PDA

View Full Version : deelnemers touring & sprinters cup.


jefke
19-03-2003, 16:09
Kent er al iemand de deelnemerslijst van de zolder touring & sprinterscup? en kan je me deze ook bezorgen?
dank u.

Mark
19-03-2003, 18:19
Zal zoals gewoonlijk wel de enerlaatste dag bekend worden gemaakt ;)

bart VDB
22-03-2003, 09:34
Heb gisteren de voorlopige deelnemerslijst van ZTC toegestuurd gekregen. Indien jullie dit wensen kan ik jullie deze bezorgen.
Misschien het beste per fax indien mogelijk. Ben nogal lui om ze in te typen (3 blz).

Mistery
22-03-2003, 09:57
voorstel : inscannen & doormailen is misschien een snellere oplossing ;)

bart VDB
22-03-2003, 11:07
Weet ik. Maar sorry jongens, ik heb geen scanner. :rolleyes: Ik zal het dan maar intypen zeker. Geinteresseerden, mail me en ik bezorg jullie de lijst.

Sennake
22-03-2003, 12:09
Fax maar naar hier dan : 014/840585, dan zal ik het wel inscannen. Wel haasten, want seffens vertrek ik naar Zolder.

bart VDB
22-03-2003, 12:32
OK, Is gefaxt.

Sennake
22-03-2003, 12:44
http://www.depaddock.eu/sennake/scan0001.bmp
http://www.depaddock.eu/sennake/scan0002.bmp
http://www.depaddock.eu/sennake/scan0003.bmp

Driesco
22-03-2003, 21:54
Thanks Sennaken, zo heb ik hem ook :)

Mistery
22-03-2003, 22:01
De algemene titel is dus vacant, aangezien de familie Geerinckx besloten heeft dit jaar niet aan te treden in dit kampioenschap.

yannick88
24-03-2003, 02:14
heb ik het gevoel dat er dit minder inschrijvingen ( 37) in de Touring Cup of ben ik fout.

kan mij herinneren dat er jaren waren met een vol ( 65 ) deelnemersveld laatste jaren wat minder auto's .

de budgetten zijn daar ook wat moeilijker rond te krijgen .

jefke
24-03-2003, 19:11
Dank aan Bart VDB & Sennake, en de groetjes aan allen

Hoppa
24-03-2003, 19:37
Originally posted by yannick88
heb ik het gevoel dat er dit minder inschrijvingen ( 37) in de Touring Cup of ben ik fout.


Nee, je zit er pal op. Ik ben al deelnemer vanaf de eerste wedstrijd touring cup(toen nog B-cup) en dit is inderdaad het laagst aantal ingeschreven deelnemers ooit.

ik denk dat het reglement er voor veel tussenzit. Alle wagens moeten namelijk uitgerust zijn met een luchtfilter van het model en formaat waarmee de wagen van de productielijn gebold is. Ik denk dat er nogal wat wagens zijn die niet vooruit te branden zijn op die manier.

Dat is dan weer gedaan met het oog op het geluidsniveau.

Megane
25-03-2003, 07:24
Minder deelnemers. :(

Misschien ook wel dat het elk jaar duurder wordt (inschrijving 3250€ voor 6 koersen) en niet echt veel respons krijgt van uit organisatie. ( geen publiciteit, ed...). Wij hebben de indruk dat er voor BELCAR alles kan en voor TOURING CUP en SPRINTERS CUP niets of toch zeer weinig.

Met een geluidsnorm van 95dBa kan men het toch geen race wagen meer noemen, op straat rijden er wagens die meer geluid maken dan 95 dBa.Of is deze regel ingeroepen dat er niet te veel wagens uit de BELCAR naar de TOURING CUP afzakken.

Na het succes van enkele jaren, zal er nu misschien enkele magere jaren komen

Men kan een sponsor moeilijk overtuigen om TC te sponseren, terwijl er in de andere klasse wel media respons is. ( Yaris, clio en nu de mini) En dit terwijl een jaar Yaris volgens mij niet duurder is dan TC.

Mistery
25-03-2003, 08:56
De deelnemerslijst die hier werd geplaatst is een VOORLOPIGE deelnemerslijst. Diverse deelnemers staan er nog niet op. In tegenstelling tot eerdere berichten zouden bvb de broertjes Wauters toch aan een aantal wedstrijden van de TC deelnemen met een Porsche 993. Er zullen er nog wel zijn die niet op de voorlopige lijst staan, want ook van RTM staat er nog maar één wagen op de lijst die hier werd vermeld en het zouden er volgens het officiële persbericht van Zolder dan toch twee zijn...

Zaterdag zullen we alvast meer weten, maar me dunkt dat het deelnemersveld toch wat uitgebreider zal zij dan de VOORLOPIGE lijst die hier werd gepost.

wilmai
25-03-2003, 10:26
Beste Autosport Liefhebbers,
Jarenlang (sinds 1992) ken ik reeds het race gebeuren van de verschillende endurance klasses op het circuit van Zolder. Waar jarenlang aan gebouwd is om de Touring Cup de cup er van te maken van de minder 'gefortuneerde' deelnemers en men daar jarenlang van een groot succes heeft mogen spreken. Dat succes is enkel en alleen te danken aan de medewerking van alle teams en organisatoren. Maar Zolder treft bij deze niet alleen de schuld men moet goed weten wat voor een strenge milieuwetgeving er heerst voor de uitbating van het circuit. Als men eens wist wat deze mensen er allemaal moeten voor doen om toch maar wedstrijden te kunnen organiseren. Maar ja milieu, geluidsoverlast en buren die niet goed weten of ze zelf met hun grasmaaier zondags meer dan 95dba produceren maken het er niet makkelijker op. Ik ben zeker geen voorstander van de beperking van het geluid tot maar 95dba. Maar ja waar een mens niet kan leven naast zijn medemens, of een organisatie te kampen krijgt met enkele fanatiekelingen weten we hoe laat het is zeker in ons vlaams landsgedeelte.

Maar we moeten het aangename aan het onaangename koppelen en hopen dat we met deze nieuwe regelgevingen kunnen leven. Bij Corsa Racing vind men deze zaken een beknopting van de ontdekking van de mogelijkheden van de wagens. Mijn race't natuurlijk voor zo goed mogelijk te doen en liefst te winnen. Door de laatste jaren deze beknottingen te plaatsten in het regelment zijn het de teams terug met budgetten die kunnen blijven rijden want zij hebben de middelen om hun wagens snel, efficient en performant aan te passen aan de nieuwe regelmenten. Vroeger open uitlaat geen probleem voor iedereen, nu 95 DBA zoek maar uit waar je dat kunt realiseren zonder noemenswaardig verlies aan power en snelheid. De afgelopen twee seizoen hebben we reeds gereden met een ei onder het gaspedaal. Elke twee wedstrijden een volledige nieuwe uitlaat omdat het binnengedeelte volledig verbrand was. (ik bedoel hierbij dat het geluid daarna snel terug boven de 95 DBA ging). Sommige straatversies hebben tegenwoordig al meer dan 95DBA.

Maar ja geen zwanezang en klaagzang maar ik wens iedereen voor dit jaar een positief, snel, sportief en spannende wedstrijden toe. Corsa Racing zal die jaar misschien eens actief zijn maar zeker geen gans seizoen.

Greetz
WILMAI

Hoppa
25-03-2003, 18:35
Inderdaad een VOORLOPIGE deelnemerslijst maar aangezien de sluitingsdatum voor inschrijving voor het hele kampioenschap 8 maart was kunnen we er toch vanuit gaan dat dit alle teams zijn die voor het volledige kampioenschap ingeschreven zijn.
Per race zullen er waarschijnlijk wel wagens bijkomen maar een vol veld zie ik dit seizoen toch niet gebeuren.

Inschrijvingsgeld gaat inderdaad elk jaar de hoogte in maar vergelijk eens met BTCS van ASAF; Zonet de papieren gekregen:
Inschrijving voor volledig kampioenschap (5 wedstrijden van 2x 90') : 3025 euro
volledig kampioenschap + 2003 miles: 6352,50 euro
inschrijving per wedstrijd: 756,25 euro
inschrijving 2003 miles: 3630 euro
Vroeger hadden zij nog het voordeel dat je slechts de helft vooraf moest betalen en de rest op de dag van de wedstrijd maar deze deelnemervriendelijke houding is ook volledig verdwenen, waarschijnlijk te danken aan de (goede) invloed van de mensen die vroeger de procar organizeerden.

laurent
25-03-2003, 23:29
de pauw - de pauw is er terug bij :-)

yannick88
27-03-2003, 00:52
Ik heb gisteren met iemand gepraat van de organisatie ivm TC , deze wist mij te vertellen dat er zondag 40- 45 wagens aan de start zouden komen voor de eerste wedstrijd van de TC .

De hoop is dat er vanaf de tweede wedstrijd wat meer wagens deelnemen .

flugel
28-03-2003, 23:07
Die reglementering is waarschijnlijk het zwakke punt van de TC, maar dan je je ook de vraag stellen stel dat het reglement soepeler is, is de TC dan nog altijd 'goedkoop'? Ik denk dat dit toch de doelstelling is van de TC een vrij 'goedkoop' kampioenschap voor de amateur.

Dat de media hier minder aandacht aan besteden is wel normaal denk ik, je kan het nu éénmaal niet vergelijken met de Belcar (die een deelnemersveld hebben dat FIA GT allures heeft). Dat de cupseries populairder zijn is ook normaal, de TC is 4 uur wedstrijd die je moeilijk spannend kan noemen, een cupserie is vanaf de eerste bocht spanning.

Versta me niet verkeerd, ikzelf vind de TC meer dan de moeite, maar pleit niet voor een 2de Belcar hé.

MARSHALL
29-03-2003, 02:49
Koen en Kris Wauters zullen voor AD SPORT proberen de titel thuis te houden. Zeer jammer dat de familie Geerinckx dit niet mag doen. Koen en Kris, véél succes en hou de titel in het team!

Bart
29-03-2003, 10:46
Kent er iemand de timing voor dit seizoen (Zolder)?

PJ46
29-03-2003, 11:47
Timing wedstrijd zondag 30 maart 2003 :
06.45-07.30 uur : deelnemers Sprinters Cup administratieve controle VAS (Welcome Center P69)
07.30-08.30 uur : deelners Zolder Touring Cup administratieve controle VAS (Welcome Center P69)
06.45-07.30 uur : deelnemers Sprinters Cup technische controle (Technisch keuringsgebouw zone 2)
07.30-09.00 uur : deelnemers Zolder Touring Cup technische controle (Technisch keuringsgebouw zone 2)
10.05-10.35 uur : deelnemers Sprinters Cup - oefening
10.45-11.45 uur : deelnemers Zolder Touring Cup : oefening
11.00 uur : deelnemers Sprinters Cup : briefing + geluidssessie (Race Control Center briefing room, paarse trap)
12.05 uur : deelnemers Zolder Touring Cup : briefing + geluidssesie (Ontvangstcentrum)
13.00-13.25 uur : wedstrijd Sprinters Cup - 12 ronden
13.50-17.50 uur : wedstrijd Zolder Touring Cup - max 4 uren.
Geluid : maximum 95 dba
Motorstilte : voor 10.00 uur, tussen 12.00 en 13.00 uur, na 18.00 uur.

Piet Konijn
03-04-2003, 16:09
Originally posted by MARSHALL
Koen en Kris Wauters zullen voor AD SPORT proberen de titel thuis te houden. Zeer jammer dat de familie Geerinckx dit niet mag doen. Koen en Kris, véél succes en hou de titel in het team!


Laat ons hopen dat de titel in de ad familie blijft!!!!!!!!!!!! Veel succes aan Koen & Kris, en gaaaaaaaaaaaaaaaaaas geven zenne!!!!!!!!

PorscheGT
07-04-2003, 23:47
groot gelijk ik hoop echt dat AD nog es kampioen wordt.. komaan joenges