PDA

View Full Version : Barrichello niet in Brazilië?


sledge
26-03-2003, 13:39
Geen Barrichello in Brazilië?

Zoals we gisteren al gemeld hebben zal het HANS systeem blijven in het F1, de FIA wil het vanaf volgende GP verplicht houden voor iedereen zonder uitzonderingen.
Afgelopen weekend werd Justin Wilson afgevoerd naar een ziekenhuis met een geknelde zenuw door het HANS systeem, twee weken voordien crashte Barrichello en dat was volgens de Braziliaan te wijten aan het HANS systeem.

Zoals eerder gezegd zal het HANS systeem blijven en nog volgens de FIA zal diegene die niet met het systeem kan rijden vervangen moeten worden door een andere piloot.

Volgens de Daily Telegraph volgt Ferrari de hele zaak met Argus-ogen en zouden ze Barrichello op kant willen schuiven tot wanneer er een aanneembaar akkoord is gevonden omtrent deze zaak.

Een gesprekspersoon van Ferrari zei het volgende:"In Maleisië is aangetoond dat Barrichello met de huidige afstelling pijn heeft, ik ben er wel van overtuigd dat we bekwaam zijn om dat op te lossen.

Op dit moment zijn we een nieuw systeem aan het uittesten, we willen dan ook nog niet voorbarig zijn door te zeggen dat het systeem beter zal zijn.
Als onze piloten zich niet goed voelen met het systeem zullen we één van onze testrijders moeten laten rijden."

De kans bestaat nu dat we Barrichello misschien niet zullen zien rijden in Brazilië door het HANS systeem, normaal gezien zullen we dan de reserverijder Luca Badoer aan het werk moeten zien, maar nu deze al twee zware crashes heeft gemaakt met de nieuwe Ferrari F2003-GA zou het wel eens kunnen dat Massa in zijn thuisland mag rijden in een Ferrari.

bron: www.f1pits.net


Ik geloof er voorlopig niks van. Barrichello is en blijft een emotionele persoon, en zal zeker zijn eigen fans in zijn thuis gp niet in de kou laten staan...

A.J.
26-03-2003, 13:44
Zou ik wel willen zien, Massa met de Ferrari. Dan krijgt Schumacher het helemaal moeilijk!

kartboyke
26-03-2003, 15:13
Ja, k ga het zeker geloven, vind da toch maar raar zenne, een toppiloot opzij zetten voor een hans systeem. :rolleyes:

DJ Scorpio
26-03-2003, 16:31
Originally posted by A.J.
Zou ik wel willen zien, Massa met de Ferrari. Dan krijgt Schumacher het helemaal moeilijk!

Ik denk dat Badoer nochtans degene zal zijn die Barrichello eventueel zou vervangen. Aangezien die reeds opnieuw aan het testen is met de nieuwe ferrari zal die er wel fit genoeg voor zijn tegen dat de GP van Brazilïe verreden wordt.

Massa mocht mee het voorbij weekend reservepiloot zijn enkel en alleen omdat Badoer niet fit was door het accident tijdens de testen.

airco
26-03-2003, 16:33
Ik moet zeggen .... die uitspraak van de FIA is er ook wel een waarvan uw haar gaat rechtstaan he.


volgens de FIA zal diegene die niet met het systeem kan rijden vervangen moeten worden door een andere piloot.


dus zelfs medische redenen komen niet meer in aanmerking ....
Ik vraag me af wat er gebeurt als je zoiets laat behandelen door het arbeidsrecht ....

JV1
26-03-2003, 18:40
Originally posted by sledge
bron: www.f1pits.net


Ik geloof er voorlopig niks van. Barrichello is en blijft een emotionele persoon, en zal zeker zijn eigen fans in zijn thuis gp niet in de kou laten staan...

Inderdaad Rubens rijd gewoon

Mark
26-03-2003, 20:09
Al dat gezeur over HANS..............

Het was maanden van te voren bekend dat verplicht werd......hadden ze dus ook tijd genoeg om te testen. Vooral Ferrari, die rijden elke week met 2 testteams op verschillende circuits.

Mocht Barichello niet mogen rijden.....reken dan maar op Massa, die gast heeft volgens mij een heel speciaal contractje. Daarnaast een braziliaan op home-soil doet het altijd goed in de pers....................