PDA

View Full Version : HANS device


Raceboy
26-01-2003, 23:49
net wat gevonden over het HANS device in NASCAR. Dit zijn de testresultaten van General motors. Best wel indrukwekkend die resultaten. Vinden jullie dat ze dit in alle klasses gaan moeten invoeren ?

http://www.autoracing1.com/images/2000/nascar/hansdev5a.jpg

http://www.autoracing1.com/images/2000/nascar/hansdev2.jpg

107G ? :eek: is dat 107x het gewicht van je hoofd ?

Werner333
26-01-2003, 23:53
Euhm, bij dat fotoke links zal wel moeten staan whitout zekers? :D :D :D

Werner333
26-01-2003, 23:54
Originally posted by raceboy
107G ? :eek: is dat 107x het gewicht van je hoofd ?

Voor zover ik weet wel.

Raceboy
26-01-2003, 23:58
Originally posted by Werner333
Euhm, bij dat fotoke links zal wel moeten staan whitout zekers? :D :D :D

tja foutje bij GM :D

maar 107G dat is toch onvoorstelbaar :eek:

Mark
27-01-2003, 00:12
Hmm heb eens gelezen dat de impact van Zanardi op de eau rouge in de vroege jaren '90(Lotus) kort tegen de 150 G bedroeg.

Zijn maar milliseconden, maar vanaf 50 G kan er binnenin van alles losscheuren.

Nu zijn er weer F1-coureurs die lopen te zeuren dat met onveiliger is dan zonder, benieuwd hoe die discussie gaat verlopen

Werner333
27-01-2003, 00:16
Tja, als er iets nieuws is wordt er altijd gezeurd.

JV1
27-01-2003, 01:07
Originally posted by Marshal
Hmm heb eens gelezen dat de impact van Zanardi op de eau rouge in de vroege jaren '90(Lotus) kort tegen de 150 G bedroeg.

Zijn maar milliseconden, maar vanaf 50 G kan er binnenin van alles losscheuren.

Nu zijn er weer F1-coureurs die lopen te zeuren dat met onveiliger is dan zonder, benieuwd hoe die discussie gaat verlopen


Er is eigenlijk 1 iemand die er wat over kan zeggen en dat is Felippe Massa die heeft er 1 race mee gereden, de rest heeft het HANS systeem alleen maar getest............ mijn mening is dat het wel help dan rijden ze er in de CARt-series en IRL niet mee

oxford
27-01-2003, 02:42
Originally posted by JV1
Er is eigenlijk 1 iemand die er wat over kan zeggen en dat is Felippe Massa die heeft er 1 race mee gereden, de rest heeft het HANS systeem alleen maar getest............ mijn mening is dat het wel help dan rijden ze er in de CARt-series en IRL niet mee

Correctie, Massa heeft er enkel in de vrije trainingen mee gereden, tijdens de race had hij hem niet om.

Ik kan er persoonlijk wel inkomen dat de coureurs het HANS-systeem niet vertrouwen. Als je over de kop gaat, zoals Diniz tijdens de race op de Nürburgring in 1999, wordt je simpelweg onthoofd. Tot nu toe is HANS ook nog alleen maar gebruikt in "dichte" auto's, waar dat probleem zich niet voor zal doen...

Ik heb er zo mijn twijfels over. Het ziet er allemaal mooi uit, die resultaten, maar "How To Ly With Statistics" leert iedereen die wiskunde in het Hoger Beroeps Onderwijs krijgt.

airco
27-01-2003, 02:42
Heidfeld heeft er onlangs mee getest ....

Kloeg over gebrekkige concentratie omwille van pijn door het hans-device