PDA

View Full Version : GPL'ers aandacht !


Mario
18-07-2001, 20:06
Aandacht, aandacht,

In de loop van dit weekend zal ik waarschijnlijk een race hosten als test. Gewoon om te zien of m'n computer het aankan om meer dan 7 gasten te huizen.

Het is heel goed mogelijk dat we een speciale, daartoe geregelde server gaan mogen gebruiken, dus hopelijk zullen we het niet via mij moeten doen, maar ik wil toch eens testen voor het geval die server buiten dienst is, dus bij noodgevallen.

Daarom deze oproep: geïnteresseerden worden warm aanbevolen op zondagavond te joinen. Het zal waarschijnlijk een intermediate short race op Monza worden en dient dus gewoon als test. Maar zo krijgen we misschien ook een idee van hoeveel personen zullen meedoen.

Meer info volgt.

Mario
22-07-2001, 09:31
AANDACHT AANDACHT, OPROEP AAN DIEGENEN DIE WILLEN MEEDOEN MET DE "BIZLAND LIGA" (voorzover die naam nog van toepassing is ;). Misschien eens brainstormen over een naam ?)

VANAVOND HOST IK ROND 9u00 - 9u30 EEN NOVICE RACE IN MONZA. BEDOELING IS NIET ZOZEER VAN TEGEN ELKAAR TE RACEN, MAAR OM TE ZIEN HOE HET GAAT ALS IK SERVER BEN.

IK VERMOED DAT HET NIET VLOT ZAL VERLOPEN, MAAR IK WIL HET WEL EENS TESTEN INGEVAL WE EENS GEEN BEROEP KUNNEN DOEN OP DE SPECIALE SERVER.

VERZAMELEN IN ONZE CHATROOM EN VOOR MENSEN DIE LATER KOMEN, UITKIJKEN NAAR 'Kim Bootje' MET EEN NOVICE RACE IN MONZA.

WACHTWOORD IS "goudvis".

TER HERRINERING: HET IS DUS NIET PER SE DE BEDOELING TE RACEN, MAAR OM TE ZIEN OF MIJN COMPUTER VEEL GASTEN AANKAN. ALS JE NAUWELIJKS TIJD HEBT, KUN JE GEWOON EVEN BINNENSPRINGEN EN EVEN EEN RONDJE RIJDEN. JE HOEFT NIET PER SE DE HELE SESSIE AF TE WERKEN.

Sennake
22-07-2001, 11:58
Ik ga er trachten te zijn Mario...

Mario
22-07-2001, 15:45
't Zal half tien worden.

Mario
24-07-2001, 10:06
Om de Vlaamse tak op de hoogte te houden, bij deze:

De naam voor volgend seizoen is bekent: The Vroem Racing league (TVRL) Waarom die naam??? Ik zou het niet weten klinkt wel leuk...

De kalender is zo goed als rond. Alleen de datum moet nog bekent worden gemaakt. Maar op welke circuits gereden wordt en in welke volgorde is bekent:
1) Monza (GP van Italië)
2) Glacier (GP van ??)
3) Mexico (GP van Mexico)
4) Österreichring (GP van Oostenrijk)
5) Solitude (GP van Duitsland)
6) Silverstone (GP van Engeland)
7) Monaco (GP van Monaco)
8) Spa (GP van België)
9) Zandvoort (GP van Nederland)
10) Snetterton '67 (GP van ??)
11) Talladega (GP van VSA)

De 2 fun grandprix' moeten nog een plekje krijgen...

De race's afstand wordt intermaidite long.

Op welke avond de race gereden wordt hangt af wanneer iedereen kan. Bij het inschrijf formulier kan iedereen aangeven wanneer hij wel en wanneer hij niet kan. (Het inschrijven kan eind augustus begin september).

De regels voor volgend seizoen zijn er ook al. Alleen zullen er hier en daar nog wat bijgeschaafd moeten worden, maar dat moet nog even in overleg gebeuren.

Dan is er nog maar 1 ding over. Dat is een server. Niet geheel onbelangrijk natuurlijk... Waarschijnlijk hebben we al een server gevonden. Mocht die het niet worden kunnen we misschien nog een andere goede server gebruiken. Mochten daar nog problemen mee zijn dan gaan we over tot de server van mario. Afhankelijk van de server kapiciteit kunnen er een bepaald aantal deelnemers meedoen. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Inschrijven kan dus via de website. (www.25mb.nl/gpl) Die site is nog niet goed en die wordt helemaal op het net gezet wanneer ik terug ben van vakantie. Op die site komt van alles te staan: Nieuws, regels, kalender, de stand en een inschrijf formulier. Natuurlijk komen er ook andere dingen op. eind augustus begin september kun je je dus inschrijven daar kun je oook aangeven wanneer je wel en wanneer je persé niet kan. Naddat de inschijving gesloten is kan dan ook bekent zijn wanneer de race gereden kan worden. Ga er iig maar van uit dat het op donderdag avond verreden gaat worden omdat dan de meeste waarschijnlijk zullen kunnen omdat er op die avond ook FGPLL is (de TVRL zal dan die andere week worden gereden)..
Mochten er veel niet kunnen op donderdag avond dan zal ie waarschijnlijk veranderen. Of iemand moet nu al een goede suggestie hebben..

Ik hoop dat iedereen nu wat wijzer is geworden. zijn er nog vragen dan kun je ze hier stellen of mailen naar grandprixlegends@hotmail.com

Sennake
24-07-2001, 10:41
Dan zal je toch eens moeten vertellen waar al die circuits te downloaden zijn die niet standaard in het spel zitten eh Mario...

Mario
25-07-2001, 10:51
Ik heb enkele tientallen GPL-links, maar eigenlijk zou deze moeten volstaan: http://www.noctua.f2s.com/links.html Van daar kom je zowat overal (hoe noemt zoiets ? een portal ???)

Ik zal er nog wel eens posten.

Let wel als je Snetterton wilt downloaden. Er zijn twee versies: een die gewoon 'Snetterton' heet en de andere heet 'Snetterton67'. De eerste versie heeft enkele leuke attributen, zoals bekende personages die langs het circuit staan (je moet ze weten te vinden; Mr. Bean en John Clees onder andere) en een paar 'killer rabbits' op een welbepaalde plek. Wij zullen echter op de tweede versie rijden, die een iets andere lay-out heeft.

Sennake
25-07-2001, 13:32
Ik heb ze allemaal gedownd, Mario, behalve Talladega. Die is gewoon niet te vinden jong! Heb hij die patch? Kan je ze me dan aub doorsturen via email?

Mario
25-07-2001, 14:25
Da's waar Sennake. Compleet vergeten.

Ik had dat ook nergens gedownload, maar opgestuurd gekregen via icq of mail. Ik ga vanavond nog eens kijken of ik het terugvind.

Dat circuit is namelijk een oval en er is een 'Oval track converter' of zoiets voor nodig. Ik laat je nog iets weten of stuur het vanavond op.

Sennake
25-07-2001, 18:15
Das fijn, Mario :-)
Overigens heb ik vandaag een FF stuur gekocht, het ziet er compleet hetzelfde uit als het jouwe maar het heet wel "Thrustmaster". 5999 fr in de FNAC.

Mario
25-07-2001, 18:48
Ja, da's hetzelfde stuur. Guillemot heeft ooit Thrustmaster opgekocht en ik vermoed dat die laatste naam wat beter in de markt ligt.

Ik kijk straks voor dat circuit. Eerst eten.

krikke
26-07-2001, 16:53
Zeg Mario, wanneer kan ik me in feite inschrijven? De ligt blijkbaar dood, of de link is niet juist. Ik ben in ieder geval razend enthousiast, en ga alvast wat circuits downen.

krikke
26-07-2001, 16:55
had beter moeten lezen, tot eind augustus, sorry...

Mario
26-07-2001, 21:35
Hé, de verloren zoon is terug :).

Mario
27-07-2001, 09:30
Hoe gaat het eigenlijk met uw nieuw stuur Sennake ? En werkt Taladega ?

Sennake
27-07-2001, 12:17
Het stuur werkt heel goed, maar ik heb de pedalen wel op een plank moeten vastschroeven want ze gingen altijd "lopen" op de tapis plein...
Mijn tijden zijn nog niet om naar huis te schrijven, maat dat komt omdat ik ook nog wat aan het stuur en de pedalen moet wennen. Ze zijn in elk geval al stukken beter als met de gamepad. Gisteren zat ik in Monza toch al in de 1' 40"s.
Taladega werkt ook heel goed en is wel plezant als je eens wil "doorgeven"...
Ik heb ondertussen al een stuk of 20 circuits gedownd, maar waar haal jij toch die verbeterde versies van de wagens (of zelfs compleet nieuwe wagens) en die correcte reclamepanelen?

Mario
27-07-2001, 12:29
Ah, ah, ik merk dat je nog wel wat links kunt gebruiken. :)

Ziehier twee nuttige links voor grafische updates:

http://www.legendsof67.free-online.co.uk/
http://home1.swipnet.se/~w-14357/GPL/index.htm

Ook nog heel belangrijk: http://www.sportplanet.com/gpl/

Veel plezier :).

Indien nodig heb ik er nog veel meer in petto.

Misschien is deze ook wel nuttig:
http://eaglewoman.simracing.dk Je vindt er onder andere set ups van Alison (ergens bij haar archieven). Het zijn niet de snelste, maar volgens de meesten wel stabiele.

krikke
27-07-2001, 17:43
Ik downde een tijd geleden eens een andere motorsound voor de Lotus. Het was de standaardsound met echter stevige bassen. Hij is echter van mijn schijf verdwenen, en ik vind hem niet meer. Heeft iemand toevallig de file liggen, of de site waar hij te downen is?:confused:

krikke
27-08-2001, 00:04
t'is zogoed als eind augustus, wakker wordeeeee, lol!

Mario
27-08-2001, 09:39
Ik weet het krikke [kijkt schuldbewust]. Het gebeuren staat al een tijdje op een laag pitje en ik heb er geen excuus voor :o.

BELANGRLIJK NIEUWS ECHTER:
24.12.5.192

Wat is dit ? Dit is het nieuwe ip-nummer dat je in je Vroc.ini-bestand moet zetten i.p.v. het oude. Anders krijg je geen racelijst te zien.

krikke
27-08-2001, 22:12
Ik dacht al dat de boel hier weer begon tilt te slagen...(t'is nu toch al een tijdje geleden)

Sennake
27-08-2001, 22:49
Mario, ik heb dat gedaan en NU zie ik geen racelijst meer...

krikke
27-08-2001, 23:00
Daarnet had ik hem, nu weer niet.

Mario
28-08-2001, 08:12
Het schijnt meer te gebeuren Sennake en krikke. Waar het aan ligt, weet ik niet. Heb zelf nog niet de kans gehad dat nr. te wijzigen, dus bij mij staat het oude er nog.

Ik zal vanavond eens proberen en zien wat het geeft. Als jullie het nodig hebben, kan ik jullie dus het oude nog geven.

Hier lees je er meer over: http://www.legendscentral.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=29&t=005578

Mario
30-08-2001, 14:07
AANDACHT, AANDACHT !

Voorlopig is de racedag vastgelegd op woensdagavond. Gelieve ons te verwittigen indien dit voor bepaalde kandidaten een totaal ongeschikt moment is. Het is uiteraard altijd mogelijk, dat sommigen een ander tijdstip verkiezen, maar normaal gezien houden we het hierop. Een verandering zal immers altijd wel iemand slecht uitkomen.

Ook kunnen mensen die dat willen, teams vormen. In principe bestaat elk team dan uit 2 leden.

Inschrijvingsformulieren volgen nog wat later en het is misschien geen slecht idee af en toe eens de volgende link te raadplegen, omdat er ook bezoekers van dat forum zullen meedoen: http://www.f1racing.net/ubb/Forum8/HTML/001530.html .

Gugger
30-08-2001, 16:11
Dag mensen,

op aanraden van Mario kon ik hier eens een kijkje nemen :) Ik ben Ton en zal komend seizoen ook uitkomen in de liga die Mario onder andere organiseert. Vorig seizoen stapte ik halverwege ook in en ik heb me kostelijk vermaakt toen. Ik hoop dat dat komend seizoen weer het geval zal zijn. Aan mij zal het niet liggen in ieder geval. Ik zal trouwens in de Lotus springen wat in het begin zomaar voor wat aanpassingsproblemen zou kunnen zorgen aangezien ik in GPL nog nooit wat anders dan een Ferrari gereden heb... Maar dat moet toch lukken denk ik :)

Tot zover mijn introductie en we zien elkaar op de baan :D

Gugger
30-08-2001, 16:13
Zo, signature ook maar ff ingesteld :) Website is momenteel trouwens niet bereikbaar :( Geen idee waarom...

Mario
30-08-2001, 17:51
Hee, welkom Gugger !!
:)

Jongens, dit is dus een ace ;) en de regerend kampioen.

Sennake
30-08-2001, 17:56
Aha, dus die meneer zal mij dan dikwijls tegenkomen op het circuit (telkens ik gedubbeld word namelijk) :-)

Mario
30-08-2001, 18:38
Ik verleng vermoedelijk m'n contract bij het BRM - BRoMvlieg-team, ook al was het eerste seizoen geen onverdeeld succes. Ik ken de wagen nu toch iets beter en hoop op betere prestaties.

Natas
30-08-2001, 18:56
Hey Dude`s

vrDennis
30-08-2001, 19:08
Ik zal hier mijn zelf ook maar eens voorstellen.. Ik ben dennis. Samen met mario de stichter/organisator/beheerder van TVRL.

Aan een site wordt momenteel hard gewerkt en hopelijk komt er ook een inschrijvings formulier. Ik zal hier zodra het zinvol is zeggen dat de site er is en dan valt alle informatie er op te lezen wat je moet weten..

Ik hoop dat jullie veel pleizer hebben..

Mag ik trouwens vragen wie er allemaal van plan zijn mee te doen?..

Finish
30-08-2001, 19:35
Hey Natas, jou ken ik nog :D

dé GPL-expert bij uitstek :)

airco
30-08-2001, 19:57
ik wil wel mee doen!! Ik zal de rol van tarso marques in de jaren stillekes op mij nemen!! ;)

btw als ge hulp nodig hebt met de site, just mail me!!

kwil gerust helpen!!

airco

Natas
30-08-2001, 19:59
Originally posted by Finish
Hey Natas, jou ken ik nog :D

dé GPL-expert bij uitstek :) ;) ;) ;)

Mario
30-08-2001, 20:02
He Natas :).

Dat loopt hier aardig vol.

Gugger
30-08-2001, 20:06
Hmm, ace? Valt mee denk ik, zijn toch heel wat mensen beter dan ik :( Maar we komen d'r wel, heb ook niet zoveel tijd meer om te rijden en da's wel jammer. Maar wordt nog steeds beter :)

Gugger
30-08-2001, 20:09
26e van Nederland zie ik net bij GPLRank :) In een Ferrari dan he... Overall 59e ofzo, maar ik heb ook bijna alleen nog maar Ferrari gereden, vandaar Lotus volgend seizoen...

Hakki
30-08-2001, 20:58
ik ken de vrdennis nog, die heeft mij vroeger geholpen met mijn oude sig :)
thx daarvoor btw ;)

vrDennis
30-08-2001, 21:40
Originally posted by Gugger
26e van Nederland zie ik net bij GPLRank :) In een Ferrari dan he... Overall 59e ofzo, maar ik heb ook bijna alleen nog maar Ferrari gereden, vandaar Lotus volgend seizoen...

:p

Gugger
31-08-2001, 15:57
Hmm, is dat een jaloerse blik Dennis?

Mario
01-09-2001, 10:09
DRINGEND EN BELANGRIJK !!

Kan iedereen die wil deelnemen ons even laten weten wanneer hij/zij (je weet maar nooit) absoluut niet kan ?

En dan bedoel ik niet omdat er op dat moment een bepaald feuilleton op tv is, maar omdat men dan werkt of andere belangrijke bezigheden heeft waardoor men van huis is of belet is.

Dit is vrij belangrijk omdat we dan tijdig de server kunnen vastleggen.

Je kan dit het best via mail doen naar: grandprixlegends@hotmail.com

Dank bij voorbaat.

Mario
03-09-2001, 18:25
Ik kan er ook niet aan doen, maar er is een nieuw ip-nummer voor je vroc.ini:

212.129.133.234

Big John
04-09-2001, 08:24
Goedendag allen,

Ik ben hier ook maar eens op uitnodiging van Mario langsgekomen.

Ik zal me maar even voorstellen.
Afgelopen seizoen heb ik reeds meegedaan met vrDennis z'n "Bizland"-league. Mijlpaal voor mij was daar een overwinning op Monaco, maar dat was voordat Gugger de league kwam verrijken.
Mijn meest memorabele moment met de Bizland collega's was een (onofficiele) race op Zandvoort, alwaar Gugger en ik elkaar vlak voor de finish raakten en we beiden achterstevoren over de finish kwamen :D.
Ik kwam een fractie eerder over de streep...de eerste en enige keer dat ik Gugger verslagen heb ;).
(of mijn actie helemaal koosjer was zullen we het maar niet over hebben).

Hoewel ik reeds een jaar lang meedoe in online leagues, ben ik een typische middenmoter. Door drukke werkzaamheden (+ sociaal leven) ben ik niet vaak in staat om te trainen. Mede daardoor zit mijn ranking-handicap na een jaar pas op +63 :mad:.

Wat de racedag betreft, de nog te bepalen racedag voor het nieuwe FGPLL-seizoen gaat bij mij voor.
Daarnaast zal ik op dinsdag- en/of woensdagavonden mogelijk af en toe moeten afzeggen.
Doordeweeks zou de maandagavond voor mij het beste uitkomen.

Mario
04-09-2001, 09:06
Welkom Big John. :)

En wat je ranking betreft, de mijne is nu ook niet bepaald heel spectaculair (72 met Cooper en 64,9 met BRM) en da's ook na een dik jaar. Maar wij zijn dan ook geen studenten met zeeën van tijd, hebben nog een gezin of andere verplichtingen.

Maar niet getreurd. Gisteren nog m'n pr op Zandvoort met de BRM met 0,5 seconden verbeterd. De hele avond geprobeerd, maar Kim wou per se naar tv kijken en m'n concentratie was dus zoek. Toen ze was gaan slapen en het eindelijk stil was, eerst een 1.29.48 gereden en dan 1.29.3. Hopen maar dat ze donderdagavond die tv maar eens laat af staan...

Gugger
04-09-2001, 20:54
Ach, ik ben ook geen topper en heb ook minder tijd om te oefenen dan mij lief is. Ik heb de afgelopen 7 maanden gewoon gewerkt en hou er sinds een aantal maanden ook nog een vriendin op na, dus ik heb ook niet zoveel tijd meer. Ben nu weer begonnen met studeren, hopelijk kan het nu weer ;) Overigens ben ik van mening dat je ook verreweg het meest leert in online races. In een FGPLL qually is het vaker wel dan niet voorgekomen dat ik een PB reed. Misschien presteer ik het best onder druk, wie zal het zeggen... Maargoed, sommige mensen hebben dus de tijd om hele dagen online te racen via VROC, maar dat vind ik toch niet zo leuk als tegen (semi-)bekenden racen. Daarbij heb ik nog wel eens problemen op internationale servers ("CHE CHI EL BASTARDO??? WISSINK!!!" Oeps ;)).

Die race op Zandy was inderdaad memorabel Harm, ik ga zo de replay nog eens bekijken als ik die heb :confused:

GRTz!

Mario
05-09-2001, 10:31
Ach Gugger, het heeft ongetwijfeld ook met (mijn gebrek aan) talent te maken. Maar niet getreurd, zolang ik er maar plezier aan beleef.
:)

Gugger
05-09-2001, 14:21
Lijkt me voor iedereen het belangrijkste :) En zolang er nog progressie in zit ben ik tevreden. Alhoewel ik vrees dat ik volgend DSZ seizoen in Div2 terecht zal komen, toch ff slikken denk ik ;)

BMW.WilliamsF1
05-09-2001, 16:40
Ik heb me hier ook maar aangemeld, want op f1racing.net is het GPL topic nie echt druk meer :)

Natas
05-09-2001, 22:50
Mario .

waneer?
hoe laat?
wat ?
hoe ?