Log in

View Full Version : Problemen met Outlook

Mario
29-01-2003, 20:51
Hallo,

Sinds een tweetal dagen hebben wij grote problemen met Outlook. Telkens als we het opstarten, krijgen we een foutmelding en kunnen we geen enkele mail in de inbox meer raadplegen. Er komt dus voorlopig ook niets nieuws binnen.

Het foutbericht begint zo "een onbekende fout is opgetreden blablabla". Als mogelijke oorzaak verschijnt er in een venster dat er te weinig geheugen zou zijn, maar ik heb onze outbox eens goed uitgekuist en dat verandert niets.

Iemand een idee hoe we dit kunnen verhelpen ?

airco
29-01-2003, 21:33
hmmmzzzz

wel bijzonder weinig bruikbare hints richting de oorzaak. Je zou kunnen proberen om het geheel eens te uninstallen en opnieuw te installeren. Ook een nieuwe datafile kan helpen

Bestand ==> Gegevensbestandsbeheer

airco

Mario
29-01-2003, 22:33
Dit is de exacte tekst die ik krijg :

"Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'mail-in.pandora.be', Server: 'mail-in.pandora.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800C0131"

Een andere reden dat het programma opgeeft, is te weinig schijfruimte, maar da's niet het geval.

JV1
29-01-2003, 23:03
Originally posted by Mario
Dit is de exacte tekst die ik krijg :

"Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'mail-in.pandora.be', Server: 'mail-in.pandora.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800C0131"

Een andere reden dat het programma opgeeft, is te weinig schijfruimte, maar da's niet het geval.

Er is zo te zien een probleem met je uitgaande e-mail je SMTP (POP 3) instellingen moet je even nakijken. Je moet hem maar even opnieuw instaleren, dan is het prbleem verholpen denk ik

Beemer
29-01-2003, 23:12
Originally posted by JV1
Er is zo te zien een probleem met je uitgaande e-mail je SMTP (POP 3) instellingen moet je even nakijken. Je moet hem maar even opnieuw instaleren, dan is het probleem verholpen denk ik

smtp -> mail.uit.pandora.be
zijn foutmelding mail.in.pandora.be ;)
Dan zal het niet aan de smtp instelling liggen hè.
Best Outlook even uninstallen en daarna opnieuw instaleren met eventueel een reboot ertussen.

airco
29-01-2003, 23:47
gewoon ff uw email-adressen verwijderen en opnieuw toevoegen zal wel voldoende zijn

http://helpdesk.telenet.be/nl/softconfig/pc/ol2002/index.htm

Mario
02-02-2003, 18:23
Woehoe !!

Vanaf donderdagavond werkte Outlook weer redelijk, zonder dat we er iets aan gedaan hadden.

Sinds gisterenavond is het echter geëscaleerd : eerst startte er een programmaatje op om een opgespoord probleem in Outlook te verhelpen, wat erin resulteerde dat alle mails in onze inbox werden verwijderd...

En nu hebben we opnieuw hetzelfde probleem als voorheen. Werkelijk, de wegen van onze Outlook-versie zijn ondoorgrondelijk.

Trouwens, bedankt aan allen die trachtten te helpen :).

fordje
02-02-2003, 20:53
Heb je outlook express nog ergens staan?

Creer daar je account eens (vergeet niet "copie achterlaten op server" te activeren ! en kijk es wat er gebeurd.

Als alles normaal draait, office herstelfunctie uitvoeren vanaf cd rom. Of beter, eerst office de-installeren en dan opnieuw installeren.