PDA

View Full Version : F1 Francorchamps 2004!?


ckj
30-01-2003, 22:50
Ik lees zojuist op de BRT teletekst 441, er misschien toch weer gereden zal worden in 2004.

Maar dan moeten er bij de regering wat zaken worden geregeld.

Ik hoop er het beste van!!

Distrispeed. CKJ
België terug in 2004
De Belgische Grand Prix kan misschien wel terug keren in 2004. Dit verklaarde Bernie Ecclestone afgelopen week tegenover het blad Autosport. Eerder zei de formule1baas dat het voorgoed gedaan was met de race. Maar als ze haar tabaksbeleid aanpassen dan bestaat er een kans van terugkeren.

Met de komst van China en Bahrein volgt jaar en het verlies van Oostenrijk zou het moeten betekenen dat de kalender een achttiende race op moet nemen om Spa toe te laten.

"We vinden het aantal races voor 2004 eigenlijk genoeg. Het enige wat we moeten doen is het aantal races naar 18 brengen als we Spa op de kalender willen hebben." Liet de Brit weten.

Toen gevraagd werd of Ecclestone Spa terug wilde op de kalender gaf hij als antwoord: "Ja, er zijn maar weinig circuits zoals die van België."
(Donderdag 30 Januari 2003)

www.racenieuws.com

airco
30-01-2003, 23:06
http://www.depaddock.eu/airco/pag441.gif
http://www.depaddock.eu/airco/pag442.gif

JV1
31-01-2003, 00:13
Nou duimen maar dat de Grand-Pix terug komt!

Just Me
31-01-2003, 00:56
Ja ik zal hem dit jaar zeker missen.
Ik hoop dat Ecclestone echt wakker wordt en geen loze toezeggingen doet

krikke
31-01-2003, 20:20
Ik hoop dat onze ministers-zeikers eens wakker worden, en een beetje rationeler gaan denken. Een reclameuitzondering voor Francorchamps moet kunnen...

HOU JULLIE NOG WAT BEZIG MET KINDERSTOELTJES PLASTISCHE CHIRURGIE, REFLECTERENDE NUMMERPLATEN, ONBEMANDE CAMERA'S, ENZV, MAAR GEEF MIJ M'N FRANCORCHAMPS F1 TERUG!!!!!! BENDE... (...censuur x1000...) :mad:
:fight: :fight: :fight:

TiBo
31-01-2003, 22:47
Ik blijf geloven in Spa!

1. De F1 supremos hebben eindeloos veel geduld met ons belgen.
2. Ecclestone heeft zelf veel geld zitten in Spa.
3. Als CART of IndyCar (= vroegere IRL) naar Spa zou komen is dit misschien wel HET circuit om voet te krijgen op europese bodem.

Sennake
31-01-2003, 23:46
Ik lig er niet echt wakker van, maar soit, van mij MAG de F1 wel terugkomen hoor. Voor zover Ecclestone mijn toestemming nodig heeft natuurlijk :+

Raceboy
25-02-2003, 20:51
The deputy head of Spa's regional government, Serge Kuble, is still hopeful that the Belgian Grand Prix could go ahead this year, after meeting with Bernie Ecclestone and Max Mosley yesterday (Monday) to discuss the race's future.

The race, held at the fabled Spa-Francorchamps circuit, was axed from this year's schedule due to the Belgian government agreeing to outlaw all tobacco sponsorship from this August, three years ahead of the 2006 ban supported by the sports governing body, the FIA.

"Discussions centred around the possibility of organising a Formula One grand prix at Francorchamps in 2004, indeed in 2003," said a statement from Kuble. "As far as 2003 goes, the organisation of a grand prix has not been completely ruled out, even if the chance is slim after the [tobacco] vote in parliament and all the delay."

Ecclestone has already stated that he would like Spa to return to the calendar in 2004, but that its return would be dependent on the government reversing the tobacco legislation that caused the race to be cancelled

bron: autosport.com

Guido
26-02-2003, 02:15
mannekes, zolang als de groene commi's in de regering zitten, moeten we onszelf niks wijsmaken. Ze bekijken het maar, voor mij hoeft het ook niet, zeker nu de F1 hoe langer hoe meer een standaardklasse dreigt te worden. :(

Dan nog liever de American Champ Cars. Die zou ik wel eens over de Raidillon willen zien gaan. :cool:

airco
26-02-2003, 02:28
18 mei is verkiezingsdag he .... als de franstaligen het dan een beetje hard willen spelen blijft er van die tabakswet niets over ....

ik denk niemand (afgezien van de groenen) een regeringsdeelname op het spel wil zetten voor een tabakswet

ckj
26-02-2003, 08:16
We zullen inderdaad de verkiezingen moeten afwachten en dan kijken wat er verder zal gebeuren.

Ik hoop dat de wet wordt aangepast, dat komt de autosport alleen maar ten goede, want het is moeilijk om andere sponsoren te vinden voor de teams.

CKJ

Megane
26-02-2003, 08:47
Misschien willen de politiekers nu stemmen ronselen, de vogel is toch gaan vliegen voor dit jaar. :no:
En tegen dat er beslist is of er een race komt in 2004 is de verkiezing achter de rug. Allemaal dezelfde die politiekers.
Gisteren nog op TV gezien die dat het in gang gestoken heeft (nl Van Velthoven :fight: )die heeft nu problemen met zijn voetbal ploegske in Lommel.
Ik begrijp die walen ook niet goed, eerst al de kosten gedaan aan francorchamps en dan hun belangrijkste race verloren.
Ik vondt het vroegere francorchamps uitdagender.(als ge er nu niet komt in blanchimont of de raidillon rijdt ge over de kerbs verder op het asfalt terwijl ge daar vroeger in de zandbak zat, niet de zandbak van Marshall hé!! :D :D )

Formule 1 was een goeie zaak voor Brussel, terwijl de voetbal alle dagen geld kost in Brussel.

Mika 2000
26-02-2003, 17:52
Van mij mag hij zeker terugkomen maar ik heb er mijn gedacht over als er iets van onze regering afhangt......