Log in

View Full Version : Coulthard WK 2003

Finish
12-01-2003, 14:55
David Coulthard is gemotiveerder dan ooit om dit jaar zijn eerste wereldtitel te behalen. De Schot zal er dit jaar alles aan doen om de critici de mond te snoeren en te bewijzen dat hij wel zeker de titel kan behalen.

"Ik heb mezelf opengesteld voor critici en er zijn een aantal mensen die niet in mijn capaciteiten geloven", zei Coulthard gisteren op de Autosport International Show. "De enige manier om hun de mond te snoeren is door het tegendeel te bewijzen. Het belangrijkste is dat ik er zelf in geloof, en ik geloof er in omdat de feiten zeggen dat ik het kan."

"Ik heb met Michael Schumacher gestreden en heb diverse gevechten van hem gewonnen. Daarnaast heb ik Grand Prix' gewonnen, waarvan een paar op zeer moeilijke circuits. Een race als de GP in Monaco win je niet per ongeluk. Het is een uitdagend circuit en ik ben blij dat ik er twee keer heb gewonnen", aldus Coulthard, die volledig overtuigd is van zijn eigen titelkansen.

bron f1racing.net

Eigenlijk is dit al lang geen nieuws meer, maar ik vind het toch best lachwekkend om David elk jaar opnieuw te horen zeggen dat hij supergemotiveerd is en voor de wereldtitel gaat...Elk jaar gaat het totaal mis. McLaren moest vorig seizoen toch al een serieuze achterstand op Ferrari toegeven, de kans dat ze nu gaan meedoen voor de coureurstitel, laat staan constructeurstitel, lijkt me best vrij klein. Nog leuker aan Coulthards' uitspraken is dan dat hij sinds vorig jaar een verdomd taaie teamgenoot aan Raikkonen heeft, Kimi was bijna altijd Coulthards gelijke, bij momenten zelfs Coulthards meerdere. Als Coulthard begint te roepen dat hij WK kan worden, zie ik Kimi als z'n voornaamste concurrent :)
Succes toegewenst aan DC, voor nog een jaartje gejammer bij McLaren :D

airco
12-01-2003, 15:32
bwa ik heb wel respect voor Coulthard ... maar Wereldkampioen ... naaaah

Werner333
12-01-2003, 15:47
LOL. DC kampioen?????????????
Het is zelfs nooit een talent geweest.
Hij staat alleen maar waar hij staat dankzij McLaren.
Dat hij maar eerder aan zijn pensioen begint te denken.

Mario
12-01-2003, 16:32
Originally posted by Werner333
LOL. DC kampioen?????????????
Het is zelfs nooit een talent geweest.
Hij staat alleen maar waar hij staat dankzij McLaren.
Dat hij maar eerder aan zijn pensioen begint te denken.

Komaan Werner, als je tweemaal de GP van Monaco wint, kun je heus wel aan een stuurtje draaien. In de Williams heeft hij ook mooie dingen laten zien en af en toe ook kolossale blunders.

Ik heb het vroeger al eens betoogd en ik blijf erbij : als hij de ambitie om WK te worden niet meer heeft, kan hij er het beste mee stoppen. Dan heeft hij geen recht meer op een zitje in de McLaren of F1 tout court. Een andere zaak is die ambitie waarmaken, wat ik ook niet meer zie gebeuren.

yvdp
12-01-2003, 18:16
vorig jaar zei Damon Hill vlak voor het seizoensbegin dat de grote favoriet op de titel voor hem David was... Iedereen weet hoe het seizoen is afgelopen...

redje
12-01-2003, 20:18
DC=WK??????, Never.

Beemer
12-01-2003, 20:28
Ik zie het nu ook niet onmiddellijk gebeuren dat DC opeens zo goed gaat worden (hij en zijn wagen) om het MS moeilijk te maken. Raikonen daarentegen, of Montoya?

Oneliner
12-01-2003, 20:35
Bwah, hij krijgt voor mijn part het voordeel van de twijfel...
kben is benieuwd...

Werner333
12-01-2003, 21:18
Originally posted by Mario
Komaan Werner, als je tweemaal de GP van Monaco wint, kun je heus wel aan een stuurtje draaien.

Ik beweer niet dat hij aan geen stuur kan draaien. Maar hij is niet de grote meneer waarvoor velen hem blijven verslijten. Hij haalt een goed gemiddeld nieveau meer niet. En de GP van Monaco winnen is helemaal geen referentie he. Zie maar naar Panis.

Finish
12-01-2003, 21:40
Panis was in '96 de gelukzak die met de overwinning ging lopen omdat alle andere grote kanonnen uitvielen door pech of idiote crashes.
Maar ik beweer ook niet dat DC niet kan rijden, enkel vind ik hem geen topper. In '94 en '95 praktisch onzichtbaar in een competitieve Williams. In '96 en '97 een McLaren op de terugweg. In '98 en '99 had hij een superieure wagen, maar moest hij de duimen leggen voor Mika. In '00 en '01 kondigde hij aan dat hij enkel en alleen voor de wereldtitel ging, maar die droom was ook snel voorbij. En in 2002 heeft hij alle moeite van de wereld om Kimi af te houden. Ik denk dat ik wel mag stellen dat Coulthard in 2004 niet bij McLaren rijdt als hij dit jaar niet minstens vice-WK wordt. Voor z'n 8ste jaar bij McLaren. Is dat trouwens geen record ? 8 seizoenen voor een zelfde team rijden ?

Werner333
12-01-2003, 21:42
Originally posted by Finish
Is dat trouwens geen record ? 8 seizoenen voor een zelfde team rijden ?

Dat zou wel eens best kunnen.
Enfin zo heeft hij toch nog een titel. ;)

Finish
12-01-2003, 21:43
Toch nog één record dat Schumacher niet heeft :D

airco
12-01-2003, 21:47
Komaan Werner, als je tweemaal de GP van Monaco wint, kun je heus wel aan een stuurtje draaien.

Monaco lijkt me net de GP waar dit de minste prestatie is ...

Eens je op kop komt moet je al lelijk doen om de koppositie terug kwijt te spelen. DC zal heus wel met een racewagen kunnen rijden.

Toch zit er iets verkeerd als ik DC hoor verkondigen dat hij titel-kandidaat is .... Als Titelkandidaat moet je voor mij part bij de 3 beste F1-piloten horen (uit uw generatie wel te verstaan). Daar zit DC mijlenver vanaf .... Van de huidige 20 F1-piloten zou ik hem pas op plaats 10 zetten .... Waarom eindigt hij dan wel hoog ... Mclaren ... en niets minder ...

airco

Mario
12-01-2003, 21:56
Die grote kampioen waar Werner het over heeft, da's vooral in de Britse pers dat je die "titel" moet zoeken. Elders toch al veel minder.

En airco, Monaco de plaats waar talent het minst tot uiting komt ? Wel, wel, da's ook voor het eerst dat ik dat hoor beweren... Trouwens, hij heeft ook eens de GP van België gewonnen, maar da's ook maar iets voor broekjes vermoed ik.

Trouwens, als hij echt zo'n sukkel is, houdt McLaren-Mercedes hem ook geen x aantal seizoenen hoor. Maar dan antwoorden jullie uiteraard dat het bij gebrek aan beter is :rolleyes:. En als het enkel de verdienst is van de McLaren-Mercedes dat hij punten sprokkelt, wat is zijn rol dan in de ontwikkeling van die bolide ? Nihil waarschijnlijk, want die wagen komt enkel en alleen vooruit dankzij Adrian Newey en niemand anders.

Als Coulthard zijn dagje heeft, kan hij iedereen aan, het probleem is dat dat maar enkele keren op een seizoen gebeurt en om wereldkampioen te worden, moet je in de eerste plaats constant goed rijden.

Sennake
12-01-2003, 22:08
Originally posted by Finish
Is dat trouwens geen record ? 8 seizoenen voor een zelfde team rijden ? Toch nog één record dat Schumacher niet heeft :D

Alhoewel MS dit jaar toch ook aan zijn 8e seizoen begint bij Ferrari? 1996-1997-1998-1999-2000-2001-2002-2003 = 8?

Finish
12-01-2003, 22:12
Potver ja...harde realiteit ! :D

Werner333
12-01-2003, 22:15
LOL :D :D :D

Megane
13-01-2003, 08:40
Die grote kampioen waar Werner het over heeft, da's vooral in de Britse pers dat je die "titel" moet zoeken. Elders toch al veel minder.

En airco, Monaco de plaats waar talent het minst tot uiting komt ? Wel, wel, da's ook voor het eerst dat ik dat hoor beweren... Trouwens, hij heeft ook eens de GP van België gewonnen, maar da's ook maar iets voor broekjes vermoed ik.

Trouwens, als hij echt zo'n sukkel is, houdt McLaren-Mercedes hem ook geen x aantal seizoenen hoor. Maar dan antwoorden jullie uiteraard dat het bij gebrek aan beter is :rolleyes:. En als het enkel de verdienst is van de McLaren-Mercedes dat hij punten sprokkelt, wat is zijn rol dan in de ontwikkeling van die bolide ? Nihil waarschijnlijk, want die wagen komt enkel en alleen vooruit dankzij Adrian Newey en niemand anders.

Als Coulthard zijn dagje heeft, kan hij iedereen aan, het probleem is dat dat maar enkele keren op een seizoen gebeurt en om wereldkampioen te worden, moet je in de eerste plaats constant goed rijden.

Ik denk dat hij een NICE GUY is en alles doet voor het team ( PR, testen, en vriendelijk wezen, komt regelmatig in de boekjes of kranten met een of ander vrouwelijk schoon wat ook reclame geeft) hij zal niet snel nee zeggen tegen R. Dennis denk ik.
Hij is ook tevreden met een loon dat men in de middenmoot heeft, dus dit alles samen zal hem wel interresant maken zekers.
Ik vermoed dat hij dit jaar serieus rond de oren gereden wordt door ene KIMI.

Mario
13-01-2003, 10:47
Ik schrijf ook nergens dat ik hem geloof in zijn bewering dat hij ooit nog wereldkampioen zal worden, maar als hij het zelf niet meer gelooft, verdient hij zijn plaats niet in een topteam. Hij is enkele jaren jonger als de huidige wereldkampioen, dus kan eventueel nog een tijdje meegaan. Zelf was ik ook wat verrast door het feit dat hij dit jaar nog bij McLaren mag blijven en ik verwacht eveneens dat hij het nog moeilijker als vorig jaar zal hebben om Raikkonen voor te blijven, maar we zullen zien op het einde van het seizoen.

Het is hier echter bon ton om op bepaalde rijders hun kop te kakken (om het eens wat platter te zeggen) en beweren dat hij geen talent heeft en zijn prestaties enkel en alleen te danken zijn aan de wagen waarin hij rijdt (en ook impliciet schrijven dat hij geen enkele verdienste heeft in de ontwikkeling van die wagen, want het is dankzij de wagen en zeker geenszins dankzij hemzelf dat hij zijn resultaten boekt), is voor mij een brug te ver en ik doe er dan ook niet aan mee.

't Is eenvoudig hoor : mocht DC er ooit in slagen de tegenwoordige nummer 1 te kloppen dan is het voor heel wat mensen enkel en alleen te danken aan zijn wagen. Wat simplistisch als je het mij vraagt. Huilen met de wolven in het bos.

Trouwens, vergeet Jim Clark ook niet. Die reed van '61 tot '68 voor Lotus.

Jan
13-01-2003, 11:04
Mario, ik kan je in deze visie volkomen bijtreden.

jan

Sennake
13-01-2003, 11:37
Trouwens, vergeet Jim Clark ook niet. Die reed van '61 tot '68 voor Lotus.

Jammer genoeg voor Jim, voor mij (was mijn allereerste idool) en voor alle fans mocht Jim in 1968 slechts 1 GP rijden (en winnen) alvorens hij dodelijk verongelukte in Hockenheim (in een F2 wedstrijd dan nog wel, maar dat was toen wel gebruikelijk). Dus als DC of MS meer dan 1 GP rijden dit seizoen is het "record" gebroken denk ik.

Mario
13-01-2003, 12:04
Dat klopt wel, Sennake, maar voor mij staat die ene deelname in deze wel gelijk met een heel jaar. Hij is het seizoen begonnen voor Lotus en dat hij de rest niet meer kon meemaken, kwam door pure overmacht :( en ongetwijfeld zou hij in '68 het hele jaar bij Lotus hebben gereden en wie weet hoe lang nog daarna.

Indien DC of MS door iets gelijkaardigs (liefst minder erg) gedwongen worden te stoppen, hebben ze voor mij ook 8 seizoenen voor hun werkgever gereden.

Jan
13-01-2003, 12:09
....en dat terwijl een levenslange loopbaan bij dezelfde werkgever zogezegd uit de tijd is :D

jan

Alain
13-01-2003, 12:45
Ach DC! Het is een sympathieke gast maar dat eeuwig geklaag en gezaag heeft ie van zijn grote vrienden Haug en Dennis geleerd. Neemt niet weg dat ie een goed piloot is maar wereldkampioen, helaas. Hij kan zich troosten met de gedachte dat hij niet de nige is. Ik vind hem gewoon een subtopper, van het niveau van een Berger, Patrese, Boutsen om er enkele te noemen. Wel in staat om een GP te winnen ( al dan niet met een superieure wagen ), maar om die prestatie meermaals te herhalen tijdens een seizoen, neen.
Ik las hier in een of ander racemagazine weer een gigantische qoute van Eddie Irvine. Blijkbaar had hij iets gezegd over DC ivm met diens stelling dat hij weer denkt dat ie kans heeft de titel. Vervolgens blijkt dat Dc daar dus op gereageerd heeft en hij moet denk ik niet mals zijn geweest voor Irvine en Eddies reactie daarop was : " Well, now at least I know that even the wannabestars read everything that I say!"
Als hij er volgend jaar niet meer bij is, zullen we hem ongetwijfeld nog wel regelmatig in de pers terugvinden. I just love this bastard!