Log in

View Full Version : prognose Belcar 2003 ??

Tim
09-01-2003, 01:21
Zijn er mensen die zich al durven wagen aan een prognose voor het komende seizoen??

Is de Z8 snel genoeg voor de vipers of is dit te snel voor een eerste seizoen?

Komen er nog verrassingen uit het deelnemersveld?

Als alle ontwikkeling meevallen (we moeten nog testen) zal onze Saab Viggen een grotere rol gaan spelen in, het voor ons slechts 2e seizoen, Touring

airco
09-01-2003, 01:28
naar mijn aanvoelen zullen de vipers wel het snelste blijven, alhoewel oordelen moeilijk is ... we hebben ze Z8 zelfs nog niet gezien.

Bovendien moeten we ook nog wat kinderziekten incalculeren bij een nieuwe wagen ...

airco

Tim
09-01-2003, 01:34
Ik heb onlangs vernomen van Swede Team Motor, een Zweeds Saab-Team, dat ze er aan denken om een gast-optreden te maken in een belcar-race( als de kalenders van Belcar en STC dit toelaat). Zijn er verder al opvallende gastoptredens gepland?

Blijkbaar zijn er toch Teams die zich vooral toespitsen op een 24h.

redje
09-01-2003, 10:47
Ik ga voor de GLPK-viper.

Beemer
09-01-2003, 10:58
Ik ga ook voor de GLPK-Viper, maar ik hoop toch stiekem op een paar stunts van de Z8

Scapa
09-01-2003, 13:00
Een Viper vooraan dit jaar? Ik twijfel er sterk aan eerlijk gezegd. 200 kg erbij is véél. Je moet niet alleen inboeten aan snelheid, er zijn ook de negatieve effecten van het meergewicht op gebied van banden-slijtage, verbruik én wegligging... Dit alles maakt dat de top-Porsches én de BMW M3 GT-R V8 volgens mij de Viper moeten kunnen volgen en zelfs meer dan alleen volgen. Spannende races staan ons te wachten denk ik :)

Bart.Vandecavey
09-01-2003, 13:30
Ik denk dat we dit jaar vooral ook rekening moeten houden met wat AD-sport. Als ze die Porsche nog iets meer PK's kunnen geven zijn ze zeker een te duchten VIPER-killer :D. Die Z8 denk ik dat het nog te vroeg is om te oordelen, eigenlijk verwacht ik er geen al te grote prestaties van dit jaar (ik kan me uiteraard vergissen). Hopelijk kunnen de Finnen hun VIPER in orde krijgen want zij blijven toch wel smaakmakers in de Belcar!
In GTB verwacht ik toch een overwicht van RTM, vorig jaar hadden ze in het begin van het seizoen toch heel veel mal-chance. Als ze het dit jaar anders aanpakken en meer op 95% rijden ipv op 110% zullen ze dit seizoen domineren en misschien ook zelfs een wedstrijd algemeen winnen. Voor de andere podiumplaatsen lijkt de strijd me ongezien spannend te worden! Waarschijnlijk nog enkele GT3R(S)en, de Vertigo met nog een jaar meer ervaring onder zijn motorkap, de Z3 (hopelijk doet hij nog mee).

In TB kan je er van aan dat de MINI de absolute favoriet wordt, misschien dat de BMW's nog roet in het eten kunnen gooien maar dan zal er nog moeten doorontwikkeld worden...

In TA is het grote vraagteken uiteraard wint André Carlier dit jaar de 24 uur van Zolder :D. Hopelijk doet de famillie Sijthof het ganse jaar mee en kunnen we een mooie strijd zien tussen de M3-GTR's.

Flop zal waarschijnlijk de oude Procar-wagens zijn, ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel. Het is natuurlijk wel leuk dat Franse teams nu kunnen meedoen als gastrijder met hun silouetten (of hoe schrijf je dat).

laurent
09-01-2003, 13:33
Mja, ik vrees ook dat het meergewicht en de kleinere restrictoren voor de Vipers het wel een pak spannender zouden kunnen maken.
Men spreekt van 1 seconde trager per ronde op zolder, maar is het wel zo?

Voor de rest, de Mini EVO-2 zal wel een grote rol spelen....
en nog iets anders? Neeje, eerst de wagens zien, en de plannen horen.... :)

Scapa
09-01-2003, 13:40
Wat de klasses betreft:
GTA: Vipers en Porsches strijden voor de overwinning in deze klasse , maar ik verwacht dat een Porsche het kampioenschap wint....

GTB: RTM vooraan. Ik weet wel niet in welke klasse Longin zal aantreden. Indien hij in GTB rijdt gaat hij ook meestrijden voor de titel in deze klasse.

TA: De M3 GTR V8 verwacht ik in het algemeen klassement vooraan dus ook in z'n klasse. Wat betreft Carlier, die zie ik ook in de 24u schitteren. Er wordt gefluisterd dat er dit jaar zelf een nieuw setje banden onder komt voor de 24u :D

TB: Ik verwacht toch eerder een BMW vooraan... De mini mag natuurlijk niet vergeten worden in deze klasse.

Scapa
09-01-2003, 13:49
Originally posted by Bart.Vandecavey

In TA is het grote vraagteken uiteraard wint André Carlier dit jaar de 24 uur van Zolder :D.

LOOOL :D :D :D

joost
09-01-2003, 15:47
er wordt zelfs gefluisterd dat er een lada silhouette aan de start komt voor het razendsnelle duo Sennake-DSC.com. De wagen zou draaien in 1'29" (op de parking van een GB)
Neen, Porsche-Viper volgend jaar met hopelijk een 3de hond maar dat zal niet de Z8 zijn. Mij lijkt het vrij onwaarschijnlijk dat een gloednieuwe wagen met een mindere power to weight ratio dan de Porsches een kans maakt. Hou daarentegen wel André C. in het oog,

Joost

laurent
09-01-2003, 16:17
okay okay....
wanneer start de André C - Fanclub?

Werner333
09-01-2003, 18:16
Niet vergeten dat de Z8 in de GTB klasse aantreedt.
En een eerste seizoen zal wel voor het leren zijn zekers? Alhoewel de Mini anders bewees. :D
Ik denk de Viper voor de GTB Porsche van RTM.
Maar het belangrijkste is: als het maar spannend is.

Megane
09-01-2003, 18:33
Wie komt er eigenlijk met die Z8. ( ik heb ergens iets gemist zekers.)
:confused:

Werner333
09-01-2003, 18:36
Race Projects.
Vorige seizoen met de Belgisch gekleurde BMW in TA.

Maarten
09-01-2003, 19:04
die z8 zou die met de top meekunnen? ik denk dat die toch nog wat evolutioneerjaren (schitterend woord) zulllen moeten in bouwen zenne

ik hoop dat de vipers nie meer zo gaan domineren want dat is toch wel een domper op de belcar
voor de rest valt het af te wachten wat de silhouettes gaan doen

kenny ryken
09-01-2003, 19:39
RTM maakt dit seizoen veel kans, geloof me maar ze hard aan het werk om nog beter tedoen. De Ruud en den Marc zullen er ook klaar voor zijn.

kenny ryken
09-01-2003, 19:39
t!is waar

flugel
09-01-2003, 21:21
'k denk dat het dit seizoen tussen de Porsches en de Vipers zal gaan met een lichte voorkeur voor de Porsches waar men toch al het meeste van weet, de gewichtsbeperkingen bij de vipers zal in de eerste seizoenshelft toch enkele problemen geven denk ik.

In de andere klasses is het nog te vroeg om al iets te zeggen, 'k lees hier vanalles van ne Z8, maar 'k wil die eerst toch ne keer zien (vooral de tijden dan) want met de naam alleen wint ge geen koers.

vinnie belcar
10-01-2003, 19:54
wacht maar tot jullie de nieuwe MINI COOPER S3-EVO II-DTM-GTR-GT3-MACK6-SUPERCAR zullen zien.......... :p :D ....

Nee, den erik is terug bezig met een dossis snelheid, schoonheid, vitaminekes en agresiviteit aan het toedienen aan da bakske, zodat zijn klein dik kontje beter aan de baan blijft plakken.

Onze doelstelling is om terug de titel te nemen in tb, en beter te doen of dit jaar in toerisme, dus da belooft ge mannen

groetjes
de vinnie :p

Belcar-addict
12-01-2003, 21:26
Beste Belcar fanaten.

zoals ik de belcar kan volgen (als toeschouwer) lijken de vipers inderdaad snel. Maar als dit volgens jullie gaat veranderen in 2003 (hoe komen jullie daaraan met dat gewicht en ristrictors enz ?) zal dit toch invloed hebben. Wat ik ook even wou opmerken is dat er al snel gekeken word naar de snelste wagen op het circuit DIE UITRIJDT maar je zou eens moeten kijken naar andere snelle wagens die ook wel eens kans maken als ze hun best doen deze winter bv: de Gillet Vertigro snelle qualli maar telkens pech of de mondeo juist hetzelfde of zo nog een voorbeeld de Z3 van LVC Motorsport (die heeft een serieuse V8 met 580PK moet je weten) veel pech maar heeft wel het 3de gehangen de 24 uren tot dat hem in aanraking kwam met de banden en dan nog maar te zwijgen dat hij
's nachts nog eens 1uur de snelste ronden van het circuit draaiden. in ieder geval jullie zullen wel weten wat ik bedoel er kan nog heeel veel veranden voor 2003 en het zijn niet altijd de grote namen die meer aandacht nodig zouden hebben persoonlijk heb ik zeeer veeel respect voor de kleinere teams.

dit was mijn mening over de belcar ik hoop dat dit wat leven opwekt op dit forum.

Werner333
12-01-2003, 21:36
Welkom Belcar-addict.
Dat er veel teams zijn met enorm potentieel maar veel tegenslag is een feit dat zeker is.
De Z3 van LVC is daar een voorbeeld. Het feit dat ze zelf een alternatief moesten bouwen voor de elektrische gaspedaal wekt alleen maar bewondering. Zo zijn er nog velen en dat maakt Belcar net zo leuk. Voor al deze teams hoop ik dat de dag komt dat alles wat ze uitdokteren klopt en ze de race ook eens winnend kunnen afsluiten. En dat lukt bij enkelen al. ls de Mondeo de race uitrijdt staat hij vooraan in de uitslag.

Dat van die restrictors en het gewicht staat in het reglement voor 2003.

Belcar-addict
13-01-2003, 19:15
werner ik dank u voor u replay en ben het volledig akkoord met u

flugel
13-01-2003, 20:58
Ik vind ook dat er respect moet zijn voor de kleinere teams, maar je kan er niet onderuit dat de grotere teams altijd een voordeel hebben qua ervaring...

Mistery
13-01-2003, 22:15
En hoe hebben ze die ervaring opgedaan ? juist ! door klein te beginnen...

Scapa
13-01-2003, 22:29
Veel van de teams die direct groots uitpakten om als een topteam over te komen zijn reeds verdwenen door een gebrek aan...ervaring en onderschatting van de sport. De vroegere kleintjes daarentegen zijn ofwel rustig blijven groeien en bijleren en uitgegroeit tot een professioneel en gewaardeerd team of hebben er voor gekozen om klein te blijven, MAAR ze zijn er nog steeds...

Bart.Vandecavey
13-01-2003, 22:38
Originally posted by stijnconinx
Veel van de teams die direct groots uitpakten om als een topteam over te komen zijn reeds verdwenen door een gebrek aan...ervaring en onderschatting van de sport.

http://belcar-1999.bene.ws/images/CAR_1.jpg

Inderdaad heel jammer

(foto Fred Bayet)

R@ce@holiC
13-01-2003, 23:01
Ook mede door verdwijning van sponsors e , niet? BASTOS ed...

Mark
14-01-2003, 00:34
heerlijk om die ouwe pagina nog een rond te struinen............nooit geweten dat Christjian Albers ooit Belcar heeft gereden.

Werner333
14-01-2003, 00:42
Originally posted by R@ce@holiC
Ook mede door verdwijning van sponsors e , niet? BASTOS ed...

Dat heeft er eigenlijk niet zo veel met te maken.

R@ce@holiC
14-01-2003, 00:59
Hmm dacht Patrick's = oa Patrick Snijers => BASTOS

Ook Bastos porsche tijd trug , hmm dan wask mis ...

laurent
14-01-2003, 01:00
Damn.. da is neig van die fotos terug te zien!
Da wast eerste jaar da k naar zolder ging als k mij t goed herrinner...

R@ce@holiC
14-01-2003, 01:06
Idd , hemk ook nog ooit gezien lang geleden dachtek :) , in een veeeer verleden :) waar staan die foto's trouwens ale een groot deel?

flugel
14-01-2003, 21:31
Originally posted by Werner333
Dat heeft er eigenlijk niet zo veel met te maken.

Dat denk ik ook eigenlijk niet, er komen toch momenteel veel goeie wagens aan de start en dat allemaal zonder tabaksreclame.
Feit is wel dat het momenteel economisch niet goed gaat (in het algemeen dan) en dat daarom kleinere teams moeilijker aan budgetten geraken.

Pascal
30-10-2003, 05:06
Nog eens in het archief gedoken...

Zoals je kan lezen zijn sommige voorspelling weer eens uitgekomen en zeker zoveel voorspellingen helemaal niet uitgekomen.

Zalig toch hé zo een silly season...

Nog even wachten en we kunnen weer beginnen aan onze voorspellingen voor 2004....

C U