PDA

View Full Version : Kato is overleden...


JPMontoya
06-04-2003, 18:00
MotoGP officials have offered the following latest information about the accident suffered by Daijiro Kato during today's Japanese Grand Prix, at Suzuka, and his current condition.
On lap 3 of the event, Kato - in among a close group of riders battling for 4th - veered off track for unknown reasons on the straight just after the 130R curve, hitting the left hand track barrier.
Pictured is what remained of Kato's Honda RCV after the horrific incident, in which both he and the bike are thought to have cart-wheeled down the track, before coming to rest at the chicane.
"We don't know what caused the crash, but what we all know is that it was in the braking zone approaching the chicane," explained Race Director Paul Butler.
"There are no marks on the track and, as we always do in these cases, we have reviewed the video evidence from the live television feed and the closed circuit cameras but frankly we are none the wiser to what caused this very tragic accident to happen. This accident could have occurred at any circuit in the world.
"I would like to add that we are all thinking about Kato-san at this time and our sincere thoughts go out to his family, friends and team."
"The first news we received from the medical team on the track was that Kato's heart had stopped, and he was unconscious," added Medical Director Claudio Macchiagodena. "Only fast action in the ambulance to resuscitate his heart gave him the chance to fight for his life, and when he arrived at the hospital he was in a slightly improved condition.
"There is no diagnosis in this situation, only the intention to save Kato's life. The hospital scans confirmed serious injuries to his head, chest and neck," warned Macchiagodena. "He is now in intensive care fighting for his life." crash.net

moore
06-04-2003, 23:18
heb de val vanmiddag gezien en de marchals waren ook niet rustig om heb van de baan te pakken ligt nu in coma en zijn overlevings kansen zouden maar 15% zijn :(

Sennake
07-04-2003, 07:24
Ik heb het ook gezien en ik vond het schandalig zoals ze die jongen op de draagberrie "smeten". Nu ja, dat zal wel niet de oorzaak zijn van zijn medische toestand, maar toch...

Raceboy
09-04-2003, 15:00
Motorcoureur Katoh zal nooit meer normaal kunnen leven. Hij zal nooit volledig genezen en altijd verpleging nodig hebben, aldus Claudio Costa. "Mocht Katoh in leven blijven, dan is hij een eeuwige patiënt. Hij zal volledig verlamd blijven en kunstmatig beademd moeten worden". Het medisch hoofd van de Grand Prix-organisatie is nog steeds in het ziekenhuis waar de Japanner afgelopen zondag naartoe werd gebracht na een zwaar motorongeluk.

De 26-jarige Daijiro Katoh kwam afgelopen zondag zwaar ten val tijdens de GP van Japan op het Suzuka-circuit. De wereldkampioen van 2001 liep daarbij ernstige verwondingen op aan hoofd en luchtwegen. Na het ongeluk werd de bewusteloze Katoh met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht, waar hij nog steeds in coma ligt. Tot op heden is nog niet bekend wat de oorzaak is van het ongeluk.

bron : fok.nl

Scapa
09-04-2003, 15:14
:( Het ziet er niet goed uit voor Kato-san :(

http://images.motograndprix.com/multimedia/180/180149.jpg

JPMontoya
09-04-2003, 16:55
Ik weet dat het misschien oneerbiedig klinkt maar weet iemand of die crash ergens op het net staat. want kan het me eigenlijk niet voorstellen

schumivill
09-04-2003, 17:33
Ik heb beelden gezien van na de crash(was net op weg naar bokkencup en stond te kijken in een tankstation).
Ik vind Sennake gelijk hebben,ze smeten hem daar zo op een berrie,en dan geen beelden meer te zien,derect door met de race,want het was spannend aan de kop,net of er niks was gebeurd,vond et toch maar triestig,ze hadden beter de race gestopt,maar nee,twas gelijk een stuk vuil dat ze van de baan sleepten.Zo kwam het toch over bij mij.

R@ce@holiC
09-04-2003, 17:53
Ik heb ook de beelden na de crash gezien , mijn eerste gedacht was dat dien daar niemeer levend uitkwam , ik had spijtig genoeg min of meer gelijk :(. Zijn motor totaal vaneen en hij lag gewoon in het midden van de baan languitgestrekt en hij bleef liggen. Het deed me ff denken aan de crash van Senna :(...
Ik werd er en word er nogaltijd stil van als ik er aan denk :(

Sennake
10-04-2003, 00:30
Originally posted by JPMontoya
Ik weet dat het misschien oneerbiedig klinkt maar weet iemand of die crash ergens op het net staat. want kan het me eigenlijk niet voorstellen

Ik denk niet dat er beelden bestaan van de crash zelf. Ik heb alleszins enkel de beelden gezien vlak na de crash, met een motor in duizend stukken en een roerloos lichaam op de baan van de onfortuinlijke Katoh. Echt wel om kippevel van te krijgen hoor. Niet echt iets waar je op zoek naar moet gaan op het net...

Mario
10-04-2003, 08:10
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/motorbikes/2932989.stm

Werner333
10-04-2003, 19:09
Toch min of meer goed nieuws.

Mario
19-04-2003, 20:44
Hij is overleden.

Scapa
19-04-2003, 22:58
:( :( :( Rest in peace :( :( :(

http://images.motograndprix.com/multimedia/177/177186.jpg

redje
19-04-2003, 23:05
Originally posted by Mario
Hij is overleden.
Ajajajajajaja, da's minder goed nieuws. :( :( :( :( :(

moore
19-04-2003, 23:09
toch weer jammer om zo'n goede motorijder te verliezen
:( :( :(

Sennake
20-04-2003, 00:19
Dat is al de tweede vandaag, na Rocco Theunissen. Een zwarte dag voor de gemotoriseerde sport.

Ook Kato zullen we erg missen op de circuits. Ik weet eigenlijk niet goed meer wat zeggen, het is gewoon vreselijk jammer. Machteloosheid, dat is het gevoel dat het dichtste aanleunt bij hoe ik me nu voel denk ik.

Bart.Vandecavey
20-04-2003, 00:42
Wat is dat vandaag!

Een mega-talent, een kanibaal, nog zo jong!
Ik word hier echt depri van!

Rest in peace!

schumivill
20-04-2003, 02:54
Wat ik bijna zeker wist is vandaag waarheid geworden,alléén hoop je toch nog op een mirakel,maar het mocht niet zijn, rip Daijiro. :(

Werner333
20-04-2003, 12:21
Je blijft IDD hopen maar toch weet je eigenlijk dat het niet meer kan.
Godspeed Katosan.

Beemer
20-04-2003, 12:43
:(:(:( wat een rotnieuws dit weekend, weer een zware klap voor de sport. zeer jammer!

Alain
22-04-2003, 12:19
Ik ben al enkele jaren fan van Daijiro. Toen ik in Oz was, heb ik met verschillende Jappen gepraat en ze wisten me te vertellen dat hij een ware volksheld is. De andere Japanse rijders zijn wel gekend maar hij is de ster. Hij was in tegenstelling tot de aard van de Japanse rijders geen kamikaze, supersnel en supersympathiek.
Een groot verlies voor de motorsport...miljaar de miljaar!

Scapa
28-04-2003, 21:29
Voor de start van de race zondag werd er een minuut stilte gehouden voor Kato

http://images.motograndprix.com/multimedia/211/211614.jpg

De overwinning ging naar Kato's teammaat, Sete Gibernau. Hij droeg de overwinning op aan z'n vorige week overleden vriend. Een waardig eerbetoon voor Daijiro

Mario
04-12-2003, 09:16
Resultaten van een onderzoek : http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/motorbikes/3246694.stm

Flitser
04-12-2003, 10:38
En dan te bedenken dat enkele piloten na de vorige race op datzelfde circuit nog commentaar hadden op de slechte veiliheidsvoorzieningen en dat ze dat circuit liever van de GP-kalender zagen verdwijnen volgend seizoen... de race erna was het zover, die beslsissing zou te laat komen voor Kato... :(

Enkele foto's (http://www.amasuperbike.com/image/motogp/suzuka03/race/katocrash/)

Er zijn wel degelijk amateurbeelden gemaakt van de crash, de link die ik had werkt echter niet meer nu.

Mario
04-12-2003, 12:10
Als ik me niet vergis rijdt de MotoGP volgend seizoen ook niet op Suzuka, maar op een ander Japans circuit.

Scapa
04-12-2003, 12:14
Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk Motegi zijn...