PDA

View Full Version : Hockenheim: Niewe Safety Car


TiBo
26-07-2001, 21:19
Mercedes lijkt de GP van Duitsland uitgekozen te hebben om een nieuwe Safety Car te introduceren. De oude was de door AMG opgekietelde versie van de CL: de "CL55 AMG Formula 1 limited edition".
Wat de nieuwe is kan ik uit onderstaande afbeeldingen niet opmaken. Gaat het om de nieuwe CL of grijpt Mercedes naar een ander model? Dan zou de evolutie er zo uitzien: CLK --> CL --> ??

Nieuwe Safety Car (Hockenheim 2001)

Deze nieuwe Merc. vertoont strakkere lijnen dan de CL en valt vnl. op door zijn nieuwe lichtblokken achteraan. Ook de voorkant toont agressiever en is strakker getekend.

http://users.pandora.be/cameo/forum/cl/01.jpg

http://users.pandora.be/cameo/forum/cl/02.jpg

http://users.pandora.be/cameo/forum/cl/03.jpg

http://users.pandora.be/cameo/forum/cl/04.jpg

http://users.pandora.be/cameo/forum/cl/05.jpg

http://users.pandora.be/cameo/forum/cl/06.jpg

Safety Car (Tot voor de GP van Duitsland 2001)

http://users.pandora.be/cameo/forum/cl/01b.jpg

http://users.pandora.be/cameo/forum/cl/02b.jpg

Sennake
26-07-2001, 22:40
Als ik goed kan lezen gaat het om de Mercedes CL55 AMG, een "iets" snellere versie dan de mijne...

TiBo
26-07-2001, 22:52
'T is allemaal relatief hé Sennake ;)

Lambo
27-07-2001, 19:46
Dit is de nieuwe SL. Een model dat volgend jaar de intussen 12 jaar oude, maar nog steeds bloedmooie SL vervangt. Het model is eigenlijk nog steeds in ontwikkeling, maar het design is al volledig in de pers verschenen (er zijn immers verschillende prototypes "betrapt"). Waarschijnlijk ziet Mercedes zijn kans schoon om nu stiekem wat reclame te maken. Waarschnlijk zal deze wagen dan ook officieel voor het eerst te zien zijn op het Autosalon van Frankfurt in september. Laat u echter niet misleiden, dit is geen concurrent van de CL, ook niet van CLK (daarvan verschijnt binnen een dik jaar ook een opvolger van, die wel de naam CLK zal behouden) De SL is dus een Roadster pur sang, maar net als de SLK beschikt hij over een volledig metalen dak dat in een mum van tijd wegklapt. Het is dus tegelijk een Roadster en een Coupé. Prijzen zullen iets duurder zijn dan de huidige SL. Dus vanaf zo'n slordige 3,5 miljoen tot een dikke 5 miljoen voor de 5-liter versie. Dan hebben we het nog niet over door AMG en Carlsson geprepareerde wagens die nog ettelijke miljoenen meer zullen kosten. Begin maar te sparen zou ik zeggen :D

Mario
31-07-2001, 09:14
Verdomme, ik heb gisteren wat tekeningskes gezien van de nieuwe lay-out van Hockenheim. Het trekt dus op geen kloten hé.

Hockenheim zoals het nu is, is niet bijster interessant als circuit, maar het gedrocht dat in de plaats komt, amai m'n voeten.

Voor diegenen die het nieuwe circuit willen zien: http://www.silhouet.com/motorsport/tracks/hock4.jpg Enkel die lichtjes gebogen 'rechte' lijn lijkt me nog interessant...

En dat allemaal voor de commercie. F1 wordt dus wel degelijk steeds minder sport en steeds meer een show. De rijders durven nauwelijks nog afwijkend gedrag/meningen vertolken, de circuits worden op maat van de sponsors gemaakt, de auto's kunnen bijna door een aap worden gereden enz (Raikkonen is dan wel degelijk een talent, maar ik ben er zeker van dat het 10 jaar geleden niet waar was dat iemand met zo weinig ervaring zoveel potten zou breken). Ze zouden beter terug gewone slicks invoeren, minder vleugels en voilà, ge hebt spektakel ipv stomme circuits waar het altijd optrekken, afremmen is.

Sorry voor de krachttermen trouwens, mocht er iemand verveeld mee zitten.

TiBo
31-07-2001, 11:00
Right on, Mario !!

Ik kon heel goed begrijpen dat men traktiecontrole heeft ingevoerd, ... maar moet men nu onmiddellijk ook beginnen met vol-automatische versnellingsbakken?!

Als ge een race-game kocht en ge kon er de ballen van dan reed ge toch in de eerste plaats met nen "automatic transmission" hé. Awel, ... nu 'moet' ge hem gaan gebruiken omdat ze er in de F1 ook mee rijden.
Zou er geen patch volgen om de "manual transmission" te verwijderen?

airco
31-07-2001, 11:50
bwa Mario!! ik wil eerst het circuit zien zene voor ik het gaan afbreken!!! Der gaat idd een hoop minder topspeed zijn, maar om het circuit daarom een gedrocht te noemen!!!

Als dit circuit goed uitgewerkt wordt zie ik het nog een mooie toekomst tegemoet gaan!!

airco

Sennake
31-07-2001, 12:33
Misschien wel Airco, maar ik denk dat je Mario zijn punt een beetje mist. Het gaat hem vooral over het feit DAT een circuit (weer maar eens) veranderd wordt in het belang van de sponsors, de commerce, de show, het circus.
F1 was vroeger een sport en begint inderdaad meer en meer op een schertsvertoning te gelijken. "Brood en spelen" is hier wel echt op zijn plaats zou ik zeggen. Alleen zijn de paarden vervangen door auto's en de menners door piloten. Maar ik durf bijna te beweren dat de Romeinse paardemenners meer moeite moesten doen om hun vierspan in bedwang te houden dan de huidige piloten...
Dus als ik Mario goed begrijp is het meer die bedenking die hem frusteert en daar kan ik hem volledig in bijstaan!

Mario
31-07-2001, 13:12
Originally posted by Sennake
Misschien wel Airco, maar ik denk dat je Mario zijn punt een beetje mist. Het gaat hem vooral over het feit DAT een circuit (weer maar eens) veranderd wordt in het belang van de sponsors, de commerce, de show, het circus.
F1 was vroeger een sport en begint inderdaad meer en meer op een schertsvertoning te gelijken. "Brood en spelen" is hier wel echt op zijn plaats zou ik zeggen. Alleen zijn de paarden vervangen door auto's en de menners door piloten. Maar ik durf bijna te beweren dat de Romeinse paardemenners meer moeite moesten doen om hun vierspan in bedwang te houden dan de huidige piloten...
Dus als ik Mario goed begrijp is het meer die bedenking die hem frusteert en daar kan ik hem volledig in bijstaan!

Inderdaad Sennake, voor een groot deel is het daarom, maar toch ook gewoon voor wat er in de plaats komt. Waarom moet die wat groot uitgevallen chicane vlak voor ze het stadion inkomen er nu bij ? Dat heeft toch totaal geen zin, tenzij de wagens vertragen en dus gaan ze trager, steken ze wat meer vleugel. Zo kan de kijker de sponsorboodschappen beter zien, want de wagens gaan trager voorbij en op grotere vleugels kan ook meer staan. Ik ben er nog altijd niet van over om het plat te zeggen.