PDA

View Full Version : Vraag 1 en 2


Sennake
04-03-2003, 12:04
En we gaan weer van start!

Zoals elk jaar is er weer de Paddock-quiz, en zoals elk jaar is er weer een prachtige lithografie van de hand van kunstenaar Carlos Ghys te winnen. Ook de 2e en 3e krijgen een mooie prijs. Deze keer gaat het om dit kunstwerk :

http://home.pi.be/~mathiasg/villeneuveg1.jpg

Omdat je minder dan een volle week hebt om je antwoorden binnen te sturen, en omdat we in het begin van de quiz zitten, stellen we deze keer gemakkelijke vragen. Maar zoals je weet wordt het niveau langzamerhand opgetrokken...

Veel succes!

Vraag 1 :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/vraag_01.jpg

a. Wie zijn deze 2 ploegmaats? (2x 1 pt te verdienen)
b. In welk jaar zitten we hier? (1 pt)
c. Op welk circuit bevinden we ons? (1 pt)

Nog een tip nodig? Kijk nog eens goed naar de hoofdprijs...

Vraag 2 :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/vraag_02.jpg

a. Wie is persoon 1? (1 pt)
b. Wie is persoon 2? (1 pt)
c. Wie is persoon 3? (1 pt)
d. Wie is persoon 4? (1 pt)
e. Wie is persoon 5? (1 pt)
f. Wie is persoon 6? (1 pt)

In totaal kan je dus 10 punten verdienen. En nu : aan de slag!

Antwoorden vóór de start van de GP van Australië, op guygol@skynet.be!

Sennake
04-03-2003, 13:59
Oh ja : iedereen mag deelnemen, dus ook moderatoren en admins... Wie NIET mag deelnemen zijn organisatoren Werner333 en ikzelf. Dus waag je kans!

joost
04-03-2003, 14:00
gaat deze kwis over wielrennen? :cool:

HHugo
04-03-2003, 18:24
Schone prijs, kzal der weer volledig moeten voor gaan ;)

Werner333
04-03-2003, 18:43
Originally posted by Sennake
Wie NIET mag deelnemen zijn organisatoren Werner333 en ikzelf.

En ik had Schumacher nochtans direct herkend. :D :D :D

FleaBite
04-03-2003, 18:48
Originally posted by Werner333
En ik had Schumacher nochtans direct herkend. :D :D :D


Muahaaa!!! Nu nog vinden welke nummerke dat is... :D

Obi-Jan
05-03-2003, 00:26
Vraagje... waar moeten onze antwoorden naartoe?

BTW: ik doen deze quiz op parate kennis, dus 'k ga niks opzoeken op't web of in boeken of zo. Wat da'k weet, weet ik. wat da'k nie weet probeer ik te gokken. Dus niet te hard lachen als ik iets fout heb, he!! :D

Jan.
=---

Obi-Jan
05-03-2003, 00:30
Okeee... nie goe gelezen. Schrap vorige vraag. :o :o

Jan.
=---

Sennake
05-03-2003, 17:42
Ik stel tot mijn groot genoegen vast dat er dit jaar veel inschrijvingen zijn. De competitie zal spannend zijn. Ik wens iedereen veel succes toe, en ik denk dat de "opzoekers" het voordeel toch wel zullen hebben op de "parate kennissers", tenzij er in die laatste categorie wandelende encyclopedieën rondlopen natuurlijk...

De bedoeling van de quiz is uiteindelijk om elke kandidaat een minimum aan autosport-kennis te laten opdoen in takken waar hij minder goed of zelfs niet in thuis is. Alle autosport-takken zullen dus aan bod komen, en de moeilijkheidsgraad wordt gaandeweg opgedreven samen met het aantal te behalen punten voor een correct antwoord. Ik ben echt benieuwd naar de resultaten en zal van mijn kant mijn uiterste best doen om er een toffe, interessante en leerrijke quiz van te maken.

Werner333
05-03-2003, 18:44
Originally posted by Sennake
en zal van mijn kant mijn uiterste best doen om er een toffe, interessante en leerrijke quiz van te maken.

Same here.

sledge
05-03-2003, 19:17
Het is niet dat ik niet wil meedoen, ik ben gewoon wat te jong om dat allemaal te weten. ;-)

Werner333
05-03-2003, 19:53
Weer dat excuus. Zoek eens wat het net. Je vind de oplossing meestal daar ergens wel.

sledge
05-03-2003, 20:21
Allé, ik zal mijn kans eens wagen...

R@ce@holiC
05-03-2003, 22:36
ik ben ook bezig , vooral die piloten zijn moeilijk , sommigen hem ik absoluut geengedacht van , anderen dan weer wel :)

Oneliner
06-03-2003, 00:36
Kzal me er morgenavond ook is mee bezighouden sé :)
Ik ga me er nog is voor inzetten dees jaar

Werner333
06-03-2003, 18:55
That's the spirit.
En ondertussen breid ge uw kennis van de gewijde autosportgeschiedenis weer wat uit. :D :D :D

Guido
08-03-2003, 00:09
Tof initiatief. Mijn antwoorden zijn verstuurd. Deze was echt easy, maar ik begin dan ook al stillekes bij de anciens te horen... :rolleyes: F1 is dan ook bekend terrein, maar ben vooral benieuwd naar de andere takken van de autosport, want er zijn er bij waar ik 'nul de fuck' van afweet :p

Let Battle Commence! :D

Sennake
08-03-2003, 00:15
Je mag je verwachten aan F1, rally, Le Mans, tourisme en GT, Indy, alle sportwagendisciplines, enz...

Echt van alles wat. De winnaar moet een echte duivel-doet-al zijn vinden we :)

Raceboy
08-03-2003, 00:17
Staan de vragen van vorig jaar niet meer online ? Om Huudo een idee te geven wat er nog komt.

Sennake
08-03-2003, 00:19
Originally posted by Huudo
Tof initiatief. Mijn antwoorden zijn verstuurd. Deze was echt easy, maar ik begin dan ook al stillekes bij de anciens te horen... :rolleyes: F1 is dan ook bekend terrein, maar ben vooral benieuwd naar de andere takken van de autosport, want er zijn er bij waar ik 'nul de fuck' van afweet :p

Let Battle Commence! :D

Zeker van het adres Huudo? Ik heb nog niets binnen hoor...

guygol@skynet.be

Controleer anders eens?

Werner333
08-03-2003, 14:32
Originally posted by raceboy
Staan de vragen van vorig jaar niet meer online ? Om Huudo een idee te geven wat er nog komt.
Die staan allemaal in het Quiz 2002 subforum.

sledge
08-03-2003, 14:43
Originally posted by Sennake
Je mag je verwachten aan F1, rally, Le Mans, tourisme en GT, Indy, alle sportwagendisciplines, enz...

Echt van alles wat. De winnaar moet een echte duivel-doet-al zijn vinden we :)

Amai, het zal schoon worden denk ik. Ik heb al enorme moeite met vraag2, laat staan wat dat moet geven met onderwerpen waar ik, net zoals Huudo, nul komma nul vanaf weet. Maar we laten de moed niet zakken... :D

Raceboy
08-03-2003, 20:13
Originally posted by Werner333
Die staan allemaal in het Quiz 2002 subforum.

daar staan dus welgeteld 0 posts in :)

FleaBite
08-03-2003, 20:23
Originally posted by raceboy
daar staan dus welgeteld 0 posts in :)


Er effectief even een kijkje gaan nemen zou al veel helpen ;)
Er moet ergens een bug in vBulletin zitten, lijkt me...

Raceboy
08-03-2003, 21:22
Originally posted by FleaBite
Er effectief even een kijkje gaan nemen zou al veel helpen ;)
Er moet ergens een bug in vBulletin zitten, lijkt me...

je hebt blijkbaar gelijk. Die Werner is zo stom nog niet ;)

Guido
08-03-2003, 21:59
Originally posted by Sennake
Zeker van het adres Huudo? Ik heb nog niets binnen hoor...

guygol@skynet.be

Controleer anders eens?

Ik heb geen tegenbericht gekregen, dus denk dat het OK is. Mijne outlook doet er soms lang over vooraleer die iets zend, tenzij ik manueel verstuur.

Maar ik zie het al, 'k sta in de lijst, dus 't is prima.

Het beloofd inderdaad spannend te worden. Ik moet mijn schermresolutie al aanpassen om de tabel er helemaal op te krijgen :D

Obi-Jan
09-03-2003, 02:58
Originally posted by Huudo

Maar ik zie het al, 'k sta in de lijst, dus 't is prima.


Aha... voorlopig hebben we nog alles juist... tot dat ze ons antwoorden invullen, natuurlijk. :rolleyes: :D :D

Jan.
=---