View Full Version : Touring Cup race 1
R@ce@holiC
30-03-2003, 18:36
AD sport porsche overtuigend gewonnen , achteraan moeten starten en na een half uur a peu pres al de kop...
RTM 2e en kevers 3e..
De traxx BRI clio 2e in de klasse , proficiat !!!
Nieuwe opzet van de sprinterscup was wel een succes te noemen.
Wat betreft de Touring Cup, als ik eerlijk vond ik het een saaie race...weinig deelnemers, niet echt een goed begin voor 2003.
Toppunt waarom de Touring Cup op de verkeerde weg zit, die mensen die rondliepen met die belachelijk grote Vip-kaart.........whoohahahaha. Te belachelijk voor woorden, die mensen liepen gewoon voor Jan met de korte achternaam.
Weet overigens niet welk team die achterlijke kaarten uitdeelde........ Touring Cup en Vips, hij blijft leuk :D :D
Originally posted by Marshal
Nieuwe opzet van de sprinterscup was wel een succes te noemen.
Wat betreft de Touring Cup, als ik eerlijk vond ik het een saaie race...weinig deelnemers, niet echt een goed begin voor 2003.
Toppunt waarom de Touring Cup op de verkeerde weg zit, die mensen die rondliepen met die belachelijk grote Vip-kaart.........whoohahahaha. Te belachelijk voor woorden, die mensen liepen gewoon voor Jan met de korte achternaam.
Weet overigens niet welk team die achterlijke kaarten uitdeelde........ Touring Cup en Vips, hij blijft leuk :D :D
Volgens mij Uw landgenoten van US carworld. :D :D :D
De sprinterscup was een mooie race en een geslaagde opset, alleen de finish was niet duidelijk.
De touring-cup was wel triest, waarschijnlijk omdat wij er niet bij waren. :cool: en nog vele andere natuurlijk.
Als men zo doorgaat met het geluid moet men maar zien dat er na 2 wedstrijden nog deelnemers zijn.
Naast de pist was het precies een zwerm biekes ( bijen) die voorbij vloog. zzzzzzzzzzzz
Groeten Megane
Originally posted by Megane
Volgens mij Uw landgenoten van US carworld. :D :D :D
Ik had eigenlijk niet anders verwacht, ben benieuwd wat er in de krant zal staan...............
wat betreft geluid, volgens mij is het geluid op de openbare weg nog harder. Nope, TC 2003 zal geen super-editie worden.........jammer
Het was idd niet de spanndste koers ooit he Witte :D
R@ce@holiC
30-03-2003, 22:14
Een foto van de de 2des in klasse 4 ;) :) :
http://users.pandora.be/misteryracing/winnaars.jpg
Nogmaals proficiat :)
Originally posted by R@ce@holiC
Een foto van de de 2des in klasse 4 ;) :) :
http://users.pandora.be/misteryracing/winnaars.jpg
Nogmaals proficiat :)
nog een beetje harder nijpen en de Bekers zijn kapot... ze hadden niks groter zekers :)
Proficiat Driesco en Chris
vincentdb2001
30-03-2003, 22:26
Er zijn 56 foto's van de race online op http://membres.lycos.fr/circuitzolder/start.ne.html :cool:
ook proficiat namens mij, vond alleen de "liverey" van de nr.54 vorig jaar vele malen mooier ;)
Wist trouwens niet dat er een ex-DTM wagen meereed, ken die wagen al langer natuurlijk. Dacht altijd dat een soort look-a-like was. Welke ik bedoel? Team Charly
Unser Auto:
Ein BMW M3, ehemaliges DTM-Auto von Zakspeed.
Dieses Auto wurde 1990 insgesamt 11x in der legendären DTM von Dieter Quester und Ralf Kelleners gefahren. Wir sind mit diesem Auto mittlerweile seid fünf Jahren unterwegs. Das heisst aber nicht, das es mittlerweile langsamer geworden ist, ganz im Gegenteil
http://www.hc-engineering.de/team-charly/IMG_0693.JPG
site is niet echt denderend, www.team-charly.de
[B]nog een beetje harder nijpen en de Bekers zijn kapot... ze hadden niks groter zekers :)
Inschrijving hoger, bekers kleiner. :D :D
Proficiat dries en Chris.
Bedankt mannen. Het was inderdaad om naar te kijken een saaie race. Aan het stuur was het wel wat anders. Klasse 4 blijft met zijn 14 deelnemers de grootste klasse en daar ging het weer om seconden.
Chris nam de start vanaf de 23 ste plaats ( 1.53.4 ) en reed een zeer regelmatige 2 uurs stint om binnen te komen op een 17de algemeen en een 3de plaats in onze klasse. Na de pitstop lagen we terug op plaats 5 waarna de inhaalrace terug kon beginnen.
Meer dan een uur heb ik liggen jagen op de Clio van Smook en Ubeda. Seconde per seconde kropen we dichterbij. In tussentijd was rond het derde raceuur de Lotus Elise uitgevallen. Buytaert - Van Rompuy was dan al met de Golf ongrijpbaar geworden. Op 15 minuten van het einde zat ik onder de bumper van de Clio nr 78 van Ubeda. Het spannendste moest komen maar Ubeda ging binnen voor een splash and go. Driesco maakte weer de fout om te beginnen rekenen en hetvolgende gebeurde. In de pits had men mij gezegd dat de wedstrijd zou duren tot 17.45.
Ik kreeg teken uit de box dat ik een voorsprong had van 19 sec. Voetje van de gas dus en nog 2 ronden rustig uitrijden. Om 17.45 werd er niet afgevlagd en om 17.47 ook niet zodat de Clio van US Carworld plots onder mijn bumper zat. De laatste ronde werd dus nog een triller van formaat maar uiteindelijk de deurtjes in elke bocht goed dichtgehouden.
Op deze manier stonden we dus voor het eerst op het podium in onze klasse.
De rede waarom het nu wel ging en vorig seizoen niet is niet ver te zoeken. Ik ben zo een 3 seconden sneller geworden op Zolder en dat is waarom we vorig jaar steeds naast de prijzen grepen.
Tevens een dikke proficiat aan ons team want de Clio ging hard en goed.
FastFons
31-03-2003, 14:45
Ook het aantal deelnemers viel mij tegen, wat mij ook nog opviel waren de teams zonder enige sponsor van betekenis op de wagen. Volgens mij een weerspiegeling van de barre economische tijden, waardoor ook wij dankzij veel moeite niet meerijden.
Hopelijk is diene oorlog snel voorbij en vinden we nog wat geld voor volgend seizoen
Btw wel prachtig weer:)
FF
Zo een saaie wedstrijd was het toch niet. Zeker niet rond de klok van half 5 toen de Porsche van FIRST MOTORSPORT bij ons hard in de banden ging! En ongeveer een half uurke voor t einde ging ook de ex-Geerinckx Porsche van de gebroeders Wauters in de fout! Stijl raceke! Op naar de volgende TC!
Dreis & Chris gefeliciteerd hé.
Werner333
31-03-2003, 19:40
Proficiat aan Dries en Chris.
We hebben de race zowat overal rond het circuit gevolgd.
Op het einde stonden we aan de 90 graden en daar hebben we kunnen genieten van het betere inhaalwerk van Driesco.
Het was echt op de snee. Niet afgeven en gewoon wagen na wagen passeren. Knap werk.
Ook de start van de Wauters broertjes was indrukwekkend. Even het hele veld inhalen.
De sprinters cup was een heel positieve ontwikkeling om te zien. Een vol startveld en de gevechten tussen de huidige en de oudere wagens. Knap. Gelukkig bleef het afgebroken wiel bij de crash in de chicane mooi op de grond en ging het niet aan het stuiteren.
En er was volk rond het circuit!!!
En dat ligt niet aan de VIP kaarten van US Carworld Marshal :D
Inderdaad proficiat Dries en Chris !!
Weet er iemand een volledige uitslag online staan??
Bart.Vandecavey
31-03-2003, 20:10
Proficiat Dries en Chris!
Driesco als je zo voort doet zullen ze nog een serieuze kluif aan u hebben in de Mini-cup!
Maar steek die beker wel best in de grond dat hij een beetje groeit!
Voor de liefhebber, er staan weer wat foto's op http://crash.to/zandbak
R@ce@holiC
31-03-2003, 21:00
Een verslag van de Touring en sprinterscup races is nu terug te vinden op misteryracing.com
Klik HIER (http://www.misteryracing.com/site/new/nieuws/nationaal.htm#tc313)
Originally posted by Bart.Vandecavey
Proficiat Dries en Chris!
Driesco als je zo voort doet zullen ze nog een serieuze kluif aan u hebben in de Mini-cup!
Maar steek die beker wel best in de grond dat hij een beetje groeit!
:+ :D
de touring cup had toch ook wat leuks te bieden vooral naar het einde toe.
Zo was er de spin van de 1st motorsport porsche en enkele rondes later ging die zelfde porsche spectaculair in de banden in de Bianchibocht. En zelfs even kwam de 1ste plaats van de gebroeders wouters in gevaar doordat koen in de bianchi zijn bocht een stuk te wijt nam
Originally posted by ICEMAN
Zo een saaie wedstrijd was het toch niet. Zeker niet rond de klok van half 5 toen de Porsche van FIRST MOTORSPORT bij ons hard in de banden ging! En ongeveer een half uurke voor t einde ging ook de ex-Geerinckx Porsche van de gebroeders Wauters in de fout! Stijl raceke!
Dus het wordt pas leuk als er ongelukken zijn????????????? :no:
Autosport.be
31-03-2003, 22:58
Originally posted by Marshal
Dus het wordt pas leuk als er ongelukken zijn????????????? :no:
Ik wou net dezelfde reactie posten. Het is bedroevend te moeten vaststellen dat het gros van de zogezegde "autosportfanaten" enkel komen kijken voor de crashes.
Inderdaad vrij triestige vaststelling. Net als tijdens de 24H ging er voor mijn neus weer ene zwaar uit ( rode First Porsche ) en ik kan u verzekeren dat je het als piloot dan ook enkele seconden koud krijgt in de wagen. Fout of niet doet niets terzake, als je enkel naar de races komt om ongelukken te zien dan ga je beter naar de rallycross.
Echte circuitliefhebbers komen voor de inhaalmaneuvers, de sound ( alhoewel TC ? ) en de wagens. Droevig is ook te moeten lezen op het gastenboek van de marchalls, " hopelijk kunnen we rekenen op veel craches dit seizoen". Nu ga ik er echt alles aan doen om het dat plezier nu ne keer nie te gunnen sé.
pompierke
Comments: Hey iedereen,
't is lang genoeg geweest, laat ons er een fijn en crashvol jaar van maken. En vooral jullie goed humeur meebrengen en voor de rest genieten mensen.
Tot zondag
pompierke
Dat was de letterlijke tekst. Gewoonweg verwerpelijk voor dan nog het ploeghoofd van de marchalls
yannick88
01-04-2003, 01:21
Proficiat aan Dries en Chris van het het ganse JP Racing Team
Originally posted by Driesco
Inderdaad vrij triestige vaststelling. Net als tijdens de 24H ging er voor mijn neus weer ene zwaar uit ( rode First Porsche ) en ik kan u verzekeren dat je het als piloot dan ook enkele seconden koud krijgt in de wagen. Fout of niet doet niets terzake, als je enkel naar de races komt om ongelukken te zien dan ga je beter naar de rallycross.
Echte circuitliefhebbers komen voor de inhaalmaneuvers, de sound ( alhoewel TC ? ) en de wagens.
En de bekers eh ;)
Droevig is ook te moeten lezen op het gastenboek van de marchalls, " hopelijk kunnen we rekenen op veel craches dit seizoen". Nu ga ik er echt alles aan doen om het dat plezier nu ne keer nie te gunnen sé.
pompierke
Comments: Hey iedereen,
't is lang genoeg geweest, laat ons er een fijn en crashvol jaar van maken. En vooral jullie goed humeur meebrengen en voor de rest genieten mensen.
Tot zondag
pompierke
Dat was de letterlijke tekst. Gewoonweg verwerpelijk voor dan nog het ploeghoofd van de marchalls
Ik kan me wel voorstellen dat er veel zijn die enkel voor dat komen kijken, tja, blijkbaar beseffen die dan ook niet dat er wel eens mensen achter het stuur zitten.
'k weet niet hoe dat gaat bij marschall's, maar hebben die ook geen licentie nodig of zo? afpakken zou ik zeggen.
Droevig is ook te moeten lezen op het gastenboek van de marchalls, " hopelijk kunnen we rekenen op veel craches dit seizoen". Nu ga ik er echt alles aan doen om het dat plezier nu ne keer nie te gunnen sé.
Iedereen heeft recht op zijn mening, wat niet wil zeggen iemands mening geldt voor de rest. Daarnaast kan ik je verzekeren dat "crashvol" op meerdere manieren is uit te leggen................
Laat ik het zo stellen, zware ongelukken met schade of nog erger met letsel wordt hier dus zeer zeker niet mee bedoeld. Wat wel, de mooie schuiver in de grindbak zonder verdere gevolgen e.d.
Om iemand te veroordelen op een krabbeltje in het gastenboek gaat me wat ver, weet gelukkig dat de persoon het in kwestie anders bedoeld. Die maakt tijdens zijn werk al genoeg ellende mee door snelheidsmaniaken.............
Als ik iemand moet veroordelen om zijn posting op een forum, dan weet ik ook nog wel wat leuke postings van ene Dries H. ;)
I think I understand you Marchall :). Neen, was niet echt slecht bedoeld maar ik denk dat je me begrijpt. Ik ken Eric en Rudy ook heel goed en gelukkig zijn er nog Marchalls die het goed menen maar soms hoor je zo van die commentaren ; het was een triestige koers, er is er genen enen afgegaan. Ze zouden beter zeggen,; mooie race, heb je die inhaalmanouvers gezien.
Neen, zeker geen steen naar de Marchalls op Zolder maar enkelen staan daar echt voor de ongelukken en niet voor de race. Ik denk dat je dat kan beamen Marchall.
Einde discussie :)
Ik denk dat je dat kan beamen Marchall.
Einde discussie :)
Volledig mee eens, er zitten zeer zeker ramptoeristen tussen......meestal geen blijvers overigens.
Nu weer slap ouwe nelen over de Touring Cup. Er rijden twee van die ouwe Ford Sierra's mee en daarbij is me iets opgevallen.
Aan de achterzijde, onderkant midden zie ik een soort metalen kist zitten......enig idee wat dat is? Zal toch niet de tank zijn...........
Werner333
01-04-2003, 22:15
Ik dacht aan een primitieve vorm van een diffuser?
Op die plaats hoogstwaarschijnlijk bescherming van de benzine-tank denk ik...
Heb die ook zien zitten, ze stonden trouwens bij ons in de box. Volgens mijn bescheiden mening was dat de plaats voor het reservewiel van een Sierra Cosworth waas ze nu een schoon plaatje rondgezet hebben.
Die wagen is 15 jaar oud hebben ze mij dit weekend verteld. Snelste tijd dit weekend 2.22.00
Die mannen amuseren zich kostelijk.
Heb die ook zien zitten, ze stonden trouwens bij ons in de box. Volgens mijn bescheiden mening was dat de plaats voor het reservewiel van een Sierra Cosworth waas ze nu een schoon plaatje rondgezet hebben.
Die wagen is 15 jaar oud hebben ze mij dit weekend verteld. Snelste tijd dit weekend 2.22.00
Die mannen amuseren zich kostelijk.
daarvoor dient de touring cup. u amuseren met een goedkope wagen. als je auto's wilt zien die een tijd draaien onder de 1.40 dan moet je belcar gaan kijken.touringcup is en blijft plezierig voor amatuers die weinig geld of tijd hebben .
Originally posted by Supra
daarvoor dient de touring cup. u amuseren met een goedkope wagen. als je auto's wilt zien die een tijd draaien onder de 1.40 dan moet je belcar gaan kijken.touringcup is en blijft plezierig voor amatuers die weinig geld of tijd hebben .
Weinig geld? :confused:
Weet U hoeveel de inschrijving is voor 6 koersen, en wat de respons is van de organisatie. ( geen reclame campagne, geen pers, geen vrijkaarten)
Als hieraan iets zou gedaan worden was de touring-cup de mooiste autosport reeks, in de TC rijdt ge meer dan in de Belcar op 1 dag(1 uur training + 4 uur koers)
Dat is de grootste reden dat er dit jaar 20 auto's minder zijn.
En dan die 95dBa regel, dit week-end mag het 295dba zijn van donderdag tot zondag avond.
De touring-cup is van zondagmorgen 11.00h tot 18.00h.
Megane
PS.Supra reijdt gij in die Supra?
Originally posted by Megane
Weinig geld? :confused:
Weet U hoeveel de inschrijving is voor 6 koersen, en wat de respons is van de organisatie. ( geen reclame campagne, geen pers, geen vrijkaarten)
Als hieraan iets zou gedaan worden was de touring-cup de mooiste autosport reeks, in de TC rijdt ge meer dan in de Belcar op 1 dag(1 uur training + 4 uur koers)
Dat is de grootste reden dat er dit jaar 20 auto's minder zijn.
En dan die 95dBa regel, dit week-end mag het 295dba zijn van donderdag tot zondag avond.
De touring-cup is van zondagmorgen 11.00h tot 18.00h.
Megane
PS.Supra reijdt gij in die Supra?
voor ons (dexters racing) is het een mooie formule: je bent 1 dag weg, je hoeft geen auto van 18 miljoen te hebben om mee te kunnen. en megane: ik rijd niet maar mijn vader wel.
daarvoor dient de touring cup. u amuseren met een goedkope wagen. als je auto's wilt zien die een tijd draaien onder de 1.40 dan moet je belcar gaan kijken.touringcup is en blijft plezierig voor amatuers die weinig geld of tijd hebben . [/QUOTE]
Sorry hoor, maar nu sla je de bal toch volledig mis. Heb je al eens gezien hoe hoog het inschrijvingsgeld ligt voor de Touring Cup. Daartegenover staat er absoluut niets : geen promotie vanwege de organisatie, geen aandacht van de pers, geen bekendheid bij het grote publiek, kortom nogaballen!!!!!!!!!
Van 1993 tot 1996 heb ik, als 100 % amateur, met een kleine Toyota Starlet deelgenomen aan de TC. Leuke tijden beleefd,
maar ik heb ook de evolutie meegemaakt hoe de TC steeds professioneler en duurder werd. Voor de echte, weinig kapitaalkrachtige, amateurs bleef er op het laatste nog slechts 1 optie : Opkrassen!
Het succes van Belcar (eerst BBL Cup en daarna Carglass Cup) en Touring Cup is prachtig. Maar staat er bij de organisatie in Zolder iemand bij stil dat de echte amateurs die indertijd met hun inzet en enthousiasme deze wedstrijden groot gemaakt hebben, intussen allemaal verdwenen zijn?
Voor de echte amateurs blijft er op dit ogenblik in België niets meer over, omdat alles te duur geworden is. Getuige daarvan het magere startveld van de eerste TC-wedstrijd in 2003.
Originally posted by Baron
Sorry hoor, maar nu sla je de bal toch volledig mis. Heb je al eens gezien hoe hoog het inschrijvingsgeld ligt voor de Touring Cup. Daartegenover staat er absoluut niets : geen promotie vanwege de organisatie, geen aandacht van de pers, geen bekendheid bij het grote publiek, kortom nogaballen!!!!!!!!!
Van 1993 tot 1996 heb ik, als 100 % amateur, met een kleine Toyota Starlet deelgenomen aan de TC. Leuke tijden beleefd,
maar ik heb ook de evolutie meegemaakt hoe de TC steeds professioneler en duurder werd. Voor de echte, weinig kapitaalkrachtige, amateurs bleef er op het laatste nog slechts 1 optie : Opkrassen!
Het succes van Belcar (eerst BBL Cup en daarna Carglass Cup) en Touring Cup is prachtig. Maar staat er bij de organisatie in Zolder iemand bij stil dat de echte amateurs die indertijd met hun inzet en enthousiasme deze wedstrijden groot gemaakt hebben, intussen allemaal verdwenen zijn?
Voor de echte amateurs blijft er op dit ogenblik in België niets meer over, omdat alles te duur geworden is. Getuige daarvan het magere startveld van de eerste TC-wedstrijd in 2003. [/QUOTE]
Heel juist baron dat heb ik hier ook al gezegt.
akoord, autosport is duur ma voor touringcup heb je in ieder geval toch geen super wagen te hebben of zit ik daar ook al fout ????
akoord, autosport is duur ma voor touringcup heb je in ieder geval toch geen super wagen te hebben of zit ik daar ook al fout ????
In het verleden was de SUPRA niet super :no: maar heeft toch geen resultaten gereden als ik mij niet vergis. Dus in de touring-cup is er toch wel een goed autoke nodig. ;)
megane , rij jij tourincup
megane , rij jij tourincup
Ja, maar dit jaar waarschijnlijk een sabat jaar.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.