PDA

View Full Version : Oplossing vraag 3 en 4


Sennake
23-03-2003, 12:05
Vraag 3 :

Hans-Joachim Stuck rijdt hier de eerste linkse in op het circuit van Zolder in zijn Audi V8 Quattro, in de Belgische manche van de DTM 1990. Hij werd dat jaar DTM-kampioen, en daarmee heb je alle gegevens in handen die je nodig hebt om vraag 3 op te lossen.

De eerlijkheid gebiedt me wel om te melden dat ik als "wagen" enkel goedreken, de antwoorden waarin duidelijk de gegevens Audi + V8 + Quattro instonden. Ik moet de lijn ergens trekken, en gezien de relatieve lage moeilijkheidsgraad leg ik de lat hoog. Dat kan later nog veranderen als de vragen moeilijker worden.

Vraag 4 :

In de 24 uren van Le Mans 1970 wonnen Hans Hermann en Richard Attwood in hun Porsche 917 K, wat meteen de eerste overwinning was voor Porsche. Velen zouden volgen, want nog steeds is Porsche recordhouder wat het aantal overwinningen betreft. Voor Hans Hermann moet het extra aangenaam geweest zijn te winnen, want 1 jaar daarvoor had hij de 24 uur op een haar na gewonnen, ware het niet dat Jacky Ickx met een voorsprong van amper 100 m hem met voor was.

Joost en Oneliner wisten de antwoorden niet, of ze waren 2 weken niet thuis, of ze hadden geen goesting, ik weet het niet, maar in elk geval heb ik geen anwtoorden binnengekregen. Jammer jongens, er lagen veel gemakkelijke punten te rapen!

Dat geeft uiteindelijk dus volgende tussenstand :

[list=1]
Andy, HHugo, Guy, Fleabite, Lambo, Raceboy, Huudo, Mario, R@ce@holic : 20 punten
Jan, Schumivill : 19 punten
Marshal : 18 punten
Johan : 16 punten
Obi-Jan, Sledge : 15 punten
Bart : 14 punten
Joost, Mégane : 10 punten
Oneliner, Lucien : 9 punten
[/list=1]

Nog steeds 9 man met het maximum van de punten! Eens benieuwd of dat zo zal blijven nu dat we naar moeilijkheidsgraad 2 overstappen...

In elk geval is IEDEREEN gefeliciteerd met zijn prestatie tot op heden : het belooft spannend te worden!

Obi-Jan
23-03-2003, 16:51
Re: Vraag 3.... Dacht al dat den helm nie klopte.... dju toch. :mad:

Allez, dan ga ik maar eens proberen uit te vissen hoe het komt dat op deze fotos Frank Jolinski in de 44 te zien is...

http://www.audiquattrofan.de/audiquattrofan/audspoaltgrafik/v8quattro/images/audiv82.jpg

http://www.audiquattrofan.de/audiquattrofan/audspoaltgrafik/v8quattro/images/audiv81.jpg

Jan. (toch het circuit goed gegokt, hehehehe... :rolleyes: )
=----

Sennake
23-03-2003, 21:13
Als het je kan troosten : op de originele foto stond de naam van Stuck op zijn zijruit (ik heb ze weggewist omdat het anders wel een beetje té gemakkelijk was)...

Obi-Jan
24-03-2003, 01:41
Vraag 5 is nog zoiets... 'k zou nie anders weten voor het uitzicht van de auto, maar het nummer klopt nie.

Enfin, we zullen zien, maar ik denk meer en meer da'k gedeeltelijk fout zit.

Jan.
=---