View Full Version : Monte Carlo 2003
wat denken jullie over de monte carlo ????
Rallyloverke
20-01-2003, 17:00
Voor de Monte zou Makinen er wel eens heel veel kunnen verrassen. Hij zal er wel op gebrand zijn om daar nog eens voor de 5de maal te winnen.
Verder denk ik dat ook Solberg hier niet zal teleurstellen. Ik verwacht precies Subaru als sterkste concurrent voor de Peugeots. Loix gaat hopelijk ook een goede start kennen van 2003.
Verder zullen Loeb en Panizzi ook niet slecht presteren, denk ik.
Ik hoop dat de "Fransen" niet allemaal competitief zijn... De F1 fans onder ons weten immers wat dat teweeg brengt. :mad:
1 Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 Wrc A 8
2 Burns-Reid Peugeot 206 Wrc A 8
3 Panizzi-Panizzi Peugeot 206 Wrc A 8
20 Robert-Bedon Peugeot 206 Wrc A 8
22 Kresta-Hulka Peugeot 206 Wrc A 8
17 Mcrae-Ringer Citroen Xsara Wrc A 8
18 Loeb-Elena Citroen Xsara Wrc A 8
19 Sainz-Marti Citroen Xsara Wrc A 8
verkenningen Duval:
Ja... 't is geen Ford maar een volvo :D (wat als ik me niet vergis wél tot de Ford groep behoort; maar toch vrij bizar)
De ouvreurs van Thiry gebruiken trouwens altijd een subaru impreza ipv een Peugeot.
http://www.rally-live.com/photos/2003/montecarlo/diapob_007.jpg
http://www.rally-live.com/photos/2003/montecarlo/diapob_003.jpg
( Bron: rally-live.com )
rally4ever
21-01-2003, 22:35
Ik ben al een aantal keren gaan kijken naar de Monte, maar dit jaar vond ik het de moeite niet. Slechts in de 50 deelnemers da vind ik toch maar weinig om daarvoor naar Nice te vliegen, auto te huren en serieus lange verbindingsstukken af te leggen. Spijtig want het is anders wel leuk om in het begin van het seizoen al die nieuwe rijders en auto's te zien.
Ik vond het vroeger beter met tegen de 200 deelnemers en veel meer kilometers KP. Men is op deze manier wel aan het proberen om rally meer "TV-vriendelijk" te maken, maar ik ben toch bang dat dit de rally kapot gaat maken ???
Werner333
22-01-2003, 22:45
Slechts 2 Belgische ploegen aan de start:
Duval/Fortin en Loix/Smeets.
Wel 2 teams die kunnen scoren.
Bart.Vandecavey
23-01-2003, 11:36
Nief Citroentje!
SCHÖN!
http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Photo/2003/001/030122photoc.htm
De nieuwe Subaru al gezien? Ráár achtervleugeltje ze... :eek:
Ford zou naar het schijnt gewoon in het wit rijden met RS logo's na het vertrek van zowel Martini als Telefonica
De enige foto die ik kan vinden waar de vleugel toch een beetje goed zichtbaar op is
http://www.swrt.com/cpimages/271016.jpg
Bart.Vandecavey
23-01-2003, 14:13
Originally posted by stijnconinx
De enige foto die ik kan vinden waar de vleugel toch een beetje goed zichtbaar op is
http://www.swrt.com/cpimages/271016.jpg
Kijk eens op Pitstop.tv daar staat hij wel goed zichtbaar...
Bart.Vandecavey
23-01-2003, 18:02
Bron foto's: rallye1.de
http://www.rallye1.de/images/wm/2003/01monte_carlo/duval_service_g.jpg
http://www.rallye1.de/images/wm/2003/01monte_carlo/sainz_service_g.jpg
http://www.rallye1.de/images/wm/2003/01monte_carlo/schwarz_service_g.jpg
Bron foto's: rally-live.com
http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2003/montecarlo/diapo_019.jpg
http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2003/montecarlo/diapo_015.jpg
http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2003/montecarlo/diapo_011.jpg
http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2003/montecarlo/diapo_020.jpg
Die nieuwe Subaru is echt wel af!
Originally posted by stijnconinx
De nieuwe Subaru al gezien? Ráár achtervleugeltje ze... :eek:
Ford zou naar het schijnt gewoon in het wit rijden met RS logo's na het vertrek van zowel Martini als Telefonica
Subaru heeft 2 vleugels laten homologeren. Ze kunnen dus wisselen tijdens een service en zo steeds aangepast zijn aan de volgende proeven.
Panizzi heeft al 60" aan de broek wegens verkennen met een kapot GPS systeem.
als ik de wagens zo bekijk... 1 groot nadeel voor de 2 Belgen... budget! :(
Hyundai
Technical: The team has not done any specialist testing ahead of this
event. The only changes to the car are to the differential mapping and
suspension settings, which make it easier to drive on snow and ice.
Quotes: Freddy Loix said: “I’m feeling good for this rally. I had the pins
taken out of my leg (put in after he broke his leg on this event last
year) after Rally Great Britain, which means that I have been able to get
on and do plenty of exercise over the winter.”
Ford
Technical: Ford start the season with an improved 2002-specification Focus
RS WRC. This will be the team’s first event in two years running on
Michelin tyres, following its closed-season switch from Pirelli. The team
has been testing right up until the start of the recce earlier this week.
François Duval said: “This is my first Monte Carlo in a World Rally Car.
It’s going to be very different to last year, when I was in the Junior
World Rally Championship. My objective is to get some points, but I have a
lot to learn.”
( Bron: newsletter@wrc-online.net )
na 2 stages in het wk mijn eerste conclusies:
* gaan voor het wereldkampioenschap: Citroën, Subaru, Peugeot
* gaan voor een occasionele podiumplaats: Ford
* proberen enkele punten te scoren: Skoda en Hyundai.
Hyundai's (13e en 15e) kunnen juist "Mikko HIRVONEN" volgen die nieuw is in het wk én met een 2002 Focus versie op stap is... eigenlijk normaal... Hyundai rijdt met praktisch dezelfde wagen als vorig jaar én heeft in het tussenseizoen 2 dagen getest. :(
Duval 1 sec. per km trager dan Martin. Niet slecht volgens mij! Als hij dat kan volhouden in de rally's waar hij nog niet met een WRC aan de start stond! En waar hij al wel WRC ervaring heeft misschien iets meer?!
Weet er iemand of er bij de teams dit jaar 2 of 3 piloten punten mogen scoren voor het wk??
Rallyloverke
24-01-2003, 11:59
Bart,
Ik kan je mening alleen maar delen. Ik wilde net hetzelfde komen posten na het bekijken van de eerste 2 KP's.
Van de Peugeots had ik wel niet onmiddellijk Gronholm helemaal vooraan verwacht.
Van Auriol had ik verwacht dat hij zijn Skoda voor de Hyundais kon plaatsen. Duval doet het in ieder geval niet sclecht en zijn materiaal is beter dan dat van Loix.
Op je vraag van 2 of 3 piloten moet ik het antwoord helaas schuldig blijven ...
Oh ja,
in de super 1600 zijn die Suzuki's niet slecht begonnen.
Bart.Vandecavey
24-01-2003, 14:12
Citroën doet niet meer mee aan de S1600...
ss4:
Loix klop Duval voor het eerst...
Loix al elke keer trager geweestan dan Schwarz
ss5 en ss6 is 2 keer dezelfde spéciale van maar liefst 47.27 km !
ss5
beide Subaru's (Solberg en Makinen) zijn eraf gegaan. Waarschijnlijk opgave !!
ondertussen bevestigt op rallyradio
Stage 5: both Subaru's out (bron wrc.com)
En de belgen draaien ook niet echt vanvoor mee, het lijkt erop dat zonder Franse wagen je beter niet kan meedoen....
Originally posted by joost
Stage 5: both Subaru's out (bron wrc.com)
En de belgen draaien ook niet echt vanvoor mee, het lijkt erop dat zonder Franse wagen je beter niet kan meedoen....
en het 1ste is vanzelfsprekend het gevolg van het 2de :p
Loix treft het weer niet. Niet getest, amper evoluties op de wagen... het ziet er niet zo goed uit me dunkt voor Fast Freddy dit jaar, weeral :(
Btw, Loeb houdt toch maar mooi Mcrea een minuut achter zich en ja Sainz :rolleyes:
eerste foutje duval :eek:
Monte-Carlo : After SS4
Francois Duval made a mistake in this stage, having lost his right rear wheel in an encounter with a tree: “We were going through a series of bends about 5 kms before the end, and I hit a tree. I was 20 cm away from avoiding it. I'll try to make it to the service area but I'm not sure I'll be able to.”
( Bron: rally-live.com )
François Duval and Jean-Marc Fortin produced their best performance so far with seventh fastest time through Prunieres - Embrun. However, while on course for another good time in the next test, the Belgians' Focus RS hit a tree four kilometres before the finish, damaging the rear right wheel. They lost 50sec but the damage was such that Duval and Fortin were unable to fit the spare wheel. They drove the 21km to the Tallard service park on the brake disc but the strength of the Focus RS ensured they reached the control in time.
"There were two left-hand bends together and on the second there was a lot of mud. The rear of the car slid wide and into a tree. It was a bizarre reaction," said 22-year-old Duval. Mechanics had prepared a new rear suspension and axle and they worked furiously in the service park to restore Duval's battered car to full health with no additional penalties, earning huge applause from fans watching their efforts. Duval now lies 12th.
( Bron: fordrallyesport.com )
blijkbaar hersteld kunnen worden; want tijd voor ss5
21km op een remschijf rijden :+:+:+
wel knap werk van de ford-crew
Originally posted by bart
eerste foutje duval :eek:
[B]Monte-Carlo : After SS4
Francois Duval made a mistake in this stage, having lost his right rear wheel in an encounter with a tree: “We were going through a series of bends about 5 kms before the end, and I hit a tree. I was 20 cm away from avoiding it. I'll try to make it to the service area but I'm not sure I'll be able to.”
( Bron: rally-live.com )
euhmm... sorry. Dit was zijn 2de foutje van het weekend. Het eerste maakte hij donderdagavond op het forum van WRC.com
"I’m quite good at technical terms, but everyday conversation is more difficult. I’d like to get better. These answers have been translated into English from French!"
:confused: :no: :frusty:
Hirvonen, Panizzi, Loix en Gronholm out!
Originally posted by joost
Hirvonen, Panizzi, Loix en Gronholm out!
Gronholm staat toch nog geklasserd na KP 10. :confused:
jep hij heeft de proef kunnen uitrijden maar heeft meer dan een half uur achterstand.
Originally posted by raceboy
jep hij heeft de proef kunnen uitrijden maar heeft meer dan een half uur achterstand.
haalt hij nooit meer in :no:
Duval - Schwarz - Auriol binnen de 5.7 sec voor één punt !!
en als ik goed kan tellen heeft Grönholm 1 punt beet voor Peugeot ;) Toch nog belangrijk dat hij morgen de finish haalt...
(als de puntentelling nog steeds is: 3 (of 2) wagens nomineren én 2 punten pakken per team)
Francois Duval suffered from understeer for the final five kilometres of
SS8 and then he struggled on the slippery ninth stage. Duval says his
priority for the final day of the event is to gain further experience of
the rally and try to get past Peugeot privateer Roman Kresta who is 19.8
seconds ahead. Duval is eighth.
Loix felt changes to the differential settings on his car hadn’t helped
with traction in the corners, but it had made the car easier to slow down.
Unfortunately for the Belgian he went off and into a ditch on the
Chemins-Sigale stage. The car was undamaged but couldn’t be extricated
from the ditch.
Sven Smeets said: “We were going down from the Col de Bleine and hit some
ice, we went into a ditch. It’s so annoying, the car is unmarked and only
just off the road, but it’s in the snow and not coming out.”
( Bron: newsletter@wrc-online.net )
Werner333
26-01-2003, 13:32
Spijtig voor Freddy en Sven.
Duval ondertussen 2de tijd op SS12.
Hij nadert de 6de plaats algemeen.
foto Loix (http://www.wrc.com/en_GB/Gallery/Photo/2003/001/2003_R_MC_loixout.htm)
( Bron: wrc.com )
4 tienden is de voorsprong die Cedric Robert heeft op het einde van de Monte Carlo t.o.v. Duval. Bij het begin van dag 3 was dit nog 1 min 25 :frusty:
R@ce@holiC
26-01-2003, 15:18
Originally posted by bart
foto Loix (http://www.wrc.com/en_GB/Gallery/Photo/2003/001/2003_R_MC_loixout.htm)
( Bron: wrc.com )
*mod* is reeds verbeterd srry :)
Spijtig van Duval :( 4 tienden is een zuchtje om het zo te zeggen :s
Werner333
26-01-2003, 15:19
0.4 seconden. Damn. Net niet.
Maar het laat wel het beste hopen voor wat de rest van het seizoen betreft. Zeker als je ziet dat ook Martin goed scoort met de Ford.
kartboyke
26-01-2003, 15:47
Da is echt wel spijtig, zeker nu we gezien hebben dat er meer inzat.
Ook merk je wel dat hoe meer we naar het einde toe gingen, hoe sneller duval ging of meer bij de eerste ging zitten.
Oneliner
26-01-2003, 20:13
Duval heeft wel een ijzersterke laatste dag gereden, amaai...
Zit potentieel in ;)
Achja, die jongen zal wel regelmatig top 6 rijden dit jaar denk ik.
Bart.Vandecavey
27-01-2003, 10:08
Die zevende plaats zijn toch ook 2 punten! Ik denk dat we hier al het grote gelijk van Ford aan het zien zijn...
Originally posted by Oneliner
Achja, die jongen zal wel regelmatig top 6 rijden dit jaar denk ik.
Jij bent nog van de oude stempel he;) tis top 8 dit jaar :)
Duel Citroën-peugeot gaat ook nog wel leuk worden.
Originally posted by bart
4 tienden is de voorsprong die Cedric Robert heeft op het einde van de Monte Carlo t.o.v. Duval. Bij het begin van dag 3 was dit nog 1 min 25 :frusty:
En zeggen dat men in de rallysport nog maar sinds enkele jaren met tiendes rekent. Ik heb de tijd nog gekend (jaren '90) dat men met volle seconden rekende...
Werner333
27-01-2003, 18:23
Originally posted by Bart.Vandecavey
Die zevende plaats zijn toch ook 2 punten! Ik denk dat we hier al het grote gelijk van Ford aan het zien zijn...
Dat was ik al vergeten. :p
Oneliner
27-01-2003, 19:30
Originally posted by raceboy
Jij bent nog van de oude stempel he;) tis top 8 dit jaar :)
Duel Citroën-peugeot gaat ook nog wel leuk worden.
Wa zegt gij nu :)
Als ik nu wil zeggen dat die top 6 gaat rijden dan zeg ik da toch :)
Wat ik bedoelde heeft nix met punten te maken.
Verder verwacht ik citroën eerder op de harde ondergrond.
In Dakar zullen ze nooit winnen ;)
wallpaper Duval (http://rally.racing-live.com/photos/2003/montecarlo/diapo_409.jpg) van rally-live.com
Duval 2 punten voor het pilotenkampioenschap én 4 voor Ford!
Te optimistisch moeten we het verloop van het verdere kampioenschap ook niet inschatten...
=> Subaru's duidelijk sneller dan Duval
=> Peugeot komt traditioneel niet zo "betrouwbaar" uit de hoek in de Monte Carlo...
Ik ben benieuwd hoe de belgen in Zweden (al over 2 weken) gaan presteren:
=> Loix: vorig jaar hééél goed bezig
=> Duval: ook vorig jaar al mét WRC... misschien iets kalmer "jumpen" :)
=> Colsoul: altijd leuk voor de interviewkes... en moet dit jaar toch voor punten gaan...
=> Munster: zou volgens Turbo Magazine ook aan de start komen
hallo hallo
net terug van de monte carlo
mijn bedenkingen en comentaren
panizzi
onthoogelde zeer omdat de omstandigheden een omzwaai hebben gekregen die foto's van de verkenningen moet je niet aan denken er lag zeer weinig sneeuw dus drooge asfal moet iets zijn voor panizzi maar nee hij kon geen tiende winnen integendeel ze hebben hem moeten uit koers zetten wegens te lage bloed druk waarschijnlijk heeft hij vergeten te ademen (en dat is geen zever)
burns
weer eens op zijn bek gegaan naa een blunderjaar hij kon echt niet mee met martin
gronholm
ik denk dat hij nog wat vertrouwen kwijt is want na zijne sortie heeft hij niet echt meer kunnen meedraaien
sainz
weer eens bewezen dat er niemand anders zoveel regelmaat heeft of hij en kan overal mee ik moet u er wel bij vertellen op de 2de kp van de zondag heeft hij wel brokken gereden zijn linker ophaning gebroken want zijn wiel slingerde wa int rond
Mc Rae
hij reed zeer goed hij reed zeer zuiver tot tegenstelling wat je van heb gewoon bent
Duval heeft een goeie wedstrijd gereden meer woorden wil ik aan hem niet vuil maken
Loix heeft van kp 1 al problemen gehad tot zijn opgave zijn motor sputterde dat het niet mooi weer was
Loeb
heeft meer dan die overwinning verdiend ik ben zeer blij dat hij gewonnen heeft hij heeft de scheve situatie recht gezet van vorig jaar
subaru
toonde met hun nieuwe waen zeer copetitief solberg toonde dat ook hij zal meer dan 1 rally nog winnen hij maakt trouwens veeeeeeeeeel minder lawaai dan de eerste peugeots die subaru een plezier om te gaan bekijken
ford
zal volgens mij een overgangsjar maken met al die jonge gasten
skoda is ook eveneens een overgangs jaar en ik denk dat ze al aant ontwikkelen zijn met hun faia wrc met auriol binnen te halen zitten ze zeer goed
citroen
de nieuwkomer en het zal dit jaar vuurwerk zijn tussen hen en peugeot
Huydai
een regel rechte ramp moeren zeer dringend beginnen testen
peugeot
zal het te kloppen team zijn
conclusie na wat ik heb gezien
de teams die gaan voor de constructeusr zullen op de eerste plaats citroen zijn (met sainz moet dat te doen zijn)
peugeot en subaru
en ik denk dat uit die merken een piloot wereld kampioen zal zijn ik kan nog geen namen noemen tis nog wat te vroeg
zo ik ga afsluiten wat dat begint wa lang te worden
Francois Duval was trying equally hard through that final stage in an
effort to get ahead of sixth-placed Cedric Robert. Duval was third fastest
on the second run over the Col de Turini, narrowing the gap to the French
privateer to just 7.7s. Despite his best efforts through SS14, he ended
the rally 0.4s behind Robert.
Francois Duval said: “It was a shame we didn’t catch Robert, but it would
have been silly to have made any mistakes. This is the first time I’ve
scored world championship points – I feel like a proper team driver now.”
( Bron: newsletter@wrc-online.net )
Originally posted by jos
hallo hallo
net terug van de monte carlo
zo ik ga afsluiten wat dat begint wa lang te worden
Kan je niet nog wat vertellen over de manier waarop je de rally beleeft hebt?
bv.
=> welke spéciales je gedaan hebt. (verkeersdrukte)
=> waar ergens je gelogeerd hebt
=> bestaat daar ook zoiets als een rally radio of is daarvoor het parcours te uitgebreid
=> 50 auto's niet wat weinig of ...
=> service park vrij toegankelijk; piloten benaderbaar
=> inkomkaarten hoe zit het daarmee
...
maar ja eigenlijk wou ik jullie niet ermee vervelen maar het is echt de moeite als je dit nog nooit heb gezien dan word het hoog tijd dat je dit allemaal meemaakt
=> welke spéciales je gedaan hebt. (verkeersdrukte)
we hebben van de 14 kp's 9 kp's gezien
de vrijdag hebben we kp2 niet gedaan en kp 4 hebben we aan de finnish gestaan anders altijd op kp gestaan voor kp 5 en 6 hebben we op de zelfde plaats blijven staan ze moesten door een klein dorpje paseren en de baantjes waren daar de breedte van hun wagen dat was echt de moeite want we stonden daar wel een beetje gevaarlijk want ze kwamen eerst naar ons toe en juist voor onze tenen draaiden ze weg enders de zaterdag bleven we op de zelfde kp staan (kp 2 en 4) we waren in een klein dorpje en eerst hebben we naar links op gegaan om daar de wagens te bekijken en dan naar rechts waar we op een bankje zaten en je kon ze zeker een minut lan volgen juis precies gelijk voor je tv ook de zondag op de zelfde kp blijven staan omdat het onmogelijk is om dan te verhuizen als ze maar 2 verschillende kps rijden zondag hebben we 5 km moeten wandelenen naar onze plek dan zijn we tot bijna tegen de finnish geweest dat was echt de moete
=> waar ergens je gelogeerd hebt
de donderdag als we in Nice aankwamen hebben we door gereden naar monaco om er effe de streek te verkennen en dan naar Gap door gereden ik denk dat het een 3a400 km rijden is en op Tallard eens gestopt onderweg want daar was hun servicemaar er was nog niks te zien dat was op een zeer klein luchthaventje waar ze kleine sportvliegtuigjes laten landen en opstijgen waarschijnlijk ook voor parachuttesprngen we zijn dan aangekomen in Gap en dan moesten we nog naar een klein dorpje 15km rijden en dan naar ons hotelletje een klein dorpje in de bergen en daar was er dan een holelletje zeer lekker om te eten en zeer luxueus daar heb ik effe staan op kijken dan zijn we terug naar kp gegeen smorgens vroeg na wat slapen ook hadden we onze gagage terug mee want de volgende nacht hebben we doorgebracht in een hotel in Nice en daar hebben we de rest doorgebracht daarnast dat hotel was er een restureand waar het ook zeer lekker was en een mooi opdienstertje was maar de volgende avond bleek dat resturantje gesloten jammer maar dan hebben we zaterdag en zondag avond in een pizeria gaan eten in Nice ook dicht bij ons hotel ook eveneens een mooi opdienstertje en lekker op te eten
=> bestaat daar ook zoiets als een rally radio of is daarvoor het parcours te uitgebreid
nee helaas radio wrc bestaad enkel online en echte rallyradio is daar zeker niet dus moetsen we nu en dan eens bellen naar belgie naar de freddy loix fanclub (we waren allemaal in de club) maar rally bekijken en de uitslag weten tegelijk doe je alleen maar in belgie :D :D
=> 50 auto's niet wat weinig of ...
het is veel en weinig de top 15 rijd mat elk 2 minuten tussen en de rest om de minuut als je zoals zaterdag en zondag moet op kp blijven staan is dat juist genoeg maar het is wel vrij leuk iedereen eens door te zien komen doe dit eens na in belgie als er 25 wagens gepaseerd zijn is het al vervelend om naar te kijken maar niet in het wk met die S1600
=> service park vrij toegankelijk; piloten benaderbaar
als je de piloten echt wil bereiken moet je doen zoals we het tijdens de RAC hebben gedaan een een gewoone tijdcontrole gaan net nog voor de start alleen Burns toond zich daar zeer onsymathiek echt waar ik kon die in Engeland ene tegen zijne bakkes slaan
solberg is daar zeer sympathiek colin is wel een beetje ne rare vogel hoor maar toffe pee
=> inkomkaarten hoe zit het daarmee
het word moeilijker en moilijken in de rac hebben via via (lange arm ergens ) aan doorgangsbewijzen geraakt anders heb je op ieder kp zeker 5 tot 10 km te wandelen naar de kp's maar in de monte carlo heb je niks nodig (bahalve een landkaart)je kan er tot tegen en als je vroeg genoeg bent op de kps parkeren maar als je zoals zaterdag maar 1 straatje hebt die daar ergens midden in de kp uitkomt heb je het savonds aan je rekker fielle fille en fille voor 50km (om terug naar ons hotel te gaan ) hebben we 3 uur erover gedaan
het was een toffe ervaring
volgende wk voor mij is Griekenland en daarnaa Catalunya
...
Zeer vriendelijk bedankt voor de uitgebreide uitleg maar een volgende keer misschien toch eens wat leestakens zetten dat leest wat gemakkelijker en anders wordt het zo'n ellenlange tekst die je de neiging geeft om alles in één ruk uit te lezen zonder adempauze en dat kan niet goed zijn voor de gezondheid die toch ook wel belangrijk is want anders kunnen onze paddockers niet goed meer karten :D :D :D
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
dit doe ik opzettelijk
zo kan ik tegen die paddokers nog winnen in het karten
:D :D :D :D
zal er in het vervolg po letten .
op http://www.fordrallyesport.com staat een prijsvraagje:
What was remarkable about Markko's fourth position in Monte Carlo
a) He was driving blindfolded
b) He was suffering with a virus
c) He had no gloves
d) He had no co-driver
=> nu twijfel ik toch tussen a en d zeker :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.