PDA

View Full Version : Sauber Mercedes C-9 - Tamiya


Guido
15-02-2003, 13:28
Yo de mannen,

In navolging van Sennake's zijn Exoto C-9, hier even een foto van mijn Tamiya C-9 op 1/24ste die ik enige tijd geleden gebouwd heb. :D

http://users.skynet.be/automotomover/kit descriptions/racing/c9/sauberc9-6.jpg

Meer foto's van deze C-9 kan je vinden op mijn Mercedes-Benz Scale Models (http://users.skynet.be/automotomover/mercedes-benz/) website. De site is nog in aanbouw, dus nog niet alles werkt naar behoren.

Groetjes.

Guido

Beemer
15-02-2003, 13:34
Zeer knap gedaan! Ik heb daar spijtig genoeg het engelengeduld niet voor en ook niet echt een vaste hand voor het verven.

Sennake
16-02-2003, 01:21
Zo ziet een Le Mans winnaar er uit na 24 uur zie :)
Ik moet de mijne nog bouwen, en ik heb er enkele superdetailleringssets voor gekocht. De rechterdeur is uitgezaagd en zal in open toestand gebouwd worden omdat de overvloed aan extra details in de cockpit anders verloren gaat. Bij gelegenheid post ik wel eens wat foto's...

In elk geval Huudo : prachtig! Nice job!

Guido
16-02-2003, 01:30
Aha cool! Als je referentie materiaal nodig hebt, geef maar een seintje. Mijn boek "Year of the Silver Arrows" over the C-9 heb ik altijd binnen hand bereik ;)

De kit heeft wel enkele beperkingen. Montage van de motor is nogal op goed geluk. Dus hier moet je even de nodige tijd voor uittrekken om het goed te krijgen. Het centrale neusgedeelte - tussen de 2 koplampen - is een apart stuk. Vaak wordt vergeten dat randen met putty weg te werken zodanig dat het een geheel vormt met de rest, maar dat wist je wellicht al.

Ik heb ook nog de C-9 van Hasegawa liggen, om de gewone WSPC versie te bouwen, en nog een andere C-9 van Tamiya om de zwarte AEG van 88 te bouwen.

Update setje van Studio27, of SMS?

Sennake
16-02-2003, 01:34
Scale motorsport (fotoëts onderdelen en kevlar decals)

Guido
16-02-2003, 17:07
Die zijn wel goed. Ik heb een SMS-setje liggen voor mijn McLaren MP4/13 waar ik nog eens aan zou moeten beginnen.

Als er onderdelen van zouden over blijven - rear wing endplates enz - en je doet er niets meer mee, laat dan maar iets weten. Ik heb altijd wel interesse in dat soort "onderdelen doos spul".

;)