PDA

View Full Version : Verstappen naar Minardi


JPMontoya
09-01-2003, 19:38
18:23:10 - Dutch driver Jos Verstappen to make his comeback to Formula One with a move Minardi

eurosport

aangezien de vorige topic titel niet echt meer klopt .

http://www.verstappen.nl/picture/tekenen.jpg

HHugo
09-01-2003, 19:41
Jos Verstappen's much-anticipated return to the Formula 1 grid with Minardi has finally been confirmed.

Verstappen, who made the announcement at a press conference in Holland this evening, will partner Brit Justin Wilson at the Cosworth-powered team.

The news comes as no surprise as Verstappen’s only serious rival for the drive, fellow Dutchman Christijan Albers, ruled himself out of the running earlier this week.

Verstappen said: "I am very pleased to be back in Formula 1 and to have signed to drive for Minardi in 2003. Up and down the pit lane, it has always been known that Minardi builds good cars and is a strong little team that has only been prevented from achieving its full potential over the years by a lack of sponsorship.

"I am really impressed with Paul Stoddart’s plans for the team and by this year’s technical package, which looks strong to me. I have been around Formula 1 long enough, however, to know better than to make extravagant claims about a team’s competitiveness before a new season begins.

"All I can say is that I like what I see at Minardi and I am going to do my best for the team in 2003. I’m really looking forward to it."

Minardi boss Paul Stoddart is convinced that Verstappen and Wilson will make a potent partnership .

He said: "This is extremely good news. The combination of Jos Verstappen and Justin Wilson will, I believe, give Minardi the strongest driver line-up in its history.

"The two of them will provide just the right blend of youth and experience, and combined with an effective chassis and Cosworth Racing’s powerful CR3 engine, we will definitely have a much stronger package than in 2002.

"Until we get to the first grand prix, in Melbourne, it’s impossible to know to what degree the other teams will have improved over the winter and how we’ll compare with them. Even so, I’d like to think that Minardi could be the ‘breakthrough team’ of 2003."

Verstappen has been out of Formula 1 since losing his Arrows drive to Heinz-Harald Frentzen on the eve of last season. The 30-year-old has driven for Benetton, Simtek, Tyrrell, Stewart and Arrows (twice) over the course of a nomadic seven-year F1 career.

The Dutchman’s announcement means that only one 2003 race drive remains up for grabs – the seat alongside Giancarlo Fisichella at Jordan.



bron: www.itv-f1.com

JPMontoya
09-01-2003, 19:47
momenteel wordt de site van verstappen zwaar bezocht ... hij ligt half plat :)

Motorshow
09-01-2003, 21:09
Jos Verstappen is 2 dagen aanwezig tijdens Race & Rally International

Mark
09-01-2003, 21:26
Originally posted by Motorshow
Jos Verstappen is 2 dagen aanwezig tijdens Race & Rally International

Als Jos langskomt op het standje van depaddock zullen we hem een handje geven :p

Goeie zet, trekt weer extra volk aan van boven de rivieren. Zeker met zo'n nieuws als vandaag

Speesman
09-01-2003, 21:27
Is er al geweten wie de teamgenoot van Verstappen bij Minardi wordt?

airco
09-01-2003, 21:29
yups ...

Justin Wilson .... maar dat was al langer geweten dat die bij minardi aan de slag zou gaan

Finish
09-01-2003, 22:02
Toch best blij om Joske terug te mogen verwelkomen in 2003. Maakt het seizoen nog interessanter, samen met de nieuwe wedstrijdreglementen. Met wat chance krijgen we nog leuke races te zien dit jaar.

Beemer
09-01-2003, 22:20
Als er dan gene belg in de F1 komt dan maar ne nederlander hè ;)
Ik ben eens benieuwd naar zijn prestaties in de Minardi

Mario
09-01-2003, 22:23
't Is hem gegund :).

Beemer
09-01-2003, 22:52
Hij heeft er hard genoeg voor "geknokt" moehahaha :)
Ik vind ook wel dat em het verdiend heeft

JPMontoya
09-01-2003, 23:46
kwestie van toch iemand te hebben waar we weer de spot mee kunnen drijven in ons belgenlandje :)

krikke
09-01-2003, 23:51
Tja, dit had ik nooit verwacht. Zijn manager doet het blijkbaar zo slecht niet... HUP JOS!!!

Mario
10-01-2003, 10:03
Originally posted by JPMontoya
kwestie van toch iemand te hebben waar we weer de spot mee kunnen drijven in ons belgenlandje :)

'k Vraag me soms af in welke mate die spot niet uit jaloezie voortkomt. Nederland heeft momenteel een F1-rijder, België al nagenoeg een decennium niet meer.

De reacties op Verstappen grenzen soms aan het pathologische heb ik vaak de indruk (dat geldt zowel voor z'n fans als voor z'n "détracteurs").

krikke
10-01-2003, 13:46
Tja, ik kan in feite niks slecht zeggen van die mens alhoewel hij er soms, zoals ze bij ons zeggen, er een sossiske kan aanhangen. In Francorchamps deed hij zelfs eens dag op mij toen hij (te voet) terug de pit opzocht... :p

Sennake
10-01-2003, 14:12
Oh, het weze Jos gegund hoor, daar niet van. Maar ik moet zeggen dat ik me niet van de indruk kan ontdoen dat Minardi niet de plaats is voor de (nagenoeg) oudste piloot van de F1, die -laat ons een kat een kat noemen- op zijn retour is in de F1.
Pas op, hetzelfde kan gezegd worden van een Frentzen bij Arrows of zelfs een Boutsen destijds bij Jordan of Ligier. Maar vooral Minardi lijkt me eerder een team dat jong talent zijn eerste stappen in de F1 zou moeten laten zetten. Ik herhaal, dit is een persoonlijke indruk en zeker geen evangelie! En ik bedoel dit ook echt niet als persoonlijke aanval op Jos, integendeel, ik ben blij dat hij er weer bij is. Alleen had ik hem graag bij gelijk welk ander team gezien. Hijzelf waarschijnlijk ook, trouwens.

Bart.Vandecavey
10-01-2003, 14:36
Mja maar naast die ervaren rijder kan je dan een nieuw talent laten "kweken" (Wilson in dit geval). Kijk maar naar Jordan met Hill en Ralf, Boutsen en Rubens, Toyota met Salo en McNish, Forti met Moreno en Diniz,...

Ik denk dat je maw beter ook een ervaren piloot hebt om het potentieel van de auto tentoon te spreiden...

Sennake
10-01-2003, 14:44
Idd, dat is ook een visie die verdedigd kan worden :)

FleaBite
10-01-2003, 16:24
ik denk dat Minardi' reden om Verstappen binnen te halen meer als "tsjing tsjing!!" klinkt... ;)

Megane
10-01-2003, 16:49
Originally posted by Sennake
Oh, het weze Jos gegund hoor, daar niet van. Maar ik moet zeggen dat ik me niet van de indruk kan ontdoen dat Minardi niet de plaats is voor de (nagenoeg) oudste piloot van de F1, die -laat ons een kat een kat noemen- op zijn retour is in de F1.
Pas op, hetzelfde kan gezegd worden van een Frentzen bij Arrows of zelfs een Boutsen destijds bij Jordan of Ligier. Maar vooral Minardi lijkt me eerder een team dat jong talent zijn eerste stappen in de F1 zou moeten laten zetten. Ik herhaal, dit is een persoonlijke indruk en zeker geen evangelie! En ik bedoel dit ook echt niet als persoonlijke aanval op Jos, integendeel, ik ben blij dat hij er weer bij is. Alleen had ik hem graag bij gelijk welk ander team gezien. Hijzelf waarschijnlijk ook, trouwens.

Misschien is Verstappen wel het JONGE talent dat men zoekt. :D:D

Mark
10-01-2003, 22:14
Volgens mij heeft Jos gekoezen voor de secundaire arbeidsvoorwaarden :D :D

Tis leuk voor Jos, maar het is maar F1...........zie hem liever in een vette GT rondknallen. F1 heeft niet meer die aantrekkingskracht voor mij als in het verleden.

http://www.sarahjane.com.au/f1/f1home.jpg

Megane
11-01-2003, 09:38
Originally posted by Marshal
Volgens mij heeft Jos gekoezen voor de secundaire arbeidsvoorwaarden :D :D

Tis leuk voor Jos, maar het is maar F1...........zie hem liever in een vette GT rondknallen. F1 heeft niet meer die aantrekkingskracht voor mij als in het verleden.

http://www.sarahjane.com.au/f1/f1home.jpg

Zijn dat de voordelen in natura? :D :gas:
Welke van de 2 heeft het beste chasis. ;)

(Voila mijne honderste post)

Mark
12-01-2003, 16:43
lachuh!!!!!!!!!!!!!!!!

gewoon ff kijken, met Rothengather als de grote boef van het gezelschap o:) (http://www.xs4all.nl/~hendrix2/trust/trust(09-01-2003).html)

hurmie
14-01-2003, 04:07
Eerder schreef Motorshow: Jos Verstappen is 2 dagen aanwezig tijdens Race & Rally International

Zo als het er nu naar uitziet, komt hij zondags ook, samen met Paul Stoddart