PDA

View Full Version : Pagani Zonda GR @ Sebring


Mark
09-03-2003, 13:53
nog geen nieuws uit sebring m.b.t. de testsessies aldaar?

Werner333
09-03-2003, 14:00
Dit is alles wat ik weet:
Zoals gepland heeft de Pagani Zonda GR op vrijdag 7 maart een eerste private testsessie afgewerkt op Sebring International Raceway. Door logistieke vertraging konden deze tests pas in de namiddag aanvatten. Anthony Kumpen en zijn team werkten in totaal een 40-tal ronden af, zonder enig probleem. Een tweede private sessie gaat door op zaterdag 8 maart. Er zal dan vooral worden gewerkt aan de configuratie van de Pagani Zonda GR, met het oog op de kwalificaties en de wedstrijd van volgende week, de Sebring 12 Hours.

Mistery
09-03-2003, 16:44
Toch wel al nieuws uit Sebring, hoor !

check www.anthonykumpen.com , en klik op het Sebring logo. Kies daar "verslag testsessies"...

PJ46
09-03-2003, 22:10
Foto's van deze testsessie op vrijdag
http://www.fastdetails.com/details/PZpic4/ZondaSeb2.jpg
http://www.fastdetails.com/details/PZpic4/ZondaSeb4.jpg
www.fastdetails.com

Mark
11-03-2003, 23:44
Pagani News From Sebring
Coming via Belgium, we learn that the Carsport Pagani, which tested on Friday and Saturday at Sebring, was using a ‘standard’ engine, realising just 500 bhp. The sensational new GTS car still got round in 2.04, but clearly lacked power on the straight.

Anthony Kumpen apparently declared that the feeling in the corners is extraordinary. The car was able to follow the LM900s... There were no major technical problems.

The race engine will clearly have an impact on lap times.
http://www.dailysportscar.biz/news/news0155.htm


Oei, oei......................wat gaat dat in de toekomst nog mooie dingen te weeg brengen

joost
12-03-2003, 10:09
http://www.dailysportscar.net/alms/sebring/race/images/12hrstuesday29a.jpg

Mistery
12-03-2003, 10:51
Misschien kunnen de admins deze thread opsplitsen, want de laatste posts hebben nog weinig te maken met de voorstelling van de PAGANI ZONDA GR zelf, alhoewel wij het natuurlijk naar waarde schatten dat jullie interesse blijven vertonen in deze bolide !
Ik zou dan ook voorstellen om hiervan een thread te maken "Pagani Zonda GR @ Sebring" ...

Sennake
12-03-2003, 13:57
Voilà, da's ook weer gebeurd zie :)

Mark
12-03-2003, 21:01
hmm, volgens mij probleempjes tijdens de eerste sessie..............

http://www.dailysportscar.biz/alms/sebring/race/sebringwedtesttimes_1.htm

Werner333
12-03-2003, 21:29
Denk ik ook. Die tijd is een kwartiertje te lang voor een normale ronde ;)

kartboyke
12-03-2003, 21:42
toch schonen oto als ge die zo ziet rijde tussen die porsches enzo hé.

Werner333
12-03-2003, 21:47
Daar hebt ge meer dan gelijk in.

R@ce@holiC
12-03-2003, 21:57
Knappe wagen , de knapste van het pak.
http://www.misteryracing.com/site/new/images/Sebring03/Sebring%20Zonda%205.jpg

Mistery
12-03-2003, 22:39
Op dit moment is in Sebring de tweede officiële trainingssessie aan de gang. De Pagani Zonda GR staat voorlopig met de 25ste tijd algemeen.

We moeten hierbij wel vertellen dat Anthony & Mike op aan het rijden zijn met een standaard motor van +/- 450 PK, die zij ook voor de privé testen hebben gebruikt de afgelopen dagen. De racemotor wordt gespaard tot morgen...dus komt er een dikke 150 PK bij... :D

Tot ieders verbazing bijten de Ausi's en Bentleys momenteel de tanden stuk op de tijd van de Lola met Andy Wallace achter het stuur, die zowaar met zijn LMP 675 sneller is dan de LMP 900's !

Werner333
12-03-2003, 22:47
Live timing hier (http://www.imsaracing.net/imsa.cfm?h=/2003/live/livetimingheader.htm&p=/2003/live/livetiming.htm).

Werner333
12-03-2003, 22:53
Nielsen is anders ook niet slecht bezig met zijn LMP675.

Mark
12-03-2003, 22:55
Heb je Nielsen gezien............wellicht nog spectaculairder.

Trouwens 150 pk erbij.............volgens mij ziet de Saleen dan de kont van Hezemans en Kumpen. Of net niet, maar tijdens je eerste outing al zover vooraan zitten in je klasse..........dat gaat mooi worden

Mistery
12-03-2003, 23:53
Inderdaad, Marshal, we denken er net zo over.
Carsport vat deze 12 uren van Sebring nog steeds op als een test. Zo werden er vorige week testen gedaan m.b.t. banden en ophanging, en deze week testen m.b.t. telemetrie.

Zelfs de race zelf wordt één grote test. We dromen niet van toptijden en podiumplaatsen, maar gaan er gewoon van uit dat je een racewagen moet testen in de beste omstandigheden. En je kan nu wel duizend-en-één racesimulaties maken, een race zelf biedt nog steeds de allerbeste mogelijkheden.

Mistery
13-03-2003, 17:21
De laatste officiële training is momenteel op een paar minuten van het einde, en Kumpen/Hezemans staan er op een 24ste plaats algemeen, 7de GTS. Wegens problemen met de temperatuur van de motor (electronica) , werd de racemotor nog steeds niet ingebouwd. Maar zoals Marshal reeds zei (en ik trouwens zelf ook) is dit dus een doorgedreven test, en als je dit kan bereiken met een standaard motor, dan belooft dit dus echt voor de toekomst !

Mistery
13-03-2003, 17:38
Het werd dus uiteindekijk een 26ste tijd algemeen en een 8ste tijd GTS voor die kerels. Niet slecht als je bekijkt dat ze met een standaard motor reden...De wagen is nog in volle ontwikkeling en er moeten nog vele testen volgen, maar dit is alvast een positief testresultaat !

Uitslag : http://216.205.79.47/2003ts/packets/rs/testv.html

Werner333
13-03-2003, 20:39
Dit is misschien een verklaring voor dat zeer trage rondje.
Zelfs zo blijft het een prachtige auto. ;)
http://www.imsaracing.net/2003/photos/sebring/PaganiBitesTheDust.jpg
Foto van Imsa Racing Net (http://www.imsaracing.net).

Sennake
13-03-2003, 21:54
Inderdaad zeer sjieke wagen vanuit alle standpunten :)

fordje
13-03-2003, 22:51
Mss niet zo netjes van mij,

maar ik vind hem er zo nog mooier uitkomen dan in Hasselt. ;)

Sennake
14-03-2003, 00:22
Ik heb deze foto zelfs als achtergrond staan :)

Dus maak je geen zorgen, we zijn het er allemaal over eens dat hij er "cool" uitziet :)

Jan
14-03-2003, 00:28
Hoezo "cool" :confused:
Ik meende hierboven ergens gelezen te hebben dat er problemen waren met de temperatuur van de motor :+

jan

Sennake
14-03-2003, 08:25
En zeggen dat wij die in Hasselt staan simoniseren hebben als gekken :D

Maar alle gekheid op een stokje, en terug on topic : ik ben al blij dat de Pagani toch wel een zeer succesvolle testcampagne aan het afleggen is, en als hij nu in de race ook nog wat uurtjes kan blijven rijden, zodat men tot een aanvaardbare set-up kan komen, is Sebring sowieso al een succes geweest...

Vergeet niet dat deze wagen nog maar een goei 14 dagen klaar is eh.

joost
14-03-2003, 09:08
uit je weet wel welke site:
Meanwhile, Carsports’ new Pagani Zonda GR wound up a satisfying ninth in class and out of the clutches of the GT cars (a fate efforts this new can often meet). Tom Weickardt is pleased: “We think the car is going to be great we just have a lot of development work. There are heating issues and water, and, well we have no baseline for the car to build from. It isn’t always easy to do that kind of work at a race event but we are pleased so far.”

Mistery
15-03-2003, 09:24
Storm gooit roet in het eten...

De laatste trainingsessie in Sebring werd afgelast wegens te slechte weersomstandigheden. Een storm raasde namelijk over Sebring Intl' Raceway, zodat de teams noodgedwongen binnen dienden te blijven.

Dat was vooral een streep door de rekening van Carsport America. Zij zouden namelijk deze trainingsessie aanvatten met de race-motor, die pas vrijdag werd ingebouwd. Maar de weergoden beslisten er anders over, zodat Anthony Kumpen en zijn teamgenoten pas tijdens de warm-up hun eerste rondjes zullen kunnen doen met deze krachtige motor...

Mark
15-03-2003, 15:31
En dat krachtige motortje heeft gelopen tijdens de warm-up.

21st tijd algemeen, maar ja dat zegt helemaal niks. Running on fumes? of Zwaar beladen, tot de nok toe afgevuld met brandstof?

We zullen zien in de race die bijna van start gaat, benieuwd naar Bentley charge through the field.................

Mistery
15-03-2003, 15:55
Na de storm van gisterenavond lag het circuit er bij de warm-up zeer vuil en traag bij, wat zich ook vertaalt in tragere tijden. Rechtstreeks uit Sebring vernamen we dat de wagen zich goed gedraagt met de nieuwe motor. De laatste ronde werd net nog officieel getimed en toonde ons 2.06, wat dan net iets sneller was dan Naspetti in de F550 van Team Olive garden...en de Pagani op de 18de plaats algemeen en 4de in de klasse bracht.

De officiële tijden van de warm-up sessie zijn terug te vinden op DSC.

Mistery
15-03-2003, 19:02
Er zijn zo van die momenten dat alles fout gaat : na 5 ronden werd de Pagani gedwongen tot opgave na een motorprobleem. Later komen we hier uitgebreider op terug ...

Werner333
15-03-2003, 20:12
The Pagani is slow and smoking and off track at Turn 16, and requesting a tow. Mercedes has disavowed any knowledge of the car.
Bron: Dailysportscar (http://www.dailysportscar.net)

joost
15-03-2003, 21:09
Ik denk dat hij om 20.06 terug bewogen heeft, kan dat???

Mistery
16-03-2003, 11:43
De laatste trainingssessie (vrijdag)werd omwille van extreme weersomstandigheden afgelast, en net dit feit speelde de Pagani Zonda GR parten bij de wedstrijd zelf. De nieuwe motor die vrijdag werd ingebouwd kon omwille van die afgelasting niet worden gestest. Toch verliep alles vrij vlot bij de start. Mike Hezemans won op een viertal ronden tijd 6 plaatsen, tot plotseling tijdens de zesde ronde de motor het liet afweten en het team dus vrij vlug tot opgave werd gedwongen. Maar het doel was bereikt : testen en ontwikkelen. Het mag sowieso al een wonder worden geheten dat deze wagen, die op 3 en een halve maand uit het niets werd opgebouwd, aan de start van deze wedstrijd stond.

Werner333
16-03-2003, 13:36
Net gelezen dat het probleem zou zijn: metaal in de uitlaat.

Mark
16-03-2003, 15:49
Originally posted by Werner333
Net gelezen dat het probleem zou zijn: metaal in de uitlaat.

Dat is dan wel duur metaal, als dat uit de motor komt. De motor is eigenlijk de zwakste schakel van dit project. Niet qua vermogen of drive-ability ofzo, maar de support van AMG. Oftewel geen enkele support.

Dat is eigenlijk het nadeel van Daimler-Chrysler, alles waar ze geen zin hebben daar trekken ze de stekker uit of werken ze tegen waar ze kunnen. Zie de LMP900 van Oreca-Chrysler en de Chrysler Touring Car programma mid jaren negentig o.a.

Alleen F1 en DTM telt voor het sterretje, gatsie.

joost
21-03-2003, 18:53
mooie foto + verslag op ????

Raceboy
21-03-2003, 19:28
Originally posted by Marshal

Alleen F1 en DTM telt voor het sterretje, gatsie.

en NASCAR voor het rammetje :)

R@ce@holiC
21-03-2003, 19:45
Originally posted by raceboy
en NASCAR voor het rammetje :) Ik snap niet wat dat er mee te maken heeft stijn...