PDA

View Full Version : Oplossing vraag 5 en 6


Sennake
06-04-2003, 22:18
Vraag 5 :

Het waren Sandro Munari en Silvio Maiga die in 1977 2e werden in de Rally van San Remo, en dus NIET Waldegaard/Thorszelius (die wonnen) of Munari/Manucci in de Monte Carlo...

Een eerste valkuil waar toch wel 7 deelnemers intrapten... Oneliner, als je nog eens hulp inroept moet je wel eisen dat ze de juiste antwoorden doorspelen eh :D

Vraag 6 :

En dat dit Jim Clark was in een Lotus Ford 38 die in 1965 de Indy 500 wonnen wist iedereen, zonder uitzondering. Enkel Joost vergat in zijn antwoord het juiste jaartal te vermelden, hoewel ik er zeker van ben dat hij dat ook wist...

Maar niet getreurd, dit is de tussenstand :

[list=1]
Andy, Hhugo, Guy, Fleabite, Lambo, Huudo, Mario : 60 punten (max!)
Jan, Schumivill : 59 punten
Johan : 56 punten
Raceboy, Raceaholic : 48 punten
Joost, Marshal : 46 punten
Megane : 42 punten
Obi-Jan, Sledge : 39 punten
Lucien : 37 punten
Oneliner : 33 punten
Bart : 14 punten
[/list=1]

Proficiat iedereen en zo dadelijk de nieuwe vragen online!

Oneliner
07-04-2003, 00:00
Vraag 5 haddek zelf gemaakt ;)

Obi-Jan
07-04-2003, 02:05
Originally posted by Sennake
Vraag 5 :

Het waren Sandro Munari en Silvio Maiga die in 1977 2e werden in de Rally van San Remo, en dus NIET Waldegaard/Thorszelius (die wonnen) of Munari/Manucci in de Monte Carlo...

Toch Munari... tja, ik wist het he... Allen was gene wereldkampioen toen 'm San Remo won (nummer 1 op de auto), maar ik kon niks anders bedenken.

Ik kan me Munari nie anders herinneren als met Marlboro sponsoring op de auto. Toch maf hoe herinneringen vervormd raken. Nu ja, ik was toen 6-7 jaar oud. :D

Jan.
=---

Jan
08-04-2003, 08:56
Toch nog even deze anekdote bovenhalen: Waldegaard mocht deze rally eigenlijk niet winnen en de teamleiding trachtte hem dan ook op een of andere manier tegen te houden ten gunste van Sandro Munari, alleen trok de Zweed zich daar geen bal van aan en duwde flink op het pedaal met winst als gevolg. Zo zie je maar, teamorders zijn van alle tijden.

jan

Mario
08-04-2003, 09:36
Met amper 4 seconden voorsprong. Moet een episch duel zijn geweest.