PDA

View Full Version : Boucles de Spa - 2003


Bart
14-02-2003, 18:40
Normaal was DIT het weekend van de Boucles de Spa. (toevallig wordt de karting weer tijdens hetzelfde weekend georganiseerd)

Dit jaar helaas niet... én met zo'n stralend winterweertje en in de hoge venen nog 20 cm. sneeuw vind ik dit "verdomd" spijtig!!

:fight: :frusty: :(

Guido
14-02-2003, 19:50
Huudo loopt weer achter :rolleyes: Zijn de Boucle gewoon geannuleerd dan? Wist ik niet. Enige reden?

Bart
14-02-2003, 20:09
Normaal gezien voorzien voor april. zie voor de volledige kalender hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=1972)

ckj
15-02-2003, 11:38
Data voor de Boucles klopt.

Op de vrijdag 19:30 is er een speciaal op het circuit Francorchamps zoals de CHAMPION's Day.


Daarvoor rijden de historische Boucles op het circuit.

Tevens wordt er ook gereden voor de historische Boucles de Spa, dus alle oude auto's kunnen hun kunsten weer eens laten zien.

Dit jaar zullen we dus zeker meer spectakel zien, maar jammer genoeg niet in de sneeuw.

Later meer!!

CKJ Distrispeed

www.distrispeed.org

Raceboy
18-02-2003, 18:28
het centrum van de boucles ligt niet meer in het centrum van Spa wegens wegenwerken.

Bart
20-02-2003, 23:53
sinds vandaag is de nieuwe site on line: http://www.race-rally.be/2003/bouclesdespa2003/Default-nl.asp

kartmonster
21-02-2003, 23:04
Ik vind het echt spijtig dat de boucles niet vorig weekend werdt gereden.
Dit seizoen zal totaal niet het zelfde zijn als voorgaande jaren.
Akkoord, als kleine man in de boucles aantreden betekend hetzelfde als al je auto dat je voor een heel seizoen nodig hebt, enkel al op de clémontine kapot rijden.
Ma zeg nu zelf, de boucles in sneeuw is toch het schoonste wat er bestaat. echte rallykunst komt dan naar boven.
De historic, bangelijk. Ik heb ze 3 jaar geleden gezien, en mijn haar van mijn arm kwam soms recht te staan.
Ik hoop dat de organisatoren hem volgende jaar weer in februari laten doorgaan.
Is de clémontine nu afgeschaft dit jaar, of was dat een fabel.

Maarten

Bart
21-02-2003, 23:21
Originally posted by kartmonster
Is de clémontine nu afgeschaft dit jaar, of was dat een fabel.

Maarten

Geen fabel. De énige échte onverhard kp van België is beschermd gebied als ik me niet vergis.... dus niet evident om (volgens de traditie) als rally kp te gebruiken. Zeker niet als sommige mensen er nog illegaal gaan verkennen ook.

Maar naïef moeten we nu ook niet zijn hé. Veel moeite om de Clémentine te behouden zullen ze niet gedaan hebben. Delettre zoekt door
1) de rally naar achter op de kalender te verschuiven
2) de "dure" onverhard kp af te schaffen

meer deelnemers aan de start te krijgen.

euhmm... de Clémentine bestaat eigenlijk nog wel... als asfalt kp :rolleyes:

kartmonster
22-02-2003, 12:23
Ja, delettre ruikt geld.
Want we moeten eerlijk zijn hé.
Sinds de afschaffing van de tabaksreclame, stelde het deelnemersveld van de boucles niet echt meer veel voor. Vanaf nummer 20 waren het al saxo's.
De condroz daar en tegen wordt met de jaren beter en beter

Maarten

If I die before I wake, atleast in heaven I can race!!!

ckj
10-03-2003, 22:06
http://www.race-rally.be/

46ste Boucles de Spa Alphonse Delettre belooft spektakel

Eindelijk. Eindelijk gedaan met de taart-met-koffie bij de schoonmoeder. Met het opkuisen van de garage. Eindelijk hoeven we ons niet langer tevreden te stellen met Playstation, eindelijk begint het echte werk weer: na een winterslaap van liefst 21 weken herneemt het Belgische rallykampioenschap divisie 1 in Spa. En het deelnemersveld van de 46ste Boucles de Spa is veelbelovend, veel aantrekkelijker alvast dan dat van de editie 2002.
“Ik heb me nog niet beklaagd dat ik van datum ben veranderd”, aldus organisator Pierre Delettre, nog licht gehandicapt na een poging om Alister McRae te imiteren met de mountainbike. « Ik voel de opwinding. Iedereen wacht met ongeduld op Spa. En het lijkt me dat ook de algemene sfeer veel positiever is. Het wegvallen van de Clémentine en het wegvegen van de klimatologische vraagtekens, door de latere datum, trekt een pak nieuwe deelnemers. Zij voor wie februari te vroeg kwam en zij die liever niet hun materiaal op het spel zetten van bij het begin van het seizoen. Een paar namen : de Deen Pilgaard met een Peugeot 306 Maxi, Reynvoet in een BMW, Radoux in een Escort WRC, allemaal rijders die voorheen hun kat stuurden. Van de plaatselijke rijders heb ik ook gehoord dat het schrappen van sneeuwbanden en van een onverhard-configuratie hun budget aanzienlijk verlichtte. We zullen de Clémentine nooit vergeten, de naam gaat trouwens over op een nieuwe kp, volledig geasfalteerd, maar finaal moeten we durven stellen dat we de juiste beslissing hebben genomen, hoe hard ze ook was. »

Zelden zag de Union Mécanisée de Spa zo’n inschrijvingslijst twee weken voor afsluiten.
« We hebben er al meer dan dertig en het begint nog maar pas », aldus Pierre Delettre. « In de wetenschap dat we de Citroën Saxo Challenge over de vloer krijgen, de Ford Focus Tour én de nieuwbakken Benelux Trophy die in Spa zijn eerste manche krijgt, durven we hopen op meer dan 120 auto’s. Of een verhoging met 50 procent ten opzichte van vorig jaar. Zonder de deelnemers aan de historic new look te tellen. »

Uiteraard is het nog wat vroeg voor een troepenschouw, maar we weten toch nu al dat we een tiental ‘dikke’ Groep A’s 4x4 aan de start krijgen. Met de Toyota’s Corolla van de vorige twee Belgische kampioenen, Pieter Tsjoen en Rocco Theunissen, en van Philippe Stéveny. Plus wellicht nog enkele buitenlanders. De Celica’s GT Four van Dominique Bruyneel en de Nederlander Wevers, de Skoda Octavia WRC van David Sterckx, de Subaru Impreza van Bernard Munster en de Mitsubishi Lancer Groep A van Kris Princen. En als ze het budget rondkrijgen, mogen we ook David Loix en Patrick Snijers verwachten.

In de Super 1600 krijgt de Fiat Punto van Larry Cols, winnaar vorig jaar met een Mitsubishi, forse tegenstand van een kwartet Saxo’s met kampioen Olivier Collard, Bernd Casier en de plaatselijke rijders Olivier Zonderman en Thierry Bragard.

In Groep N haalt Xavier Bouche zijn Lancer Evo7 van stal om het op te nemen tegen enkele onverwachte opponenten zoals Jean-Pierre Van de Wauwer die zijn Renault Clio Williams ongetwijfeld in alle bochten zal wringen en ook…oeps, dat moet een verrassing blijven.

Tenslotte nog een woordje over het parcours dat door koersdirecteur Jean Caro ingrijpend werd gewijzigd.
Eerste nieuwigheid: de rally start op vrijdagvond 19u30 met een show-kp by night in Francorchamps, op het parcours van Champion's Day. De wagens vertrekken in omgekeerde volgorde van hun nummers (het hoogste nummer eerst dus) en moeten drie rondjes draaien of een totaalafstand van bijna 4 km.
Het serieuze werk begint op zaterdag, om 8u30, met drie lussen van 4 kp’s : de nieuwe Clémentine, Ster (een klassieker keer terug), Stoumont (goed voor 21 km), en Redoute. Terug in Spa, even na 21u, zullen de deelnemers 130 km op hun teller heben staan.
Op zondag staat er vanaf 8u30 81 km op het programma, verdeeld over twee lussen van 4 kp’s : Spa, Harzé in een nieuwe snit, Bodeux (gewijzigd) en Wanne. Om 16u49 mag de winnaar van de 46ste Boucles de Spa zijn wagen in het gesloten park parkeren.

http://www.race-rally.be/

(CKJ Distrispeed)

kartboyke
10-03-2003, 22:11
Allemaal heel tof, ma k zen niet thuis dat weekend dus geen boucles voor mij.
Maar jah, zo spectaculair als vorige jaren zal het ook niet zijn zekers nu het zo laat valt.

Bart
20-03-2003, 18:44
de wagen van Pieter Tsjoen kan je hier (http://www.pietertsjoen.be/corolla%20WRC%20_Vergokan_2003.JPG) terugvinden!

Knap design!

( Bron: www.pietertsjoen.be )

ckj
26-03-2003, 18:17
117 inschrijvingen voor Boucles de Spa

Over minder dan twee weken wordt het Belgische rallykampioenschap 2003 divisie 1 afgetrapt in Spa. Eindelijk, zuchten velen, want de winterstop duurde vijf maanden.

'Nieuw' is de rode draad die door de 46ste Boucles de Spa loopt. Nieuwe datum (4, 5 en 6 april), een bijna voor de helft vernieuwd parcours, einde van de onverharde Clémentine en een start op vrijdagavond in Francorchamps met een show-kp.

« Blijkbaar slaat de nieuwe formule aan », mag organisator Pierre Delettre vaststellen, « want we hebben nu 117 inschrijvingen. Een verhoging met 50 procent ten opzichte van het jaar voordien. Sinds ik in 1987 de Boucles heb overgenomen zag ik nog nooit zo'n veld. Ik kan niet anders dan concluderen dat het drukken van de prijs, ten koste van het karakter, dat beseffen we wel, werd geapprecieerd. »

Ook kwalitatief is het veld verbeterd. Want de tenoren van 2002 krijgen het gezelschap van liefst drie ex-kampioenen van België, met voorop de altijd spectaculaire Patrick Snijers, zesvoudig winnaar in Spa, de laatste keer in 1985.

« Dankzij mijn co John Muth, kon ik budget bij elkaar harken voor een Subaru Impreza WRC model 2001 uit de ateliers van First », aldus de Brabander. « Jammer genoeg ging de Fransman Perreira er vorig weekeinde zwaar mee van de baan. Onherstelbaar, volgens Willy Collignon. Ik zal dus moeten terugvallen op de WRC '99. Ik hoop dat dat zal volstaan om de strijd aan te binden met de Toyota van Tsjoen. »

In afwezigheid van Bruno Thiry, die hetzelfde weekeinde zijn EK-campagne begint in Italië, zal de Boucles dus worden gekruid door een duel Tsjoen-Snijers. Tsjoen beschikt overigens over de Corolla WRC van Future World, waar de Pool Kuzaj placht mee te rijden.

Met zijn drieën staan ze te trappelen voor de rol van scherprechter. Bernard Munster (Subaru Impreza Groep A) en Kris Princen (Mitsubishi Lancer Evo6 Groep A van Van Parijs), beide ex-winnaars in Spa. Plus Brusselaar David Sterckx, die opnieuw de Skoda Octavia WRC Evo2 van Pro-racing laat voorrijden.

Als outsiders mogen we in groep A citeren : de Toyota's Celica GT Four van regerend Belgisch kampioen Rocco Theunissen (de Nederlander huurde de auto waarmee zijn landgenoot Wevers in Hannuit won) en van ex-kampioen D2 Dominique Bruyneel. De Ford Escort WRC waarmee Jean-Philippe Radoux vorig weekeinde nog won in Trois-Ponts, de Audi van Bodson, de Mitsubishi Lancer Evo 6,5 van Bijvelds en de Subaru GT van Béco.

Verwacht mag worden dat de Mitsubishi's groep N zich in dat gezelschap kunnen mengen. Minder talrijk dan gewoonlijk, maar misschien heeft dat te maken met het ontbreken van onverhard en winterse omstandigheden en dus een minder uitgelezen terrein voor de 4x4's. Xavier Bouche, Bob Colsoul, de Deen Poulsen, de Brit Briant en Dominique Jullien moeten maar niet dromen van een herhaling van de stunt van Larry Cols die zijn Mitsu Evo 6 groep N vorig jaar op de hoogste trede van het podium parkeerde.

Cols wacht nu de uitdaging om in zijn Fiat Punto Super 1600 de Citroëns Saxo van Olivier Collard, Belgisch kampioen in zijn categorie, Thierry Bragard (winnaar challenge 2002) en Bernd Casier (ontdekking van 2002) voor te blijven.

Voor de VW Polo van Gaban of misschien een Suzuki wordt het wachten tot Ieper. Voorlopig dus slechts 4 Super 1600's. Maar Tanghe (Saxo Kit Car), Zonderman (Saxo Kit Car), Bebronne (Opel Astra), Van de Wauwer (Clio Gr.N), Blaise (Opel Astra), de Deen Pilgaard (Peugeot 306 Maxi) en de Nederlanders Hollandais de Winkel (VW Golf Kit Car) en Bergsteyn (Opel Corsa) staan borg voor spanning bij de tweewielaangedreven auto's. Zonder de ruim twintig Saxo's van de Challenge te vergeten. Lhonnay en Warzée komen erbij en nemen het op tegen de habitués Boelens, Petitjean, Hébette, Vanhuysse en Schammel. De Ford Focus Tour waarin Jardon de degens kruist met Romain, Perneel en de Nederlanders. En de Polo's van Servais, Duchateau en Verhees.

Een deelnemersveld dat moet borg staan voor strijd en spanning in alle categorieën en op alle niveau's.

Bron www.race-rally.be

CKJ Distrispeed

ckj
26-03-2003, 18:20
Parcours 40 procent nieuw


Volgde de editie 2002 voor 90 procent de geijkte paden, dan gaat de organisator dit jaar over tot meer wijzigingen. Ook al klinken de 9 kp's bekend in de oren, 40 procent van het parcours is nieuw. Tot grote vreugde van deelnemers en toeschouwers, die wat nieuws te ontdekken krijgen.
De meest geruchtmakende ingreep - naast de nieuwe datum - is uiteraard het schrappen van de legendarische Clémentine. De redenen, van ecologische maar ook praktische aard, zijn intussen genoegzaam bekend. Echter, de naam verdwijnt niet. Een nieuwe kp, 100 procent asfalt, houdt de herinnering levend.
De nieuwe Clémentine zit in de zaterdaglus van 4 kp's die vanaf 8u30 drie keer wordt gerond. De andere kp's zijn Ster, Stoumont (21 km lang en dus scherprechter) en een licht bijgeschaafde Stoumont. Overigens begint de rally op vrijdag met een avondlijke show-kp op en rond het circuit van Francorchamps.
Zondag staan nog 2 lussen van 4 kp's op het programma. Spa, Wanne, de nieuwe Harzé en een gewijzigde Bodeux. Plus nog één passage door Spa. Wat een totaal van 22 kp's (214 km) geeft. Aankomst om 16u30.

Parcours : 22 kp's, 9 verschillende, samen goed voor 214,4 km (133,4 op zaterdag en 81 op zondag) chrono, op een totaal van 742,71 km.

De tips van Jean Caro: Jean Caro tekent al jaren het parcours van de Boucles de Spa. Hij geeft hier zijn tips. Plaatsen die niet bekend zijn bij het grote publiek, die niet altijd even makkelijk bereikbaar zijn, maar waar kippenvel gewaarborgd is. Een kwaliteitslabel dat U, naar eigen smaak, voor Uzelf kan houden of doorgeven aan Uw lezers.

KP1 Show Francorchamps (3,91 km) - Vrijdag 19u31

Na een jaar afwezigheid keert de Boucles de Spa terug naar het circuit van Francorchamps. Het parcours is in grote lijnen dat van de Champions Days. De deelnemers starten in aflopende volgorde van de nummers, om de minuut. Zodat de toeschouwers drie à vier auto's tegelijk aan het werk kunnen zien. De start ligt in La Source. Afdaling naar de Raidillon en de wereldberoemde bult-bocht volgas. Maar meteen in de ankers, want op de top van de Raidillon volgt een rechtse haarspeld om via de pitstraat van de 24 Uren terug te keren naar de paddock. Achter l'Arbre qui tue, links indraaien. T rechts, haarspeld links en klimmen tot achter de Formule 1-garages. Chicane, rechtse haarspeld en we zitten weer in La Source. Na twee van deze rondjes gaat het rechtdoor richting Les Combes, waar de aankomstlijn is getrokken ter hoogte van baanpost 4, net voorbij de top de van Raidillon eigenlijk

***De klassiekers : Vanuit de tribune zie je de afdaling naar en de beklimming van de Raidillon. De links-rechtse combinatie aan l''Arbre qui tue, de linkse haarspeld in de paddock en de rechtse haarspeld naar La Source.


****De tips van Jean Caro: « Geen bloedstollende toestanden, maar veel sfeer en een goed overzicht. De passage op de Raidillon is wel indrukwekkend. Ik kijk al uit naar Bragard die zijn Citroën Saxo daar tijdens de Champions Day alle hoeken van de baan liet zien. »

Toegang : Zoals voor het circuit. Parking via Ster. P1 voor de media.

KP2-9-13 Clémentine (8,61 km) - Zaterdag 9u09 - 16u59 - 20u05

Geen onverhard meer, iets korter ook dan de legendarische Clémentine, maar toch enkele spektakelpunten. Start in Spa, aan de voet van de helling Annette et Lubin. Twee leuke haarspelden naar boven, het betere slipwerk op de parking van Solcress. Bij het uitkomen van het bos, het vroegere stuk asfalt via de boederij van Frahinfaz. Op het kruispunt rechts, en de linkse haarspeld rechtover het Dorint. Maar dan niet terug op het onverhard, maar wel richting golfterrein. Een heel stuk voor de voordeur van Cols brengt ons op het grondgebied Jalhay met een haarspeld links in Arbespine en terug naar het bos. De aankomst ligt vlakbij de brug over de autoweg.

***De klassiekers : De haarspelden op weg naar Solcress, de parking van Solcress, de 'S' van Frahinfaz, de haarspeld voor de Dorint of het bultje voor de golf, tegen hoge snelheid genomen en altijd wat vochtig. En niet te vergeten : de haarspeld links net voor hotel-restaurant La Pitchounette.

****De tips van Jean Caro: « De snelle linkse voor de haarspeld voor het Dorint. Je kan bovenop de berm staan en je krijgt zeker kippenvel. Wie niet bang is wat te wandelen, zou ik aanraden 500 meter in de kp te stappen vanaf de finish. Daar liggen twee bochten, onder de bomen, die in de Rally van de Hoge Venen altijd spectaculair waren, zij het in omgekeerde richting. »

Toegang : Via de Match in Spa, Solcress, voor de haarspeld van Arbespine neem je rechts op het ronde punt, net achter de uitrit Spa op de autoweg (komende van Verviers), dan in het dorp links. Voor de aankomst best via de autoweg, parking aan de brug.

KP3-6-10 Ster (8,45 km) - Zaterdag 9u40 - 13u34 - 17u30

Terugkeer van een klassieker. Start in Hockai. Eerst een snel stuk dan onder de autostrade, het tracé van weleer maar dan in omgekeerde richting. Een tijdje loopt het parallel met de autoweg, dan T links richting Francorchamps via de omleiding naar de fameuze bult van Ster. Een rondje rond het voetbalveld, haarspeld links, 300 meter verder links het bos binnen. Afdaling richting circuit. De aankomst ligt net voor de nieuwe toegangsweg naar de parking.

***De klassiekers : De bult van Ster en de haarspeld links 250 meter verder.

****De tips van Jean Caro: «Net voor de T links ligt een snelle rechts links combinatie in een zink (toegang via de autoweg, uitrit Francorchamps). De bult van Ster natuurlijk. De afdaling onder de bomen naar de finish is ook iets voor grote jongens. »

Toegang : Afrit Franorchamps op de autoweg. Dan de eerste straat links, of de tweede via de zoning. De twee tips van JC kan je bereiken via Francorchamps dorp. Links voor hotel Les Bruyères. Voor de aankomst, parkeren rechts van het ronde punt, tegenover het Fina-station.



KP4-7-11 Stoumont (20,73 km) - Zaterdag 10u17 - 14u11 - 18u07

Zelfs met 2 km ingekort, blijft deze kp, eigenlijk een combinatie van Rahier en Chevron, het zwaartepunt van de rally. De start is getrokken in de zink van het vroegere station zodat de drie fameuze jumps volgas kunnen worden genomen zonder een dwarsliggende bewoner te storen. De smalle lus in Stoumont waar Verreydt ooit en Vanhuyse vorig jaar nog mochten inpakken, werd geschrapt. Voor de rest bleef de kp ongewijzigd.

***De klassiekers : De jump voor het oude station, de haarspelden naar Rahier toe, de smalle en glibberige klim naar Chession, de slips op de markt van Chevron.

****De tips van Jean Caro: « Eerste tip : een snelle linkse, waar altijd veel modder ligt, net voor de afdaling naar Cherfomont. Toegang via de steenweg Werbomont-Trois Ponts. Richting Rahier en dan 300 tot 400 meter stappen. De tweede tip bereik je via de vallei van de Lienne. De eerste straat links na de aankomst en dan richting kp. Als je in het veld staat, kan je de auto's zeker 30 seconden lang volgen. Ze komen zeer snel aan voor de linkse en het remmen voor de 'Y' rechts is niet minnetjes. »

Toegang : via Chevron (N66 Werbomont-Trois Ponts), Chession (autoweg uitrit Harzé en naar beneden tot Lorcé), Rahier (Martinville en Neuville), la Gleize of Chéneu.

Route en parking: Als je van Spa komt, neem je best de Route de Francorchamps. Daar rechts naar Coo en de vallei van de Amblève tot in La Gleize. Als je van de Redoute komt, richting Werbomont via de E25 (uitrit nr. 48) en naar de kp via de RN66.

rest zie onder!!

ckj
26-03-2003, 18:21
KP5-8-12 Redoute (5,55 km) - Zaterdag 12u06 - 15u45 - 19u31

Niet echt zwaar, maar ontketent elk jaar een ware volkstoeloop omdat ze zo bereikbaar is. Opgepast files ! De eerste anderhalve kilometer is wat gewijzigd.

***De klassiekers : De dubbele linkse tussen de bermen net bij uitrit 46 van de autoweg. De afdaling van de Redoute. En het stuk vlakbij de N662.

****De tips van Jean Caro : « Net achter de tweede duik onder de autoweg, ligt een brede, gladde linkse, ideaal om dwars te gaan. Als je in de weide gaat staan, een beetje verder langs de klim, ter hoogte van de 'S', kan je de auto's heel lang volgen. Ook een aanrader is de dichtknijpende linkse in de afdaling naar het monument van de Oostenrijkers. »

Toegang : Als je van Aywaille komt, kan je parkeren langs de op- en uitrit van de autoweg. De T links in Playe en de twee doortochten onder de autoweg, via de weg Remouchamps-Louveigné, en Florzé-Sprimont. Toegang aan het monument van de Oostenrijkers.

Route en parking : als je van Balmoral komt, op het kruispunt van Tiège, links de RN640 op naar Polleur. In Polleur links naar Theux. In Theux richting Sprimont over de RN62 (Theux-Louveigné) en dan de RN678 (Louveigné-Sprimont). De autoweg naar de Ardennen nemen, uitrit Aywaille-Remouchamps (46). Parking in de afdaling naar Remouchamps. Als je van Spa komt, naar Theux via de RN62 en verder zoals hierboven.




KP14-18-22 Spa (10,01 km) - Zondag 9u13 - 12u58 - 15u48

Volledig hetzelfde als vorig jaar, ontstaan uit het samenvoegen van Creppe en Winamplanche.

***De klassiekers : De klim uit de heuvelklim van Barisart, de zink links volgas in Géronstère, de afdaling naar het kerkhof van Winamplanche, de linkse aan de aankomst vlakbij de kazerne van Spa.

****De tips van Jean Caro: « Naast de zink van Géronster, wil ik ook de linkse, onder de bomen, in het begin van de afdaling naar Winamplanche aanbevelen. Toegang via Creppe. »

Toegang : het bos van Géronstère bereik je via het dorp van Winamplanche of van Creppe, ook via de bedrijfsweg van Spa Monopole. Of via het kerkhof van Winamplanche.

Route en parking : vanuit Spa bereik je de kp in La Géronstère via de Route de Francorchamps (RN62), voor de luchthaven van Spa Malchamp rechts.

KP15-19 Harzé (7,3 km) - Zondag 9u56 - 13u41

Compleet nieuwe kp om het onverhard van Ernonheid te vermijden. Start in Houssonloge, niet ver van de kerk. Naar omhoog richting Harzé via een onuitgegeven weg, dan links weg naar twee rechtse haarspelden. Langs de autoweg, links recht tegenover de vroegere kp op onverhard. Na een snel stuk, afdaling naar de aankomst in Niaster. Zeer technisch, moeilijk bereikbaar.

***De klassiekers : De toeschouwers moeten naar het kruispunt gaan, voor de vroegere onverharde kp.

****De tip van Jean Caro : «Ik zou wat wandelen. Ofwel vanaf de start ofwel vanaf de aankomst. Zo kan je naar een mooie slingerende weg gaan. Het snelle stuk na het kruisen van de autoweg zou ook mooi moeten zijn. (toegang via Havelange dorp). »

Toegang : Aan de start kom je door de steenweg naar Aywaille te verlaten aan de knipperlichten. De rechtse haarspelden, via het voetbalveld. Voor het punt tegenover de oude KP, uitrit 47 op de autoweg naar de Ardennen nemen.


KP 16-20 Bodeux (8,56 km) - Zondag 10u39 -14u24

Nog een klassieker. De start ligt weer bij het buitenrijden van Haute-Bodeux. Dan naar boven naar het kruispunt met de 3 eiken. Dan naar beneden naar de 'S' van de vuilbakken. De finale is met 2 km verlengd in vergelijking met vorig jaar.

*** De klassiekers : Het kruispunt van de 3 eiken en de 'S' van de vuilbakken.

**** De tips van Jean Caro: « Een snelle links-rechtse onder de bomen ongeveer 800 meter na het kruispunt van de 3 eiken. Het stuk onder de bomen 500 m na de 'S' van de vuilbakken. »

Toegang : Via Basse-Bodeux (N651), Haute-Bodeux (N66 richting Werbomont).

Route en parking : centrum Bodeux. Vanaf het einde van de kp van Stoumont, links de RN66 in naar « Ancienne barrière ».

KP17-21 Wanne (9,57 km) - Zondag 11u09 - 14u54

De snelste en de meest viriele van de Boucles. Een duizelingwekkende afdaling midden de sparren naar Stavelot. Men waant zich in Finland en in de Duizend Meren rally, maar dan op asfalt.

***De klassiekers : de haarspeld rechts in Wanne (moeilijke toegang via de markt van Wanne), de dubbele haarspeld op onverhard even verder.

****De tips van Jean Caro: « Twee plaatsen die bereikbaar zijn via Wanneranval (richting Wanne van in Trois Ponts dan links). In plaats van op het brugje te blijven, ga je beter 200 meter verder waar twee toppen liggen voor grote jongens. Hier maakte Freddy Loix zijn verschrikkelijke tuimelperte, weze het in omgekeerde richting. 500 meter de andere kant uit, ligt een snelle links-rechtse naar een brugje toe, gevolgd door een smalle en vaak modderige rechtse. »

Toegang : moeilijk. Mijd de markt van Wanne, waar je riskeert uren vast te zitten. Via Trois-Ponts (weg Trois Ponts-Grand Halleux, links richting Neuville kom je aan de start). Via Stevalot (richting Heneumont). Ga niet naar de aankomst.


Bron www.race-rally.be

CKJ Distrispeed




-

ckj
30-03-2003, 21:19
Wie komt er allemaal naar Spa volgend weekend??

Ik zal er zeker zijn, de mensen die me kennen weten dat dit vanzelfsprekend is dat ik in Spa ben maar goed.

CKJ Distrispeed

Bart
04-04-2003, 21:06
voor de thuisblijver voorziet radio contact online stream van de rally radio => http://www.radiocontact.be/fr/

jos
06-04-2003, 18:24
tsjoen heeft dat vanzelfsprekend gewonnen met Snijers als 2de op een 15tal seconden de rest al boven de 3 minuten
ik ben blij dat ik nie ben geweest zo saai

Bart
06-04-2003, 18:24
eindresultaat kan je hier (http://www.race-rally.be/2003/bouclesdespa2003/results/liveresults/Bsad/gen22.htm) terugvinden.

Mark
06-04-2003, 18:43
Aantal kp's afgelast wegens een tekort aan officials............en dat gaat in toekomst alleen maar erger worden, ook op circuit!

jos
06-04-2003, 18:46
dat vind ik zeer erg

vincentdb2001
06-04-2003, 19:33
Ik was er (enkel) zaterdag. Ik ben naar 4 KP's gaan kijken. Het was de mooie spektakel, volgend jaar ben ik er normaal gezien weer bij.

Er waren idd (weer) problemen met publiek & marshalls. In KP "La Redoute" was er een marshall die belachelijk aan het doen was, een groepje mensen stonden op een veilige plaats, achter de linten, maar nee, ze moesten toch weg. Toen de race directie aan kwam, was het probleem snel opgelost : "laat ze daar maar staan", was de boodschap. Toevallig was de marshall een vlaaming, toen vielen er natuurlijk woorden als "****** de flamand" bij het publiek :rolleyes: . Zeer belachelijk........


Foto's zijn online op mijn site.


Vincent

Guido
07-04-2003, 11:54
Originally posted by Marshal
Aantal kp's afgelast wegens een tekort aan officials............en dat gaat in toekomst alleen maar erger worden, ook op circuit!

Iemand hulp nodig? ;)

Mark
07-04-2003, 17:51
Originally posted by Huudo
Iemand hulp nodig? ;)

Mensen zijn altijd welkom!

Bart
09-04-2003, 11:07
De tussenstand van het D1 rallykampioenschap:

1.P Tsjoen - 10
2.P Snijers - 8
3.B Munster - 6
4.R Theunissen - 5 (met de Toyota van Wevers)
5.JP Radoux - 4 (met de Ford van Pauwels Motorsport)
6.D Bruyneel - 3
7.X Bouche - 2
8.K Princen - 1

volgende wedstrijd: "Rallye de Wallonie" op 3 & 4 mei