PDA

View Full Version : De race thread: Silverstone


airco
15-07-2001, 15:42
Veel valt er over silverstone niet te vertellen!!

De GP was supersaai!! Volgens mij de saaiste GP van het voorbije decennium!! er viel dus werkelijk niets te beleven!!

Een knappe prestatie van Hakkinnen en McLaren!!

Ferrari die belange niet compettief waren met hun 1-stop-strategy!! maar de coureurs die de schade beperken door 2e en 3e te eindigen!!

airco

Oneliner
15-07-2001, 16:02
mjah, ik vond de race zeker ni de saaiste van het lkaatste decennium.
maarja, dat zal zijn omdat hakkinen gewonnen heeft.

Ferrari kon idd helemaal niet aan het tempo van mclaren.
Ik hoop dat mclaren trug is en dat we nog spannende races tegemoet gaan komen.

Verder nog pech voor coulthard, die mits teamorders deze wedstrijd zeker had kunnen winnen, maarja, pech hoort nu eenmaal bij de f1.

kheb een 5 gegeven => ee nul vinnek toch wa overdreven....

tsjolder
15-07-2001, 17:43
Ik heb een 5 gegeven, wegens nu en dan toch wakkergeschoten. Er zijn toch een paar passeerbewegingen geweest: Hakkinen en Montoya voorbij Schumacher (die wel worstelde met zijn wagen) en Villeneuve voorbij Alesi. Ook in de pits was het een keer wat spectakel met Bernoldi en nog iemand (ben vergeten wie). Toch mooi gereden van Hakkinen in een superieure McLaren. Hij verdient het. Coulthard heeft pure pech. Mij leek het alsof hij aangereden wordt door Trulli en er niets kon aandoen. Brute pech die Ferrari tot min of meer winnaars van het weekend maken (voor het WK dan toch).

Sennake
15-07-2001, 17:59
Ik heb er niets aan toe te voegen.
Saaie race. Häkkinen kan het nog. Coulthard kan zijn (toch al bescheiden) titelambities vergeten dank zij Trulli (al was het uiteraard niet met opzet). Montoya sneller dan Ralf, zowel in de trainingen als op het circuit (wel verschillende strategies, ben ik van bewust). Ferrari redt de meubelen en Schumi is nu wel zo goed als zeker wereldkampioen. Bof.

airco
15-07-2001, 20:57
mja voorval Trulli- Coulthard:

om hier nu echt een schuldige aan te wijzen?!?
-ge kunt enerzijds stellen dat Trulli dernaast zat, en DC die de deur toedeedt!!
- of ge zou kunnen zeggen dat Trulli gewoon te onstuimig was!!

mijn opinie is het eerste geval, maar laten we het gewoon houden op een race-incident!!!

ivm met mijn 0 die ik gegeven heb aan deze race!!!

Der zijn der idd een paar die een auto hebben voorbijgestoken (let op de formulering) want inhaalmanoeuvers wil ik dat niet noemen!! Der is eigenlijk geen gevecht geweest!! Montoya en Hakki naderden op Schumi, en Schumi ging bijna in het gras rijden om ze door te laten!! Dan hebben ze idd voorbijgestoken, maar spannend vind ik het niet!!

Voor de rest was de race zo voorspelbaar als wat!! Na 5 ronden heb ik de einduitslag opgemaakt !! De eerste 4 bleken na afloop te kloppen!!

Maybe dat Hongarije nog in de buurt kan komen voor de titel van saaiste race, maar anders zou ik het me toch niet meer voor de geest kunnen halen, wanneer ik me de laatste tijd zo verveeld heb tijdens de F1!!

airco

tsjolder
15-07-2001, 21:05
Bwa, we hebben al nog verschillende zo'n races gehad gelijk nu zenne, alleen won Schumacher dan en vinden wij, ferrari-fans dat een betere race. Ik vind het gewoon zeer matig, maar 'k heb al slechter gezien.

airco
15-07-2001, 21:26
mja, kan zijn!!

alhoewel dak feitelijk helemaal nie pissed zijn da Schumi niet gewonnen heeft!! Em kan nie alle races winnen he!! :D

Kheb mij daarstraks de bedenking eens aant maken geweest dat de kans dat hij Op Francorchamps wereldkampioen wordt supergroot begint te worden!!!

- Hockenheim is onmogelijk
- Hongarije zie ik niet zo snel gebeuren (vanwege onaantrekkelijk)
- Francorchamps zou wel knap zijn (gezien de band die MS heeft met het circuit (en vele supporters daar))
- Monza de 2e grote kans (voor de duizende Tifosi)
- langer zie ik het niet duren, dan gaat MS toch nog hard moeten blunderen, wilt hij pas in de US of in Japan WK worden.

airco

tsjolder
15-07-2001, 21:39
Ge hebt gelijk: het wordt waarschijnlijk Francorchamps of Monza, twee plaatsen die toch emotionele waarde voor Schumacher moeten hebben.

Oneliner
15-07-2001, 21:45
Ik hoop Monza.....

Hakki
15-07-2001, 22:05
Originally posted by tsjolder
Bwa, we hebben al nog verschillende zo'n races gehad gelijk nu zenne, alleen won Schumacher dan en vinden wij, ferrari-fans dat een betere race. Ik vind het gewoon zeer matig, maar 'k heb al slechter gezien.
das nu es gesproken zi!!!

Jan
16-07-2001, 09:22
Ik heb nog twee videobanden te bekijken, maar slechts tijd voor één. Kies ik voor de GP van Silverstone of voor de samenvatting van Rock Werchter deel 2? Als ik jullie zo lees was het in Siverstone niet veel soeps.

Graag advies.

Jan

Alain
16-07-2001, 10:45
Jan, bekijk dan de video van werchter maar...

Tja, inderdaad niet veel te vertellen over de GP.
Häkkinen was onklopbaar en superverdiende overwinning.
Incident Trulli - DC. Ik deel de mening van airco dat DC de deur dicht deed. Montoya sterk gereden maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er ook ditmaal meer in had gezeten als ze de strategie iets anders hadden uitgespeeld vb. wachten tot RB binnengaat en twee ronden doorrijden. Maarja, in onze zetel zijn we de beste teammanagers van de wereld :D

N° 4 wenkt voor MS...

nog niemand iets over gezegd maar de Saubers scoren weer en op een indrukwekkende manier!

Williams on top in Hockenheim en één ding is zeker : er zal wat ingehaald worden !!!

Mario
16-07-2001, 10:56
Originally posted by jan
Ik heb nog twee videobanden te bekijken, maar slechts tijd voor één. Kies ik voor de GP van Silverstone of voor de samenvatting van Rock Werchter deel 2? Als ik jullie zo lees was het in Siverstone niet veel soeps.

Graag advies.

Jan

Of amuseer u met mevrouw Gypen, daar zult ge misschien nog het meest aan hebben.

Ik heb alweer een heel stuk gemist (eerste helft of zo) en 't kan me alweer niet bommen.

Over DC en Trulli kan ik dus niets zeggen, maar als ik het zo hier en daar lees, schijnen de meningen verdeeld te zijn. Naar aloude gewoonte is DC dan maar weer de kop van jut bij de meesten.

Ik versta wel niet dat MS niet gewonnen heeft, net nu ik me tot het Schumi-dom bekeerd heb. Leve Schumi, Schumi boven hup, hup, hoi. Schumi voor president. Schumi is God. Den eerste die kritiek op MS heeft, krijgt hier klop van mij ok...

Enfin, even serieus nu: voor mij persoonlijk is MS goed voor twee zaken.
1) karaktervorming, want dat moet ge verdorie hebben in deze barre tijden van MS-dominantie en waar ge een hele bak kritiek en stront over u krijgt uitgekapt als ge niet voor hem zijn

2) een uitstekend afkickmiddel voor de F1 van tegenwoordig.

En voor de zoveelste keer: ik weet ook wel dat hij de compleetste is, maar dat betekent niet dat ik mijn kazak moet draaien en ervoor ga supporteren.

Daarmee val ik niet specifiek deze site aan hoor. Sorry als het zo overkwam.

Yep, ik geraak er een beetje op uitgekeken...

tsjolder
16-07-2001, 11:43
Tja, ik vind dat ge als Schumacher-fan al evenveel, zoniet meer, stront over u heen gekapt krijgt. En wat Coulthard betreft: ik heb hem niets verweten, dus mij kunt ge deze keer niks verwijten. Ik heb trouwens nog niks dan positieve dingen gelezen over de overwinning van Hakkinen. Ik vind het dan ook niet terecht om Schumisupporters te verwijten altijd met stront te smijten naar de niet-supporters, in omgekeerde richting gebeurt het evenzeer.

Finish
16-07-2001, 11:46
Mijn bespreking van de race lijkt me onnodig want dan zou het enkel een samenvatting worden van wat hier boven mij al verteld is geweest geworden gezijn gedaan. :D

Hakkinen dominant en oververdiend gewonnen (lang geleden dat ik nog eens blij was dat Hakkinen won (Van Jerez '97 om precies te zijn :D )
Schumacher ook winnaar door wegvallen Coulthard die net als Trulli geen schuld heeft aan het eerste bocht ongeval, dit gebeurt nu eenmaal wel eens in zo'n eerste bocht.
Beide Saubers die idd lekker meeprofiteren van de succesvolle Ferrari-motor van vorig seizoen.

Tops:
-Hakkinen (magsitraal)
-Sauber
-Ferrari

flops:
-Jordan: kunnen na sterke kwalificatie en competitief weekend geen stempel drukken op race
-Honda: BARslecht
-Marques: Le nouveau Rosset est arrivé !
-De race: Ik had een klein teeveetje op m'n kamer genomen, en ik ben écht in slaap gevallen op m'n bed. Voor de rest zt ik constant naar de Tour te zappen om te zien of Wauters of Dierckxsenss demareerden :)

http://www.f1racing.nl/photo/england/sun13b.jpg

Alain
16-07-2001, 11:50
Ik denk dat de meeting van zaterdag een uitstekende gelegenheid is om de plooien tussen de diverse kampen glad te strijken maar vooral om de diverse motiveringen eens rustig uit de doeken te doen. Kan niet anders dan plezant worden en daarna op de kartingpiste allemaal in de waan dat we schumi of Hakkinen zijn of wie dan ook...:D

Mario
16-07-2001, 11:58
Ging ik net Villeneuve buiten kieperen uit m'n managersteam (ik sta ondertussen 10de, zelfs al achter de twee klein Golsteyns), moet ik wachten tot woensdag. Soit.

Ik twijfel nog tussen een Ferrari-chassis of als piloot Coulthard of Barrichello of, waarom niet, Hakkinen. Wie weet heeft deze laatste nu een prachtige tweede seizoenshelft...

Ik zal eerder een Marques-dubbelganger worden vrees ik. Liever geen de Crasheris in ieder geval (alhoewel ik altijd veel sympathie voor hem heb gehad en hem fel ondergewaardeerd vond).

En Tsjolder, ge zult wel gelijk hebben. 't Zal wel een geval zijn van hoe het voor elk persoonlijk overkomt. Ik ben blind voor dit, gij voor dat en ander voor zus... en ik zie dan weer alleen tees en gij 't geen...

tsjolder
16-07-2001, 12:39
En Tsjolder, ge zult wel gelijk hebben. 't Zal wel een geval zijn van hoe het voor elk persoonlijk overkomt. Ik ben blind voor dit, gij voor dat en ander voor zus... en ik zie dan weer alleen tees en gij 't geen...


Dat is het idd: iedereen ziet het vanuit een gekleurde bril.

airco
16-07-2001, 14:42
hmmzzzzzzz

pak bij de tops Ferrari maar weg

en zet er R.Barrichello en M.Schumacher!!

want met de stabiliteit van de Ferrari zat het zwaar verkeerd!! R.B. en MS verdienen dan weer een pluim omdat ze de schade zwaar beperken!!! M.S. kan zijn 4e wereldtitel nog nauwelijks mislopen, en R.B pakt de 3e plaats bij de piloten terug!!

airco

damo
17-07-2001, 22:47
Originally posted by tsjolder
hmmzzzzzzz

pak bij de tops Ferrari maar weg

en zet er R.Barrichello en M.Schumacher!!

want met de stabiliteit van de Ferrari zat het zwaar verkeerd!! R.B. en MS verdienen dan weer een pluim omdat ze de schade zwaar beperken!!! M.S. kan zijn 4e wereldtitel nog nauwelijks mislopen, en R.B pakt de 3e plaats bij de piloten terug!!

airco

Bovendien nadert RB tot op 13 punten van DC, met wat chance zit een één-twee voor Ferrari erin dit jaar !!!

airco
18-07-2001, 00:09
mja, alhoewel dak daar toch aan twijfel!!!

mor als Barrichello goe presteert (en is een overwinning cadeau krijgt van Schumi) en DC wat op de sukkel blijft is het zeker niet onmogelijk!!!

airco

Mario
25-07-2001, 11:09
Ik heb Jacques Villeneuve met pijn in het hart uit m'n team gebonjourd en Coulthard in de plaats genomen. Nu heb ik Trulli en DC. Hopelijk herhalen ze hun stunt van in Silverstone nu niet meer te veel ;).

Ik heb er wel vertrouwen in dat DC nog mooie resultaten gaat neerzetten en me zeker wat meer punten zal opleveren dan JV. Maar al bij al is het kalf toch al verdronken vrees ik, al blijf ik na elk weekend toch wel uitkijken naar de resultaten, gewoon voor m'n plezier.

Jan
25-07-2001, 11:20
Idem dito voor mij Mario. Net vóór Silverstone heb ik Panis vervangen door DC, en zie, nog minder punten als tevoren.
Toch denk ik over een sterk team te beschikken Ralfke en DC in een Williams BMW. Ooit moet dat eens punten opleveren.
En hebben jullie het ook al opgemerkt: vanop de achterste schoolbanken is Sennake Sr bezig aan een stille maar gestadige klim in het klassement!

En dat die Schot in de eerstvolgende GP zijn dapperheid nog maar eens toont, hoewel er altijd wel een Italiaan of een Duitser in een hinderlaag zal liggen.

Jan

Mario
25-07-2001, 11:24
Niet alleen de senior, Jan, maar zijn juniors zijn me ook al voorbij terwijl ze een of twee gp's minder lang meedoen als ik.