? Die is nog met de potjes en zeefkes in het zand bezig denk ik. Ook van hem geen spoor te bekennen in de uitslag tot nu toe.

vandaag foto op de frontpage van de GvA
hij ziet serieus af Jean marie, gene kak om den dakar zonder fysische voorbereiding te doen

Beemer
09-01-2003, 17:10
Originally posted by Maarten
vandaag foto op de frontpage van de GvA
hij ziet serieus af Jean marie, gene kak om den dakar zonder fysische voorbereiding te doen

Da zal em leren!
Hoe zit het voor de moment met De Mevius?

R@ce@holiC
09-01-2003, 17:17
4e dees rit e en 3e overall (voorlopig denkek)

fordje
09-01-2003, 17:22
Originally posted by Beemer

Hoe zit het voor de moment met De Mevius?

Zeg knappe, lees de posts hierboven es!

vincentdb2001
09-01-2003, 17:37
Originally posted by fordje
Kunnen we die niet gewoon terugverkopen aan Afrika ? D'er gaan hier in Antwerpen wel ergere wrakken de boot op richting Dakar en omstreken :D

Idd :

http://membres.lycos.fr/vdbnew/kin10s.JPG http://membres.lycos.fr/vdbnew/kin9s.JPG
:D :D
foto's in Kinshasa, in 2002 genomen.


Sorry voor het off-topic zijn...

Vincent

Mistery
09-01-2003, 19:05
Sterke prestatie van Van Den Broeck/De Orleans

De prestaties van de tweede AD Sport Toyota werden tot op heden overschaduwd door de de pech die Koen Wauters en Jurgen Damen achtervolgde. Toch zetten Van Den Broeck/De Orleans reeds enkele knappe prestaties neer. Zo ook vandaag, waar ze als 31ste eindigden en in het klassement voorlopig als 32ste algemeen staan. Michel & Alfonso zijn het eerste Belgische privéteam in de algemene klassering.

Werner333
09-01-2003, 19:20
Van Mattijs/Feryn nog geen doortocht aan CP1.
Verbeke/Gijsbrechts nog niet aan CP3.

racertje
09-01-2003, 20:27
Koen aangekomen, wel geen CP3
Eens benieuwd of het nu weer gewoon vergeten is of nu echt gemist.

Sennake
09-01-2003, 20:29
En nog zo'n slordige 181 km verbindingsrit voor de boeg !

redje
09-01-2003, 20:46
Originally posted by racertje
Koen aangekomen, wel geen CP3
Eens benieuwd of het nu weer gewoon vergeten is of nu echt gemist.
Gisteren zou hij ook CP2 gemist hebben, maar deze morgen stond er toch een tijd op CP2. T zal wel weer een foutje zijn.
En da van Shinozuka, de voorkant van de Nissan is wel serieus toegetakeld, da moet wat geweest zijn.

flugel
09-01-2003, 21:46
Deze morgen stond in de krant ne foto van JPM dat hij heel vermoeid zou zijn, vanavond in exclusief zat em in het zand te spelen, precies of em in een goal stond, 'k begin da toch ne raren te vinden

Sennake
09-01-2003, 21:48
Originally posted by flugel
Deze morgen stond in de krant ne foto van JPM dat hij heel vermoeid zou zijn, ...

Ziedet wel! JPM dus TOCH in Dakar :D :D :D

Of was het toch JMP ? ;)

Sennake
09-01-2003, 23:06
Ondertussen is Koen ook in het bivak aangekomen. Deze keer een "gewone" etappe dus. De nachtrust weze hem gegund.

airco
09-01-2003, 23:34
Ze hebben overigens 11h straftijd gekregen voor hun buiten tijd aankomen + gesleept worden

racertje
09-01-2003, 23:55
De bezemer truck zou ook al niet aan CP3 gepasseerd zijn. Tja, heeft ook niks meer te verdedigen buiten aankomen.

Bart.Vandecavey
10-01-2003, 10:06
Originally posted by Sennake
Ondertussen is Koen ook in het bivak aangekomen. Deze keer een "gewone" etappe dus. De nachtrust weze hem gegund.

Nu al? :rolleyes: :D

fordje
10-01-2003, 10:15
Vanmorgen geen Koen op de radio :(

Overslapen zeker ? ;)
Dat heb je als je eens op tijd binnen bent.

fordje
10-01-2003, 13:04
De Mevius verdedigd zijn 3° plaats blijkbaar goed. Volgens de checkpionts blijft de afstand tussen hem en de 217 van De Villiers ongeveer 1'.

Als we dan de press-flash zien, staat daar wel De Villiers , maar De Mevius zijn ze weer vergeten zeker ?

Mistery
10-01-2003, 14:56
Van Shinozuka is het geweten dat hij zeer dicht bij zijn stuur zit, quasi met de neus erop. Bij zo'n klap als dewelke Shino gisteren maakte, wordt je lichaam wel tegengehouden door de gordels, maar het hoofd knikt ontegensprekelijk nog steeds naar voor of naar beneden. Op die manier zou Shinozuka dus zijn hoofdverwondingen kunnen opgelopen hebben.

Nu nog wat nieuws uit het AD Kamp : Koen belde een half uurtje geleden , an dan weten jullie het wel, het zit niet goed dan...

Ze hebben nog maar eens problemen, en laten dus de CP's links liggen, om via een alternatieve route naar Zilla te rijden. Er is ondertussen assistentie onderweg, maar het zal nog enkele uren duren alvorens deze de wagen van Koen en Jurgen zullen treffen. Ook dit nog : Koen en Jurgen rijden weer zonder voorruit. De plexi ruit bleek geen goede oplossing. Deze ochtend is er bij ons een pakket vertrokken naar SIWA, waar maandag de rustdag is. Inhoud : een ruit, sicaflex, wat kleinere spullen en ...een deur...

Mistery
10-01-2003, 15:06
De rit van vandaag zou wel eens de eerste ritoverwinning voor BMW kunnen zijn. Op CP3 was Luc Alphand alvast de snelste, met meer dan drie minuten voorsprong op Peterhansel, meer dan 5 minuten op Fontenay en De Mevius en 8 en een halve minuut op Masuoka...

Beemer
10-01-2003, 17:23
Originally posted by Mistery
Van Shinozuka is het geweten dat hij zeer dicht bij zijn stuur zit, quasi met de neus erop. Bij zo'n klap als dewelke Shino gisteren maakte, wordt je lichaam wel tegengehouden door de gordels, maar het hoofd knikt ontegensprekelijk nog steeds naar voor of naar beneden. Op die manier zou Shinozuka dus zijn hoofdverwondingen kunnen opgelopen hebben.

Nu nog wat nieuws uit het AD Kamp : Koen belde een half uurtje geleden , an dan weten jullie het wel, het zit niet goed dan...

Ze hebben nog maar eens problemen, en laten dus de CP's links liggen, om via een alternatieve route naar Zilla te rijden. Er is ondertussen assistentie onderweg, maar het zal nog enkele uren duren alvorens deze de wagen van Koen en Jurgen zullen treffen. Ook dit nog : Koen en Jurgen rijden weer zonder voorruit. De plexi ruit bleek geen goede oplossing. Deze ochtend is er bij ons een pakket vertrokken naar SIWA, waar maandag de rustdag is. Inhoud : een ruit, sicaflex, wat kleinere spullen en ...een deur...

Ge kunt misschien ook 2 stofmaskerkes en 2 stofbrillekes meesturen :)
Ocharme die mannen! Is er ne pechprijs voorzien in de Dakar? Anders maken ze er momenteel al wel serieus aanspraak op.

Bart.Vandecavey
10-01-2003, 17:54
Originally posted by Beemer
Is er ne pechprijs voorzien in de Dakar? Anders maken ze er momenteel al wel serieus aanspraak op.

De organisatie is in handen van Fransen dus zou die prijs zeker ook naar Fransen gaan... :rolleyes:

fordje
10-01-2003, 18:03
Geen zege voor BMW dus. Blijkbaar heeft L. Alphand zich serieus mispakt aan de laatste moeilijke strook (of waren er problemen ?)

Nissan krijgt de zegepalm dus. Dat ze die ineens maar opdragen aan Shinu, hij zal ze kunnen gebruiken.

De Mevius zit intussen steeds steviger op 3

S T A N D I N G S T A G E C A R S
Pos. Dos. Name Time Variation Penalty
1 204 VATANEN / THORNER 5h 38' 37" 00' 00"
2 202 FONTENAY / PICARD 5h 38' 44" 00' 07"
3 206 PETERHANSEL / COTTRET 5h 39' 37" 01' 00"
4 205 DE MEVIUS / GUEHENNEC 5h 42' 15" 03' 38"
5 209 SERVIA / OLLER CARBO 5h 45' 26" 06' 49"
6 203 KLEINSCHMIDT / PONS 5h 48' 41" 10' 04"
7 207 BIASION / SIVIERO 5h 49' 20" 10' 43"
8 200 MASUOKA / SCHULZ 5h 49' 50" 11' 13"
9 211 SOUSA / MAGNE 5h 52' 18" 13' 41"
10 221 ALPHAND / STEVENSON 5h 52' 31" 13' 54"


S T A N D I N G O V E R A L L C A R S
Pos. Dos. Name Time Variation Penalty
1 206 PETERHANSEL / COTTRET 20h 31' 58" 00' 00"
2 200 MASUOKA / SCHULZ 20h 48' 50" 16' 52"
3 205 DE MEVIUS / GUEHENNEC 21h 41' 48" 1h 09' 50"
4 203 KLEINSCHMIDT / PONS 22h 14' 08" 1h 42' 10"
5 211 SOUSA / MAGNE 22h 26' 36" 1h 54' 38"
6 202 FONTENAY / PICARD 22h 27' 09" 1h 55' 11"
7 207 BIASION / SIVIERO 22h 32' 28" 2h 00' 30"
8 217 DE VILLIERS / MAIMON 22h 56' 56" 2h 24' 58"
9 215 HENRARD / WILLIS 23h 11' 32" 2h 39' 34"
10 209 SERVIA / OLLER CARBO 23h 33' 54" 3h 01' 56"

Henrard zakt iets weg, maar houdt voorlopig top 10.

Voiala, mijne "Dakar" zit erop. Ik kruip op de latten.

Voelt er zich iemand geroepen om me via SMS tussendoor de stand van de Belgen nog es door te geven, alvast mijn dank.
Ik weet wel niet of de gratis SMS-service via de Proximus-site nu werkt. Enkele pogingen van mij om raceboy te bereiken zijn niet gelukt.

Jullie kennen m'n nr toch allemaal al (denk ik?) anders moet je seffens nog snel een mailke sturen. De Pc gaat af om 20 u.

Voor de Dakargangers; een goede trip en verlies jullie vooruit niet :D (neem toch maar zeker een skibrilleke mee ;) ) en tot binnen twee weken. Voor de anderen tot binnen een goede week.

Het gaat hier stil worden de komende weken.....

R@ce@holiC
10-01-2003, 18:15
Originally posted by fordje
Enkele pogingen van mij om raceboy te bereiken zijn niet gelukt.
Sorry voor de OT maar :no: ahum :)

fordje
10-01-2003, 18:22
Juist Davy !!
Het is Race@holic !!! :+

Maar het lukte dus niet, that's the point

Mistery
10-01-2003, 19:47
Nieuws uit het AD Kamp.

Nadat eerder de optie werd genomen om de CP's links te laten liggen en over een alternatieve route naar Zilla te rijden, hebben Koen er Jurgen toch maar de beslissing genomen om de wedstrijdroute en de CP's te volgen. De alternatieve route bleek dus nog in slechtere staat dan de wedstrijdroute...Dat wil dus zeggen dat ook de assistentie moest terugkeren naar Zilla en dan van daaruit terug in tegengestelde richting het officiële parcours moest volgen...Komt daarbovenop dat er opniew problemen zijn met de voorbrug en de transmissie :( . De assistentie is ondertussen op anderhalf uur van Zilla. Van daaruit wachten ze op hun opdrachten, die hier worden gecoördineerd. Het ziet er naar uit dat het dus voor Koen, Jurgen, de assistentiecrew en mezelf weer een zeer korte nacht zal worden. Hopelijk kunnen Koen en Jurgen op eigen kracht het einde van de chronorit bereiken, tegen dan zal de assistentie ook ter plaatse zijn om het nodige te doen. Een opkikker voor ons is dat zowel Koen& Jurgen, als de assistentiecrew ter plaatse en de coördinators in België ondertussen van alle mogelijke kanten aanmoedigingen mogen ontvangen. Voor al deze mensen die ons de laatste dagen zo fel hebben aangemoedigd en gesteund : bedankt, het is een opkikker die we echt wel kunnen gebruiken !!!

fordje
10-01-2003, 19:58
VOLHOUDEN he mannen !!

Jullie tripje naar Sharm el Sjek (wat een naam zeg) zonder de Wauters te zien rijden? Da kan niet hé.

Werner333
10-01-2003, 20:05
Uit het kamp van Mattijs het volgende nieuws:
Die van d'organisatie....da zen kiekes.....(cit. Pascal Feryn)
Waar zitten die mannen toch en wat zijn ze ginder allemaal aan het uitspoken ? Meer vragen werden er de laatste dagen niet meer gesteld.
Met de rit van gisteren was het mysterie rond het Feryn Dakar Team compleet.
De toyota 313 kwam op geen enkel CP door !! De Toyota 313 zou rond de middag van start gaan. Joris Mattijs en Pascal Feryn wisten maar al te goed dat het geen eenvoudige opdracht zou worden. Een rit van totaal 727 km in combinatie met een statuur rond de middag geeft maar één garantie, de duisternis. Eén van de moeilijkheden is de manier waarop de nacht valt. "Valt" dit moet je in Afrika letterlijk nemen, op een tijdspanne van 5 minuten is het pikken donker. Zowel voor piloot als co piloot is het het eerste half uur een bijzonder lastige overgang. Komt daarbij nog dat samen met de nacht ook de vrieskoude komt.
Na de defecte radiator moest het Feryn Dakar team noodgedwongen als allerlaatste van start. De problemen met de vrachtwagens en de duisternis, te veel om te herhalen.
Het Feryn Dakar team had maar één ding voor ogen, zo snel mogelijk voor de vrachtwagens geraken. Al bij de volgende etappe lieten ze enkele vrachtwagens achter zich. Een opgewekte stemming aangezien Joris en Pascal de zekerheid hadden dat ze de volgende morgen al enkele vrachtwagens van bij de start achter zich zouden laten. Dit was enkel een rekenkundige zekerheid. "De kiekes van d'organisatie" dachten hier heel anders over.
Drie dagen na elkaar lieten zij het na om de startvolgorde van de laatsten in het klassement aan te passen. Dus drie dagen moest het Feryn Dakar Team na de vrachtwagens van start. Niemand van de organisatie ging op het protest van Joris en Pascal in, de verantwoordelijkheid ging van de één naar de ander maar het Feryn Dakar Team bleef als laatste aan de start. Net als de voorgaande dagen moesten Joris en Pascal dus ook gisteren als laatste van start.
Het rijden ging behoorlijk vlot. Bij CP1 kregen ze van de organisatie echter voor een originele verassing. Het CP1 controle punt was reeds verlaten, inderdaad de Toyota 313 was bij het CP1 maar de mensen van de organisatie hadden het niet nodig gevonden om op de laatste te blijven wachten. Door deze onbegrijpelijke situatie hebben Joris en Pascal het zekere voor het onzekere gekozen en zijn ze over de weg naar de finish gereden. Door deze beslissing hebben ze echter drie CP's gemist. Dit is het maximum toegelaten CP's dat men mag missen.
Eén meer en de rally is voorbij.
Na aankomst in het bivak zijn Joris en Pascal hun verhaal gaan doen bij Hubert Auriol. Door zijn jarenlange rally ervaring had Hubert begrip voor deze situatie. Het resultaat van dit gesprek is dat er officieel maar twee CP's gemist zijn. Belangrijk voor de komende dagen want zo heeft het Feryn Dakar Team nog één CP als joker. Een ander resultaat van het gesprek met Hubert Auriol is dat de het Feryn Dakar team vanaf vandaag terug op de juiste plaats kan starten. De miserie van de vrachtwagens zal zo langzaamaan verdwijnen

Dat van die 3 CP's missen kan misschien ook verklaren waarom Wauters toch over het parcours rijdt.

Nog een fotoke van Feryn:
http://www.feryndakarteam.be/images/10jan2m.jpg
Bron: http://www.feryndakarteam.be/

Mistery
10-01-2003, 20:21
Ik kan Joris en Pascal maar al te goed begrijpen, als ze de organisatie "kiekens" noemen. Vandaag moest de 32ste in de stand, 31ste in de vorige rit, Michel Van Den Broeck/Alfonso De Orleans samen starten met teams die zowel in de stand als in de vorige rit 30 plaatsen of meer achter hen stonden... Begrijpe wie het kan. Opvallend is dus wel dat zoiets niet met Fransen gebeurt...Het resultaat is dus wel dat Van Den Broeck/De Orleans vandaag een pak tijd zullen verliezen, door een niet correcte startvolgorde...

Werner333
10-01-2003, 20:41
Originally posted by Mistery
Opvallend is dus wel dat zoiets niet met Fransen gebeurt...


Tja, daar heb je, denk ik, spijtig genoeg overschot van gelijk.

redje
10-01-2003, 21:37
Originally posted by Werner333
Tja, daar heb je, denk ik, spijtig genoeg overschot van gelijk.
Fransen zijn en zullen altijd Fransen blijven hé.

JPMontoya
11-01-2003, 02:21
Het is nu half 2 vrijdagnacht en wauters nog niet binnen ...

airco
11-01-2003, 02:26
yups ...

verbeke ook nog nie :(

het zal weer morgen worden denk ik

Mistery
11-01-2003, 07:11
Originally posted by JPMontoya
Het is nu half 2 vrijdagnacht en wauters nog niet binnen ...

Rond 00.40 heeft Koen laten weten dat hij stil stond op Km 521 van de proef. Oorzaak : stuurstang afgebroken :( . De "coördinatie-molen" werd in gang gezet , de assistentie kon bereikt worden en werd erop afgestuurd, zodat zij de nodige herstellingen konden uitvoeren.

Km 521...Dat is dus de voorlaatste kilometer van het zware stuk van de etappe. De overige 45 km zijn snelle stukken, met lichte moeilijkheidsgraad...Een hele dag in het zand geploeterd, gezweet en afgezien, en met nog één lastige Km te gaan dan moeten stilstaan :( , je houdt het toch gewoonweg niet meer voor mogelijk wat Koen & Jurgen allemaal overkomt...

Mistery
11-01-2003, 10:29
:) :) :) En ja hoor, de mechaniekers zijn er weer in geslaagd om de wagen rijdende te krijgen :) :) :) Ik begin zo stilaan te denken dat die kerels een standbeeld moeten krijgen !!!

Koen & Jurgen starten om 11.43 Lybische tijd, Michel & Alfonso om 11.00

redje
11-01-2003, 10:30
Originally posted by Mistery
:) :) :) En ja hoor, de mechaniekers zijn er weer in geslaagd om de wagen rijdende te krijgen :) :) :) Ik begin zo stilaan te denken dat die kerels een standbeeld moeten krijgen !!!
Eerlijk gezegd, ge zijt nie alleen. Die mannen doen een supergoed werk. En dat in het midden van de woestijn.

Werner333
11-01-2003, 11:55
Volgens de officiele site is Verbeke nog altijd niet binnen. :(

Mistery
11-01-2003, 12:07
Nog volgens de officiële site is ook Koen Wauters nog steeds niet binnen van de rit van gisteren, alhoewel hij vandaag reeds de start heeft genomen van de 10de etappe...

Het is opvallend hoe de verslaggeving op dakar.com per rit minder correct en onvollediger wordt...zij zullen ook moe worden zekers...

R@ce@holiC
11-01-2003, 12:08
Idd , soms kijkte savonds daar en zijn er nog maar 10 trucks binnen , terwijl er al meer binnen zijn enzo...

Werner333
11-01-2003, 12:12
Blijkbaar loopt er in zo een monsterorganisatie af en toe wel eens wat mis.
Maar ik denk dat ik er niet ver af zal zijn als ik zeg dat resultaten van de Fransen wel correct op de site zullen staan. ;)

R@ce@holiC
11-01-2003, 12:13
Idd :) peterhansel zennen uitslag sta der heel rap op zelle ;)

Maarten
11-01-2003, 12:31
kan er iemand iets vinden van manfred verbeke? ik vind die er nergens meer tussen! noch bij de opgaves noch bij de proef of overall standings

Werner333
11-01-2003, 12:34
Manfred heeft nu een starttijd =11.37.
Nog wel steeds geen finishtijd van gisteren maar aangezien hij een starttijd heeft zal hij er wel nog bijzijn zekers.

R@ce@holiC
11-01-2003, 18:18
Op de radio gehoord : Bruno Cauvy , copiloot op wagen 280 is omgekomen vandaag :|

Mistery
11-01-2003, 18:32
verdere info op o.a. www.misteryracing.com . Je treft er ook het wedstrijdverslag van vandaag aan, met vrij veel nieuws over onze Belgische deelnemers.

Bart
12-01-2003, 10:51
Daarjuist "extra nieuwsbericht" op q-music: Wauters uit de Dakar gezet. Omdat hij gisteren geen enkel cp passeerde én te laat aankwam.

De volgende uren zullen wel duidelijkheid brengen of het waar is... (want op de site staat voor vandaag wel een starttijd en/of de beslissing aanvechtbaar is)

( Bron: Qmusic )

Mistery
12-01-2003, 11:05
Even wat verdere uitleg : het gerucht is dus waar.
Doch, de reden waarom hij uit koers werd gezet is niet het missen van de CP's (Loomans/Smets deden dat twee ritten terug ook...), maar wel omdat hij te ver van de opgelegde route is afgeweken. Koen & Jurgen namen alternatieve wegen, om het materiaal te sparen, en zo de rustdag te Siwa te halen.
Koen zal wel de Dakar blijven volgen, in het spoor van de assistentiewagens....

Een jammerlijk feit, gezien de inspanningen die het assistentieteam heeft gedaan bij de zovele tegenslagen die het duo Wauters/Damen kende. AD Sport heeft nu nog de wagen van Van Den Broeck/De Orleans in wedstrijd, en we hopen dat zij het tot een goed einde zullen brengen. Voor de assistentiecrew zou het in elk geval een meer dan verdiende beloning zijn.

FastFons
12-01-2003, 12:11
Ai spijtig, zeker om dan om zo'n eigenlijk onozele reden uitgesloten te worden. De mechaniekers hebben zeker goed werk geleverd, doch ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze die RAV4 te licht en te snel hebben willen maken. Ik weet ook wel dat het daar in de woestijn extreme omstandigheden zijn, maar uit ervaring zou een team als ADsport mijns inzien toch ongeveer moeten weten hoe stevig het materiaal moet zijn. Afgezien van enkele ongelukken door pech/fouten in pilotage is het keer op keer de voor- en vooral achterbrug die kapot gaan. Is deze dan toch niet te zwak? Misschien toch voor volgend jaar deze wat steviger maken? bedrijfszekerheid is toch nog altijd het eerste streefdoel, en daarna pas snelheid. Toen ik voor de dakar de RAV4 en Koen Wauters die zijn ambities kwam verkondigen zag had ik persoonlijk zoiets van: Dit gaat niet goed komen, een nieuwe ontwerp en direct hoge ogen willen gooien. Het is natuurlijk maar een voorgevoel en ik hoopte dat Wauters het ook zou kunnen waarmaken, maar mijn voorgevoel zat precies toch juist.
Ik ga hier natuurlijk niet beweren dat ik het zelf beter zou kunnen, maar ik denk dit misschien wel meerdere mensen is opgevallen. In ieder geval, volgend jaar beter!

FF

redje
12-01-2003, 12:15
Enorm spijtig. Ik vind da eerder maar een rare reden ze.

Werner333
12-01-2003, 14:02
Blijkbaar is ook Manfred Verbeke out.
Heeft iemand daar meer info over?

airco
12-01-2003, 15:49
Originally posted by redje
Enorm spijtig. Ik vind da eerder maar een rare reden ze.

de essentie van een koers als de dakar is om van Check point naar check point te rijden ... Wat ons chauvinisme ook zegt .... als je langs geen enkel checkpoint passeert kan je moeilijk stellen dat je nog onderdeel bent van de wedstrijd.

airco

Mistery
12-01-2003, 18:15
Een uurtje geleden vernomen aan de telefoon : De karavaan staat stil aan de Libisch/Egyptische grens. Bij een georganiseerde grensoverschrijding, reed vrachtwagen 416 op een mijn...Er zijn gelukkig geen slachtoffers gevallen, maar de wedstrijdorganisatie besloot de grensoverschrijding stop te zetten en het hele gebied nog te laten controleren op eventuele mijnen...

redje
12-01-2003, 20:17
Originally posted by airco
de essentie van een koers als de dakar is om van Check point naar check point te rijden ... Wat ons chauvinisme ook zegt .... als je langs geen enkel checkpoint passeert kan je moeilijk stellen dat je nog onderdeel bent van de wedstrijd.

airco Men mag reglementair 3 CP's missen, en Koen had zodus zn maximum bereikt. Dus geen reden, volgens mij om m uit koers te zetten.

Oneliner
12-01-2003, 20:27
tis ook de bedoeling om een route af te leggen, waarvan ge ene bepaald aantal graden moogt afwijken. Volgens wat ik gehoords heb, reed koen op een alternatieve route om zijn wagen te sparen tegen de rustdag. Hij reed te lang, te ver van de route ne miste daarbij nog eens de 3 CP's...
Met alle respect voor Koen natuurlijk hé, maar volgens mij is er wel degelijk een reden om hem aan de kant te zetten.

Kvinnet wel spijtig voor Koen :(

redje
12-01-2003, 20:40
T was de bedoeling om de CP's te missen, rijders, die niet voor een topklassement gaan, doen da regelmatig, als er problemen zijn met de motor of dergelijke. T is mij wel niet duidelijk of men hen eruit heeft gehaald omdat hij de CP's miste of omdat hij afweek van de alternatieve route, die de CP's niet volgt. Dit laatste lijkt me al raar. En het zal dus wel de eerste zijn, maar met mijn, toch wel beperkte, kennis van het reglement mochten ze dit niet doen, aangezien ze dat 'missen' mogen toepassen. Misschien moet er iemand met een serieuze kennis van het reglement de situatie komen uitleggen. Wat ik wel weet is dat Loomans ook in een rit drie CP's miste en uit koers werd gezet, maar de reden was dat hij de finishlijn zelfs niet overschreden had, hij was onmiddellijk naar het bivak gereden. Wauters zou de finish wel overschreden hebben en maar 3 CP's gemist hebben.

Vandaag spelen we het slimmer, we nemen de controleposten niet, we proberen gewoon van de start naar de finish te geraken. We willen gewoon die rustdag, maandag, halen en daarna zien we wel weer verder, dus duimen maar!
Bron: telenet, 10/01/2003
Da ging dus over de rit van 11/01, de rit met schorsing als gevolg.

Mistery
12-01-2003, 21:03
Originally posted by Mistery
Even wat verdere uitleg : het gerucht is dus waar.
Doch, de reden waarom hij uit koers werd gezet is niet het missen van de CP's (Loomans/Smets deden dat twee ritten terug ook...), maar wel omdat hij te ver van de opgelegde route is afgeweken. Koen & Jurgen namen alternatieve wegen, om het materiaal te sparen, en zo de rustdag te Siwa te halen.


Euhm...ik dacht dat dit toch duidelijk genoeg was waarom Koen & Jurgen uit koers werden gezet hé...

Werner333
12-01-2003, 21:29
Originally posted by Mistery
Een uurtje geleden vernomen aan de telefoon : De karavaan staat stil aan de Libisch/Egyptische grens. Bij een georganiseerde grensoverschrijding, reed vrachtwagen 416 op een mijn...Er zijn gelukkig geen slachtoffers gevallen, maar de wedstrijdorganisatie besloot de grensoverschrijding stop te zetten en het hele gebied nog te laten controleren op eventuele mijnen...

Ik heb er beelden van gezien op FR3. De rechterachterkant van de vrachtwagen is weg. Alle motoren, wagens, vrachtwagens en assistentiewagens die de grens nog niet overzijn bivakken ter plaatse en zullen morgen in kolonne verder naar Egypte reizen nadat een speciaal team van 15 man de route grondig gecontroleerd heeft.
Hubert Auriol begreep niet hoe dit kon gebeuren aangezien volgens hem dit stuk al speciaal gecheckt was om dit te voorkomen.
Gelukkig zijn er geen gewonden.

Werner333
12-01-2003, 21:50
Het ene nieuws is er nog maar juist of het volgende komt er weeral aan.
Het Feryn Dakar Team staat stil voor CP1. De oliepomp heeft het begeven.
Op dit ogenblik is de assistentie vrachtwagen van Roland Hoebeke bij Joris en Pascal. Afwachten of er een redder in nood komt opdagen.

Bron: http://www.feryndakarteam.be/

Mistery
12-01-2003, 22:05
Deze namiddag werd ik opgebeld door een medewerker van het team, met de vraag om een oliepomp mee te sturen naar Siwa (de rustdag). Helaas, onze vracht was reeds vertrokken...

Werner333
12-01-2003, 22:14
Aiaiai. Das pech.
Hopelijk komt het nog goed met het team.

newbie
13-01-2003, 00:22
wij krijgen zojuist het bericht dat het Feryn Dakar team een volgend technisch probleem hebben. De start motor is stuk. Indien er iemand is die personen kent die nog moeten vertrekken naar de rustdag, gelieve dan dadelijk contact te nemen met Koen Monu, 0477-98.69.39 of 0498-88.39.87

dixit feryn site

Bart.Vandecavey
13-01-2003, 13:49
Originally posted by Mistery
Een uurtje geleden vernomen aan de telefoon : De karavaan staat stil aan de Libisch/Egyptische grens. Bij een georganiseerde grensoverschrijding, reed vrachtwagen 416 op een mijn...Er zijn gelukkig geen slachtoffers gevallen, maar de wedstrijdorganisatie besloot de grensoverschrijding stop te zetten en het hele gebied nog te laten controleren op eventuele mijnen...
http://www.parijs-dakar.nl/NIEUWS%20FOTOS/120103_17.jpg
Bron foto: parijs-dakar.nl

Bart.Vandecavey
13-01-2003, 14:26
Valt het op Dries doet mee aan Dakar, nu weten we ook waarom... :D (bron: Pitstop.tv)
Vlaamse kermis op de grens
De meeste Vlaamse deelnemers aan de Dakar hebben gisteravond een feestje gebouwd op de grens met Libie en Egypte. De Vlamingen waren achtergebleven na de ontploffing van een mijn. Maar ze hebben niet geleden, integendeel, het werd een party die ze niet licht zullen vergeten.

Een groot aantal deelnemers raakte dus niet in het bivak van Siwa. De Dakar-leiding had beslist een 200-tal voertuigen te laten overnachten op de plaats van de ontploffing van een landmijn.
De Vlamingen troepten meteen samen en vormden een eigen bivak, met kampvuur en met geestrijke dranken.

De assistentietruckx van AD Sport en Joost Vancauwenberge waren erbiju, net als de truck van Jean-Marie Pfaff. En het is bekend dat die trucks niet alleen onderdelen aan boord hebben.
Pfaff trok een bak open met bouletten, chips, Zwan-worsten en meer van dat. Bij AD Sport dook plots veel jenever en sherry op, en de mannen van Vancauwenberge hadden toevallig nog wat champagne liggen.

Geanimeerd door ene Koen Wauters leerden de Vlamingen nog es zakdoek leggen. Jean-Marie was het eerste slachtoffer. De zakdoek bleek een stuk WC-papier, gelukkig nog niet gebruikt.

Plotseling deed zich in het Vlaamse bivak nog een explosie voor. Jean-Marie probeerde een voetbal op te blazen, maar de bal ontplofte in zijn gezicht. Hoewel de opgelopen verwondingen van zeer lichte aard waren, werd het hoofd van Jean-Marie vakkundig omzwachteld door Albert Vanierschot. Maar het verband bleek niet bestand tegen de zware ketchup-bloeding. Voor de familie en nabestaanden, Jean-Marie heeft het overleefd.

Beelden van de party zijn vanavond te zien in het VTM Nieuws van 19 uur en morgenavond uitgebreid in Exclusief vanaf 18u30, ook al op VTM.

Mistery
14-01-2003, 08:22
Op www.misteryracing.com staat een exclusieve fotoreportage van het AD Sport team, m.b.t. de eerste dagen van de Dakar. Daarnaast ook nog enkele foto's vanuit het gesloten wagenpark en een blik op de schade die de Toyota van Wauters/Damen opliep bij de koprol tijdens de etappe op Les Corbières...