PDA

View Full Version : Mistery Bokken Cup - race 1


Mistery
11-03-2003, 23:00
Zondag 16 maart 2003 is er de eerste wedstrijd van de Mistery Bokken Cup. We wachten nog op een viertal bevestigingen (er zijn altijd een paar van die late kerels hé ;) ), maar de voorlopige indeling der categorieën ziet er als volgt uit :

Cat. 1

Heyman Dries
De Beule Bart
Van Welsenaers Kristof
Berghmans Dave
Dentandt Philippe
Golsteyn Guy
Gay Alex
Jammaer Fred

Cat. 2

Suffeleers Davy
Hannaert Guy
Hendrickx Patrick
Claessens Stijn
Jorissen Jean-Marie

Cat. 3 - Dames

Hannaert Karo
Hensen Sonja
Geysen Monique
Van Buel Lieve

Iedereen wordt verwacht om 14.00u aanwezig te zijn in Action Kart, Walenstraat te 3500 Hasselt.

Alle info over de Mistery Bokken Cup op www.misteryracing.com
Info over Action Kart op www.kartgrid.be

P.S. : geïnteresseerden die zich door omstandigheden niet voor de volledige competitie kunnen engageren, doch graag enkele wedstrijden zouden meerijden, mogen zich steeds melden. Jullie kunnen dan een paar keer als "Guest" meerijden (Zie reglement op de website)

Driesco
12-03-2003, 08:11
Heyman Dries
De Beule Bart
Van Welsenaers Kristof
Berghmans Dave
Dentandt Philippe
Golsteyn Guy
Gay Alex
Jammaer Fred



Da gaat vonken geven ! T'zal een schoon raceken worden.

Mark
12-03-2003, 18:23
Originally posted by Driesco
Da gaat vonken geven ! T'zal een schoon raceken worden.

Schrijf al maar 1 kartje af ;)

R@ce@holiC
12-03-2003, 18:27
Iemand vd karters al eens komen rijden hier in hasselt me dezen omloop? om te zien wa tijden jullie hier rijden :)

Driesco
12-03-2003, 18:27
Ik wist niet dat hij meedeed, was anders niet voorzien volgens mij.
Voor de rest no further comment. De chrono zal superbelangrijk zijn.

Driesco
12-03-2003, 18:31
Originally posted by R@ce@holiC
Iemand vd karters al eens komen rijden hier in hasselt me dezen omloop? om te zien wa tijden jullie hier rijden :)

Ik heb daar gereden tegen Anthony en dat was gelijkopgaand. Geen supertijden voor mij denk ik.

R@ce@holiC
12-03-2003, 19:32
Originally posted by Driesco
Ik heb daar gereden tegen Anthony en dat was gelijkopgaand. Geen supertijden voor mij denk ik. Enig gedacht van je tijd toen?

alex4x4
13-03-2003, 02:07
euhm behoren wij tot cat 1?
fred en ik gaan dus voor de laatste plaatsen in die categorie

Sennake
13-03-2003, 08:27
Tot mijn grote verbazing zit ik ook in dezelfde categorie van "rappe mannen" zoals Driesco. Dus als er iemand voor die laatste plaats zal gaan zal ik het wel zijn zeker :rolleyes:

Mistery
13-03-2003, 09:35
In categorie 1 zitten de mensen die bij de karting van De Paddock of tijdens de spintrace van de Bokkenrijders in Herselt onder de 32.00 reden. En volgens mijn gegevens reed Sennake bij de eerste gelegenheid er 31.86. Van Alex en Fred weten we dat ze ongeveer even snel zijn als Flugel, en da's dus rond de 31.50 à 31.60 in Herselt.

Op basis van de door ons gekende tijden (Herselt) , bedraagt de gemiddeld snelste tijd van categorie één 31.77. Voor categorie 2 is dat 33.11 en voor categorie drie (dames) komen we op 32.65.

Er zijn wel een drietal kandidaten van wie we geen referentietijd hebben, maar waarvan we denken te weten wat ze waard zijn.

Moest tijdens het verloop van de verdere competitie blijken dat sommigen sneller vooruitgang boeken dan anderen, kunnen zij nog steeds in categorie 1 worden ondergebracht...

Maar alle uitleg hieromtrent krijgen jullie zondag, alsook een extra bepaling in het reglement m.b.t. de pitstops.

R@ce@holiC
13-03-2003, 19:33
Ja meer duidelijkheid ivm pitstops is welkom , het aangeven ervan enzo , weet niet hoe dat gaat in hasselt... Duidelijkheid zondag zekers...

En ik ben 1 v die mannen zonder referentietijd maar cat 1 is way over my head :)

Breezz
16-03-2003, 19:22
'k Vond het een heel tof raceken ! Er werd sportief gereden vond ik wel en de organisatie was http://www.depaddock.eu/forum/images/icons/icon14.gif :p
't Hoogtepunt voor mij was zekers wanneer ik derde lag , bangelijk :cool:
Merci aan Dave, want tis echt ne goeien teammaat zella en proficiat voor de nummers 1 en 1 :D en 3 en natuurlijk ook aan iedereen eh want iedereen heeft wel goe gereden

Op naar de volgende !

R@ce@holiC
16-03-2003, 19:37
Zeer toffe race , echt fun !!!

De organisatie trok op geen kl*** ;) :D nee ze was echt prima , echt super.
De marshall's waren nie echt goe , verkeerd vlaggen enzo , heeft ons allen wel parten gespeeld denkik wel. Raceverloop was goed.

Ik reed samen met Alex , 6e plaats op de grid , ik mocht starten van alex :). Een rustige start. Goeie stint gereden tot op het einde waar ik te lang moest blijven hangen achter Fordje en sonja die wat aan het strijden waren. Ik reed toen op de 2e plaats , en ging hun dus dubbelen maar kreeg geen blauw vd marshall's , womdat ik geen overall aan had denk ik want alex had er ook genen aan en kreeg ook geen blauw , in tegendeel...
Uiteindelijk toch een gaatje gevonden en er voorbij gegaan net voor de wissel.

Alex nam over , rijdt echt een supersuper stint met de 3e snelste tijd. Op het einde komt Driesco nog dichtbij maar alex kon zijn positie behouden en eindigde als 2e.

Uiteindelijk met een ex aequo op de 1e plaats geklasseerd wegens te korte stop bij de 2e zwarte vlag voor onze voorliggers.


Goei race , goei resultaat , nog van dat !!!

Ne hele grote merci aan alex , je was een fantastische teammaat !!!

Sennake
16-03-2003, 20:27
Als er één ding duidelijk is, dan is het dat ik (nog) niet thuishoor in categorie 1(ben nog wat groen achter mijn oren denk ik). Ik ben dan ook minstens 2 maal gedubbeld door ELKE tegenstander van dezelfde categorie. Hoe raakte ik in die categorie verzeild zal je je dan afvragen... Wel, omdat sommige deelnemers nog geen referentietijd hadden werden ze als startsituatie in categorie 2 gezet, maar al gauw bleek dat die mannen stukken rapper waren dan mij, terwijl ik dan de "rappe" zou moeten zijn in cat 1. Mijn arme ploegmaat Monique wordt dan ook nog eens eruit geknikkerd door haar eigen echtgenoot Fordje, zodat onze laatste plaats geen verrassing zal zijn.

Maar niet getreurd, volgende race "degradeer" ik naar cat 2 en zal JM van circuit Zolder mijn plaats in cat 1 moeten verdedigen (wat hij zonder problemen zal doen trouwens, daar twijfel ik niet aan). Wetende dat je één resultaat mag "schrappen", heeft deze laatste plaats een goede kans om tussen de genomineerden te zitten...

En mijn tijd van 25.11 is toch ook wel een positief punt in deze wedstrijd, die ik (net als de Pagani in Sebring) als doorgedreven training zal beschouwen :)

Toch ook een pluim voor Dries die de organisatie in goede banen geleid heeft en aan mijn collega's-tegenstrevers die een faire race gereden hebben (behalve sommige echtgenoten :D )

Op naar de volgende race!

Driesco
16-03-2003, 22:02
Idd knappe race. Bruno was sneller dan de rest. Volgens mij een juiste uitslag al kunnen er nog wat kleine puntjes bijgeschaafd worden. ( wat zeker zal gebeuren ). De oplossing die genomen werd voor de einduitslag is de enige juiste. 60 sec. zwarte vlag is 60 sec. en geen 44.
2 teams dus op de eerste plaats, niet meer dan een correcte beslissing. Geen punten voor de 2de plaats, ook zeer goed.

Een zeer faire wedstrijd, zeer goede sfeer. Mijn complimenten aan de mannen van de bokken. Dit zijn nu eens kleine probleempjes die door autosportkenners worden opgelost se.

Op naar de volgende. Verder ook mijn bedankje aan Philippe die de deur mooi opendeed in mijn achtervolgingsweg. Blijkbaar kunnen zulke races de mindere sfeer tussen 2 piloten dan toch enigsinds wat verbeteren, bedankt.

R@ce@holiC
16-03-2003, 22:04
Originally posted by Driesco
Idd knappe race. Bruno was sneller dan de rest. Volgens mij een juiste uitslag al kunnen er nog wat kleine puntjes bijgeschaafd worden. ( wat zeker zal gebeuren ). De oplossing die genomen werd voor de einduitslag is de enige juiste. 60 sec. zwarte vlag is 60 sec. en geen 44.
2 teams dus op de eerste plaats, niet meer dan een correcte beslissing. Geen punten voor de 2de plaats, ook zeer goed.

Een zeer faire wedstrijd, zeer goede sfeer. Mijn complimenten aan de mannen van de bokken. Dit zijn nu eens kleine probleempjes die door autosportkenners worden opgelost se.

Op naar de volgende. Verder ook mijn bedankje aan Philippe die de deur mooi opendeed in mijn achtervolgingsweg. Blijkbaar kunnen zulke races de mindere sfeer tussen 2 piloten dan toch enigsinds wat verbeteren, bedankt. Ook gij zijt bedankt driesco , zonder u hadde we da nooit gemerkt ale ik toch nie da v die zwarte vlag :)

flugel
16-03-2003, 22:10
't was een vre tof koerske (lang geleden da'k mij nog zo geamuseerd heb in een kart) en das voor mij nog altijd het belangrijkste, juist spijtig dat Lieve in de 3de ronde de banden ging opoeken anders waren we zeker hoger geeïndigt dan die 7de plaats nu... maar 'k mag nie klagen, den driesco rijdt nie meer weg van mij nu :D (zowel in de kart als in den auto eh ;) )

Chapeau voor de organisatie, 't was dik in orde zenne mannen :)

Raceboy
16-03-2003, 23:23
Tof koerske. Alleen zouden mannen die hun vrouw wegduwen wel zwart mogen krijgen ;) Vooral als ik die vrouw daarna niet meer kan ontwijken en me nu wel een beetje schuldig voel als monique pijn zou hebben. Patrick dit is dus jouw schuld :p Echt wel een toffe koers. Wel laatst gestart, maar niet laatst gefinisht. missie volbracht dus. :)

Oneliner
17-03-2003, 00:11
Zwaar frustrerend, al die positieve commentaren hier.
Ik gaan is dringend weekend werk zoeken. Vakantie werk licht al vast. Ik moet echt is wa regelmatiger komen meekarten...

Zowel me de Mak als de bokkencup :)
Ik hoop dat ik volgend seizoen op beide fronten kan meestrijden.

fordje
17-03-2003, 00:31
Bon,

Ik krijg hier dus de volle laag vandaag ! :(

Even wat verduidelijken dus...

1° Sennake:

Mijn excuses ook tegenover jou, maar het was niet "gemeend". Mijn lieve echtgenote reed nl eigenlijk een beetje heel veel in mijne weg...Er waren zo van de collega's die haar nl dwars hadden gezet, en dan was er ook nog een andere collega (mijn teammaat in F1 Rem nb !) die haar nog een patat bij gaf,..

Geen nood STijn, alles is min of meer OK. En Monique is intussen overtuigd van het nut van een ribbenbescherming...Volgende keer mag je dat nog eens proberen..

Maar nadat ze terug vertrokken was na de eerste crash, reeds ze eerlijk gezegd te traag en wou ik dus voorbij. En dus, zoals Mistery had gezegd.. een duwke centraal achteraan, ..en nog een,...en nog een...en OEPS ! te laat en te ver opzij :+ ...en toen ging ze rond..

Het is thuis intussen al wel bijgelegd, mits wat extra "huiswerk" en een dikke knuffel :)

Maar ik had eigenlijk wel compassie met ons "groentje" (letterlijk toch hé, met je overall :D :D )

Geen nood, vanaf volgende race:
See You in 2 !
Denk eraan daar ben je wel een van de snelste!


2° Race@Davy

Zeg, heb je al eens achteruitkijkspiegels gezien op ene kart ? Ik niet hoor.. En wat doe je als je geen blauwe vlag ziet? Doorrijden verdorie. Ik had je dus niet gezien hé. Maar eigenlijk, ik ben al veel te lief geweest voor Sonja, die laat ik eerst passeren, waarna blijkt dat ze eigenlijk niet rapper rijd dan ikzelf.

Volgende keer, 3* claxxoneren !

De Race:

Lage 26 en zelfs een 26.04, da's toch niet slecht denk ik.
Ik vermoed dat ik mijn stint uiteindelijk geëindigd ben rond de 5° plaats

Tenslotte nog even Kristof bedanken. Het was wel even een "last minute" arrival van mijn teammaat, maar op de baan was daar niks van te merken. Een knappe tweede stint en plaats 4 is niet slecht. MERCI !!

Een toffe middag gehad, lekker pittig op dat kleine baantje. En ik zeg er duidelijk bij, er is steeds FAIR en eerlijk gereden. Er werd wel gestreden, maar niet "vuil" gereden!!

Die zwarte vlag, weet ik niks van, dus daar spreek ik me niet over uit.

Misschien dat we volgende keer wel onze marshalls moeten wakker maken..die mannen lagen echt van het zonnetje te genieten. ;)

Allemaal tot ziens in Herselt !!

Driesco
17-03-2003, 08:17
Misschien effe 2 of 3 marchalls van circuit Zoler recruteren. Zij kennen de spelregels wel zoals het moet. Voor een etentje of een free drive doen die mannen dat wel. Ze gaan wel een ganse dag op zolder staan voor een appel en een ei :)

Pascal
17-03-2003, 11:06
Originally posted by Driesco
Misschien effe 2 of 3 marchalls van circuit Zoler recruteren. Zij kennen de spelregels wel zoals het moet. Voor een etentje of een free drive doen die mannen dat wel. Ze gaan wel een ganse dag op zolder staan voor een appel en een ei :)

Als een goede organisator dit wil en kan afdwingen, lukt dat misschien maar over het algemeen geven indoorcircuits dit niet graag aan externen.

Trouwens dit wordt door de NKBK beschouwd als "piraat"-wedstrijd en daaraan mogen "officiële" baanposten niet deelnemen (als baanpost).

C U

Mistery
17-03-2003, 11:43
De medewerking van enkele marshals zou inderdaad te overwegen vallen, doch dient rekening te worden gehouden met de officieel geldende bepalingen en beperkingen omtrent deze materie.

Ik begrijp ook wel dat, los van deze officiële bepalingen) vele indoorcircuits dit niet graag uit handen geven, maar we gaan er toch alles aan doen om minimum twee "eigen" mensen te plaatsen rond de omloop.

Efkes ter algemene info : aangezien dit kampioenschap officieel aan de VAS werd voorgesteld en VAS het goedgekeurde als een clubkampioenschap van een erkende nationale renstal, vallen wij niet onder term 'piraatwedstrijd' . (Is trouwens een term die ik niet zo graag gebruik...). Als clubkampioenschap dienen de deelnemers niet over een officiële licentie te beschikken maar wel lid te zijn van de organiserende renstal (behalve "Guests"), gezien dit clubkampioenschap (na goedkeuring !) gecatalogeerd wordt als "activiteit binnen de erkende nationale renstal".

Gikke
17-03-2003, 14:49
Joe iedereen,

Wat mij direkt opviel in Hasselt was de grote properteit van alles daar ! Alles leek en was piccobello in orde, behalve weer de timer van mijne kart die bij links draaien uitviel ..... maa geen probleem, ge had toch genen tijd om er naar te loeren.

Voorts heel goe gereden, zeerg goe geamuseerd, nen dikke proficiat voor de organisatie, tof, op tijd, enfin helemaal koosjer !
Hoop da ze allemaa zo gaan zijn.

Nog es bedankt aan mijnen teammaat Fred Jammaer, hij was veel sneller dan ik, ik heb dan ook een kwartier na mijn overname de leiding moeten afstaan aan de grote jongens. Zoals Sennake zegt, nog een beetje groen achter ons oren.

Veu de rest : laat de volgende maar komen !!!!!! :D :D :D ;)

Mistery
17-03-2003, 20:22
Originally posted by Oneliner
Zwaar frustrerend, al die positieve commentaren hier.
Ik gaan is dringend weekend werk zoeken. Vakantie werk licht al vast. Ik moet echt is wa regelmatiger komen meekarten...

Op 6 april is de volgende wedstrijd, Oneliner.
Indien je wenst om één of twee wedstrijden van de Mistery Bokken Cup mee te rijden (en indien er nog een plaats is voor deze wedstrijden), ben je van harte welkom ! Alle info + reglement kan je vinden op www.misteryracing.com

Oneliner
17-03-2003, 23:27
als er plaats is in mijn begroting zult ge me er zeker en vast is tegen het lijf lopen dan ;)

Speesman
18-03-2003, 00:30
Misschien is het handig om op de paddock te posten wanneer er nog plaats is voor een race. Dan kunnen alle geïnteresseerden deelnemen.

Mistery
18-03-2003, 08:35
Originally posted by speesman
Misschien is het handig om op de paddock te posten wanneer er nog plaats is voor een race. Dan kunnen alle geïnteresseerden deelnemen.

Dit zal ook gebeuren, telkens één week voor de wedstrijden.