PDA

View Full Version : Eerste pole voor JP Montoyaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!


Sennake
28-07-2001, 14:05
De eerste is binnen!!!!!!!!!!!!!!
Nu nog de overwinning!!!!!!!!!

krikke
28-07-2001, 17:21
Ik hoop dat Montoya morgen geen stommiteiten uithaald bij de start of in de race, en Ralfke de achterkant van zijn auto laat zien. De vraag is natuurlijk of de BMW's héél de race zo een tempo kunnen aanhouden zonder in frit te draaien. En vergeet niet dat de mika ook redelijk goed op weg was. Als het regent zullen de BMW's het echter héél moeilijk krijgen met de grijs en rode concurrenten.

Finish
28-07-2001, 18:47
Mooie pole idd, maar hou er wel rekening mee dat Ralfke in z'n laatste run in de eerste split sneller was dan Monty en dan gehinderd werd door verkeer....

Hakkinen lijkt me precies terug te zijn na z'n zege en Ferrari is in feite nooit de beste op Hockenheim. Ik herinner me nog '97 toen Schumacher van de 8ste positie vertrok :)

Anyway, morgen saaie race ? Of krijgen we deze keer een ex-medewerker van BMW op het circuit die gaat protesteren tegen zijn ontslag ? :D

Hakki
28-07-2001, 19:13
Originally posted by Finish
Mooie pole idd, maar hou er wel rekening mee dat Ralfke in z'n laatste run in de eerste split sneller was dan Monty en dan gehinderd werd door verkeer....

Hakkinen lijkt me precies terug te zijn na z'n zege en Ferrari is in feite nooit de beste op Hockenheim. Ik herinner me nog '97 toen Schumacher van de 8ste positie vertrok :)

Anyway, morgen saaie race ? Of krijgen we deze keer een ex-medewerker van BMW op het circuit die gaat protesteren tegen zijn ontslag ? :D
en ik zeg da montoya op zijn 2de tussentijd meer dan 1tiende eronder zat
maar toen heeft het team hem verwittigd dat ie mocht binnenkomen
en toen was montoya wel content
me ewa shit en fuck woorden ;)

Werner333
28-07-2001, 19:27
Hopelijk bewaren Juan en Ralf hun kalmte in de eerste bocht.
Anders eindigt de race van Wiliams-BMW daar al.

Sennake
28-07-2001, 20:04
Originally posted by Finish
Mooie pole idd, maar hou er wel rekening mee dat Ralfke in z'n laatste run in de eerste split sneller was dan Monty en dan gehinderd werd door verkeer....

Zo nie beginnen eh Finish, met "als-en" en "dan-en" hebben we al menige discussies uitgelokt en dan is de conclusie altijd : "de feiten spreken voor zich en als mijn tante wielekes had was ze een trontinnet!"

Ik bedoel maar, JPM HEEFT de pole en het "niet hebben van een clear lap" gebeurt niet de eerste keer voor een andere pole-kandidaat en het zal ook niet de laatste zijn. "Als Senna niet verongelukt was had Schumi nog geen enkele wereldtitel" is ook zo'n uitspraak waarmee je de stok in het hoenderhok gooit. Maar wat baat het? Niets dus.

Gun de jongen toch waar hij recht op heeft, hij was vandaag de beste en morgen zien we wel hoe de zaken lopen.

Maar op voorhand voorspellen dat het een saaie race gaat worden zou ik niet durven, en het is niet omdat Schumi er misschien niet aan te pas gaat komen dat het saai wordt, INTEGENDEEL! En zelfs dat is bijlange niet zeker...

Bam-Bam
28-07-2001, 21:21
Ik ben ook heel blij dat Pablo z'n eerste pole binnen heeft. De overwinning is denk ik nog een beetje hoog gegrepen. Juan heeft duidelijk wat tijd nodig om zich bij Williams in te werken en de ingenieurs ook naar zijn inbreng te doen luisteren, maar hij maakt duidelijk progressie.

Meer dan dat ik hoop dat Montoya wint morgen hoop ik dat hij zijn vel weer eens duur verkoopt voor ieder punt, voor iedere positie. Wat ik bv. via m'n satellietschoteltje deze middag tijdens de F3000 race op Hockenheim zag was voor de toekomst veelbelovend. Mannen als Thomas Enge, Antonio Pizzonia en Mauricio Sperifacio (ofzowiets) gaven wheel-2-wheel racing weg waar menig Coulthard een lesje van kon leren.
F1 heeft nood aan coureurs de racen voor de show, voor het publiek in plaats van voor de punten, net als in de States waar Nascar-coureurs een soort 'acteurs' zijn geworden. Mischien moet men in het kader van de nieuwe technologie maar eens een nieuw puntensysteem uitdenken waar mensen achteraf via internet hun stem uitbrengen voor de coureur die hen het meest plezier heeft bezorgd.

Bam-Bam
28-07-2001, 21:52
Hier is de juist naam van een van de smaakmakers vanmiddag Mauricio Sperafico, niet Sperifacio dus.
Een naam om te onthouden (vanaf nu)

Oneliner
28-07-2001, 23:06
Montoya is wel degelijk klaar om te winnen hoor.
tis ni dat em in de f1 nog ni gewonnen heeft, dat em daarom ni kan winnen hé.
Da heeft em in de CART wel bewezen.

Dusja, kdenk da Montoya morgen nog ga winne zenne.
voor hakkinen - coulthard - M schumi - Ralf

Yannick
28-07-2001, 23:43
ff teugkomen op de persconferentie:
Montoya eft in de 72 seconden dat ie aant woord kwam welgeteld 11 "you know" gezegt (voor zover ik geteld had want int colombiaans verstond ik em nie;) ;) )
weet er iemand wa zn record es???
schone pole BTW

krikke
29-07-2001, 00:05
en hij heeft dan nog niet "to be honest" gezegd, want dat kan hij ook goed, you know?

Finish
29-07-2001, 00:06
Bwahja, ik zien het maybe allemaal een beke negatief in, want de laatste races kreeg ik zo'n gevoel van *geeuw*...begin ik af te kicken ???

HEEEEELPPPPPPPPPP :)


Anyway, als ik een favoriet heb voor morgen is het idd Montoya wel. Kwestie van eens iemand anders op dat hoogste schavotje te zien staan, want geloof het of niet, dat Duits volkslied ben ik al serieus beu gehoord. En het Fins was ik tot voor kort vergeten.

Colombiaans volkslied ???? hmmmmmm :)

krikke
29-07-2001, 00:13
Morgen gaan we toch al enkele 10 cylinders de geest zien geven, en tegen het einde zal er wel een remschijf exploderen links en rechts zeker? Sadistisch hé? Nee, ik ben wel akkoord dat het de laatste tijd een beetje een saaie boel werd, 't wordt tijd dat ze terug de slicks invoeren, allerlei traction en andere aanverwante controls buitengooien, misschien zou dit de wagens al wat dichter bij elkaar doen racen. Vooral op de mid downforce, en low downforce circuits. En dat ze Max Mosley de bons geven. Die zeiker luisterd te weinig naar de woorden van de piloten.

Sennake
29-07-2001, 01:23
Originally posted by Yannick
ff teugkomen op de persconferentie:
Montoya eft in de 72 seconden dat ie aant woord kwam welgeteld 11 "you know" gezegt (voor zover ik geteld had want int colombiaans verstond ik em nie;) ;) )
weet er iemand wa zn record es???
schone pole BTW

Iedereen heeft zo zijn stopwoord eh...
Om die nu elke persconferentie te gaan tellen...Pfff flauw hoor!
Overigens heeft Schumi ook zo'n woord dat hij extreem graag schijnt te gebruiken : "obviously"...
Maar of dat dat iemand tot een beter piloot en/of persoon maakt?
Afgaand op het aantal dt-fouten waartegen hier gezondigd wordt zou ik ook een klassement kunnen opmaken, maar waar zijn we dan mee bezig zeg???

tsjolder
29-07-2001, 10:20
Da was gewoon een reactie van Yannick op den topic van een tijdje geleden (ik dacht van Hakki) over hoeveel keer hij "you know" zei. Als ge der begint op te letten, is het echt wel heel veel. Maar ge moet da niet slecht oppakken van Yannick, Sennake. Schumi heeft idd ook een stopwoordje en heel veel andere mensen ook, maar ik moet eerlijk toegeven da'k er gisteren ook een beetje op heb zitten letten.

Wat de race betreft: volgens mij wordt het niet saai. Hockenheim is een circuit waar het meestal niet saai is, waar je op andere circuits op voorhand weet dat het wel saai wordt. Normaalgezien zou het saai kunnen worden, als er 1 team zo ver voor was op de anderen, maar hier moet je 1 nuance aanbrengen: Ralf en Juan Pablo komen niet overeen!!!! En ze allebei een beetje kennende gaan die mekaar geen duimbreed toegeven. Mocht het Ferrari geweest zijn op lijn 1 met meer dan een halve seconde voor, dan zou het een saaie race worden (voor niet-ferrari-fans dan ;)), maar nu niet denk ik. Hopelijk krijgen we ook een schoon duel Schumacher-Coulthard. En wie weet, zorgt een buitje of zo gelijk vorig jaar voor bijkomend spectakel.

Finish
29-07-2001, 11:23
En de Michelins moeten het natuurlijk nog heel de race uithouden.
We hebben al vaker gezien dit seizoen dat ze een slechte start nemen in de race en achteraf plotseling énorm snel worden.

Dus idd, de race heeft ingrediënten genoeg om een spannende strijd te worden, ik hoop het :)

krikke
29-07-2001, 16:16
als de piloot zijn voet te zwaarenweegt,
is het den (BMW, Illmor, Ferrari, honda) motor die het begeeft!

:D

Alain
30-07-2001, 08:45
Ik denk dat er enkele namen van F3000 piloten serieus door elkaar gehaspeld worden. Mauricio Sperafico is mij totaal onbekend. Ik ken Ricardo Sperafico en Ricardo Mauricio wel :D What's in a name. En ja, my star of the future, Antonio Pizzonia heeft gewonnen.

BLitzKrieg
30-07-2001, 10:09
Ik denk dat over 2/3 jaar het vooral gaat om Kimi, Nick en Fernando.
Deze 3 jongens rijden nu nog bij sauber en minardi, maar Kimi heeft al toegezegd graag bij ferrari te willen rijden en ik denk dat niet volgend seizoen maar daarna dus (:p) Kimi bij ferrari komt.

Nick is lievelingetje van Mercedes, dus die gaat naar Mclaren als mika weggaat.

Fernando word ook hele grote coureur, tis jammer dat hij nu rijdt bij minardi, maar dan kan ie wel veel ervaring opdoen.

Natuurlijk zijn Jenson, ralf en juan pablo ook heel goed, en die worden ook maar beter dus het word een spannend seizoen over 3 jaar ;)

Mario
30-07-2001, 10:30
Originally posted by krikke
als de piloot zijn voet te zwaarenweegt,
is het den (BMW, Illmor, Ferrari, honda) motor die het begeeft!

:D

LoL :D

Bij McLaren-Mercedes doen ze toch echt hun best om Schumacher een vrijgeleide te geven. Wat mij betreft vond ik zijn wereldtitels van '95 (mindere wagen) en vorig jaar (meer druk) glansrijker dan deze.

Sennake
30-07-2001, 18:01
Er zijn nog vaste waarden in de F1 : één ervan is : als MS uitvalt, dan doet DC dat steevast ook!

Bam-Bam
30-07-2001, 22:12
Inderdaad Alain, ik leek wel Bert Devies met mijn verhaal over de F3000, het is inderdaad Ricardo Sperafico. Overigens rijdt ook zijn broer nl Rodrigo Sperafico in de F3000 en volgens Ben Edwards rijdt er nog ergens een R. Sperafico rond in de autosport...nice.
Over Bert Devies gesproken, die man heeft ook heel wat blunders op zijn kerfstok, als jullie er nog leuke weten : laat het ons weten.
Ik herinner mij bv. dat Devies ooit de gevleugelde woorden 'terugkoppen!' schreeuwde toen Fernandez in Michigan tegen het beton ging en daarbij een van zijn wielen over de vanghekken deed katapulteren. De volgende dag bleken 3 fans dodelijk geraakt te zijn geweest. Ook heeft hij heel wat 'taalkundige' foutjes gemaakt, ze schieten mij niet meteen meer te binnen,, misschien jullie wel. Ook Rob Petersen van Eurosport had het destijds meermaals over "een Martini" toen hij de minardi van Pierluigi Martini bedoelde.
Murray Walker werd dan weer een legende door zijn 'I apologize'.

Finish
30-07-2001, 22:57
rofl....leuke vondst toch 'terugkoppen' :D