Log in

View Full Version : Soundblaster vraag

sledge
17-02-2003, 21:24
Iemand uit mijn klas vroeg me vandaag of het mogelijk was om Creative Inspire Boxen op zijn PC te koppelen? Het enige dat hij weet is dat er een Soundblaster in zijn PC zit. Ik ben niet zeker of dat zal gaan. De 2.1 mischien? Anyway, ik hoopte hier uisluitsel te krijgen. ;)

R@ce@holiC
17-02-2003, 21:30
Originally posted by sledge
Iemand uit mijn klas vroeg me vandaag of het mogelijk was om Creative Inspire Boxen op zijn PC te koppelen? Het enige dat hij weet is dat er een Soundblaster in zijn PC zit. Ik ben niet zeker of dat zal gaan. De 2.1 mischien? Anyway, ik hoopte hier uisluitsel te krijgen. ;) Normaal altijd mogelijk e , ik hem ook ne langen tijd me mijn creative live surround boxen op een soundkaart zonder voor en achter uitgang gebolwerkt ze :) normaal gaat da , ma krijgde geen surround ofzo dus...

airco
17-02-2003, 21:40
ja je kan dat zowieso aansluiten ....

indien je te weinig uitgangen hebt op je geluidskaart zullen er enkele boxen nie werken en heb je bijgevolg geen surround ...

In dat geval is het best om ff op zoek te gaan naar een nieuwe geluidskaart ... Beste is audigy 2 ....

Alternatieven vind je bij hercules of bij creative .... de live 5.1 kaartjes zijn ondertussen voor een zacht prijsje te krijgen.

airco

sledge
18-02-2003, 17:58
Zonet nog een vervolg aan get verhaal gekomen: compleet onder de indruk van wat deze speakersets presteren, ben ik eens gaan informeren bij de lokale PC-computer. Je moet weten dat ik enkele weken geleden bij dezelfde verkoper een geluidskaart gekocht heb. Hij verklaarde dat het een 5.1 was, maar thuisgekomen zag ik dat het eigenlijk een 4.1 was. Nu ja, er kwam geluid uit, en voor €10 ga ik nu niet weer het stad in. Maar omdat ik nu wel een 5.1 speakerset wou, ben ik toch eens gaan vragen hoe het nu eigenlijk zat met mijn kaart, viel hij compleet uit de lucht dat er ook een 4.1 serie kaarten bestonden. Nu mag ik vrijdag om een Audigy gaan tegen een kleine meerprijs.

sledge
03-03-2003, 13:19
Ik heb nu dus de Inspire 5.1 5100 gekocht. Is er een manier om te testen dat alles functioneert zoals het hoort?

laurent
04-03-2003, 00:19
yup.. AudioHQ van soundblaster

sledge
04-03-2003, 10:32
Ik heb dat programma niet. Naar het schijnt zit hij bij de drivers, maar hier niet. :mad: Mischien moet ik maar eens stoppen met die bulk-brol te kopen....

laurent
04-03-2003, 12:09
:D bulk rulez.. als ge achteraf op www.soundblaster.com de nieuwste drivers download...
je kent toch het verschil tss bulk en boxed of retail?

sledge
04-03-2003, 12:54
Ik heb drivers van creative.com gedownload, maar er zat precies niks bij. Is Bulk niet enkel de kaart en drivers? Of was dat retail. Ik ben nu even verward.

laurent
04-03-2003, 12:56
bulk is enkel kaart,
boxed of retail is kaart en drivers en papiertjes in een mooi doosje

sledge
04-03-2003, 12:58
Bulk heb ik dus...

laurent
04-03-2003, 13:00
en je moet opletten welke driverpackage ge download....
want ge ehbt driver only, en driver+sidethings

sledge
04-03-2003, 20:30
Yes, alles werkt naar behoren. Het was op te lossen met de meest gebruikte regel in Windows: format c: