PDA

View Full Version : DePaddock Pronostiek 2003 !

Finish
01-03-2003, 13:35
Nog een klein weekje en het nieuwe F1-seizoen gaat weer van start. Tijd voor de paddockers om hun voorspellende krachten weer boven te halen en hun pronostiekjes in te leveren ! Aangezien de FIA lekker heeft liggen rotzooien met de reglementen gaat de pronostiek er vanaf dit seizoen redelijk anders uitzien, rekening houdende met het vernieuwde puntensysteem en natuurlijk de 'dubbele kwalificatie' op vrijdag en zaterdag.

Wat verandert er allemaal ?

1) Timing Table Melbourne:
Vrijdag:
08.30-10.30 private test (Renault, Minardi, Jordan, Jaguar)
11.00 - 12.00 Vrije training 1
14.00 - 15.00 Eerste kwalificatie

Zaterdag
09.00 - 09.45 Vrije training 2
10.15 - 11.00 Vrije training 3
13.30 - 13.45 Warm Up
14.00 - 15.00 Tweede kwalificatie

Zondag
14.00 Race

2) Puntensysteem:
1ste coureur: 10Pt
2de coureur: 8Pt
3de coureur: 6Pt
4de coureur 5Pt
5de coureur 4Pt
6de coureur:3Pt
7de coureur:2Pt
8ste coureur: 1Pt

Net zoals de FIA, hebben wij dus ook ons eigen, nieuwe reglement:

1) De 'depaddock prono 2003' houdt rekening met het dubbel-kwalificatiesysteem. Aangezien de coureurs reeds op vrijdag lekker vechten voor hun startpositie gaan de tijden van vrijdag ongetwijfeld dichtbij de pole-tijd van zaterdag liggen. Dit zorgt voor een open strijd in pronostiekjes, want de eerste kwalificatie op vrijdag mag je als indicatie gebruiken bij jouw voorspelling.
Hoofdzaak is dan, jouw pronostiekje voor de eerste zaterdagtraining (9uur) te posten. Reeds ingegeven tijden mogen aangepast worden tot zaterdag, door middel van 'edit'. Na 9 uur posten = niet 'gekwalificeerd' ;)

2) De puntentelling nemen we over van het FIA-systeem: De prono die er het dichtst bijzit, krijgt 10Pt, gevolgd door 8,6,5,4,3,2 en 1. 8 Personen kunnen dus in de punten vallen, reden te meer om eens lekker mee te gokken ! ;)

Alle betwistingen worden in eer en geweten door de depaddock-admins beslecht. Meerdere deelnames worden verboden. Je bent volledig vrij om mee te doen wanneer je wil, als je je maar aan het reglement houdt !

Ik laat deze post nog even open voor eventuele suggesties en/of vragen. Ook misschien nog even vermelden dat airco een systeem uitdoktert om het posten van tijden makkelijker te maken, en de puntentelling volautomatisch (hoho) te maken. Tot op heden moet ik die handel nog altijd lekker met m'n rekenmachientje uitrekenen :rolleyes:

De winnaar van de prono krijgt......?

Finish.

HHugo
01-03-2003, 18:33
Er mag niet getankt worden tussen de zaterdagquali en de race. Het is dus goed mogelijk dat de pole-tijd de vrijdag wordt gereden met lichte wagens. Volgens mij gaat iedereen nu dus de voorlopige pole van de vrijdag in zijn prono steken (dat zou ik toch doen). Zou het niet beter zijn enkel de testsessie en de eerste vrije training van de vrijdag te gebruiken? De prono's moeten dan bijv een halfuur voor de vrijdagquali binnen zijn.

Finish
03-03-2003, 19:51
Even nagedacht en besloten om Melbourne als proef te gebruiken. Pronootjes mogen ingestuurd worden, tellen echter nog voor niets mee. Vanaf Brazilië gaan we dus for real ! ;)

yvdp
03-03-2003, 20:04
euhm, als ik win telt het dus wel mee hé... :D