PDA

View Full Version : Veedol Langstrecke Pokal, a.s. zaterdag op de Ring....wie heeft zin?


Mark
11-03-2003, 23:54
Veedol Langstrecke Pokal, a.s. zaterdag op de Ring....wie heeft zin?

Met een beetje geluk twee DTM-endurance wagens erbij? Vanaf maastricht ongeveer 90 minuten rijden

Wie heeft zin om mee te gaan?

A.J.
12-03-2003, 02:27
Nu zaterdag begint de BF Goodridge Langstrecken Pokal op de Nürburgring opnieuw.
Er zijn naar het schijnt weer 162 wagens ingeschreven waaronder een DTM Opel Astra V8 en de ABT Audi ter voorbereiding van de 24 Uren op de Nordschleife.
Verder is er ook een V8 Star wagen aan de start.
De rest van het veld is verdeel in een 25 tal klassen. Van 1300cc groep N tot de grote GT's zoals Porsche 996 Biturbo van Olaf Manthey enz...
Ik ga weer kijken. De race duurt 3u30.
Je kan de race vergelijken als een mengelijng van de Belcar en de Touring Cup.

Zijn er nog mensen die daar naartoe gaan? Anders kunnen we afspreken. Ik ken ginder alle kleine binnenwegjes om tot op de mooiste plaatsen te geraken.

Mark
12-03-2003, 07:58
zie mijn posting: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=4490

De kleine ring weet ik wel te vinden, maar op het ouwe parcours ben ik nog nooit geweest. Zou handig zijn als iemand met "veldervaring" mee gaat................

*mod * threads samengevoegd

A.J.
12-03-2003, 10:19
Waar spreken we af? Rijden we samen op of spreken we ginder ergens af?
laat het mij maar weten.
Aan "veldervaring" geen gebrek.

moore
12-03-2003, 11:54
weet er iemand waar ik mss de inschrijvingslijst kan vind ter info of m.i.m.s nog mee doet heb vernomen dat ze enkel nog belcar zouden rijden ????

Mark
12-03-2003, 18:22
Originally posted by A.J.
Waar spreken we af? Rijden we samen op of spreken we ginder ergens af?
laat het mij maar weten.
Aan "veldervaring" geen gebrek.

samen uit, samen thuis..................stuur wel een mailtje

Bart
12-03-2003, 19:53
Ik ga zaterdag ook graag mee... tenminste als er nog plek over is om een stuk samen te rijden.


bart.spaey@advalvas.be

0485/71.53.78 ('s avonds)
03/218.02.75 (overdag)

Mark
12-03-2003, 20:28
volgens mij zitten we pas op 2, meeste auto's hebben 4 plaatsen ;)

Werner333
12-03-2003, 21:27
Sorry mannen, maar ik kan Zaterdag absoluut niet.
Maar die mannen rijden toch nog wedstrijden he?
Dus de volgende misschien.

Mark
12-03-2003, 22:48
De herkansing voor Werner en consorten ;)

29-03 3.5 uur (dag voor de TC)
12-04 4 uur (New race festival)
03-05 4 uur, lekker laat van 17.00 tot 21.00 uur
10-05 3.5 uur
31/5-1/6 24 uur
05-07 4 uur
26-07 4 uur
06-09 3.5 uur
11-10 3.5 uur
25-10 4 uur

Das niet mis, 11 endurance koersen op 1 jaar..................

Werner333
12-03-2003, 22:51
Idd. Misschien de 24 uur?
Had het daar met Pascal al eens over gehad.

Mark
12-03-2003, 23:00
Originally posted by Werner333
Idd. Misschien de 24 uur?
Had het daar met Pascal al eens over gehad.

Ja, dat klopt.....is geloof ik een thread over geweest.

Maar dan is het wel "bere-druk", maar wel op elke bocht een bratwursten-stand. Althans dat heb ik weleens gehoord van mijn collega-marshals op Zolder.

Bart
12-03-2003, 23:41
Timing voor zaterdag

Zeitplan: Samstag, 15. März, 8.30 bis 10 Uhr Zeittraining, 12 Uhr Start zum Rennen über 3,5 Stunden.

heb ik hier (http://www.motorsport2000.de/index.php4?mitte=incs/newsausgabe.inc&news=2828) gevonden

Sennake
12-03-2003, 23:47
Ik ga misschien ook mee (als het mag) maar ik hou mijn deelname nog in beraad. Ik laat wel iets weten.

A.J.
13-03-2003, 00:02
Natuurlijk, hoe meer zielen.....

Pascal
13-03-2003, 00:52
'K zal eens proberen mijn madam te overtuigen.

Hoe laat zouden jullie vertrekken ????

C U

Mark
13-03-2003, 07:52
De planning is 07.00 uur vertrek vanaf bij mij.............dus omgeving Zolder zal dan zo'n 30 tot 40 minuten eerder vertrekken.

Bart
13-03-2003, 09:42
Originally posted by Marshal
De planning is 07.00 uur vertrek vanaf bij mij.............dus omgeving Zolder zal dan zo'n 30 tot 40 minuten eerder vertrekken.

In orde, ik zal er zijn.
Omgeving Antwerpen 70 tot 80 minuten eerder vertrekken :eek: Ge moet goe zot zijn :D

Sennake
13-03-2003, 11:39
Aiaiai, ons madam heeft zaterdag gepland om samen met het ganse gezin een kippenren te installeren... Ik beloof nu al zo lang dat ik dat ga doen... Ik doe nog wel een ultieme poging, maar wetende dat ik zondag al ga karten en vooral wetende wie thuis de baas is vrees ik het ergste...

Desalniettemin (ik droom er al lang van dit woord eens te gebruiken) hou ik jullie op de hoogte...

Guido
13-03-2003, 11:49
Originally posted by Sennake
Aiaiai, ons madam heeft zaterdag gepland om samen met het ganse gezin een kippenren te installeren... Ik beloof nu al zo lang dat ik dat ga doen... Ik doe nog wel een ultieme poging, maar wetende dat ik zondag al ga karten en vooral wetende wie thuis de baas is vrees ik het ergste...

:Offtopic:
Dat kennen we allemaal. soms is 't van compromissen te sluiten

Originally posted by Sennake

Desalniettemin (ik droom er al lang van dit woord eens te gebruiken) hou ik jullie op de hoogte...

't klinkt inderdaad heel schoon http://www.automotiveforums.com/vbulletin/images/smilies/smokin.gif

Mark
13-03-2003, 18:24
Originally posted by Sennake
Aiaiai, ons madam heeft zaterdag gepland om samen met het ganse gezin een kippenren te installeren.............


Waarom? Die kippen worden toch binnen enkele weken geruimd, waar de vogelpest al niet goed voor is :D

Mar nu de stand van zaken, present zijn:

A.J. + kennis
Bart
Marshal


Vertrektijd tot nu toe: +/- 07.00 vanaf de nederlands/duiste grens.

A.J.
13-03-2003, 18:48
Nieuwe stand van zaken :

A.J. + 2 kennissen (Geert & Andy E)
Bart
Marshal

Pascal juist gezien in Zolder en hij twijfelde nog...

Sennake
13-03-2003, 19:00
Ja lap, ik heb het zitten :frusty:

Iemand aan een vliegtuig helpen naar Le Mans lukt me wel, maar zelf naar de Nürburgring gaan zit er niet in...

Enfin, er zijn nog Langstreckenpokale eh...

Positief aan dit gegeven is dat ik wat langer ga kunnen uitslapen dan Bart...

R@ce@holiC
13-03-2003, 19:36
Ikke hem geen vervoer :) ben wel geinteresseerd om mee te gaan , pa overhalen voor de volgende keer mee te gaan zekers...

Mark
13-03-2003, 19:52
Originally posted by R@ce@holiC
Ikke hem geen vervoer :) ben wel geinteresseerd om mee te gaan , pa overhalen voor de volgende keer mee te gaan zekers...

We gaan sowieso met twee auto's, er zijn dus nog plaatsen vrij............kwestie van aan de autoweg geraken.

nog even wat foto's van de testdag op jongstleden zaterdag:

dat waren dus kruisjes.........surf zelf maar

http://www.nurburgring.de/ prachtige foto's daar...........

Pascal
14-03-2003, 01:32
Originally posted by A.J.
Nieuwe stand van zaken :

A.J. + 2 kennissen (Geert & Andy E)
Bart
Marshal

Pascal juist gezien in Zolder en hij twijfelde nog...

Pascal twijfelt niet meer. Hij zal erbij zijn. Om half zeven bij u thuis, OK ???

Kan ik met u meerijden ???

C U

moore
14-03-2003, 12:29
ben ook wel van plan om te gaan maar kan er mij iemand misschien iemand zeggen hoe ik het beste kan rijden want vind het niet op mijn cdrom van route vertrekplaats is vanuit limburg

groetjes :)

A.J.
14-03-2003, 16:04
Pascal, we hebben om half zeven afgesproken aan de carpool parking in Houthalen. gaat dat voor u? Er is nog plaats voor u. In mijne Kangoo kan ik ne man of 10 laden, als ik ze goed genoeg stapel tenminste...
Neen we zijn nu met 4 en Andy E. rijdt met zijne Laguna, dus plaats genoeg.

A.J.
14-03-2003, 16:10
Route beschrijving naar de Nürburgring :

Autosnelweg nemen richting Aken
In Aken richting Köln volgen
Aan de verkeerswisselaar in Kerpen Richting Koblenz nemen
Deze snelweg blijven volgen tot je aan de 1 komt.
Nürburgring staat hier ne keer aangeduid.
Deze snelweg tot op het einde afrijden en vanaf dan de bordjes Nürburgring volgen.

Je kan zowel op het F1 circuit als op de Nordschleife gaan kijken. Nordschleife is gratis. F1 circuit en paddock en tribune = 9euro inkom.

Maar ik zou zeggen join the club en ga mee in groep, dan ga je ter plaatse niet teveel tijd verliezen om de mooie plekjes op de grote ring te zoeken.

moore
14-03-2003, 16:24
is er al iets besproken waar jullie gaan staan? en zijn jullie van plan om ook in de pits gaan?

vraagje van mijne man wat is ong.de gemiddelde snelheid dat jullie zullen rijden?

A.J.
14-03-2003, 16:47
We hebben nog niets besproken maar ik denk dat we weinig naar het F1 circuit maar vooral op de oude ring zullen gaan kijken.
We gaan zeker niet "jagen" op weg naar ginder, gewoon vlot bollen.

moore
14-03-2003, 16:58
oke we zullen er zijn om 06.30 op de parking we zijn me een 4 personen

A.J.
14-03-2003, 17:08
Da's goed,
dan gaan we in Nederland nog even van de snelweg af om Marshal en Bart op te pikken in bollen dan met 3 auto's naar Duitsland.

Mark
14-03-2003, 17:41
Slecht nieuws, kom net terug van de doktor.........vandaag op het werk opeens pijnscheuten in de buikstreek. Voelde niet goed.........

Diagnose: Niersteen die in beweging is op weg naar onder, wist niet eens dat ik dat had. Dat durf ik dus niet aan om morgen naar de Ring te gaan. Mijn tripje naar de Zuiderzee rally volgende week ben ik ook bang voor. Wie weet hoe dat ding er uit komt.........dan ben ik toch het liefste in de buurt van het ziekenhuis.

Godnondju........had dat ding nou niet in de winter kunnen komen.

Jongens, het spijt me verschrikkelijk.......volgende keer dus beter.

Bart
14-03-2003, 18:51
Originally posted by Marshal

Jongens, het spijt me verschrikkelijk.......volgende keer dus beter.

idd. Heel spijtig :(


Pascal, we hebben om half zeven afgesproken aan de carpool parking in Houthalen. gaat dat voor u? Er is nog plaats voor u. In mijne Kangoo kan ik ne man of 10 laden, als ik ze goed genoeg stapel tenminste...
Neen we zijn nu met 4 en Andy E. rijdt met zijne Laguna, dus plaats genoeg.


Dan lijkt het me interessanter om ook om 6u30 naar de carpoolparking in Houthalen te komen. Dus zonder tegenbericht tot morgen half zeven!

R@ce@holiC
14-03-2003, 18:55
Ikke zal dus niet meekunnen toch , heb gevraagd aan pa maar moet hier meehelpen enzo dus , andere keer...

A.J.
14-03-2003, 19:43
OK Bart, tot morgen half 7 in Houthalen.

moore
15-03-2003, 06:28
ik ben wakker en al zo goed als gereed om te vertrekken :p :p :p

Mark
15-03-2003, 23:00
En hebben jullie de DTM wagens aan het werk gezien?

De Opel-testrace met de DTM-Astra V8 Coupé op de Nürburgring-Nordschleife duurde niet meer dan een halve ronde. Peter Dumbreck zette de DTM-bolide halverwege het circuit tussen Ex-Mühle en Breitscheid aan de kant met een technisch defect. “Er kwam rook in de cockpit, dus het leek me beter de auto stil te zetten”, verklaarde de Schot. bron Autosport.nl

De Audi is niet eens gestart:
nog voor de start van de race pakte het team van Abt de auto al in de vrachtwagen en reed het rennerskwartier uit. “We hebben nog een andere test elders op het programma staan”, luidde de summiere verklaring van marketingmanager Harry Unflath tegenover AUTOSPORT.NL

Wie deze week in de buurt van Spa is, wellicht rijdt er wat lekkers rond:
BMW heeft in ieder geval al toegezegd bij de 24 uur te starten en testte deze week met de M3 GTR op de Nordschleife. Gisteren crashte Jörg Müller met de auto en beschadigde deze zwaar, maar komende week wil men niettemin het testprogramma voortzetten, ditmaal in Francorchamps. autosport.nl

http://www.langstreckenpokal.de/events/2003-03-15/2003-03-15-002.jpg
http://www.langstreckenpokal.de/events/2003-03-15/2003-03-15-026.jpg
foto's : http://www.langstreckenpokal.de/

joost
16-03-2003, 08:38
en wie heeft er gewonnen?

Pascal
16-03-2003, 10:16
De Opel-testrace met de DTM-Astra V8 Coupé op de Nürburgring-Nordschleife duurde niet meer dan een halve ronde. Peter Dumbreck zette de DTM-bolide halverwege het circuit tussen Ex-Mühle en Breitscheid aan de kant met een technisch defect. “Er kwam rook in de cockpit, dus het leek me beter de auto stil te zetten”, verklaarde de Schot. bron Autosport.nl

De Opel zou niet alleen gerookt hebben maar ook uitgebrand zijn. De zoon van "Moore" heeft een stukje gewandeld en heeft de wagen uitgebrand zien staan. Hoe erg de schade was is me niet duidelijk.

C U

moore
16-03-2003, 12:40
ff verbeteren het was mijn broer maarja het zit in de familie :p :p :p

PJ46
16-03-2003, 23:47
Originally posted by joost
en wie heeft er gewonnen?

Race werd gewonnen door Jonathan Price en Frank Stippler.

Jonathan Price reed vorig seizoen ook de 24u van Zolder, samen met Willie Moore en Dave Cox.

Pascal
16-03-2003, 23:54
Om 06.30 uur stonden we met zijn negenen op de afgesproken carpool-parking. Op een aanvaardbaar tempo naar de Nürburgring om daar vast te stellen dat de training ongeveer een uur vertraging hadden. Niet getreurd, nadat we een programma hadden afgehaald begaven we ons naar onze eerste halte.

Een mooie dubbele rechtse bocht die voor sommigen wel eens gevaarlijk durft te zijn. De naam van de bocht is me ontgaan. Ik hoop dat A.J. hier nog eens verduidelijking kan brengen zodat ik na verloop van tijd toch de namen van enkele bochten zou kunnen onthouden. Na ongeveer 45 minuten in de training begaven wij ons naar onze volgende halte. Niet te voet zoals op Zolder of Francorchamps maar met de auto. Inderdaad het leek meer op een bezoek aan een rally waar we van de ene KP naar de andere reden.

Onze tweede halte (ook van deze bocht ken ik de naam niet, Andy ?????) betrof een afdaling gelegen in de remzone van een lange rechtse bocht. In de remzone ligt een lichte knik. Daardoor was het duidelijk dat de auto's bij het aanremmen van deze bocht uit hun veren kwamen en sommigen zelfs van de grond los kwamen. Zeer indrukwekkend moet ik zeggen. Hier bleven we tot het einde van de trainingen.

Vervolgens terug de wagen in en naar de volgende "KP". Na een tiental kilometer rijden en ongeveer 3 kilometer wandelen (bergop) vatten we post ongeveer op kilometer 6 van de ring. Op topsnelheid komen de auto's uit een lichte linkse knik om vervolgens te remmen voor een quasi haakse 90° links. Daarna kan je van hieruit het begin van de zoveelste afdaling zien. Nadat we hier een half uurtje gestaan hadden, begonnen we zelf aan de afdaling.

Een eerste rechtse bocht wordt gevolgd door een recht stuk en een volgende rechtse bocht die sluit bij het uitkomen, vervolgens een kort rechts stuk gevolgd door een natuurlijke chicane. Bij het uitkomen van de chicane komen we terecht op een kort recht stuk gevolgd door een rechtse bocht. Deze wordt op zijn beurt gevolgd door een 180°-bocht. Tijdens deze hele wandeling (ca 2 kilometer) kan men steeds de wedstrijd volgen.

Ik tracht het hier allemaal zo vloeiend en natuurlijk mogelijk te omschrijven maar ik vind dat ik er niet zo goed in slaag. De Ring is een natuurlijk circuit met zeer veel mooie en vloeiende bochten en indrukwekende hoogteverschillen. Een circuit met karakter voor piloten met karakter.....

Nadat we hier genoten hadden, zijn we terug in de auto gestapt om naar onze volgende bestemming te gaan. "Breidscheid" of zoiets. Een klein dorpje waar de ring gewoon over een brugje over de openbare weg loopt. Nadat we de innerlijke mens wat vesterkt hadden, hebben we hier het laatste uur van de wedstrijd bekeken.

In de trainingen heb je de indruk dat er niet zo veel deelnemers zijn. Ze starten trouwens allemaal apart en sommigen trachten het circuit te verkennen terwijl anderen een snelle tijd willen zetten.

Als eenmaal de opwarm ronde eraan komt sta je echter versteld van het aantal deelnemers. Er wordt gestart in drie groepen. Elke groep bevat tussen de 40 à 50 deelnemers respectievelijk voorafgegaan en gevolgd door een safety-car. Ja je leest het goed : in totaal ongeveer 150 starters.

De eerste ronden kunnen deze groepen dan makkelijk onderscheiden worden. Na verloop van tijd begint de ene groep de ander in te halen of de dubbelen. Mooi was in groep 3 de Honda-cup. Kleurrijke Honda Civic's Type R. Deze mannen gaan er altijd voor, mooi om zien.

Zoals je misschien al begrepen had : ik ben overtuigd van deze wedstrijd en van de Nürburgring. Vooral als je op stap bent met een ervaren gids zoals A.J. Voor mezelf proeft dit naar meer, vooral omdat ik al veel van het circuit gezien heb maar dat er nog zoveel meer te ontdekken is.
En voor zij die er niet bij waren, zou ik zeggen : stel jouw kalender af op die van de LangstreckenPokal. Je zal er zeker en vast geen spijt van hebben.

De uitslag en meer nieuws : www.vln.de

C U

Mark
17-03-2003, 00:01
Originally posted by Pascal
En voor zij die er niet bij waren, zou ik zeggen : stel jouw kalender af op die van de LangstreckenPokal. Je zal er zeker en vast geen spijt van hebben.


Hoop dat tegen de 29ste het probleempje verholpen is, tering wat heb ik me gisteren zitten te ergeren dat ik niet mee op stap kon.

A.J.
17-03-2003, 01:07
Ter info Pascal :
Tijdens de trainingen stonden we bij het uitkomen van BRÜNCHEN
daarna aan de kleine jump op PFLANZGARTEN.
Tijdens de race hebben we eerst gestaan aan KALLENHARD waanna we naar WEHRSEIFEN gewandeld hebben.
Op het eind stonden we inderdaad in BREITSCHEID

Voor volgende keer plan ik eventueel SCHWALBENSCHWANZ tijdens de trainingen en voor de race een leuke wandeling via
HATSENBACH, FLUGPLATZ, SCHWEDENKREUZ, AREMBERG, FUCHSROHRE naar de ADENAUER FORST . Dit van km 2 tot km 6 op de Nordschleife

Pascal
17-03-2003, 01:22
Ok bedankt. Ik zal mijn best doen om ook volgende keer van de partij te zijn.

Meer nieuws : http://www.sportresult.com/sports/vln/cgi-bin-03/EVENTS.IDC

C U

Sennake
17-03-2003, 08:23
Originally posted by Marshal
Hoop dat tegen de 29ste het probleempje verholpen is, tering wat heb ik me gisteren zitten te ergeren dat ik niet mee op stap kon.

Same here Marc. Maar... mijn kiekenskot is toch af en dat is ook al iets :)

Mark
19-03-2003, 00:10
foto's staan online op deze LINK (http://www.nurburgring.de/event.php3?event=030315_r&id=70&lang=deu)

Heeft iemand van depaddockers die zwarte Mercedes 190 E gezien? Naar het schijnt schijnen de heren coureurs een nogal spectaculaire rijstijl te hebben........................

Tja zoals ik me nu voel, loop ik op de 29ste langs de ring ;)

De namen die A.J. in zijn post noemt zijn op dit plaatje (http://foto.nurburgring.de/web/images/nordschleife_1024.jpg) makkelijk terug te vinden

En op dit plaatje (http://foto.nurburgring.de/web/images/nordschleife_1024.jpg) zie je een soort 3d-view van de Ring

Mario
19-03-2003, 09:10
En wanneer zijn jullie van plan nog eens te gaan ?

airco
19-03-2003, 09:35
ik heb vernomen dat alvast Pascal nog wel terug zal gaan .....

IK ga ook wel eens mee dan denk ik ...