PDA

View Full Version : Titanic Rittensport - zaterdag 22 maart


airco
17-02-2003, 01:13
Op Zaterdag 22 Maart organiseert Renstal Titanic een Rittensport in de kempen. Op de ledenvergadering van gisteren waren er al plannen om deel te nemen ...
Op onderstaande links kan je een hele reeks info vinden over het evenement.

Laat depaddock met enkele teams aanwezig zijn :)

wedstrijdinfo (http://www.depaddock.eu/airco/titanic/Wedstrijdinfo.doc)
reglement (http://www.depaddock.eu/airco/titanic/Reglement.doc)
inschrijvingsformulier (http://www.depaddock.eu/airco/titanic/Inschrijving%20NL.rtf)

airco



voorlopige lijst deelnemers depaddock


team 1: Guy Golsteyn (Sennake) - Stijn Claessens (Raceboy)
team 2: Pascal Put (Pascal) - Bart Spaey (Bart)
team 3: Marc Van Goethem (Tigerracing) - Patrick Hendrickx (fordje)
team 4: Johan Claeys (??) - Werner Pessendorffer(Werner333)

Sennake
17-02-2003, 09:26
Ik doe zeker mee!

Jan
17-02-2003, 09:59
Ik wil absoluut deelnemen, alleen staat er momenteel op die 22ste iets anders gepland. Als ik het kan herschikken ben ik erbij, zoniet zal het voor een volgende keer zijn en die volgende keer bij RT Titanic is pas op 2 november, da's verdomd nog lang :mad:

jan

Raceboy
21-02-2003, 21:38
ik zal er ook weer aanwezig zijn. Met de nodige doping deze keer.

Mark
21-02-2003, 22:37
als ze een keer in de buurt zijn wil ik wel deelnemen............als kaartlezer :D.

Heb met de miniclub al twee van die ritten uitgezet........lachen :D

fordje
22-02-2003, 11:24
Heb wel interesse..
Comment van vorige keer was heel positief dus...

Aangezien dit de eerste keer is, wil ik liefst met een "ervaren" gast op pad. Kwestie van de geleerde kneepjes te gebruiken.

Sennake, Werner,...hebben jullie je geen zitje als piloot of navigator ?

Tigerracing
22-02-2003, 11:38
Meerijden als Titanicer doe ik zeker, weet nog niet welke wagen en heb nog geen co-piloot, kandidaten zijn welkom.

fordje
22-02-2003, 11:40
Originally posted by Tigerracing
Meerijden als Titanicer doe ik zeker, weet nog niet welke wagen en heb nog geen co-piloot, kandidaten zijn welkom.

Zeg, ik heb nog altijd een return tegoed. :D ..remember Gent ?...

SO ????Zitje vrij ?

Sennake
22-02-2003, 12:38
De beleefdheid gebiedt me om de eerste keuze te laten aan mijn vorige ploegmaat Raceboy, die het er trouwens zeer goed vanaf bracht (remember onze 4de plaats...).

Ik heb gezien dat Raceboy ook deze keer weer meedoet dus als hij nog steeds samen met mij, als co-piloot wil meerijden, zit mijn auto vol. Indien hij eens met iemand anders wil proberen, heb ik een co-piloot zitje vrij. Graag hieromtrent reactie, Raceboy?

Raceboy
22-02-2003, 12:42
is voor mij ok.

Werner333
22-02-2003, 21:43
Voor zij die niet weten wat bolleke pijl is post ik hier nog eens de
info brochure van autoclub Althena.
http://www.werner333.com/paddockfoto/bolpijl01.bmp
http://www.werner333.com/paddockfoto/bolpijl02.bmp
http://www.werner333.com/paddockfoto/bolpijl03.bmp

Bart
24-02-2003, 22:24
Pascal en Bart (ikke dus) doen opnieuw mee :)

Sennake
25-02-2003, 00:37
Raceboy en ik ook.

Jan
25-02-2003, 01:06
Ik zal er pas de volgende keer bij zijn, jammer maar helaas :(

jan

Guido
25-02-2003, 10:53
euh, durf ik dit eigenlijk wel te vragen...?

Kan er iemand in enkele woorden eens uitleggen, waarover het hier gaat? Heb het regelement eens bekeken en heb wel een idee - opdrachtritten op openbare weg met gewone auto's en zo punten verdienen? Of kom ik van Mars? :+

Nu moet ik onmiddellijk toegeven dat ik nagenoeg niets weet van wat er reilt en zeilt in Vlaanderen op dit vlak. De Paddock is dus wel voor iets goed, ik leer hier elke dag wel iets bij over de autosport in Vlaanderen :eek:

Bart
25-02-2003, 17:06
'k heb zelf ook nog maar 1 keer meegedaan... maar

inderdaad:

opdrachtritten op de openbare weg tegen een gemiddelde snelheid van +- 24km/u. (of was het 28) Wat met name betekend dat je sowieso maar een enkele keer sneller dan 50km/u zal rijden. In principe krijg je zelfs strafpunten als je te vroeg of te laat bent. "te vroeg" zorgt zelfs voor meer strafpunten als ik me niet vergis. Bij Titanic moet je evenwel niet "in file" staan wachten voor de deur als je toch 5 minuten te vroeg bent.... je mag de papieren al teruggeven en het gewenste uur van aankomst invullen als je te vroeg bent.

tekening 1 & 2 kunnen 3 meter uit elkaar liggen of bij wijze van spreke 1 kilometer. Meestal zit er naast het volgen van bol/pijl ook een stuk kaartlezen tussen.

Onderweg moet je letters noteren die je langs het parcours tegenkomt en af en toe de al afgelegde weg noteren (afgelegde weg volgens het correcte parcours).

Die letters om na te gaan hoe oplettend je tijdens de rit bent én of je wel helemaal de correcte weg hebt gevolgd. Iemand die steeds foutloos de situaties interpreteert heeft het natuurlijk gemakkelijker om tussenin de afgelegde afstand te noteren dan iemand die 5x rechtsomkeer moet maken.

Kortom: een snelle sportwagen is absoluut geen vereiste. (verlaagde tuning machine kan op eventuele zandwegen wél problemen hebben).
Wat ik eerder als vereiste zie (maar dit is mijn persoonlijke interpretatie) is enkele jaren rijervaring. 't is maar als de copiloot ineens zegt... "'t was hier naar rechts" gaat een ervaren chauffeur hier beter / verstandiger op reageren mijns inziens. Iemand die nog maar pas zijn rijbewijs gehaald heeft, heeft er (volgens mij) baat bij om dit eens eerst als copiloot mee te doen.

't is gewoonweg fun! Dus wie tijd en zin heeft... meedoen !!

Guido
25-02-2003, 18:51
ah cool, mijn 15 jaar rijervaring en uit een vorig leven 10 jaar beroepsmilitair en dixit kaartleeservaring moeten dus volstaan om eens mee te doen. Interessant. nu nog eens kijken of er de 22ste iets op de agenda staat. :D

Tigerracing
27-02-2003, 17:57
ZO als we de komene rallysprint overleven start ik met Fordje in de Titanic rittensport. Benieuwd hoe we het daar gaan vanaf brengen, heb begrepen dat een beetje knoeien toegestaan is dus dat komt wel in orde.

fordje
27-02-2003, 18:04
Originally posted by Tigerracing
ZO als we de komene rallysprint overleven start ik met Fordje in de Titanic rittensport. Benieuwd hoe we het daar gaan vanaf brengen, heb begrepen dat een beetje knoeien toegestaan is dus dat komt wel in orde.


Euh...:confused: jij kende daar toch wat van hé?
Ik weet hoe ik een kaart moet vasthouden (met de letterkes naar boven zeker ? :D ), ma voor de rest ...slik...

Nou goed, we kunnen alleen maar afgaan.. :D :D

Bij deze dus mijn goedkeuring zeker.

Tigerracing
03-03-2003, 12:48
20 april is het Titanic ledenvergadering, daar kan je altijd terecht voor extra uitleg over het systeem Bolleke Pijl. Zal daar in ieder geval aanwezig zijn vanaf 20.30 in Cafe de pELLEMAN.
Je kan altijd even kijken op www.Titanic.be

Bart
07-03-2003, 22:58
Originally posted by Tigerracing
20 april is het Titanic ledenvergadering, daar kan je altijd terecht voor extra uitleg over het systeem Bolleke Pijl. Zal daar in ieder geval aanwezig zijn vanaf 20.30 in Cafe de pELLEMAN.
Je kan altijd even kijken op www.Titanic.be

20 april is het Pasen... ik denk dat je donderdag 20 maart bedoelt! ;)

Werner333
07-03-2003, 23:00
Johan Claeys en mezelf zullen er ook weer bij zijn op 22 Maart.

Raceboy
07-03-2003, 23:38
Originally posted by Werner333
Johan Claeys en mezelf zullen er ook weer bij zijn op 22 Maart.

op het uur dat het deze keer is zullen er niet veel ijskarretjes meer onderweg zijn :D

Beemer
09-03-2003, 10:42
Heeft er nog iemand een co-piloot nodig?

Bart
16-03-2003, 11:27
Ik heb vernomen dat de inschrijving voor
Golsteyn-Claessens & Claeys-Pessendorffer vrijdagavond nog niet in orde was.

Als jullie dit op voorhand in orde willen brengen wordt dit wel tijd hé ;)

Ik heb het inschrijvingsdocument gewoon ingevuld en doorgemaild (ipv fax) naar dirk.holemans1@pandora.be én heb daarvan een bevistiging gekregen... dus mailen kan ook.

Misschien het onderstaande tekstje erbijvoegen... leuker voor de "après-rittensport".



Zou het mogelijk zijn om devolgende teams (ik weet wel niet of ze allemaal hun inschrijving al volledig hebben ingestuurd) ongeveer op
hetzelfde moment te laten vertrekken. Ik vraag niet om ze onmiddellijk na elkaar te laten vertrekken. Maar wat we graag zouden vermijden is
dat b.v. team 1 als eerste mag vertrekken en team 2 als laatste... zodanig dat de ene meer dan een uur voor de andere finisht.

team 1: Guy Golsteyn - Stijn Claessens

team 2: Pascal Put - Bart Spaey

team 3: Marc Van Goethem - Patrick Hendrickx

team 4: Johan Claeys - Werner Pessendorffer

Sennake
16-03-2003, 12:41
Ik zie Stijn straks op de BokkenCup, en tegelijkertijd krijg ik daar ook mijn licentie. We vullen het inschrijvingsformulier dan in (als je een licentie hebt moet ze er nl. op vermeld staan) en vanavond kan ik het ingevulde formulier doorfaxen (of mailen).

Ik zal nu al een waarschuwingsmailtje versturen, dan weten ze dat we eraan komen :)

PS : Werner, dit is pas een leuk aantal posts eh :D (ne SUPER 333 hehe)

Werner333
16-03-2003, 13:06
Originally posted by Sennake
PS : Werner, dit is pas een leuk aantal posts eh :D (ne SUPER 333 hehe)

IDD. Nice.

Raceboy
21-03-2003, 19:33
Om hoe laat spreken we morgen af?

fordje
21-03-2003, 19:47
Wij (Marc en ik) hebben rendez-vous rond 18-18.15 ter plaatse. Aangezien jij mijn papieren hebt,.. kan je rond dezelfde tijd daar raken?

Sennake
21-03-2003, 21:39
Ik ga daar ook trachten te zijn tegen 18.00 uur. Ik kom dan rechtstreeks van het circuit van Zolder (voorstelling Mini).

Jan
22-03-2003, 10:54
Doe jullie best en maak veel lol, volgende keer probeer ik er bij te zijn.

jan

Werner333
22-03-2003, 12:35
Wij gaan er iets voor 18.00 uur zijn. We moeten ons nog inschrijven.

fordje
23-03-2003, 14:11
DIT SMAAKT NAAR MEER !!

Ik heb me ongeloofelijk goed geamuseerd gisteren en vannacht.

een kort overzichtje:

De 4 paddockteams stonden, zoals afgesproken, rond 18.30 stand-by. Na een korte interne briefing voor de "bleukes" (ikke dus) met wat tips en commentaren van de "anciens" (de rest dus). Mochten we rond 19.12 van start gaan. Alle 4 teams na elkaar let tussenpozen van 2'.

Onze eerste stint reed Marc alsof hij een rally in zijn achtertuin aan het doen was. Nu dat klopte ook vrij goed, Marc kent de streek op zijn duimpje.
Enige probleem was dat we zo snel reden dat we de helft van onze letters hebben gemist!

Voor mij was het wel even wennen. "Bolleke-pijlke" da kende ik maar hoe dat in het echt was????
Eerlijk gezegd viel het lezen vrij goed mee. Vooral het deel "getekende lijn" was best te doen.

Bon we presteerden het dus toch om fout te rijden, maar onze pitsstop haalden we nog nét.

Papieren indien van deel 1 en.........SH** ge moest daar de afstanden in METERS zetten ipv kilometers! :fight:

Dat was dus echt stom van mij.

Bon dan deel 2 maar veel beter doen zeker...

Maar we waren nog niet buiten of we reden al fout. Een doodlopende straat telt nie me hé Marc !


Derde poging dan maar...

En nu ging het heel goed. Letterkes gevonden, parkoer goed gevolgd, zelfs al werkten we met "gestileerde pijl". Maar dat viel vrij goed mee.
En het deel ingetekende lijn was helemaal de max. Ik kreeg bijna het gevoel van een echte rally te rijden, .. ;)
Het ging zelfs iets te goed. Als op de kaart de weg rechtdoor gaat, veronderstel je dat ook in realiteit zo te hebben.....zolang er geen huizen midden op de weg staan :D :D .
Gelukkig dat mijn piloot die val door had of we zaten mee naar CNN te kijken in iemand zijn living ;) .

Alles bon dus,
Tot zo'n dikke km van het einde een valstrik rond een pleintje ons goed liggen had. Na een half uur zoeken en fout rijden heeft een telefoontje van Sennake ons terug op de weg moeten zetten.


In elk geval was het een interessante ervaring. Ik heb me goed geamuseerd, en heb ineens een paar goede goede les gehad; zoek de bordjes , en pas op voor valstrikken.

Anderzijds was mijn piloot de ideale teammaat, dankzij zijn terreinkennis en enige ervaring op dit gebied van sport zijn we niet helemaal afgegaan.

Merci Marc, volgende keer beter dan maar hé!

De stand van de paddockteams zal Werner wel posten. Ik weet dat wij alvast NIET laatst waren. Oef !!


Tot de volgende !

Sennake
23-03-2003, 14:41
Ter verdediging van team Kurttiger/Fordje moet ik wel zeggen dat deze rittensport-wedstrijd een pak moeilijker was dan de vorige, die voor de teams Werner/Johan, Pascal/Bart en Sennake/Raceboy de "maiden trips" was en veel beter geschikt om mee te beginnen. Rijden bij nacht i.p.v. overdag, gestileerde bol/pijl i.p.v. gewone bol/pijl, tussentijdse controles i.p.v. geen controles, dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Ook wij hebben ons deel van de problemen gehad hoor, en meer dan eens op onze stappen teruggekeerd om een gedeelte opnieuw te rijden. Maar onze 15e plaats algemeen (bij 37 deelnemers in de klasse "recreatie") mag toch gezien worden denk ik :) En in het "Inter-Paddock-Kampioenschap" staan we aan de leiding :)

Tigerracing
23-03-2003, 21:44
Wel Fordje, dat méér zal er dan toch van moeten komen, maar dan moeten we enkele simpele dingen afspreken : ik vertrek niet meer als een gek, waardoor we de meeste letters missen, ne fatsoenlijke auto, genen stommen diesel, en jij schrijft de letters zonder schrapen correct op het rittenblad.
Was tof om mee te doen !!!!!!

Bart
31-03-2003, 19:38
De resultaten staan op de site van titanic.be (http://www.titanic.be)

=> of rechtstreeks hier (http://www.titanic.be/RiRij2003.htm)