View Full Version : De race - Brazilië (Interlagos)
Het is momenteel aan het gieten in Interlagos (Lees: alles en iedereen word weggespoeld) De rijdersparade is afgeschaft, er word gesproken over starten achter de Safetycar en zelf de race af te lasten. Maar de kaarten zullen over 2 uur wel anders liggen.
http://www.xs4all.nl/~gnoozz/images/Image0406-1626(TV38).jpg
http://www.xs4all.nl/~gnoozz/images/Image0406-1626(TV38).jpg
Oneliner
06-04-2003, 17:39
Mjah, een race niet laten doorgaan zal niet gebeuren. Achter de Safety car misschien, al vind ik da zo hard ni spectaculair :)
Maar veiligheid primeert nu eenmaal.
Achja, we zien wel...
tja, binne een uur en een kwartier begint de race... Het zal in ieder geval een heel aparte gaan worden.
team astromega
06-04-2003, 17:57
Volgens de laatste berichten zou er een kans bestaan dat de start van de F1 race word uigesteld door hevige regenval die met bakken uit de hemel valt momenteel. Nu een dik uur voor de race zou het hele circuit blank staan.
edit - threadjes gemengd, stond al te lezen hier, team astromega - Finish
Interlagos / Sao Paulo heeft wel de reputatie dat het weer daar snel kan omslaan. Afwachten, zou ik zeggen.
Misschien zelfs niet slecht dat dat nieuwe gedeelte nog een afgepoeld wordt.
Jan.
=---
ik hoop het
dat het dan maar zeer snel opdroogt voor wat extra pitstops dan is de race helemaal dooreen geschud
één van de problemen is dat zowel Bridgestone als Michelin geen echte regenbanden bij hebben maar intermediates, dat is ook de reden waarom er op vrijdag protest was van de piloten.
Werner333
06-04-2003, 18:35
Wat voor een ezels zijn dat nu. Geen regenbanden meepakken????????
kan het nalezen op www.autosport.com
is dat geen late aprilgrap ik hoop het
Snap er niks van, aantal jaren terug hebben ze de "Monsoon-Tyre" ontwikkeld, precies voor dit soort situaties............met het oog op de races in Maleisie en Brazilie........I am confused!
Ziet dat af gast... daar kunt ge toch niet met nen Intermediate band gaan rijden? -Waanzin!
Jan.
=---
Race Delayed...
Naar het schijnt :) regent het nogal een "beetje" ;) .
Enne die banden.. Is het niet verboden om met regenbanden te rijden als je ze vooraf niet hebt aangemeld? Da's mss de reden dat ze die er niet onder steken.
Internediate ? Moet kunnen zodra de bui stopt, maar als dat zo blijft wordt het "tricky".
Start onder Safety, en nu maar afwachten wie eerst in de fout gaat.
Dit wordt een goocheldoos!
3 man eruit op dezelfde plaats binnen 2 ronden.
Sorry Schumi, rainman zal je niet worden. !!
Moet lang geleden zijn : MS die opgeeft, en dan nog wel door een schuiver in de regen!
Wordt dit de dag van Barrichello? Of doet McLaren een gouden zaak? Of gaan we een onverwachte winnaar tegemoet? Ik ga terug kijken!
Ik heb een nieuwe naam voor de bocht nr4...
GRAVE-YARD Turn.. :(
Dit wordt nog spannend onder het motto.... Wie haalt de finish...
DIT KAN NIET !!!
Rubens wat doe je nu<.....
race afgevlagt na 54 ronden door een zwaar ongeval met Webber en Alonso
O MY GOD....wat een race !
Jawadde... Spectakel verzekerd in F1 2003 !
Alonso blijkbaar OK, Da's het belangrijkste.
Raikonnen WINT !!!
Jammer voor Fisico,... maar evenzeer voor Coulthard. Een pitstop een ronde later en HIJ wint...
Racing is niet goed voor het hart. :)
R@ce@holiC
06-04-2003, 21:07
Al bij al verdiende overwinning voor Raikko , toch wel de smaakmaker...
1) waarom wint raikonnen??? (fisico was er toch voorbij)
2) waarom is alonso nog 3de??? (door hem stopt de race)
Race stopped:
Uitslag van 2 ronden daarvoor (merci Sennake)
Raikonnen voor Fisico
Alonso crashte in de laatste ronde, 2 ronden daarvoor reed hij derde...
Het spektakel dat er in 2002 niet was, was er vandaag meer dan genoeg.
moesten ze zo nog een beetje verdergedaan hebben, dan had de safety car nog gewonnen :D
Spijtig voor Giancarlo en Alonso
ah, owkeej dan... Toch spijtig, ik gunde het fisico
Man man man man......
Echt nog even bijkomen....
F1 is back ! Spanning, sensatie, onzekerheden, crashes, inhaalmaneuvers, vreugde, verdriet.....komt dat zien, het spektakel is teruggekeerd !
Chance voor McLaren dat de FIA hen de leiding gaf. Fisichella had deze dus echt wel verdiend. Hij stak Raikkonen in de voorlaatste ronde hoedanook voorbij. Enkel die klappers van Webber en Alonso hebben z'n eerste overwinning uitgesteld. Wel gek, zo'n podium met maar 2 man :)
Dé verliezers: Schumacher en Montoya (en BMW in het algemeen)
TOP:
*Fisichella: Op het juiste moment op de juiste plaats, mét de juiste banden.
*Michelin / Bridgestone: dankzij hen hebben we spektakel van de bovenste plank !
*McLaren Mercedes: Het enige team dat niet faalt
*Webber: Prachtprestatie....maar wat een klapper.
FLOP:
*Schumacher: Tijd om zich te herpakken met het zicht op tifosi-Imola. Of misschien tijd voor het pensioen aan te vragen ?
*Montoya, Verstappen, Pizza Pizzonia, Button,....het kerkhof van die beruchte bocht :)
*F2002 : tijd voor de nieuwe Ferrari ! Als die van Barrichello zelfs al niet meer betrouwbaar is, wat gooien ze dan weg als ze de nieuwe wagen naar Imola brengen ?
*BAR: Goede wagen, slechte racestrategieën
3 Races, 3 keer op het puntje van m'n stoel gezeten ! MEER VAN DAT !
Finish
Oneliner
06-04-2003, 21:10
Waarom wint raik?
Afgevlagd in ronde 55, dus diegene die de ronde ervoor als eerste de finishlijn passeert wint => raikonnen
Alonso => idem :)
Originally posted by Nikke
Het spektakel dat er in 2002 niet was, was er vandaag meer dan genoeg.
moesten ze zo nog een beetje verdergedaan hebben, dan had de safety car nog gewonnen :D
What's the difference ? Its a Mercedes :D :D :D
Dat was wat rekenwerk : als er minder dan 75% van de race gereden is worden er slechts halve punten toegekend, maar de race werd gestopt na meer dan 75% van de race, alhoewel het resultaat telt 2 ronden voor afvlaggen, wat dan weer minder dan 75% van de race was. Nooit meegemaakt in de bijna 40 jaar dat ik F1 volg. En een podium met maar 2 man op omdat er één in het ziekenhuis ligt ook al niet.
Wat was dat voor iets zeg!
In elk geval is RB blijkbaar gedoemd om nooit zijn thuisGP te winnen en doet KR een super-zaak in het kampioenschap. Maar het mag een volgende keer toch wel met wat minder crashes zijn voor mij. En NOG kunnen we niet spreken van een "reguliere" race, zodat de echte verhoudingen pas in Imola gekend zullen zijn. Alhoewel McLaren toch wel echt meespeelt dit jaar denk ik. Williams blijft wat ter plaatse trappelen, en Ferrari heeft zijn nieuwe wagen bijna klaar. Spanning verzekerd!
Originally posted by Oneliner
Waarom wint raik?
Afgevlagd in ronde 55, dus diegene die de ronde ervoor als eerste de finishlijn passeert wint => raikonnen
Alonso => idem :)
Ahum, lees postje van hierboven nog es.Anders moet je es met Sennake bellen. Die wist me dat onmiddellijk te vertellen !
Bij een race die gestopt wordt door een rode vlag, wordt het klassement opgemaakt op basis van de posities zoals die waren twee rondes voor het vallen van deze vlag, als er 75% wedstrijd gereden is...
even wat (overdreven?) aanpassingen:
TOP:
*Fisichella: Op het juiste moment op de juiste plaats, mét de juiste banden.
*Michelin / Bridgestone: dankzij hen hebben we spektakel van de bovenste plank !
*McLaren Mercedes: Het enige team dat niet faalt
*Webber: Prachtprestatie....maar wat een klapper.
*Barrichello: Die ging gewonnen zijn, als het droog werd, was hij niet te houden.
FLOP:
*FIA: tijd om nog eens een regel te veranderen.
*Montoya, Verstappen, Pizza Pizzonia, Button,....het kerkhof van die beruchte bocht
*Ferrari: De F1-2002 is vorig jaar weinig uitgevallen. Barrichello rijd er 3 ronden mee op kop in zijn thuisgp en het is van dat.
*BAR: Goede wagen, slechte racestrategieën
*Villeneuve: Grote mond over Button, maar zelf achteraan rondtoeren.
Zoals ik naar een paar mensen geSMS'd heb : bijna had Bernd Maylander de GP gewonnen :D
Maar dat had Sennake blijkbaar ook al uitgelgd...
Moet hoedanook even zwaar aankomen voor Fisico; eerst winnen, dan weer niet...Jordan dan nog eens in de fik in de pits...
't was toch even zovan 'wat gebeurt er hier in feite allemaal'.
Chaos bij de crash, wagens die stilstaan,...
Sennake,
Wat betreft het overgrote deel van de chrashes,.. die vielen eigenlijk best mee en waren louter te wijten aan de omstandigheden.De enige die daarin iets riskeerden waren de Marshalls, die gasten hun wekker zal ook wel enkele keren hebben overgeslaan.
Chapeau ook voor die mensen hé, wat die riskeren hun leven hoor. Heb je die mannen niet zien spingen. OEF !!
Als piloot heb je nog je veiligheidskooi. Als marshall heb je enkel je (snelle) benen...
Ik ga wel volledig akkoord met de laatste situaties, die waren niet om te lachen. Die mogen er van mij gerust uit blijven.
Maar als 3 of 4 man op dezelfde plaats zich laten vangen door aquaplaning, vraag je je af waarvoor die radiocommunicate dient?
Je weet dat het daar gevaarlijk ligt. Haal dan even de voet van het gas en je komt erdoor...
Sway Bar
06-04-2003, 21:19
Denk toch dat je enorm geluk moet gehad hebben om niet te spinnen in turn 3.... ge moogt dan nog Schumacher noemen :o
Voor de rest, jawadde spektakel verzekerd met als grootste winnaar idd Mc Laren. Prachtige inhaalmaneuvers van RK en DC.
Het gaat nog een zeer spannend seizoen worden.
Oneliner
06-04-2003, 21:20
Originally posted by fordje
Ahum, lees postje van hierboven nog es.Anders moet je es met Sennake bellen. Die wist me dat onmiddellijk te vertellen !
Ik kan dat moeilijk lezen als da nog ni gepost is hé... :rolleyes: :confused:
Het gaat hier momenteel gewoon supersnel, oneliner :)
R@ce@holiC
06-04-2003, 21:22
1 pluim en 1 afbraak aan Interlagos.
pluim : medici zeer goed
afbraak : waarom nemen ze de vlaggenmannen van action kart nu in dienst :s , mits cordater vlaggen was da accident met alonso NOOIT gebeurd. Meestal vlagt men VOOR de plaats van het ongeval en niet erna...
Oneliner
06-04-2003, 21:23
Ja maar in Interlagos rijden ze tegen de richting in hé Raceaholic :p
Achja, ik heb er van genoten ,zelfs zonder die crashes opt einde.
Meer van dat!
:offtopic:
Sneller zijn dan je schaduw, zeggen ze dan ! :D :D
Dat heb je als we allemaal onze adrenalinekick op het forum uitspuien :D ;)
end :offtopic:
idd, die ging echt wel snel... Iemand die toevallig al weet wat er mis is met alonso? En iemand die de officiële tussenstand wil posten?
Ferrari Forever
06-04-2003, 21:24
Wat we de vorige drie seizoenen aan spanning en spektakel hebben moeten missen, wordt nu op 3 gp's goedgemaakt.
Man, wat was dat voor iets zeg. 't deed mij bij momenten denken aan Spa '98.
't was trouwens de eerste keer dat ik ooit een wagen heb zien in brand schieten terwijl hij geparkeerd werd in het parc fermé.
Ferrari begint wel in de problemen te geraken. Niet alleen maakt Schummi fouten die hij anders nooit maakte, ook de betrouwbaarheid van de Ferrari zelf begint te wankelen.
Nu ja, het komt het spektakel natuurlijk maar alleen ten goede...
hmmzzzzzz wie geeft mij een week of 10 verlof om de regelboek vanbuiten te studeren.
Ik vond het een spectaculaire race he .... Maar als zelfs de mecano's van de teams niet meer kunnen volgen in het kluwen van regels is er iets verkeerd ....
Dit is geen sport meer ... dit is loterij
Ferrari Forever
06-04-2003, 21:25
En de prijs voor de mooiste crash gaat wat mij betreft zeker naar Webber. De monocoque was nog heel, maar daarmee is dan ook alles gezegd.
Originally posted by Ferrari Forever
Niet alleen maakt Schummi fouten die hij anders nooit maakte
komkom ....
in een bocht waar zowat het hele rijdersveld (button, montoya, pizzonia, schumi, webber (alhoewel die kan voortrijden)) is er echt wel een groter probleem dan een rijdersfout zene ....
Originally posted by yvdp
idd, die ging echt wel snel... Iemand die toevallig al weet wat er mis is met alonso? En iemand die de officiële tussenstand wil posten?
Constructors Championship 2003
1 McLaren-Mercedes 26
2 Ferrari 16
2= Renault 16
4 Williams-BMW 14
5 Sauber-Petronas 4
6 BAR-Honda 2
Drivers Championship 2003
1 Kimi-Matias Räikkönen 16
2 David Coulthard 10
3 Juan Pablo Montoya 8
3= Rubens Barrichello 8
3= Fernando Alonso 8
3= Michael Schumacher 8
3= Jarno Trulli 8
8 Ralf Schumacher 6
9 Heinz-Harald Frentzen 3
10 Jenson Button 2
Bron;
www.F1.com
Enne Alonso is wel ok denk ik.
Hij zwaaide toch naar mama thuis...
Shaken, not stirred...
Originally posted by Ferrari Forever
En de prijs voor de mooiste crash gaat wat mij betreft zeker naar Webber. De monocoque was nog heel, maar daarmee is dan ook alles gezegd.
Dikke pluim voor de veiligheid in F1 ! Trouwens de chancards van het weekend:
1) Montoya die in de beruchte bocht stilstond en Pizzonia die hem op een haar mist. Stel u voor dat JP uit z'n bolide stapte en Pizza hem raakte....
2) Verstappen die in de beruchte bocht stilvalt. minuut later gaat Button loeihard rechtdoor. Stel u voor dat Verstappen toen uit z'n bolide stapte....
3) Het publiek aan de start/finish: Firman zijn wiel bleef gelukkiglijk eraanhangen, maar kon evengoed de lucht in gebalanceerd worden. Zoals Tassin zei: 40 kilo wiel op je krijgen, das niet niks....
1 K. Räikkönen McLaren 26
2 D. Coulthard McLaren 15
3 F. Alonso Renault 14
4 J. Trulli Renault 9
5 M. Schumacher Ferrari 8
= R. Barrichello Ferrari 8
= J.P. Montoya Williams 8
= R. Schumacher Williams 8
9 H. Frentzen Sauber 7
10 G. Fisichella Jordan 6
11 J. Villeneuve BAR 3
12 J. Button BAR 2
13 N. Heidfeld Sauber 1
-- R. Firman Jordan 0
-- M. Webber Jaguar 0
-- A. Pizzonia Jaguar 0
-- J. Wilson Minardi 0
-- J. Verstappen Minardi 0
-- O. Panis Toyota 0
-- C. da Matta Toyota 0
Pos. Team Punten
1 McLaren 41
2 Renault 23
3 Ferrari 16
= Williams 16
5 Sauber 8
6 Jordan 6
7 BAR 5
-- Jaguar 0
-- Minardi 0
-- Toyota 0
Bron: F1racing.nl
blijkbaar vind men een wedstrijd enkel spectaculair als er crashes zijn, enkele mooie inhaalmaneuvers gezien, Raikonnen die, als je puur op het racen kijkt, onverdiend wint. Hij maakte een fout die dankzij het reglement goedgekeurd wordt. Voor mijn part mag de spanning zou nog een heel seizoen blijven doorgaan, maar zoveel crashes liever niet meer.
Constructors Championship 2003
1 McLaren-Mercedes 26
2 Ferrari 16
2= Renault 16
4 Williams-BMW 14
5 Sauber-Petronas 4
6 BAR-Honda 2
Drivers Championship 2003
1 Kimi-Matias Räikkönen 16
2 David Coulthard 10
3 Juan Pablo Montoya 8
3= Rubens Barrichello 8
3= Fernando Alonso 8
3= Michael Schumacher 8
3= Jarno Trulli 8
8 Ralf Schumacher 6
9 Heinz-Harald Frentzen 3
10 Jenson Button 2
Bron;
www.F1.com
Enne Alonso is wel ok denk ik.
Hij zwaaide toch naar mama thuis...
Shacken, not stirred...
hehe, toch bedankt. Maar dat is het klassement van voor brazilië
Oneliner
06-04-2003, 21:30
Bwah airco, er zijn er evengoed die erdoor rijden.
Toch een moment van onoplettendheid denk ik dan...
't was 14 kilo Finish ;).
Voor mijn part iets te veel pace car fasen om er echt een goede race van te maken. Heb heel veel genoten van MS's manoeuvre en vind persoonlijk dat hij heel goed bezig is (trouwens wel degelijk een rijdersfout als je het mij vraagt). Dat terwijl strijkijzer en compleet afgeschreven DC ei zo na de race wint.
Jammer voor Fisichella en geschrokken van de 2 laatste crashes. Williams viel ook nog redelijk sterk tegen vandaag. En een ervaren rot als Verstappen die zich ook laat vangen, terwijl het net het moment was om gewoon tot de finish te geraken.
Originally posted by Mario
't was 14 kilo Finish ;).
quatorze, quarante, what's the difference :D
Originally posted by Finish
Zoals Tassin zei: 40 kilo wiel op je krijgen, das niet niks....
Ik dacht dat hij "quatorze" zei, 14 dus...
Maakt weinig uit, is ook een dodelijk projectiel.
R@ce@holiC
06-04-2003, 21:31
Idd , minstends 1 crash teveel. Ik vind dat alonso toch de schoonste inhaalactie ondernomen heeft daar aan de buitenkant. De renault had dan ook het meeste grip van allemaal maar mist "de poejer" om bij de absolute topwagens te behoren...
hetgene ik ook niet snap is dat het voorwiel van de jordan van firman gewoon afbrak...
hehe, toch bedankt. Maar dat is het klassement van voor brazilië
AWel, doe er dan deze bij..
1 6 Kimi-Matias Räikkönen McLaren-Mercedes Winner 10 *
2 11 Giancarlo Fisichella Jordan-Ford +0.8 secs 8 *
3 8 Fernando Alonso Renault +6.6 secs 6 *
4 5 David Coulthard McLaren-Mercedes +7.3 secs 5 *
5 10 Heinz-Harald Frentzen Sauber-Petronas +9.3 secs 4 *
6 16 Jacques Villeneuve BAR-Honda +17.9 secs 3 *
7 14 Mark Webber Jaguar -Cosworth +20.0 secs 2 *
8 7 Jarno Trulli Renault +23.5 secs 1 *
9 4 Ralf Schumacher
* Provisional Results
www.f1.com
Iemand een rekenmachine?? :confused:
Oneliner
06-04-2003, 21:32
Rapper zijn ford ;)
Dikke pluim voor de veiligheid in F1 ! Trouwens de chancard van het weekends:
1) Montoya die in de beruchte bocht stilstond en Pizzonia die hem op een haar mist. Stel u voor dat JP uit z'n bolide stapte en Pizza hem raakte....
2) Verstappen die in de beruchte bocht stilvalt. minuut later gaat Button loeihard rechtdoor. Stel u voor dat Verstappen toen uit z'n bolide stapte....
3) Het publiek aan de start/finish: Firman zijn wiel bleef gelukkiglijk eraanhangen, maar kon evengoed de lucht in gebalanceerd werden. Zoals Tassin zei: 40 kilo wiel op je krijgen, das niet niks....
piloten de piste opsturen op intermediates in apocalytische omstandigheden .... veilig ?
Ik ben akkoord als je zegt dat de actieve veiligheidssystemen vandaag 3 pilotenlevens redden ....
Preventieve veiligheidsmaatregelen staan in de F1 echter op nul ...
slechts 1 type natweer-band om het spectakel te verhogen ....
==> waanzinnig idee ... vandaag bewezen ...
Oneliner
06-04-2003, 21:33
Ik vond die inhaalactie van raikonnen, toen hij daar op een gegeven moment 5e reed en hij op een halve ronde doorschoot naar de 3e plaats ook we leentje om u tegen te zeggen, deze race had alles, incluis een teveel aan crashes...
Ik moet ineens erg hard denken aan wat Joost me vandaag zei : het seizoen van MS doet sterk denken aan Senna in 1994 : de gedoodverfde favoriet in de beste wagen, en toch wil het niet lukken, zodat hij misschien wel eens over de limiet zal moeten gaan... Hopelijk loopt het niet zo af als in 1994...
hebben extra respect gekregen van mij: Raikonnen en alonso. de mannen van de toekomst. zeker en vast
Originally posted by airco
piloten de piste opsturen op intermediates in apocalytische omstandigheden .... veilig ?
Ik heb toch wel degelijk Vigneron of Tassin horen zeggen dat het de teambazen waren die hiervoor verantwoordelijk waren, niet de FIA.
Ik ben akkoord als je zegt dat de actieve veiligheidssystemen vandaag 3 pilotenlevens redden ....
Preventieve veiligheidsmaatregelen staan in de F1 echter op nul ...
daar heb ik het niet over. Ik had het over de veiligheid in de F1 wat betreft de bolides. Over het feit dat deze race wel of niet had moeten doorgaan, gaat nog serieus wat gezeverd worden denk ik. En achteraf bekeken leek het toch maar een regenrace, en geen echte moesson. Nuja, ik was niet daar, dus ik kan niet echt oordelen ;)
Originally posted by Sennake
Ik moet ineens erg hard denken aan wat Joost me vandaag zei : het seizoen van MS doet sterk denken aan Senna in 1994 : de gedoodverfde favoriet in de beste wagen, en toch wil het niet lukken, zodat hij misschien wel eens over de limiet zal moeten gaan... Hopelijk loopt het niet zo af als in 1994...
denk daar maar niet aan... Barri ging ook winnen vandaag hé volgens de stats!
R@ce@holiC
06-04-2003, 21:37
BTW , iemand gelet op het prachtige geluid van de CL 55 AMG :)
ook de commentaar op La Deux : ze hebben op voorhand gevraagd aan de safety car om niet te rap te rijden zodat de F1 boides het tempo kunnen volgen :D :gas::gas:
denk daar maar niet aan... Barri ging ook winnen vandaag hé volgens de stats!
Slik...Niet aan doemdenken doen he Sennake...
Ik heb toch wel degelijk Vigneron of Tassin horen zeggen dat het de teambazen waren die hiervoor verantwoordelijk waren, niet de FIA.
sorry maar dit is bullshit he
het is toch niet omdat enkele teambazen een dwaas idee uit hun nek lullen dat je dit moet doorvoeren he .... Ik denk dat de FIA als organiserende organisatie zelf moet waken over een veilig verloop van de GP's. De appel doorschuiven naar de teambazen is maar een flauw excuus zene.
Ik kan best aannemen dat het hun idee niet is .... maar de personen die verantwoordelijk zijn voor de regels hebben maandenlang de tijd om hierover na te denken ... en risico/baten analyse uit te voeren
Hier ligt de verantwoordelijkheid
Originally posted by R@ce@holiC
BTW , iemand gelet op het prachtige geluid van de CL 55 AMG :)
ook de commentaar op La Deux : ze hebben op voorhand gevraagd aan de safety car om niet te rap te rijden zodat de F1 boides het tempo kunnen volgen :D :gas::gas:
Diene stond wél op regenbanden hé :D :D
maar de personen die verantwoordelijk zijn voor de regels hebben maandenlang de tijd om hierover na te denken ... en risico/baten analyse uit te voeren
Zal ook gebeuren na 6 GP's heb ik gehoord op TV...
nog een opmerking: alonso hebbe ze weggedragen in zo'n "neksteunding" HANS doet zen werk?!?
Mag ik nog ff OT gaan?
Airco?
Kijk eens in de stat's, volgens mij is dit de snelst lopende tread sinds de oprichting van DePaddock :) :)
OK, en nu weer verder...
R@ce@holiC
06-04-2003, 21:43
nog een opmerking: alonso hebbe ze weggedragen in zo'n "neksteunding" HANS doet zen werk?!? Ze hebben hem gewoon totaal geïmobiliseerd , om geen risico's te lopen...
Zou ge nie feitelijk...
daar heb ik het niet over. Ik had het over de veiligheid in de F1 wat betreft de bolides. Over het feit dat deze race wel of niet had moeten doorgaan, gaat nog serieus wat gezeverd worden denk ik. En achteraf bekeken leek het toch maar een regenrace, en geen echte moesson. Nuja, ik was niet daar, dus ik kan niet echt oordelen ;)
mja in mijn ogen moet elke race kunnen doorgaan ...
Enkele jaren geleden hebben ze zogenaamde mossoen-banden ontwikkeld (speciaal voor deze omstandigheden)
De enkele regeltjes dit zodanig belemmeren om "het spektakel te verhogen" (dixit Max Mosley) is de schande.
airco
nog een opmerking: alonso hebbe ze weggedragen in zo'n "neksteunding" HANS doet zen werk?!?
Misschien net niet ? Misschien zat het serieus in de weg ? Afwachten wat er is met Alonso.
offtopic: Deze thread is even hot als Fisichella's Jordan toen die in de pits aankwam :)
Deze thread is even hot als Fisichella's Jordan toen die in de pits aankwam :)
Dat is dan ook de reden waarom Fisico sowieso (waarschijnlijk) de GP nooit zou gewonnen hebben in "normale" omstandigheden...
ik vind het toch een raar ding...
hetgeen ik echt wel grappig vond is toen trulli zijn auto voortduwde op de baan. 1 probleem, het was bergop:D
Dit is geen HANS meer ... maar KET (of is het met een d?) (verklaring van de afkorting ben ik even kwijt)
KET is in samenwerking met een stiff-neck (soort halskraag) de ideale manier om een persoon zijn lichaam te immobiliseren ....
Vele ziekenwagens gebruiken het bij ernstige auto-ongevallen.
weet ik wel hoor dat dat HANS niet meer was, vond het alleen raar
sorry maar dit is bullshit he
het is toch niet omdat enkele teambazen een dwaas idee uit hun nek lullen dat je dit moet doorvoeren he .... Ik denk dat de FIA als organiserende organisatie zelf moet waken over een veilig verloop van de GP's. De appel doorschuiven naar de teambazen is maar een flauw excuus zene.
Ik kan best aannemen dat het hun idee niet is .... maar de personen die verantwoordelijk zijn voor de regels hebben maandenlang de tijd om hierover na te denken ... en risico/baten analyse uit te voeren
Hier ligt de verantwoordelijkheid
Ik heb het hele debat dan ook helemaal niet gevolgd (kijk alleen nog naar GP's als ik kan, voor de rest, tests ed en dus de regeltjes, weet ik totaal niets meer van), maar precies die bewering viel me op, vandaar dat ik ze me nog herinner. Of het nu waar is of niet, geen flauw idee.
Dit was ook de eerste opgave van Schumi in bijna 2 jaar
Lag het aan mij, of het Button problemen en dat hij daarmee uit de bocht gegaan is?
Dit was ook de eerste opgave van Schumi in bijna 2 jaar
Wat dan ook hoog tijd werd :D
wat ik dus ook vind. Sprong in de lucht van blijdschap eigelijk. en nu al 18 ptn achter op kimi...
Lag het aan mij, of het Button problemen en dat hij daarmee uit de bocht gegaan is?
Teveel tegenstuur leidt er uiteindelijk toe dat je wagen idd naar de andere kant rijdt eh.
Wat dan ook hoog tijd werd :D
En, sterker nog, door een fout van hem zelf.
En net als de commentators dacht ik meteen "gelukkig voor JPM". Anders zou die nog maar eens een uitbrander hebben gekregen (nu misschien ook wel).
In ieder geval een seizoensbegin zoals er al heeeel lang al geen meer moet geweest zijn. Wie deze stand anderhalve maand geleden zou hebben voorspeld, werd denk ik gegarandeerd voor gek verklaard.
zal wel dezelfde reden hebben als schumi, montoya, pizzonia in diezelfde bocht ...
R@ce@holiC
06-04-2003, 21:56
Idd , het "beekje" waar die mannen het over hadden dat daar over de baan liep , juist waneer ze de pedal to the metal duwen :)
thx, had het niet goed gezien ;)
En, sterker nog, door een fout van hemzelf.
tja
de helft van het rijdersveld die er allemaal (in enkele minuten tijd) in dezelfde bocht afgaan .... Rijdersfout ?
tja
de helft van het rijdersveld die er allemaal (in enkele minuten tijd) in dezelfde bocht afgaan .... Rijdersfout ?
Als ge het mij vraagt wel (maar wie ben ik).
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/interlagos/diapo_321.jpg
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/interlagos/diapo_319.jpg
Het 'kerkhof' :D
Als ge het mij vraagt wel (maar wie ben ik).
Mario !
;)
als je het mij vraagt de factor geluk .... (maar wie ben ik)
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/interlagos/diapo_321.jpg
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/interlagos/diapo_319.jpg
Het 'kerkhof' :D
Oei oei, wie gaat dat allemaal betalen...
D'er worden hier wat dollars afgevoerd hoor.
R@ce@holiC
06-04-2003, 22:13
die renault daar schiet toch niks meer van over
Lap 54 : The race is over 75% completed….Fisichella wins! What a result!!! In Jordan’s 200th GP the Italian driver takes the win! Jordan must be so relieved as Fisichella’s car is in flames in pit lane!
Dus 54-2=52 ronden. Dus halve punten? Of gaat de FIA nu regels beginnen fantaseren?
'De laatste keer dat de hele meute over de Finish reed wordt als einstand aangenomen'
Zou dat geen mooie regel zijn ? En fair op de koop toe. Nu zit Fisichella er maar beteuterd bij met zijn, hoedanook knappe, 2de plaats...
Het stuurtje van de Renault is nog ok ze Davy :D Gelukkig geen slachtoffers was mijn eerste gedacht na deze duizelingwekkende GP...
'De laatste keer dat de hele meute over de Finish rijdt wordt als einstand aangenomen'
Bovendien ook duidelijk .... Nu begrijpt niemand het nog ....
Buiten een paar no-life regel-addicts
Niks halve punten...het gaat hem over het moment dat de rode vlag wordt gezwaaid, en dat was na 75% wedstrijd. In principe kan dat zelfs 1 meter of 1 seconde na 75% wedstrijd zijn. Dan twee volledig afgewerkte ronden terugtellen, en daar de stand bekijken bij het overschrijden van de finishlijn. Die telt. Is trouwens niet enkel in F een regel...Voor diegenen die nu een tweetal weken "congé" hebben : de FIA Bijbel telt zo'n 2200 pagina's + een 9-tal appendixkes...Jullie weten dus wat te doen!
Originally posted by stijnconinx
Het stuurtje van de Renault is nog ok ze Davy :D Gelukkig geen slachtoffers was mijn eerste gedacht na deze duizelingwekkende GP...
idd .... vandaag waren er minstens 3 crashes die enkele jaren gelden zeker doodskisten waren geweest
Originally posted by Mistery
Niks halve punten...het gaat hem over het moment dat de rode vlag wordt gezwaaid, en dat was na 75% wedstrijd. In principe kan dat zelfs 1 meter of 1 seconde na 75% wedstrijd zijn. Dan twee volledig afgewerkte ronden terugtellen, en daar de stand bekijken bij het overschrijden van de finishlijn. Die telt. Is trouwens niet enkel in F een regel...Voor diegenen die nu een tweetal weken "congé" hebben : de FIA Bijbel telt zo'n 2200 pagina's + een 9-tal appendixkes...Jullie weten dus wat te doen!
Wat een bullshit. Fisichella wint niet, want de laatste 2 ronden worden niet meegeteld. Maar ze zijn wel gereden want ze zitten in de raceafstand. Het word wel eens tijd dat ze hunne bijbel een herzien ze :fight:
Hebben jullie die supporters gehoord toen Barrichello aan de leiding kwam ? Moest je daar tussen zitten, tzou serieus wat rillingen geven...
fantastisch braziliaans publiek anders:
http://www.f1racing.nl/photo/upload2/mKHTtlEtoWqRb.jpg
Mét gevoel voor humor :)
'De laatste keer dat de hele meute over de Finish reed wordt als einstand aangenomen'
Zou dat geen mooie regel zijn ? En fair op de koop toe. Nu zit Fisichella er maar beteuterd bij met zijn, hoedanook knappe, 2de plaats...
Als we iedere keer de regels moeten aanpassen omdat het resultaat dan "fairder" zou zijn, kan je beter alle regels afschaffen.
Het reglement is echt wel duidelijk hoor : bij voortijdige finish wordt er gekeken naar het resultaat van 2 ronden ervoor. Anders had Senna trouwens in 1984 in Monaco ook de race gewonnen. Enig verschil met toen is dat er nu wél meer dan 75% van de race gereden is, dus volle punten. Dat er voor de stand 2 ronden ervoor gekeken wordt doet niets ter zake : op het moment van de rode vlag was er meer dan 75% gereden. Ik zie echt niet in wat daar niet klaar en duidelijk in is...
Bovendien ook duidelijk .... Nu begrijpt niemand het nog ....
Buiten een paar no-life regel-addicts
Ik zie mezelf niet echt als een no-life regel-addict, en toch vind ik alles in deze uitslag compleet normaal en logisch...
Als we iedere keer de regels moeten aanpassen omdat het resultaat dan "fairder" zou zijn, kan je beter alle regels afschaffen.
Het reglement is echt wel duidelijk hoor : bij voortijdige finish wordt er gekeken naar het resultaat van 2 ronden ervoor. Anders had Senna trouwens in 1984 in Monaco ook de race gewonnen. Enig verschil met toen is dat er nu wél meer dan 75% van de race gereden is, dus volle punten. Dat er voor de stand 2 ronden ervoor gekeken wordt doet niets ter zake : op het moment van de rode vlag was er meer dan 75% gereden. Ik zie echt niet in wat daar niet klaar en duidelijk in is...
Nee? Ik wel hoor. De Fia meet weer met 2 maten en gewichten. Fisichella wint niet, omdat er naar de uitslag van 2 ronden gekeken word. D'accord, het is volgens de regels. Maar dan moeten ze in dit geval ook die ronde waarin hij NIET aan de leiding reed als laatste ronde pakken. dat vind ik tenminste.
Originally posted by sledge
Het word wel eens tijd dat ze hunne bijbel een herzien ze :fight:
Ik zou niet weten waarom. Het reglement is er voor iedereen, ook voor diegenen die er onverdiend de dupe van worden. Hard maar juist.
Nee? Ik wel hoor. De Fia meet weer met 2 maten en gewichten. Fisichella wint niet, omdat er naar de uitslag van 2 ronden gekeken word. D'accord, het is volgens de regels. Maar dan moeten ze in dit geval ook die ronde waarin hij NIET aan de leiding reed als laatste ronde pakken. dat vind ik tenminste.
Nu volg ik je niet meer hoor. Dat HEBBEN ze toch gedaan? De ronde waarin hij nog niet aan de leiding reed is degene waarin Raikkonen aan de leiding reed en die telt. Wat is daar nu eigenlijk met 2 maten aan ???
En mensen, nog eens iets:
McLaren voor de derde keer eh ! Ze kunnen bij McLaren nu al spreken over een geslaagd seizoen, want hun zege-aantal is ten opzichte van vorig seizoen verdriedubbeld ! En dan geeneens met de nieuwe wagen. Williams gaat zwaar uit de hoek moeten komen met de doorontwikkelingen van die FW25. Ferrari heeft nog het 'voordeel' (nadeel ?) om Bridgestones te hebben, maar Williams moet hier duidelijk onderdoen voor de zilverpijlen.
Ik denk idd ook dat we nu stilaan toch al mogen spreken over de "heropstanding" van McLaren...
Sorry he .... Maar je gaat me niet lopen vertellen dat je als kijker thuis direct begrepen had dat Raikonnen gewonnen was ...
- Geen enkele commentator kondigde dit aan ...
- zelfs de mecano's van McLaren vielen uit de lucht toen de Raikonnen overwacht op het hoogste schavotje plaatsnam
Ik wil best aannemen dat je achteraf wel kan vaststellen dat er zo een regel bestaat ...
Maar is dit de bedoeling van een reglement ...Zo ondoorzichtig (2200 blz :o) dat een minuut of 10 na de race plots vastgesteld moet worden dat plaats 1 en 2 moeten wisselen
Sorry he .... Maar je gaat me niet lopen vertellen dat je als kijker thuis direct begrepen had dat Raikonnen gewonnen was ...
- zelfs de mecano's van McLaren vielen uit de lucht toen de Raikonnen overwacht op het hoogste schavotje plaatsnam
Ik wil best aannemen dat je achteraf wel kan vaststellen dat er zo een regel bestaat ...
Maar is dit de bedoeling van een reglement ...Zo ondoorzichtig (2200 blz :o) dat een minuut of 10 na de race plots vastgesteld moet worden dat plaats 1 en 2 moeten wisselen
Evengoed sorry, maar als je me niet gelooft vraag het dan aan Fordje : ik wist DIRECT dat Raikkonen gewonnen had. Echt waar!
En geen enkele commentator kondigde dit aan : dit was PRECIES wat Thierry Tassin deed toen ik het aan telefoon tegen Fordje zei. Ik mag doodvallen als dit niet waar is.
Mannekes...Mannekes...waarom plots al die discussie over een regel die dus al eeuwenoud is ? Bewijst gewoon nogmaals hoeveel mensen zich met de F1 "vergroeid" voelen, maar eigenlijk niet de moeite doen om de kern van de zaak (het reglement dus) te leren kennen. Nooit hoorde ik jullie hierover iets zeggen, maar nu...hola, nu gaan jullie het reglement eens maken.
Ik geef jullie één goede raad : zorg ervoor dat jullie zelf kennis hebben van en over het reglement. Nadat jullie dit kennen, en indien jullie dit niet goed zouden vinden, dan hebben jullie ook nog steeds de mogelijkheid om te gaan solliciteren voor een plaatsje in de FIA Top :cool:
Race stopped:
Uitslag van 2 ronden daarvoor (merci Sennake)
Raikonnen voor Fisico
Alonso crashte in de laatste ronde, 2 ronden daarvoor reed hij derde...
Dit is trouwens het bewijs dat ik niet gelogen heb.
Evengoed sorry, maar als je me niet gelooft vraag het dan aan Fordje : ik wist DIRECT dat Raikkonen gewonnen had. Echt waar!
En geen enkele commentator kondigde dit aan : dit was PRECIES wat Thierry Tassin deed toen ik het aan telefoon tegen Fordje zei. Ik mag doodvallen als dit niet waar is.
Ge zijt niet alleen die dit wist :D
Nu volg ik je niet meer hoor. Dat HEBBEN ze toch gedaan? De ronde waarin hij nog niet aan de leiding reed is degene waarin Raikkonen aan de leiding reed en die telt. Wat is daar nu eigenlijk met 2 maten aan ???
Ik zal het eens proberen uitleggen:
Ronde 54:
1. Fischella
2. Raikonnen
Race afgevlagd, fisi gewonnen. maar nee, men neemt de uitslag van 2 ronden terug
Ronde 52:
1. Raikonnen
2. Fisichella
Dus vind ik het maar logisch dat ze ronde 53 en 54 gewoon laten vervallen...
Ik denk idd ook dat we nu stilaan toch al mogen spreken over de "heropstanding" van McLaren...
mja ... toch de factor geluk niet onderschatten he ...
* Weersomstandigheden zitten mee
* Barrichello die uitvalt + de rest die concurrentie kan bieden die ook uit de race verdwijnt
* geluk dat de monstercrash gebeurt in ronde 57 (?) en geen 2 ronde later of ze winnen niet
Je gaat me niet horen vertellen dat ze geen goeie prestatie leveren he .... Maar alle omstandigheden zitten mee ...
Daar waar de factor geluk bij de concurrentie plots verdwenen is
Succes en geluk gaan idd dikwijls samen hand in hand.
Mannekes...Mannekes...waarom plots al die discussie over een regel die dus al eeuwenoud is ? Bewijst gewoon nogmaals hoeveel mensen zich met de F1 "vergroeid" voelen, maar eigenlijk niet de moeite doen om de kern van de zaak (het reglement dus) te leren kennen. Nooit hoorde ik jullie hierover iets zeggen, maar nu...hola, nu gaan jullie het reglement eens maken.
Ik geef jullie één goede raad : zorg ervoor dat jullie zelf kennis hebben van en over het reglement. Nadat jullie dit kennen, en indien jullie dit niet goed zouden vinden, dan hebben jullie ook nog steeds de mogelijkheid om te gaan solliciteren voor een plaatsje in de FIA Top :cool:
Sorry maar je kan van een F1-fan niet verwachten dat hij een regelboek van de F1 van buiten gaat leren.
Mensen kijken naar een koers voor de ontspanning, niets meer, niets minder ...
Een regelboek vanbuiten leren hoort daar helaas niet bij ...
Ik zal het eens proberen uitleggen:
Ronde 54:
1. Fischella
2. Raikonnen
Race afgevlagd, fisi gewonnen. maar nee, men neemt de uitslag van 2 ronden terug
Ronde 52:
1. Raikonnen
2. Fisichella
Dus vind ik het maar logisch dat ze ronde 53 en 54 gewoon laten vervallen...
Wat JIJ vind doet weinig terzake, met alle respect. Daar dient een reglement nu juist voor. Om klaarheid te scheppen in twijfelgevallen.
Ik geef grif toe dat ik deze situatie iets beter kon inschatten omdat ik me in 1984 (Monaco - Senna) identiek dezelfde vragen stelde en de FIA dezelfde antwoorden gaf. Ik wist dus wel waar me aan te verwachten, net zoals jullie het nu ook niet meer zullen vergeten...
Sorry maar je kan van een F1-fan niet verwachten dat hij een regelboek van de F1 van buiten gaat leren.
Zie mijn antwoord hierboven.
LOL dit is dus beste grap sinds jaren...Je bent dus fan van iets dat je niet kent...dit gaat hem gewoon over enkele grondregels van de hedendaagse autosport en je gaat dus toegeven dat je die niet kent...Komaan hé...blijf efkes serieus
Wat JIJ vind doet weinig terzake, met alle respect. Daar dient een reglement nu juist voor. Om klaarheid te scheppen in twijfelgevallen.
Ik geef grif toe dat ik deze situatie iets beter kon inschatten omdat ik me in 1984 (Monaco - Senna) identiek dezelfde vragen stelde en de FIA dezelfde antwoorden gaf. Ik wist dus wel waar me aan te verwachten, net zoals jullie het nu ook niet meer zullen vergeten...
Ok, bon. Regels zijn er nu eenmaal. Voor mijn part dus hoofdstuk gesloten.
LOL dit is dus beste grap sinds jaren...Je bent dus fan van iets dat je niet kent...dit gaat hem gewoon over enkele grondregels van de hedendaagse autosport en je gaat dus toegeven dat je die niet kent...Komaan hé...blijf efkes serieus
Airco heeft het denkik over die ingewikkelde regels, zoals wie er nu gewonnen had enzo. Ik viel ook achterom toen ik het hoorde.
Eum, ik kende die regel ook niet...en ik kan me best F1fan noemen ?
Trouwens, de laatste race die rood afgevlagd werd moet dateren van Canada 97 toen Panis hard in de bandenstapel ging ? Dat gebeurt nu eenmaal weinig...
Wat JIJ vindT doet weinig terzake
Allee ge hebt dan toch ook nog gelijk :D
Sorry AIRCO... :no: :no:
Binnen 30" na de rode vlag hong ik bij Sennake aan de telefoon.
Eerst effe lulle over Alonso en dan direct van Sennake gehoord dat Fisico normaal niet zou winnen.... Hij wist dat dus onmiddellijk hoor. Hij heeft mij ook op het goede spoor gezet, vandaar diene verwijzing helemaal vooraan in deze tread
Sorry AIRCO... :no: :no:
Binnen 30" na de rode vlag hong ik bij Sennake aan de telefoon.
Eerst effe lulle over Alonso en dan direct van Sennake gehoord dat Fisico normaal niet zou winnen.... Hij wist dat dus onmiddellijk hoor. Hij heeft mij ook op het goede spoor gezet, vandaar diene verwijzing helemaal vooraan in deze tread
En dat die mecano's het niet doorhadden...OK. Die gasten waren ook van de kook. Je zou voor minder...
Maar heb je Eddy Jordan gezien? Die heeft effe heel duidelijk 2 vingertjes een rondje laten draaien. Dus die wist het ook hé !
en hoelang is het geleden dat deze regel in de F1 nog is toegepast ... zoals Sennake aanhaalt .... 1984 ?
==> grondregel ? :rolleyes:
En F1-fans zijn enkel mensen die het 2200 blz regelboek volledig kennen? Ik meen dan toch wel te mogen aannemen dat we de mogelijke groep F1-fans mogen beperken tot enkele duizenden over de gehele aardbol :rolleyes::rolleyes:
Zwaar :Offtopic: hier ze!
Laatste Race Stopped was 1997: Panis crasht in Canada in een race die 69 rondjes moest duren maar er uiteindelijk 'maar' 55 werden:
52 Current Positions: (1) M.Schumacher (2) J.Alesi
(3) G.Fisichella (4) H.Frentzen
(5) J.Herbert (6) S.Nakano
52 Safety Car on track
53
54 Panis hurt
55 Ambulance on track
56 RACE STOPPED
alstublieftdankuwel. In die 4 rondjes na Panis' crash is er wel niets meer gebeurd, dankzij die safety car. De verwarring die er nu is, is mede te danken aan het feit dat vlak na Webber's crash de race werd stilgelegd, en er dus geen safety car buiten kwam (wat trouwens juiste beslissing was, immers, maak die baan maar es proper + gewonde coureur op de koop toe...)
En dat die mecano's het niet doorhadden...OK. Die gasten waren ook van de kook. Je zou voor minder...
Maar heb je Eddy Jordan gezien? Die heeft effe heel duidelijk 2 vingertjes een rondje laten draaien. Dus die wist het ook hé !
Het zal je maar overkomen vind ik, Je 1e GP winnen en die dan onterecht afstaan aan iemand die het dan eigenlijk niet verdiend (ik zeg niet dat Raikonen slecht gereden heeft, maar Fisico verdiende het meer)
Voor de geïnteresseerden: F1 Brazilië begint nu op Canvas... :rolleyes:
Och ja, het was een zeer intressante race! Jammer van die zware crash van Webber en Alonso, want die mannen waren goed bezig. Over fisichella kan ik kort zijn, ik denk niet dat hij zou gewonnen hebben, aangezien zijn wagen het juist na de rode vlag begeeft, had dat tijdens de race ook gebeurt en was kimmi er toch weer langs gegaan. Jammer voor Bari. Van Alonso gaan we nog veel horen denk ik
Voor de geïnteresseerden: F1 Brazilië begint nu op Canvas... :rolleyes:
En het regent daar precies. Dat daar maar geen ongelukken van komen :D :D
Originally posted by Beemer
Over fisichella kan ik kort zijn, ik denk niet dat hij zou gewonnen hebben, aangezien zijn wagen het juist na de rode vlag begeeft, had dat tijdens de race ook gebeurt en was kimmi er toch weer langs gegaan.
Het meest kritische moment voor F1-motoren is als ze stilstaan ....
stilstaan = gaan airflow = geen koeling
Het is niet omdat fisico zijn motor ploft in het park fermé dat hij dat ook zou gedaan hebben tijdens de race
Trouwens, mensen, we hebben verdorie wat gemist hé:
De organisatoren van de Grand Prix van Brazilië laten zich dit jaar niet verrassen. Nadat vorig jaar voetballegende Pelé voor de blunder van het jaar zorgde door pardoes te vergeten om de race af te vlaggen, is er voor dit jaar zelfs een heuse afvlagtraining gehouden.
Het Braziliaanse supermodel Giselle Bundchen zal over een paar uur de race in Interlagos afvlaggen. De plaatselijke schone heeft de afgelopen dagen uitgebreide instructies gehad over het hoe en wat van afvlaggen, dus ze staat optimaal geprepareerd klaar met de zwart-wit geblokte vlag in haar hand.
Nu maar hopen dat ze niet onder deze zware druk bezwijkt...
bron: f1racing.nl
:( :( :mad:
Ik wou dat kind best wel zien afvlaggen :(
ik weet één ding: bangelijke grand prix gezien!!!
en de teams met financiële problemen hebben nog de meest bewuste rijders (alleen firman kon er gewoon niks aan doen), maar verstappen en wilson hebben mooi hun auto uit de banden gehouden na hun spin! toch wel chapeau, hoe komt het dat de rest dat eigenlijk niet kan!
soit, heb me geamuseerd tijdens de GP, maar het was inderdaad een beetje té veel van het goede w.b. crashes, ik zou de rekeningen niet graag betalen!
FF over de race nu:
Fantastische race van McLaren, beide rijders waren top, dat Fischi niet gewonnen heeft is volledig naar de letter van het reglement, en ge moet eerlijk zijn, we hebben hem anders bijna niet gezien in de race hé, reed mischien op zijn laatste benzine dampen en moest mischien sebiet binnenkomen om te tanken, en ging Raikonnen ook niet meer binnenkomen? EDIT: Raikonnen heeft juist verklaart dat hij de ronde van de laatste crasches juist binnenkwam voor zijn laatste pitstop, dus das al 1 van mijn juist geschrevn bevindingen en voorspellingen betreffende de eigenlijke winnaar van de race moest die gewoon door gegaan zijn: Coulthard. end EDIT
Dan was Coulthard weer leider (had 20 sec voorsprong voor zijn pitstop) en Kimi 2e, Alonso mischien derde en Fischi 4e.
Ik vind dus dat Kimi volledig verdiend gewonnen heeft maar het moest eigenlijk zijn ploegmaat zijn hé. derde man op het podium mocht dan Alonso of Fischi zijn.
Oook vind ik dat zoals iemand hier al vermeld had: als enkele rijders (waaronder de "regenkoning" Shumi) in dezelfde bocht slippen ze eigenlijk moeten gewaarschuwd zijn en daar ff kalmer aan doen, dus hebben ze daar allemaal een fout gemaakt hé! De Mclarens slipten wel niet!
Ook gezien dat Verstappen een van de enigste is die daar ongeschonden gestrand is.
Al bij al dus een interressante race, spektakel, onvoorspelbaarheid, craches (de laatste waren er wel te veel aan), spanning, en stof om over te praten zoals te zien is in deze thread.
Greetz,
Laskaat
Nog dit even:
HAHAHAHAHA
quota Paul Stoddart, bron F1 Racing.nl:
"Vandaag was de eerste keer ooit dat Minardi in de positie was om de race te winnen", liet teambaas Paul Stoddart weten. "Veel mensen zullen nu wel lachen, maar alleen de mensen binnen het team kennen de waarheid. We hadden de strategie, maar niet het geluk."
HIHIHIHI
Originally posted by Laskaat
Nog dit even:
HAHAHAHAHA
quota Paul Stoddart, bron F1 Racing.nl:
"Vandaag was de eerste keer ooit dat Minardi in de positie was om de race te winnen", liet teambaas Paul Stoddart weten. "Veel mensen zullen nu wel lachen, maar alleen de mensen binnen het team kennen de waarheid. We hadden de strategie, maar niet het geluk."
HIHIHIHI
bwa zo vlotjes zou ik dat toch niet weglachen ....
Minardi staat op Bridgestone en het was duidelijk dat bij opdrogende baan de bridgestones het beste waren. Fisico pakte in zijn jordan (toch ook geen wereldwagen) 2 seconden/lap op raikonnen eens hij er voorbij was
Reken er dan nog de uitzondelijke omstandigheden bij .... dan is het geheel al niet meer zo onmogelijk ...
Ok winnen is misschien euforisch gesteld door stodart, maar een podium behoorde tot de mogelijkheden.
Dan was Coulthard weer leider (had 20 sec voorsprong voor zijn pitstop) en Kimi 2e, Alonso mischien derde en Fischi 4e.
Idd, in alle commotie was ik dat zelfs vergeten, maar als de race normaal doorgegaan had en iedereen binnengeweest zou zijn voor banden en benzine, had Coulthard ongetwijfeld terug aan de leiding gereden. Ere wie ere toekomt.
Het is niet omdat fisico zijn motor ploft in het park fermé dat hij dat ook zou gedaan hebben tijdens de race
Dat is ongetwijfeld juist, maar ik zou er toch niet mijn hand voor in het vuur durven steken (toepasselijk eh) dat het niet gebeurd zou zijn bij een normaal raceverloop...
Ik herinner me nog levendig dat DC hier net voor het seizoen compleet werd weggelachen, terwijl hij eigenlijk al 3 GP's had kunnen winnen (in Maleisië lag hij ook in een beloftevolle positie toen hij moest opgeven)... en voor mij voorlopig de man van het seizoen is.
En het valt me toch op hoe die hard MS-fans volharden in de boosheid. Het is gewoon onmogelijk dat hun idool fouten maakt :rolleyes:. Wie begaf nu onder druk, DC of MS ? Soit, ik ga er mij niet druk om maken, 't is de moeite niet.
'k Ben gewoon vrij content.
Denk nog niet dat je van een crisissfeertje moet spreken bij Ferrari, maar er zal toch wel enige ongerustheid in hun rangen sluipen. En ik meen dat men in hun geval gerust van een compleet mislukt seizoensbegin kan spreken. Nu ja, ze zullen wel terugkomen zeker ?
Nog een linkje i.v.m. het "bandendebat" : http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/2922935.stm
Rallyloverke
07-04-2003, 08:58
Bij mij was Fisichella de juiste winnaar na ronde 54, die doet daar nog een schoon maneuver, rare regels ...
!!!?!!!????!?????!?????!??!!!?!!!????!?????!?????! ??!!!?!!!????!?????!?????!??
(dit is mijn reactie opgenomen tijdens de GP)
180-175-180-175-180-175-180-175-180-175-180-175-180-175-180-175
(en dit mijn hartslag)
Originally posted by Johan
Bij mij was Fisichella de juiste winnaar na ronde 54, die doet daar nog een schoon maneuver, rare regels ...
Maar Johan toch, jij ook al? Het is toch niet omdat Fisichella misschien verdiende om deze wedstrijd te winnen dat je voor één keer de regels kan veranderen? En dan zeg ik nog "misschien" want iemand een overwinning gunnen op basis van 1 sjiek inhaalmaneuver is toch ook maar dunnetjes als criterium. Op basis van het feit dat hij nog nooit een koers won dan maar? Raikkonen heeft er net ééntje gewonnen en verdient dus niet een 2e koers te winnen? Niet echt logisch. En er rijden nog een boel piloten rond die nog nooit een koers wonnen hoor.
Ik bekijk de zaken misschien wat nuchterder dan de meesten onder jullie, maar in mijn ogen is er een reglement dat toegepast moet worden en ook toegepast is, en daar is gewoon geen speld tussen te krijgen. Tot spijt van wie het benijdt. En ik gun zowel Raikkonen als Fisichella als Coulthard als zelfs Barrichello de overwinning, maar het lot en het reglement hebben nu eenmaal beslist dat het Raikkonen werd. Daar moeten we ons dan maar bij neerleggen, of niet?
Rallyloverke
07-04-2003, 10:13
OK, Sennake, maar ik betwistte de regels niet, maar ik gaf gewoon mijn mening over wie ikzelf de juiste winnaar vond ... Allez, de eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat Raikkonen ook wel wat schone inhaalbewegingen heeft laten zien, dus dat hij winnaar is, daar kan je ook niet veel op aanmerken dan ...
Idd, in alle commotie was ik dat zelfs vergeten, maar als de race normaal doorgegaan had en iedereen binnengeweest zou zijn voor banden en benzine, had Coulthard ongetwijfeld terug aan de leiding gereden. Ere wie ere toekomt.
Ben ik niet echt mee akkoord ...
Fisico was op het einde 2 seconden sneller dan de mcLarens. Bridgestone kon duidelijk veel beter overweg met de opdrogende omstandigheden.....
In normale omstandigheden zou de race nog een 15-tal minuten duren (2 uur limiet).... Zelfs als iedereen nog binnen zou moeten had Fisico dat gat nog toegereden met Coulthard nog toegereden ...
McLaren had overigens weinig optie kwa bandenkeuze .... De Michelin's zouden er enkel maar trager op worden naarmate de baan droger wordt. Switchen op slicks was geen optie omdat er die 2 verzopen stukken circuit nog zijn ....
Het zou me overigens niet verbazen dat de crash van webber te wijten zou zijn aan oververhitte michelin's
En het valt me toch op hoe die hard MS-fans volharden in de boosheid. Het is gewoon onmogelijk dat hun idool fouten maakt :rolleyes:. Wie begaf nu onder druk, DC of MS ?
Heb 2 weken geleden duidelijk toegegeven dat Schumi blunderde (Wie maakt er af en toe geen fout ?) en Raikonnen een knappe race gereden had en een groot talent is....
Vandaag schrijf ik ook heel duidelijk dat Coulthard een knappe prestatie heeft geleverd ...
Wat wil je nu nog meer?
Of moet ik nu ook nog besluiten dat Coulthard en Raikonnen betere piloten zijn dan Schumi ? Sorry ... Maar dit na enkele races besluiten is hopeloos voorbarig
Raikonen is toch al aan een knap seizoen bezig als hij zo regelmaatig met een overwinning doorgaat maakt hij kans om werledkampioen te worden maar dit na enkele races is ook al voorbarig .
in ieder geval heeft de FAI goed werk geleverd tijdens de winter door die regels te veranderen we hebben nu toch al 3 van de 3 spectaculaire races gezien .
heb de race niet gezien owv "Bonte Avond" van de chiro van dochterlief :( enkel een 20 sec. samenvatting gezien. Zal vanavond eens kijken naar de samenvatting op LaDeux.
Maar deze McLaren fan is blij, heel blij... :D :cool:
JPMontoya
07-04-2003, 11:57
Originally posted by Huudo
heb de race niet gezien owv "Bonte Avond" van de chiro van dochterlief :( enkel een 20 sec. samenvatting gezien. Zal vanavond eens kijken naar de samenvatting op LaDeux.
Maar deze McLaren fan is blij, heel blij... :D :cool:
Ohhh, pijnlijke zaak, een gat in je F1 cutuur :)
Originally posted by JPMontoya
Ohhh, pijnlijke zaak, een gat in je F1 cutuur :)
ik weet het, per jaar mis ik zo'n 2-tal races owv familiale omstandigheden. Als dat de opoffering is om voor de rest van het seizoen "carte-blanche" te krijgen voor de autosport-evenementen allerhande, dan neem ik dat gat er graag bij :+
Dat is ongetwijfeld juist, maar ik zou er toch niet mijn hand voor in het vuur durven steken (toepasselijk eh) dat het niet gebeurd zou zijn bij een normaal raceverloop...
Euh, NORMAAL ???
Wat was gisteren wél normaal...? :confused:
O ja, de tijdsregistratie, die heeft het uitgehouden. Maar dan zijn we zeker bijna rond :D :D
Ben ik niet echt mee akkoord ...
....
Het zou me overigens niet verbazen dat de crash van webber te wijten zou zijn aan oververhitte michelin's
He he, als ik jou was zou ik de volgende keer dat ik de bandencentrale binnen reed dan toch maar geen Michelin's meer laten plaatsen. :no:
Je kant nooit weten of ze wel geschikt zijn voor jouw wagen ;) :p
Ik denk dat hij gezegd heeft dat hij net de pits was binnengereden en hij met een zware auto reed (benzine). Daaruit leid ik af dat zijn banden nog niet op optimale temperatuur waren. Maar ik ben niet helemaal zeker.
Kleine opmerking: de wagen van fisico stond niet stil toen hij vuur vatte, hij stond al in brand toen hij de pits inreed. Juist op tv gezien. Volgens mij heeft ie gewoon wat teveel geëist van zijn wagen.
De brokstukken waar hij is over gereden kunnen ook de oorzaak zijn...
Oneliner
07-04-2003, 14:50
Dat is wel een sterke insinuatie hier. Misschien te wijten aan een mechanisch defect. Om dat nu maart plots op de banden te steken lijkt me wel gewaagd...
bwa je zag heel duidelijk dat alle michelin-rijders de natte stroken gingen opzoeken om ze niet te laten opbranden
Ook in het verleden zijn er al regelmatig ongevallen gebeurt door intermediates of wets die te warm worden. Eens zulke banden oververhitten is hun gedrag vrij onvoorspelbaar....
Alhoewel de verklaring van Mario natuurlijk ook kan ....
Naast De Paddock haal ik mijn F1-info bijna uitsluitend nog van de BBC. 't Moet daar geweest zijn dat ik dat gelezen heb. Maar nogmaals, onder voorbehoud.
ff een quote opgezocht:
Well, obviously a very bizarre race under very difficult circumstances," said Webber afterwards. "I managed to stay out of trouble for the first 10 laps or so after the Safety Car start, which wasn't easy given the conditions. We made our first stop under the Safety Car and that went well. Then we ran strongly until the second stop when we made the decision to run until the end of the race. That meant we were carrying a lot of fuel in the car from thereon in, so we were giving the tyres a very hard time. I tried to keep the tyres cool at every opportunity and I thought I had enough grip and downforce to cool them in that particular section of the circuit, but they literally became slicks and they brought me undone. It wasn't a nice way to finish what had been a very good weekend for the team but at least there was the bonus of two championship points which we can't complain about."
bron: F1-live
Toch een bandenprobleem .... overmatige slijtage door de hitte
Ook in het verleden zijn er al regelmatig ongevallen gebeurD door intermediates of wets die te warm worden
1-1 :D
:)
laat ons de strijdbijl wat betreft schrijffouten nu maar weer begraven :)
iedereen maakt ze af en toe wel eens ....
:)
laat ons de strijdbijl wat betreft schrijffouten nu maar weer begraven :)
iedereen maakt ze af en toe wel eens ....
Ik reageer normaal gezien nooit meer op dt-fouten, maar deze keer kon ik het toch niet laten... Flauw, geef ik grif toe, maar niet flauwer dan de aanstoker van het debat eh :)
Wat mij betreft is de dt-strijdbijl nu begraven ;)
In normale omstandigheden zou de race nog een 15-tal minuten duren (2 uur limiet).... Zelfs als iedereen nog binnen zou moeten had Fisico dat gat nog toegereden met Coulthard nog toegereden ...
Misschien... maar net zo goed was de Jordan dan ook in vlammen opgegaan... wie zal het zeggen?
In elk geval hebben we al dikwijls gezegd dat met "als" en "had" alles bewezen kan worden. De feiten liggen echter vast en de punten staan op het scorebord. En van wie je nu ook fan bent, beweren dat Raikkonen op basis van de eerste 3 GP's niet verdiend aan de leiding staat, kan je moeilijk doen.
Misschien... maar net zo goed was de Jordan dan ook in vlammen opgegaan... wie zal het zeggen?
In elk geval hebben we al dikwijls gezegd dat met "als" en "had" alles bewezen kan worden. De feiten liggen echter vast en de punten staan op het scorebord. En van wie je nu ook fan bent, beweren dat Raikkonen op basis van de eerste 3 GP's niet verdiend aan de leiding staat, kan je moeilijk doen.
Voorwaar wijze woorden. "As" ligt bij Genk en ook in mijnen hof als ik een vuurtje heb gestookt. :D :D
Komaan, ik was de eerste om te zeggen dat de nieuwe regels allemaal "boolshit" waren en dat ik niet meer zou kijken en bla bla bla. Maar ondertussen, toch maar weer eens flink aan de buis gehangen en me goed geamuseerdtdt. :+ Binnen 30 jaar is er geen kat, of toch bijna niet meer, die precies weet wat er gebeurde. Alleen de statistieken tellen dan nog...
Allez, op naar de volgende! :D
Allez, op naar de volgende! :D
En moge hij zo spannend zijn als de eerste 3 :gas:
Komaan, ik was de eerste om te zeggen dat de nieuwe regels allemaal "boolshit" waren en dat ik niet meer zou kijken en bla bla bla. Allez, op naar de volgende!
ik vind die nieuwe regels zeer goed maar dat punt van die banden kon wel beter
zoals gisteren moest de FIA toch wel een uitzondering gemaakt hebben dat zijn geen normale omstandigheden
even een ander vraagje:
na de race moeten de piloten gewogen worden met helm en raceuitrusting hé, om te zien als ze wel het minimum gewicht hebben dat in het reglement staat denk ik. Weet iemand als het toegelaten is zoals Fischico deed na de race, gaat uitbundig zijn teamgenoten begroeten gedurende enkele minuten, iemand achteraan neemt zijn helm over, die verdwijnd uit het zicht, denk dat hij dan zijn helm terug krijgt om zich te gaan wegen binnen voordat hij naar het podium gaat. Is dit toegelaten, want eigenlijk kunnen ze dan in die momenten de helm verwisselen door een zwaarder exemplaar om binnen de gewichtsnorm te blijven (komen) de helm doen ze toch niet meer aan en moeten ze niet afgeven om apart te laten controleren. Ik zeg niet dat het gebeurd is, maar in principe zou het kunnen hé.
Ik weet dat het vergezocht is, maar vroeg het me alleen af of er daar iets over in het reglement staat. Wie kende hier die 2000blz vanbuiten?
als je de beelden bekijkt gaat het zo: hij loopt naar de afsluiting, omhelst iemand, die neemt zijn helm aan, die gaat naar de volgende rij, dan naar vanachter en is plots verdwenenen, enkele minuten later krijgt ie hem waarschijnlijk terug (buiten beeld) en gaat naar binnen waar ze normalerwijs eerst gewogen worden. Had er vroeger bij andere GP's nooit opgelet maar vond dat het nu zo erg opviel
Greetz,
Laskaat
Ik vermoed dat de regel betreffende het gesloten wagenpark en de gewichtcontroles bij rode vlag vervallen. De wagen van Alonso zal ook wel net iets te licht zijn na de crash denk ik.
Men kan dit doen want niemand kan zo'n rode vlag voorspellen.
dus u denkt dat nog Kimi noch Ficico en hun wagens moesten gewogen zijn na de race, da zou kunnen, maar zou dat dan wel een rare "kronkel" van het regmeement vinden, als de race voortydig word afgevlagt moet niks en niemand gecontroleerd worden en is de stand zoals hij was twee ronden voor het einde?
Raar
Greetz
Laskaat
Wie kende hier die 2000blz vanbuiten?
Greetz,
Laskaat
waar kan je dat boek vinden ik van in verlof en ik heb tijd zat om me daarmee bezig te houden :D :D :+
toch is het zo want anders kwamen Alonso en Webber niet meer voor in de uitslag, want hun wagens voldeden aan geen enkel reglement meer.
Ik weet dat er tijdens een Belcar race in 1993 na een crash van Baillien de rode vlag werd gegeven en hierdoor hadden veel piloten niet de vereiste 20% gereden en toch werden ze allemaal geklasseerd, dit is niet hetzelfde maar toch in dezelfde richting.
In een normale race zouden ze gedeklasseerd zijn.
In het vierde deel van de FIA Bijbel (art. 155 van de FIA Formula One Sporting regulations) staat alles netjes omschreven, en het is inderdaad zo dat bij een rode vlag situatie, waarbij de race definitief wordt gestopt (75% of meer van de afstand afgeled) er een pak extra regels van kracht worden. Zo wordt een wagen die zich niet kan aanbieden in het gesloten wagenpark (zoals die van Alonso dus...), onder het toezicht van de marshals geplaatst. Een "eigen parc fermé" dus... Ik ben nog eventjes aan het zoeken naar enige toedracht over de weegprocedures na een rode vlag situatie en het stoppen van de wedstrijd...nog niks gevonden daarover.
Bart.Vandecavey
07-04-2003, 20:23
Originally posted by A.J.
Ik vermoed dat de regel betreffende het gesloten wagenpark en de gewichtcontroles bij rode vlag vervallen. De wagen van Alonso zal ook wel net iets te licht zijn na de crash denk ik.
Men kan dit doen want niemand kan zo'n rode vlag voorspellen.
Is eigenlijk de oplossing hé als je gesjoemeld hebt met het gewicht van je wagen, gewoon als je over de finish komt uw auto de muur inrijden, niemand kan nog het gewicht controleren...
Originally posted by Bart.Vandecavey
Is eigenlijk de oplossing hé als je gesjoemeld hebt met het gewicht van je wagen, gewoon als je over de finish komt uw auto de muur inrijden, niemand kan nog het gewicht controleren...
LOL,
en wie betaald dan de ziekenkasfactuur ?
op <a href="http://members.lycos.co.uk/motorsportuk/Brazil03.html">deze pagina</a> kan je alles nog eens rustig nakijken, de belangrijkste gebeurtenissen gecaptured van ITV met commentaar van James Allen en Martin Brundle. En op <a href="http://www.angelfire.com/movies/f1seasons/">F1 Seasons</a> hebben ze het geheel nog eens mooi in 1 filmpje gegoten.
Gelezen op het Verstappenforum (waar je af en toe écht wel plat ligt van het lachen, Hollanders hebben gevoel voor humor :D )
Het is jammer dat de Safety Car steeds zo'n lange pitsstops nodig had , de keren dat hij op de baan was reed hij strakke rondetijden en slaagde hij erin om het complete veld achter zich te houden . Ik heb gehoord dat men de postume fles champagne op de auto heeft stukgeslagen . Hij heeft het wel verdiend .
:D
of zoals Sennake me sms'te ..... als het zo nog ff voortgaat wint Maylander :)
PorscheGT
08-04-2003, 00:09
:laugh: :D :D :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.