View Full Version : FW25 - Williams Launch
hmmmzzzz
ik weet niet goed wat ik ervan moet zeggen .... de side-pods zien er wel heel extreem uit ....
airco
schumivill
31-01-2003, 16:32
Wat is dat dit jaar toch met die immitatie Ferrari-neuzen :D
Oneliner
31-01-2003, 16:42
LOL idd, die neus is wel fameus nageaapt :)
Anyway, wel een paar duidelijke verschillen ,vooral die side-pods zoals airco reeds aangaf...
Ben is benieuwd
is toch logisch dat ze ferrari wat gaan na-apen. ferrari was niet voor niets het snelste team vorig jaar hé
JPMontoya
31-01-2003, 19:46
http://208.50.7.92/files/photos/2003/launch/williams/pic07high.jpg
De nieuwe wagen ziet er veelbelovend uit. Die sidepods zijn inderdaad vrij innovatief. En de neus, ja na-apen kweetni. Leren van de concurrentie noemen ze dat é :)
kwa design vindt ik de INVENT niet echt geslaagd maar dat was HP ook niet.
En heb je de nieuwe caps gezien, met die grote 3 of 4 op, de vorige was al niet geweldig en deze zeker niet. Wat evenwel niet wil zeggen dat ik geen ga kopen.
Tja, de neuzen lijken allemaal terug wat naar beneden te gaan zoals Ferrari het vorig jaar idd al deed... Ik vind het in alle geval al mooier dan die strakke recht naar voor wijzende neuzen.
Wat de livery betreft : met die prachtige metaalblauw-witte kleuren was veel meer mogelijk geweest dan ze er nu uit gehaald hebben. Ze zouden mij er eens aan moeten zetten zie :D
En een algemene opmerking voor alle wagens (en ook al een aantal jaren geldig) : waarom moeten de racenummers in 's hemelsnaam volledig wijken voor de sponsors? Het is toch maar een kleine moeite voor de FIA om een minimum aantal cm2 te verplichtend vrij te laten voor de racenummers? Niet moeilijk dat commentatoren voortdurend de kluts kwijt zijn, het enige wat ze als merkpunt hebben zijn wat gele stickers of verschillende kleur van spiegels (die ook al niet te groot zijn) en de helmen (die dan dikwijls ook dicht bij elkaar liggen qua livery). Waar is de tijd van DUIDELIJK zichtbare racenummers gebleven...
http://www.f1i.com/data/images/0000832m.jpg
Wat zien jullie van speciaals aan die side-pods? Buiten het feit dat het HP logo een beetje paraplu staat zie ik oa vanwege de donkere foto's weinig nieuws.
Blijkbaar keren ze terug naar de bargeboards ipv die deflectoren in de voorophanging. Laatste keer dat ik die op een Williams gezien heb was in 99 denk ik.
Die sidepods zijn wel heel erg laag!
Dit kan alleen maar door revolutionaire veranderingen aan de motor. Deze neemt zonder twijfel minder plaats in en heeft minder koeling nodig. In de sidepods zitten namelijk de radiatoren voor water-, lucht- en oliekoeling.
Het zwaartepunt van de wagen zal bij deze wagen centraler en lager liggen in vergelijking met deze van vorig jaar.
Volgens mij gaat de BMW-krachtbron het hard te verduren krijgen: een enorme stap voorwaarts (19000 RPM en 880 PK ?), lichter, compacter en minder gekoeld ....... :confused:
Ik hoop dat ze het kunnen waarmaken, maar vrees echter het ergste!
Originally posted by TiBo
Die sidepods zijn wel heel erg laag!
Vinden jullie dat nu echt zo'n groot verschil met andere jaren of wagens? Of zie ik nu niet goed meer :confused: :confused: :confused:
http://208.50.7.92/files/photos/2002/launch/williams/pic07.jpg
2002
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/team-williams/diapo_136.jpg
2003
Hier toch redelijk wat anders :)
Maar echt een wezenlijk verschil met andere wagens, mnee niet echt nee...
Sway Bar
01-02-2003, 00:17
Ie blinkt gelijk een spiegel :)
Mag de wagen ook zo snel zijn.
Is wel een saai decor, zo donker....
JPMontoya
01-02-2003, 00:20
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/team-williams/diapo_143.jpg
mm, de wagen is precies ook een serieus stukje korter geworden
hierzie, het HP-logo staat recht op diene foto :)
Originally posted by Finish
hierzie, het HP-logo staat recht op diene foto :)
Nu zie ik het pas : dat is speciaal gedaan om de Raidillon op te rijden! En nu rijden ze de GP van België toch wel niet meer zeker :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Betreffende de sidepods:
Originally posted by Finish
http://208.50.7.92/files/photos/2002/launch/williams/pic07.jpg
[B]2002
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/team-williams/diapo_136.jpg
2003
De minimale hoogte van een F1 blijft nog steeds dezelfde (en wordt ook bewust minimaal gehouden).
Als je op deze foto's de afstand tussen de bovenkant van de airbox en de bovenkant van de sidepods vergelijkt, is de afstand toch een stuk groter geworden.
Die side-pods lijken me nu ook niet zo extreem, als ze al lager zijn, dan zal de radiator wel niet kleiner zijn, maar schuin liggen zoals bij de F1 2002. (met die radiatoren wordt btw géén lucht gekoeld, de lucht koelt het water) Wat meer opvalt is dat de sidepods nu ook eerder naar binnen lopen zoals bij de F1 2002 (korter zijn), zodat de achtervleugel meer downforce kan genereren.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.