PDA

View Full Version : JB Motorsport


Jan
19-07-2001, 17:43
Kent er iemand van jullie het Belgische F3 team JB Motorsport??
Hun prachtige truck staat de laatste tijd verdacht vaak op de parking van Keerbergs Transport (KTR Witmeur Racing - Mollekens).

Groets,

Jan

Mark
20-07-2001, 23:39
link naar JB Motorsport (http://www.jbmotorsport.com )

zou zo zeggen, surft effe

Rrubinio
30-07-2001, 23:02
Die JB truck staat toevallig op de parking van KTR.
Verleden jaar werkte JB en KTR vaak samen. En omdat JB-ers ook honger krijgen, liep de chauffeur van de JB truck even langs bij de plaatselijke frit madamme. En deze is daar blijven hangen. Dus eigenlijk staat die truck van JB Motorsport in Keerbergen, en toevallig op de parking van Mollekens.
PS: KTR + Astromega zullen volgend jaar niet meer aanwezig zijn in de F3000. Misschien zien we beide team's terug in de Belcar ??.
Groetjes

Mark
30-07-2001, 23:44
Hoe kom je aan dat nieuws van KTR en Astromega?

Als dat zo is dan sterft de F3000 ook een langzame dood. Dit jaar 24 wagens volgend jaar 20.........gaat goed. Waren er niet 3 jaar geleden 39 deelenemers?

Zelf de promotie-teams uit het italiaans kampieonschap hadden geen zin om over te stappen.


greetz
Mark:cool:

Peke
31-07-2001, 02:22
Eerst en vooral, ik ben Peke en gloednieuw hier!

Ik wil gewoon effe commentaar geven op de uitleg van anderen. Want volgens mij zijn er hier een paar die niet goed weten waarover ze spreken.

1. Die F3000 teams van het 'Italiaans' kampioenschap (nu het Europees kampioenschap) willen graag genoeg de overstap maken naar het Internationaal kampioenschap, maar vele teams hebben het budget niet!! Het gaat hier niet om 'slechts' enkele miljoentjes hoor! Voor een degelijk seizoen Internationaal F3000 mag je toch al gauw een kleine 100 miljoen neertellen als je enige rol van betekenis wil spelen!!

2. KTR of Astromega zullen niet naar de Belcar komen! Het zijn trouwens alleen maar geruchten die de ronde doen over KTR en Astromega. Ik kan u ook melden dat het niet zeker is dat Mikke Van Hool nog verder in de Belcar actief zal zijn.

3. Die truck van JB motorsport staat niet op de parking van Mollekens. Die staat op de parking van de school die net naast de hangaar van Mollekens Transport gelegen is!

De groeten, P.

Finish
31-07-2001, 13:58
Welkom Peke :)

Mark
31-07-2001, 19:23
Originally posted by Peke



1. Die F3000 teams van het 'Italiaans' kampioenschap (nu het Europees kampioenschap) willen graag genoeg de overstap maken naar het Internationaal kampioenschap, maar vele teams hebben het budget niet!! Het gaat hier niet om 'slechts' enkele miljoentjes hoor! Voor een degelijk seizoen Internationaal F3000 mag je toch al gauw een kleine 100 miljoen neertellen als je enige rol van betekenis wil spelen!!

2, P.

geen zin of geen geld..........komt een beetje ophetzelfde neer. Maar teams als Fortec rijden nu nog alleen maar mee in het "italiaans"kampioenschap..................

In ieder geval, welkom Peke......meer van dit soort Post.

Stel dat Astromega en KTR eruit stappen, dan zie ik ze eerder terug in de Fia sportscars of Fia gt


greetz
Mark

Pascal
31-07-2001, 19:37
Eerst en vooral welkom Peke.
Ook ik ben een lange tijd weggeweest maar ben eindelijk terug.

Het zijn idd maar geruchten.

Naar 't schijnt zou dit het probleem zijn (ook geruchten of niet ?????) :

Volgend seizoen zou er moeten gereden worden met een nieuw chassis en met gegroefde banden (zoals F1). (kostprijs vele miljoenen) Men denkt dat daardoor de snelheid ernstig gaat verlagen en dat er andere cups qua snelheid de F3000 zou kunnen benaderen of zelfs overtreffen.

Zoals de laatste jaren is gebleken komen de nieuwe F1 piloten zelden of nooit uit de F3000.
Het is dan ook begrijpelijk dat F3000 teams wat terughoudender zijn om nieuwe investeringen te doen in nieuwe voorschriften en richtlijnen.

Zo moet KTR zich de laatste wedstrijden tevreden stellen met opgelapte chassis. Dit is geen schande, zeker niet als je ziet welke mooie resultaten zij hiermee nog kunnen behalen.

Laten we echter hopen dat alle F3000 teams en in het bijzonder onze Belgische teams (KTR en Astromega) de nodige budgetten kunnen vinden en ons in de toekomst nog mooie autosport kunnen tonen.

C U

Mark
01-08-2001, 20:57
Ja, Formule Nissan en de ISSC (die aanfluiting op Zolder tijdens de GT's) kunnen weleens vlugger zijn dan F3000.

Eens kijken of Bernie de klasse gaat ondersteunen........


greetz
Mark

Peke
01-08-2001, 21:17
Al die loze geruchten over KTR en Astromega ben ik zo beu als koude pap! Ik ga de komende dagen eens praten met mensen die er véééééééééééééél meer van af weten en ik zal jullie de nodige zekerheid geven. Vanaf volgende week meer over KTR (en Astromega).
De groeten. P

Pascal
01-08-2001, 22:50
Idd Peke. Het zal mij veel plezier doen op de hoogte te worden gehouden van wat er preceis allemaal juist is.

Niemand kan het echter tegenhouden dat er geruchten worden verspreid. "waar er rook is ........"

C U

Jan
20-08-2001, 10:18
Idd Peke, je hebt in principe gelijk dat die JB truck op de parkeerstrook voor de school staat en niet echt op de parking van KTR, maar jij weet dan ook wel dat er maar een afstand van 2 to 3 meter is tussen de ene plek en de andere, dus JB zal echt wel bij Pros en Kurt Mollekens op bezoek geweest zijn en niet in het Sint Michiels Instituut. In elk geval, hou ons aub op de hoogte van de nieuwsjes omtrent KTR en Astromega.

Groetjes,

Jan

Peke
20-08-2001, 18:52
Beste Jan,

Er is inderdaad maar een verschil van 3 à 4 meter. Maar als ik effe duidelijk mag zijn; De thuisbasis van het Keerbergs Transport Racing team is NIET op die plaats! Dat is enkel en alleen de thuisbasis van het transport bedrijf. Als de vrachtwagen van KTR op deze parking staat is dat hoogstwaarschijnlijk voor een onderhoud ervan! Maar voor zover ik weet, heeft JB Motorsport niets meer met KTR te maken.
Mag ik u (Jan) vragen van waar je bent??? Woon je in de buurt van Keerbergen??
Met vriendelijke groeten,
Péke.


P.S: Nog een klein detail; het is NIET langer Witmeur-KTR, maar gewoon KTR. Pascal Witmeur en KTR werken niet langer samen. En dit al sinds begin van dit seizoen!