Log in

View Full Version : Ijzeren Rik

tsjolder
24-07-2001, 17:26
Jiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaa, we hebben weer een Belgische ritzege te pakken. Schitterende prestatie van Rik Verbrugghe, fantastisch gereden.

Oneliner
24-07-2001, 21:25
bij ijzeren rik moest ik eerder aan rik van looy denken :p

mnee, echt schitterende wedstrijd heeft die gereden.

Sennake
24-07-2001, 21:38
Zonder afbreuk te willen doen aan de prestatie van Rik, moet me toch van het hart wat Roger De Vlaeminck vandaag zei in "Het Laatste Nieuws(sic) : "in 1975 gaf Eddy Merckx in extremis forfait voor de Giro. De Belgische journalisten gingen allemaal prompt naar huis. Er zou toch niets te beleven zijn, dachten ze. Maar Sercu en ik (De Vlaeminck dus) wonnen samen wel een tiental ritten."
Om maar te zeggen dat we wel erg rap tevreden zijn de dag van vandaag, en dat de Belgen vroeger gewoon alles overheersten...
Maar versta me niet verkeerd hoor, ook ik was vandaag super-enthousiast toen Rik won!!!

Finish
24-07-2001, 22:16
De ritten winnen ze misschien niet, maar de Belgens (lees: Vlamingen vooral) spelen toch wel een serieuze rol in de wielrennerij.

Lance Armstrong vs Jan Ullrich
US Postal vs Telekom
Bruyneel vs Pevenage

Domo, Lotto, Mapei, allemaal belgische ploegleiders.

Idd wel spijtig dat we een grote man vanvoor missen.
Misschien ontpopt Steve Vermaut zich één van de komende jaren ?

Sennake
24-07-2001, 22:28
Ik val in herhaling, maar weer zie ik me genoodzaakt Roger De Vlaeminck te citeren :" Stive Vermaut? Nu zijn we echt op zoek naar de laatste strohalm om ons aan vast te klampen. Hoe oud is die jongen? Bijna 26. Dan wordt het toch tijd dat hij eens iets laat zien. Vorig jaar mocht hij met US Postal niet eens mee naar de Tour. Bij Lotto wel, omdat hij een beetje bergop kan rijden. Dan zou het wel onwaarschijnlijk zijn, mocht hij dat niet af en toe doen."

Oneliner
24-07-2001, 23:14
LOL, ik leesq ook et laatste nieuws....
Mor die stive vermaut, die heeft mij aangenaam verrast.

Die zien we denk ik trug in het najaar, net zoals museeuw denk ik, die wel is afgestapt, maar met een aardige conditie de tour heeft verlaten

Finish
24-07-2001, 23:55
Tsss diene Roger zie het allemaal te somber in :D

tsjolder
25-07-2001, 11:05
Tja, het wielrennen is meer een mondiale sport geworden. Het is ergens toch enigszins normaal dat wij als klein landje niet heel de sport overheersen. We hebben trouwens ook geen bergen in Vlaanderen, wat bergoprijden ook al niet bevordert. We moeten de waarheid onder ogen zien en dat is dat de tijden veranderd zijn. In het klassieke werk zijn we nog altijd top, maar in het ronderennen niet meer.

Mario
25-07-2001, 11:18
Zoals ik ook al zei tegen iemand: mannen die bij een beetje een topteam rijden (en Domo gaat hier goed op zijn gat hahaha) die gaan gewoon ergens op stage in de bergen of rijden mee met een ronde waar er ook wat bergen zijn. Ofwel gaat ge ervoor ofwel niet, ofwel zet ge alles serieus op een paar evenementen en traint ge daarvoor ofwel zijt ge een heel jaar bezig met koersen, maar kunt ge minder doelgericht pieken.

Ik vind niet dat het argument nu nog op gaat dat er hier in België geen bergen zijn. Die waren er vroeger ook niet en toch zijn er toch enkele Belgische tourwinnaars geweest. Dat ze begot eens verder kijken dan hunne neus lang is en over de grens gaan als het moet.

En nog iets dat me van het hart moet: altijd dat gezever over Vlamingen in de sport. Dedzju toch !! Als Hénin het goed doet is het een Belgische die scoort, maar als Clijsters wint, dan is het een VLAMING HOERA, HOERA. De pot op met dat gezever. Ofwel is Hénin dan een Waalse of Clijsters een Belgische. Een beetje consequent zijn aub.

Ehm, met deze uitval viseer ik niemand in het bijzonder op dit forum. Maar sportjournalisten vinden het blijkbaar wel leuk er steeds maar op te wijzen :puke:.

En dat doet natuurlijk niets af aan de prestatie van dhr. Verbrugghe (een Waal als ik me niet vergis). Toch vind ik dat het een beetje van 'armoei' getuigt als België zo moet juichen vanwege een ritzege. Het is ooit anders geweest...

't Is precies altijd prijs als ik na zoveel weken nog op dit gedeelte van het forum langs kom (ik bedoel dat ik weer op m'n paard zit).

tsjolder
25-07-2001, 13:13
Wij zijn met 10 miljoen, de Nederlanders met 15 miljoen, de Fransen met een veelvoud daarvan en toch wachten ook die landen al heel lang op nog eens een tourwinnaar. Ik vind dat ge het zo moet zien.

Wat die bergen betreft, hebt ge waarschijnlijk gelijk, mario: iemand die wil leren klimmen, kan dat doen, alhoewel ik denk dat ge er vroeg genoeg mee moet beginnen. Armstrong heeft het misschien laat geleerd, maar da's een supertalent, zo loopt er in België geen rond.

Wat die Belgen en Vlamingen betreft: ik geef u volledig gelijk. Voor mij zijn het allemaal Belgen. Meer nog: op Roland Garros zat ik zelfs voor Henin te supporteren tegen Clijsters. Ik moet wel zeggen dat de Walen nog veel meer hun Walen voortrekken dan omgekeerd. Als ge eens naar hun voetbalverslaggeving kijkt, ziet ge eerst al de Waalse ploegen en dan pas de Vlaamse duels, ook al is dat de derde tegen de vierde. En toch zijn het voor mij allemaal Belgen. En Verbrugghe is eigenlijk zowel Vlaming als Waal: zijn ouders zijn Vlaams, maar hij woon in Wallonië en in zijn jeugd leefde hij vlak over de taalgrens.

Mario
25-07-2001, 13:38
Awel Tsjolder, ik vind het plezant om met u te discussiëren. Het gebeurt wel eens dat ik heetgebakerd mijn mening over iets geef (iets waar ik achteraf van denk dat het wat te cru gesteld is, vandaar af en toe een edit) en gij antwoordt daar dan heel kalm op.

Tof moet ik zeggen. Zo ben ik meteen weer gekalmeerd, zonder dat ik naar pilletjes tegen te hoge bloeddruk moet grijpen :D.

tsjolder
25-07-2001, 13:48
Ik probeer altijd gewoon mijn mening te geven eh, net zoals gij. En als uw mening nogal cru is of tegengesteld aan de mijne of wiens ook, moet ge niet aarzelen om het erop te smijten. Een forum dient om te discussiëren en als iedereen de zelfde mening zou hebben, zou het ook maar saai discussiëren zijn. ;)

Rallyloverke
26-07-2001, 11:45
Ik vond het wel vreemd dat er gisteren gene Lotto-Belg mee was. Aerts had een paar keer geprobeerd, zegt hij. Maar hij doet mannen als Botero, enz... Waarom niet efkes nadenken en zeggen : aha, een groepke zonder klassementrijders, maken da ik mee ben of het is te laat! (25 minuten!) En wat heeft Polleke Van Hyfte laten zien dat hij bij Laurent Jalabert mag gaan rijden?

tsjolder
26-07-2001, 11:59
Van Hyfte is een helper en die ziet ge veel minder. Misschien heeft Pol dagenlang Rik Verbrugghe uit de wind gezet, maar niemand heeft dat gezien hé. Pol is gewoon een meesterlijk helper in de schaduw en voor de sfeer is het ook een prachtige gast om mee te nemen. Ik wil ook even vermelden dat hij al dagen last heeft van bronchitis, en dat ge daarmee de bergen over geraakt vind ik al een mooie prestatie en dan is het enigszins normaal dat ge niet te veel kunt meespringen.

Rallyloverke
26-07-2001, 12:08
Oke , daar kunt ge gelijk in hebben. Ge hebt zo bv ook Jens Heppner die pas gisteren in beeld kwam door de valpartij.
Hoe komt het eigenlijk dat er toch zoveel (gevaarlijke) valpartijen gebeuren?

Maar waarom zou iemand als Mario Aerts ("in vorm voor de 3de week", zeiden ze toch ) na Verbrugge op dinsdag niet blijven proberen tot hij weg geraakt? Je moet otch meer dan eens proberen zoals Rik bewees.