Log in

View Full Version : Mijn F-schijf is foetsjie

fordje
26-01-2003, 19:57
HELLUP !!

Ik heb in mijn PC 2 fysieke schijven zitten. Een van 20 Gb en een van 60 GB.

Schijf 1 is ingedeeld in C en D; beide zo'n 10 GB. Geen probleem

Schijf 2 is ingedeeld in E en F; 20 en 40 GB

Maar zonet is onze F vriend zomaar verdwenen ??? :confused: :confused:

Ik heb niks bijzonder gedaan, enkel een installatie vanaf CD-rom naar C van Photoshop. Daar is niks mis mee, ik had dat programma ellen niet meer geïnstalleerd na een crash van mijn C-schijf enkele maanden geleden. Aangezien ik nu Photoshop nodig had,installeer ik die dus terug op C.

En nu dit weer ... :confused: :mad:

Alles draait hier op Win 98 2°ed.

Wat kan ik doen?

Ik dacht al aan het ontkoppelen van schijf 2, opstarten en sluiten en dan terug aansluiten.
Maar als ik E kan vinden, waarom F niet ??
Kabel kan het dan toch niet zijn?

Oneliner
26-01-2003, 20:03
Als je iets van BIOS kent, zou ik daar is in gaan kijken. Misschien "per ongeluk" verwijdert.

fordje
26-01-2003, 20:08
Originally posted by Oneliner
Als je iets van BIOS kent, zou ik daar is in gaan kijken. Misschien "per ongeluk" verwijdert.

Dat "per ongeluk " zal dan wel een eigenwijze pc zijn. Ik blijf daar normaal af.
En waar zit onze vriend dan wel?

Ja, BIOS weet ik wel te vinden, maar nog enige hint in welk item ?

Finish
26-01-2003, 20:16
Om na te kijken of het een idioot windows-probleem is, of echt wel geknoei:

Neem je opstartdiskette en start er de handel mee op (zuivere DOS, bij win98 opstartdiskettes is dat meestal SHIFT+F5 drukken als je dat menuutje krijgt)

Je krijgt dan na een tijdje:
a:\

dan typ je f:

mocht hij zeggen 'ongeldig station blabla': DOS/Bios problemen
mocht hij gewoon f:\ geven, doe dan 'dir' > zo kijk je de inhoud van dat station na. Krijg je dan weer niks: DOS/Bios probleem, krijg je de inhoud van F: > halleluja, tis weer eens een conflict in windows.

Ik heb ook al eens zo'n raar fenomeen meegemaakt dat mijn E-schijf (weliswaar ongepartitioneerd) de mist inging. Geen idee waar het aan lag, formatje gedaan en alles terug ok...

WWW: Weird World of Windows...

fordje
26-01-2003, 20:43
OK

Via DOS schijven gecontroleerd;

A tem E, geen probleem

F...." stationsaanduiding is ongeldig".... niet te vinden dus...

En nu ???

airco
27-01-2003, 02:33
ik zou schijf ff losmaken .... windows een opstarten en afsluiten

schijf vastmaken zodat ze opnieuw gedetecteerd wordt .... Indien ze dan nog niet terug is zou ik eens met Partition magic kijken of ze schijf daar niet als corrupted aangegeven wordt ... indien nodig kan je daar ook repairen.

airco

fordje
27-01-2003, 10:35
Airco,

Het eerste deel van je advies hadden we al geprobeerd, zonder succes.
Intussen liggen mijn schijven op het werk en gaan we inderdaad via Partition Magic kijken wat we nog kunnen regelen.

Alvast bedankt voor de tips.