PDA

View Full Version : Verbindingen?


Oneliner
20-05-2001, 10:45
Wie van jullie gebruikt wat voor een verbinding???

Tis uit pure interesse, ni om de adsl'ers uit te lachen :D:D:D:D:D

Finish
20-05-2001, 11:24
ff kleinde verduidelijking ivm met ADSL :

-Het is een onbewezen feit, maar men zegt dat ADSL in online spelletjes beter zou zijn
-de 10 gigabyte downloadlimiet die wij hebben wordt niet zo nauw naar gekeken, meer zelfs skynet blijkt zelf niet te weten hoeveel hun klanten erdoor jagen, want hun telemeter werkt tot nader order nog altijd niet
-ADSL heeft EVENVEEL ping timeouts en nog wa flauwe zever als Telenet.
-De installatie van ADSL is op 1,2,3 klaar en behoeft geen hulp van werkmensen. Het enige je moet doen is een splitter of 2 gebruiken en bevstigen aan je modem/PC.
-Woon je in een straat met 80% Telenet-gebruikers, kan je nog beter een 56K-modempje gebruiken. ADSL daarentegen is enkel via JOUW modem en via JOUW telefoonlijn.
-ADSL IS GOEDKOPER ! Planet Internet biedt ADSL tegenwoordig aan voor 1450,- de maand, een bedrag dat net iets minder is dan Telenet. Ook heb je hier je eigen modem en als je ontevreden bent over een bepaalde provider kan je nog altijd overstappen op een andere (Wanadoo, Skynet,...)
-ADSL haalt misschien maar een downloadsnelheidslimiet van ongeveer 120kb/s maximaal, what the hell do I care. Uiteindelijk is het nét dezelfde file die ik doorgezonden krijg als een telenetter.
-ADSL heeft GEEN uploadlimiet. Weliswaar zit het qua snelheid gelijk aan telenet (15kb/s), maar Telenet geeft hun klanten een limiet van 2GB upload, ADSL telt dit samen met de download en rekent dan een soort van fictieve 10GB-limiet aan. Ik heb al genoeg verhalen gehoord van ADSL'ers die over hun 10GIEG gaan en geen waarschuwing krijgen. Ook heb ik al veel telenetters horen klagen over hun verbinding en sommigen stelden MIJ zelfs voor om te ruilen :)
-Enkele voorbeelden van telenetwangedrag: Voor degenen die op de #paddock-chat zitten: Kenshee-RIP- zit reeds in de helft van de maand al aan zijn 10GB downloadlimiet waarmee hij gewoon niet meer online kan achteraf. Aangezien Kenshee geen bal downloadt lijkt dit zeer abnormaal. De mannen van telenet zijn eens lagsgeweest en hebben niets abnormaals gevonden, hun conclusie was dan ook dat er niets aan de hand was en dat Kenshee zo maar moest blijven verder doen. Mijn raad aan Kenshee: ADSL.
-Nog een voorbeeld: Een verhaaltje van een ex-telenetter:
tegen het eind van de maand is het meestal een downloadgekte. als je nog wat limiet overhebt, wil je die kost wat kost opdoen.
Welnu, deze jongen deed dat ook, enkel, zijn telemeter duidde de hele tijd aan dat hij nog niet tegen z'n limiet zat. Dus hij bleef verder downen. wat bleek achteraf: de jongen zat zo'n paar gieg over z'n downloadlimiet en Telenet besliste dat hij kon kiezen: ofwel een groter abonnement pakken (onbetaalbaar duur voor enkele giegjes meer), oftewel opstappen. Aangezien deze jongen daar niets kon aan doen is hij eens serieus gaan reclameren bij Telenet, maar niets hielp. Resultaat: weer een gelukkige ADSL'er meer :)

En dan nu mijn laatste conclusie:
I'm ADSL and I'm proud of it !!!!!

Stomme commerciële opgeblazen telenet.

Oneliner
20-05-2001, 11:34
FF verduidelijken.
Telenet zijn snelheid van uppen is 45kb/s ofzo, en niet zoals gij zegt 15.
Als ik iets up is da altijd sneller dan 15 kb/s.

En ook telenet doet nu 33% af van zijn prijs voor aansluitingskosten.
En dat adsl beter zou zijn voor games zou kunnen, maar veel zal et ni schelen.

Zo kan de adsl van sennake de snelheid van mijn telenet niet aan.
En ten slotte heb ik deze morgen nog maar even een snelheid gehaald van 700kb/s, dat om maar even aan te tonen, dat zelfs op een zondag, wanneer het internet het meest gebruikt wordt, hoge snelheden van 700kb/s haalbaar zijn.
En al die verhalen van telenet kan ik van adsl in de omgekeerde volgorde vertellen.

No offence hé finish, iedre zijn keuze, maar ik wou toch het een en het ander verduidelijken
Groetjes

Finish
20-05-2001, 11:39
Hmm, ivm met die up-snelheid hebt gij dan toch een unieke verbinding, want bijvoorbeeld met ICQ krijg ik soms files van een telenetter doorgezonden die niet sneller gaan dan 15Kb.

En bij die spelletjes kun je het evengoed zo bekijken dat Telenet gewoon de snelheid van ADSL niet aankan eh ;)

Dat downen is idd een pakske sneller dan ADSL, daar worden we serieus in verslaan :D

En plzzz geef mij verhalen over ADSL :)

Hakki
20-05-2001, 11:40
typisch da da bij finish weer nen hele post loswekt eh...morkom

ten eerste: down nen deftige telemeter, en nie dienen brol da op dienen site te bezien is...

ten tweede:telenet is wel goekoper dan adsl op termijn gezien

ten derde: ier ga geen 80% van de woningen in mijn straat op telenet komen

ten vierde: ik down iets minder snel dan oneliner, mor kzen al vreeeeeeeeeeeeeeeee content as ik 250kb/s haal, en de laatsten tijd ist verrapt bij mij, en haal ik in de 300kb/s

Hakki
20-05-2001, 11:43
Originally posted by Finish
Hmm, ivm met die up-snelheid hebt gij dan toch een unieke verbinding, want bijvoorbeeld met ICQ krijg ik soms files van een telenetter doorgezonden die niet sneller gaan dan 15Kb.

En bij die spelletjes kun je het evengoed zo bekijken dat Telenet gewoon de snelheid van ADSL niet aankan eh ;)

Dat downen is idd een pakske sneller dan ADSL, daar worden we serieus in verslaan :D

En plzzz geef mij verhalen over ADSL :)


via icq ist meestal aan 15kb/s, mor as ik via cuteftp upload eh, dan ist zoals oneliner zegt, dan schommelet rond de 40kb/s,nekeer wa meer, nekeer wa minder

en al die verhaalkes, ik ken nieveel mensen die adsl hebben, de meesten hebben telenet...hoe zou da kome?? :D :D nee graptje, da gezaag over da is goe en da nie, da interesseert mij de kloten, da ze me hun gezaag over hunnen adsl bij iemand anders gaan eh:D

Finish
20-05-2001, 11:48
Ter verduidelijking:

Ik zaag nie over ADSL, 't zijn meestal de telenetters die de ADSL'ers nekeer goe willen uitlachen, terwijl er maar 1 groot verschil is, en dat is de downloadsnelheid. En op termijn kan je bij planetinternet MINDER betalen, staat allemaal mooitjes te lezen op www.planetinternet.be te lezen.
En in grote steden als Antwerpen zal er wel zeker 1 straat zijn waar ze allemaal met telenet zitten, aangezien iedereen dat tegenwoordig neemt.

Mijn doel is hier niet een oordeel vellen dat ADSL beter is, ik wil gewoon aantonen dat het niet moet onderdoen voor Telenet.

En dat ik van deze thread een ADSLvsTelenet thread maak is niet mijn bedoeling, Hakki.

Hakki
20-05-2001, 11:50
Originally posted by Finish
Ter verduidelijking:

Ik zaag nie over ADSL, 't zijn meestal de telenetters die de ADSL'ers nekeer goe willen uitlachen, terwijl er maar 1 groot verschil is, en dat is de downloadsnelheid. En op termijn kan je bij planetinternet MINDER betalen, staat allemaal mooitjes te lezen op www.planetinternet.be te lezen.

Mijn doel is hier niet een oordeel vellen dat ADSL beter is, ik wil gewoon aantonen dat het niet moet onderdoen voor Telenet.

En dat ik van deze thread een ADSLvsTelenet thread maak is niet mijn bedoeling, Hakki.

dan ist nog nie lang da da vergoekoopt is zenne, wnat da was bij mijn weten 1800bef per maand

en trouwens, ik lach ik u nie uit me uwen adsl, ik lach mensen zonder kabel uit :D :D :D

Finish
20-05-2001, 11:53
Lees ff mijn beginthread en kijk op www.planetinternet.be en ge ziet de tarieven staan.

Ik betaal idd nog altijd 1800 de maand, maar ik ken iemand die momenteel zijn planet internet ADSL heeft aangevraagd. Als die z'n ervaringen daarmee goed genoeg zijn, schakel ik onmiddellijk over op Planet internet.

Hakki
20-05-2001, 11:55
Originally posted by Finish
Lees ff mijn beginthread en kijk op www.planetinternet.be en ge ziet de tarieven staan.

Ik betaal idd nog altijd 1800 de maand, maar ik ken iemand die momenteel zijn planet internet ADSL heeft aangevraagd. Als die z'n ervaringen daarmee goed genoeg zijn, schakel ik onmiddellijk over op Planet internet.

aha, dus das nog iet anders dan da gij hebt....
dus dienen adsl is wel duurder as ge op termijn ziet

dan heb ik toch gelijk :D

Finish
20-05-2001, 12:00
GRRR...like I said: als ge planetinternet neemt NIET ! Leer lezen ;)

En die quotes van u....

Hakki
20-05-2001, 13:39
JAMA GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

GIJ HEBT GEEN PLANET INTERNET!!!!!!!!!!!!!!

dus ik heb wel gelijk :P

Oneliner
20-05-2001, 19:56
Finish, kheb in het begin duidelijk gezegd dat ik geen adsl'ers wou aanvallen.
Mor als gij nu 300fr per maand meer betaald dan telenet, dan gaat ge nog lang PI mogen adsl'en vooraleer ge die achterstand hebt ingelopen zenne.

Hoelang hebt ge trouwens al adsl?
Ik heb nu ongeveer 2.5 jaar telenet

Finish
20-05-2001, 20:16
hmmm, ergens van in Oktober 2000.

En mijne pa die het hier spijtig genoeg voor het zeggen heeft ( :D ) wou niks me telenet te maken hebben. Hij wou liever bij Belgacom blijven. Sla me dood waarom :)

Hakki
20-05-2001, 21:32
Originally posted by Finish
hmmm, ergens van in Oktober 2000.

En mijne pa die het hier spijtig genoeg voor het zeggen heeft ( :D ) wou niks me telenet te maken hebben. Hij wou liever bij Belgacom blijven. Sla me dood waarom :)

da laatste zinneke hadde beter nie gezegd...wacht tot de volgende ruzie :D :D :D


neenee, graptje, de rkomt gene ruzie niemeer ts ik en finish ;)

Werner333
20-05-2001, 21:38
Ik ga online via een 56K US roboticske.
Indertijd nog zelf geupgraded want het was maar nen 28.8K.
Binnenkort (Augustus) echter Telenet.

TiBo
21-05-2001, 10:33
Telenet it is!

Oneliner
21-05-2001, 21:41
maw telenet ruled :)

Sennake
21-05-2001, 21:54
A!

Sennake
21-05-2001, 21:54
D!

Sennake
21-05-2001, 21:54
S!

Sennake
21-05-2001, 21:54
L!

Oneliner
21-05-2001, 22:22
Lap zenne, ieder op zijn manier probeert hier mor posts te winnen :D:D:D:D:D:D

Sennake
21-05-2001, 22:25
Ik had er wel al 259 op het vorige forum eh!!!
LOL!!!

airco
21-05-2001, 22:52
bwa zie he, ik gaan effie mijn mening uit de doeken doen!!

van wat ik van Finish gelezen hebt klopt heel veel!!

enkel 1 ding, over het feit dat ge bij telenet uw bandbreedte deelt met uw straat!!

Dit is inderdaad zo, maar bij ADSL in zekere zin ook!!

ok adsl geeft een rechtstreekse lijn, maar ...

tot de centrale op het einde van uw straat. Daarna komde ook op een grote gedeelde lijn!! Dus het feit van als al wu buren ook telenet hebben, dan hebde geen breedband maar smalband geldt bij ADSL eigenlijk ook!!

voor de rest, ...

als ge downloadsnelheid wilt ==> telenet
als ge NOG geen limieten wilt ==> ADSL

ivm met dat gamen!! tis idd nen ongeschreven regel dat ADSL constantere ping geeft dan telenet!! maja, beleefdheid is ook nen ongeschreven regel, en ge ziet wat ge daar vaak aan hebt ==> NIKS

Ik ben nog altijd tevreden telenetter, en zou nog niet willen overschakelen naar ADSL!! Wat wel spijtig is dat ik er kwa verbinding op een jaar tijd fel ben op achteruit gegaan!! vroeger downde ik zonder limieten, had ik geen limiet op mijn upstream-snelheid, ...

enz... Dat is zowat de grote reden waarom telenetters tegenwoordig veel klagen!! Vroeger leefden ze in een droomwereld!! downloaden tegen 1 MB/sec en uppen tegen 200 KB/sec!! als je ziet wat je nu nog krijgt, dan ben je idd wel afgezopen!! als je het vergelijkt met ADSL, dan is de vergelijking ongeveer in evenwicht!!

airco

Oneliner
22-05-2001, 17:46
Zit ik hier dan met zo'n goede verbinding????
Mijn 2 buren hebben anders wel telenet....
En toch haal ik constan snelheiden +500kb/s

airco
22-05-2001, 18:33
{18:27:48} <@Finish-RIP-> {18:24:27} <@Finish-RIP-> vanavond ADSL gaan installen :D --> Bij iemand die ik ken
{18:27:57} <@Finish-RIP-> dien heeft planet internet genomen
{18:27:59} <@Finish-RIP-> adsl
{18:28:01} <@airco> ah
{18:28:02} <@Finish-RIP-> zelfde mot
{18:28:04} <@Finish-RIP-> zelfde moDEM
{18:28:07} <@Finish-RIP-> zelfde crap

mja finish,

en dan maar blijven zeggen dat ADSL goe is!!

:D :D :D

j/k

airco

oneliner: zoals ik al zei: telenet rulet in downloadsnelheid!!

Finish
22-05-2001, 18:36
arghlll ze hebben mij liggen :p

AIRCO VERRADER !!! :D :D

beamer
23-05-2001, 08:54
Er worden hier nogal wat posts naar mijnre kop gesmeten : ADSL of TELEnet nee ADSL of liever telenet.
Manne, 't zal jullie misschien verbazen maar er zit er ier nog eentje met een gewoon telefoonlijntje, niks ATELEdslNET. En
naar mijn behoeften gaat dat rap genoeg zelle.

Finish
23-05-2001, 09:21
Wat een uithoudingsvermogen :D

Hakki
23-05-2001, 13:39
ik kon da vroeger ook uithouden, dan downde ik nog alleen maar kleine dingskes

mor ik ben nu vree blij me telenet, de puntjes op school gaan wel beetej achteruit morkom...daar valt me te leven :D :D

mor nu down ik graag groite dingen, mor nie overdreven...

Oneliner
23-05-2001, 13:45
Amaai beamer...., proficiat zenne, kzou men telenet nooit meer willen verwisselen(of er moest iets sneller en beter en goedkoper komen :D)

beamer
23-05-2001, 15:57
ni alles moet rap gaan as d'otoos ma rap zen. 't heeft misschien me mijne leeftijd te maken we worden al wat ouder ;-)

Oneliner
23-05-2001, 17:20
allez jong, er staat nochtans JUNIOR member.....

De_JoS
23-05-2001, 17:46
/me heeft (gelijk alle NORMALE mensen :))) telenet

Sennake
23-05-2001, 18:11
Originally posted by Oneliner
allez jong, er staat nochtans JUNIOR member.....

Lol Beamer maat, allez ik zal zwijgen dan kunde de schijn nog efkens ophouden :D :D :D

beamer
23-05-2001, 22:17
hm, nog een sjans dat ik hier nie me een pen moet schrijven, da wordt de laatsten tijd ook moeillijk met dat beven van mijn handen ;-)

Sennake
23-05-2001, 22:18
Zitte weer aan den drank ja?????? ;) ;) ;)

beamer
24-05-2001, 12:58
tegenwoordig pillekes

Raceboy
06-10-2002, 00:05
effe discussie leven inblazen. Vanaf februari: ADSl download: 3Mbits. hehe we are ccoming close :p

airco
06-10-2002, 06:33
bwa ... Ik zit nog altijd regelmatic te downloaden aan 700 kb/sec zene (omgerekend is dat 5,6 megabit) ...

Ivm met kabelinternet is er onlangs een belangrijk experiment gelukt .... Op verschillende plaatsen is dmv een nieuwe modem een downstream en upstream bereikt van 16 Mbit/seconde (2 mb/sec)

maar wat maakt het allemaal uit ... soon zitten we toch allemaal aan het sateliet internet :)

jos
06-10-2002, 09:23
Originally posted by Finish
ff kleinde verduidelijking ivm met ADSL :

-Het is een onbewezen feit, maar men zegt dat ADSL in online spelletjes beter zou zijn
-de 10 gigabyte downloadlimiet die wij hebben wordt niet zo nauw naar gekeken, meer zelfs skynet blijkt zelf niet te weten hoeveel hun klanten erdoor jagen, want hun telemeter werkt tot nader order nog altijd niet
-ADSL heeft EVENVEEL ping timeouts en nog wa flauwe zever als Telenet.
-De installatie van ADSL is op 1,2,3 klaar en behoeft geen hulp van werkmensen. Het enige je moet doen is een splitter of 2 gebruiken en bevstigen aan je modem/PC.
-Woon je in een straat met 80% Telenet-gebruikers, kan je nog beter een 56K-modempje gebruiken. ADSL daarentegen is enkel via JOUW modem en via JOUW telefoonlijn.
-ADSL IS GOEDKOPER ! Planet Internet biedt ADSL tegenwoordig aan voor 1450,- de maand, een bedrag dat net iets minder is dan Telenet. Ook heb je hier je eigen modem en als je ontevreden bent over een bepaalde provider kan je nog altijd overstappen op een andere (Wanadoo, Skynet,...)
-ADSL haalt misschien maar een downloadsnelheidslimiet van ongeveer 120kb/s maximaal, what the hell do I care. Uiteindelijk is het nét dezelfde file die ik doorgezonden krijg als een telenetter.
-ADSL heeft GEEN uploadlimiet. Weliswaar zit het qua snelheid gelijk aan telenet (15kb/s), maar Telenet geeft hun klanten een limiet van 2GB upload, ADSL telt dit samen met de download en rekent dan een soort van fictieve 10GB-limiet aan. Ik heb al genoeg verhalen gehoord van ADSL'ers die over hun 10GIEG gaan en geen waarschuwing krijgen. Ook heb ik al veel telenetters horen klagen over hun verbinding en sommigen stelden MIJ zelfs voor om te ruilen :)
-Enkele voorbeelden van telenetwangedrag: Voor degenen die op de #paddock-chat zitten: Kenshee-RIP- zit reeds in de helft van de maand al aan zijn 10GB downloadlimiet waarmee hij gewoon niet meer online kan achteraf. Aangezien Kenshee geen bal downloadt lijkt dit zeer abnormaal. De mannen van telenet zijn eens lagsgeweest en hebben niets abnormaals gevonden, hun conclusie was dan ook dat er niets aan de hand was en dat Kenshee zo maar moest blijven verder doen. Mijn raad aan Kenshee: ADSL.
-Nog een voorbeeld: Een verhaaltje van een ex-telenetter:
tegen het eind van de maand is het meestal een downloadgekte. als je nog wat limiet overhebt, wil je die kost wat kost opdoen.
Welnu, deze jongen deed dat ook, enkel, zijn telemeter duidde de hele tijd aan dat hij nog niet tegen z'n limiet zat. Dus hij bleef verder downen. wat bleek achteraf: de jongen zat zo'n paar gieg over z'n downloadlimiet en Telenet besliste dat hij kon kiezen: ofwel een groter abonnement pakken (onbetaalbaar duur voor enkele giegjes meer), oftewel opstappen. Aangezien deze jongen daar niets kon aan doen is hij eens serieus gaan reclameren bij Telenet, maar niets hielp. Resultaat: weer een gelukkige ADSL'er meer :)

En dan nu mijn laatste conclusie:
I'm ADSL and I'm proud of it !!!!!

Stomme commerciële opgeblazen telenet.

wel ik kan dit alleen maar bevestigen
ik zit namelijk ook bij telenet en ik ben ook niet echt tevreden mee
ik heb ooit eens webspace extra aangevraagt en toen zag ik een goedkopere oplossing en cancelde dat die annulering is blijkbaar nooit doorgekomen de eerste factuur kwam binnen en moest alles dus betalen ik teleofoneerde en ze zeiden dat ik het moest betalen en dat zij het gingen anuleren, en de 2de factuur kwam naa een mand terug in hetzelfde ik telefoneerde terug en zeidne dat ik het nog steeds niet geanuleerde en ik dreigde dat ik nie ging betalen zolang het nie in orde was en ze dreigden terug met mijn internet af te sluiten toen ik zei dat het geen probleem was en ik zou overstappen zongen ze een toontje lager tot nu toe (4 maanden later ) is het nog steeds nie in orde maar ik betaal ,al veel minder dai met die extra webspace
mijn conclusie is zodra ik wegben van thuis en alleen ga wonen vliegt telenet eruit en ga ik naar adsl

airco
06-10-2002, 13:40
ach ja ....

zo heeft elk ISP, elk bedrijf wel zijn kwaaltjes ...
Ik ben ondertussen al meer dan 3 jaar een tevreden telenet-klant. Geloof me, er zijn ook ontevreden ADSL'ers.

Ik denk dat de ervaring(verhalen) van EEN persoon niet echt relevant is bij de keuze van een ISP. Je moet het geheel in een beetje een ruimere context zien ...

airco

FastFons
06-10-2002, 14:17
Ik kan u een ding zeggen: Toen ik op de adsl helpdesk van turboline werktte hadden daar al mijn collegas thuis telenet, hoewel wij goedkoper adsl konden krijgen. Ik denk dat dat toch wel iets wilt zeggen

FF

PS: ik kreeg genoeg telefoontjes van mensen die ermee dreigden naar telenet te gaan. Vergeet echter niet dat het nergens alleen maar rozengeur en maneschijn is

airco
06-10-2002, 18:24
that's what i mean :)

Beemer
07-10-2002, 16:00
Telenet rules!!!