PDA

View Full Version : RACE-thread :D


Finish
29-07-2001, 16:28
MOeHa !!! Zei ik saai ???

WAT EEN GP !! WAT EEN SPANNING ! (wat een crashes) :)

Tijd voor mijn besprekings'ke' dus :

MoeHa ! Minardi vat vuur bij de start en ondergaat een complete afgang. Probs voor Schumi en Burti die nekeer mooi vliegvles mag volgen. Verschrikkelijke irritante pitstops bij Williams. McLaren dat Silverstone al lang vergeten is. En als resultaat krijg je dan 2 Benettons in de top 6 :D wie had dat kunnen verwachten :)

Anyway, schitterend raceje, tijd voor een dikke vette 9 te geven.

TOps:

-BMW-Michelin
-Montoya (kloterige pech)
-Barrichello (reed serieus snel mee)
-BAR (not bad at all)
-Benetton (wtf ?? 2 benettons in de punten ? you gotta be kidding)
-Alesi: als er punten te rapen vallen, is hij er toch nog bij.

FLOps:
-McLaren (over and out)
-Williams (en dan vooral de pitcrew)
-Jordan (Frentzen weg helpt ook niet veel..van kwaad naar erger)
-Jaguar (na een competitief weekend met 0 naar huis)
-Minardi (I'm on fire ! :) )
-Arrows (hebben ze dringend een Ross Brawn nodig voor GOEDE strategiëen, race compleet verknoeid)

I want MORE of this !!!

(Wel 3 weken wachten deze keer aaarghhhll)




http://www.dailyf1.com/data/pics2001/germany/podium-os.jpg

tsjolder
29-07-2001, 19:01
Ge gaat wel 5 weken mogen wachten zenne, Finish: de volgende race is Hongarije: slaappillen alleszins overbodig die nacht.

De race was idd formidabel zoals meestal op Hockenheim. Ster van de race vond ik Barrichello die 3-4 prachtige inhaalmanoeuvers doet. Ook mooi van Coulthard dat hij vecht voor zijn positie en Barrichello niet voorbijlaat, zoals die in de persconferentie liet uitschijnen.

Bij het binnenrijden van Montoya zei ik hier nog: ze zijn in staat om het allemaal te verkloten en wat gebeurt er... Ferrari had met Barrichello eigenlijk hetzelfde probleem en toch waren ze zo'n 10 seconden sneller dan Williams.

Ik vond dat Ralf eigenlijk wel een punt had tijdens de persconferentie toen hij zei dat het niet zo slim was van Montoya om zo te pushen in het begin. Williams was met een straat voorsprong de snelste, dus was het echt niet nodig om iedere keer hoog in de toeren te gaan en de motor zo te belasten. Misschien heeft vandaag niet de snelste gewonnen, maar wel de slimste? Kan ook brute pech zijn, maar 'k vond dat Ralf een punt had.

McLaren blijft klungelen: echt een rampjaar voor hen.
Jordan: slechte race van de rijders die allebei in de fout gingen, en dan kon Trulli alweer niet uitrijden ook.
Sauber: eerder pech zou ik zeggen
Renault (zo moeten we beneton noemen zeker?): eindelijk nog een beetje resultaten, maar toch voor een groot deel door het falen van anderen).
Villeneuve: degelijke prestatie die hem door het uitvallen van veel toppers op het podium brengt.

Hopelijk wordt Francorchamps ook zo amusant (Hongarije heb ik de hoop al lang opgegeven).

TiBo
29-07-2001, 20:38
Prima race! Prima in beeld gebracht!

Een voorbeeld voor de resterende GP's!

Sennake
29-07-2001, 21:09
Ik heb me goed geamuseerd, alleen jammer voor Montoya, die idd misschien wat minder had moeten "pushen", maar ja, zo leert men de stiel eh!
Spanning was er zeker, en een origineel podium, om van de 3 overige puntenpakkers nog maar te zwijgen!
Ik zou zeggen : meer van datte!

Oneliner
29-07-2001, 23:27
zaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig koerske

en vooral de nrs 4-6
zaaaaaaaaaaaalig gewoon.

Kwil regen me franchourchamps :)

Mario
30-07-2001, 08:30
Ik heb alweer een stuk gemist, namelijk de eerste en tweede start en de eerste paar ronden (maar ben wel verschoten toen ik zag wat er tijdens de eerste was gebeurd).

Van wat ik wel heb gezien vond ik de eerste wedstrijdhelft wel de leukste. De tweede vond ik dan weer niks aan, weer treintje rijden.

Ik begreep wel niet goed waarom Tassin maar over Ralf zijn motor bleef praten. Als ge bijna een minuut voorsprong hebt, is het wel normaal dat ge het wat kalmer aandoet denk ik.

Voor diegenen die altijd maar blijven doorbomen over een spannende Duitse en saaie Hongaarse GP even uit het hoofd dit overzicht, sinds ik de F1 volg (in '85 was er nog geen GP van Hongarije):

1986:
GP van Duitsland: zeker de moeite
GP van Hongarije: zeker de moeite (duel Senna - Piquet)

1987:
GP van Duitsland: saai, met sensatie op het einde
GP van Hongarije: saai, met sensatie op het einde

1988:
GP van Duitsland: vrij saai, ondanks regen
GP van Hongarije: spannend

1989:
GP van Duitsland: spannend
GP van Hongarije: spannend

1990:
GP van Duitsland: saai
GP van Hongarije: spannend

1991:
GP van Duitsland: saai
GP van Hongarije: saai

1992:
GP van Duitsland: heel leuk dankzij Patrese, Schumacher en Senna
GP van Hongarije: de moeite (gisteren nog eens bekeken trouwens)

1993:
GP van Duitsland: vrij saai, op eerste ronde en sensationeel einde na
GP van Hongarije: heb ik nooit gezien, maar ik denk saai

1994 - 2000: laat ik over aan een ander, want mij geheugen blijft geblokkeerd na mei '94. Herinner me wel dat Duitsland '94 voor Ferrari was, ik denk dat Duitsland '95 ook saai was, evenals Duitsland '98 en '99. Hongarije '97 was nog de moeite vorig jaar vrij saaie race en de rest weet ik niet meer.

Zo.

Alain
30-07-2001, 08:52
Niet veel aan toe te voegen.
De pech van Montoya en Hakkinen die aanhoudt. Het geklungel van Williams ( what's new ! ) en een goede wedstrijd van Barrichello. Ik denk dat de prestatie van de Benettons er absoluut mag wezen. Niet enkel voor het behaalde resultaat maar ze zaten allebei in de nek van Villeneuve!
Hongarije ga ik ook overslaan want dat wordt m.i. weer een processie.
Spa en Monza beloofd de moeite te worden.

BLitzKrieg
30-07-2001, 10:03
Finish: "Arrows (hebben ze dringend een Ross Brawn nodig voor GOEDE strategiëen, race compleet verknoeid) "
??????

wtf is dit?

Jos werd aangetikt door Zonta dus moet ie pitten!

Tevens heeft arrows een kleine benzine tank! de kleinste van allemaal, dus kan er niet veel in en moeten ze wel 2x stoppen.

Waarom ze dit hebben? omdat ze zo een betere lijn hebben in de auto, maar om dit te krijgen moest er minder tank ruimte zijn.

Persoonlijk vind ik dit klote als jos-fan, want bij races met 1 stop moeten hun er 2 maken en daar verliezen ze op

Jos had weer superstart, als die engine nu maar beter word (en dat word ie!) dan zie ik jos nog wel vaak in de top 6 volgend jaar.

Mario
30-07-2001, 11:02
En dan gooi ik net voor dit weekend Villeneuve buiten voor DC. 't Zijn lappen, of, voor onze Nederlandse vrienden, het kan verkeren...

tsjolder
30-07-2001, 11:06
Waw, ne Jos-fan, die hadden we hier nog niet, denk ik. Dat kan nog toffe momenten voortbrengen: welkom, BLitzKrieg. Toch ff opmerken dat de meesten hier (mezelf incluis) niet al te zot zijn van onze vriend Jos. :D :D

Rallyloverke
30-07-2001, 11:52
Ik heb alleen naar het vliegwerk van de 1ste start gekeken. Hoe komt dat zolang wachtten met die rode vlag?

Daarna ben ik van het goede weer gaan profiteren, en heb ik 's avonds geconstateerd dat ik toch weer wat punten heb geraapt in Sportdreams met Ralfje en Williams, waar was Sauber eigenlijk?
Ook nog gezien : bij Jordan zijn er die overduidelijk slechter kunnen dan Frentzen : was het niet Zonta die de voorligger van iets te dicht bekeek?

En een korte nacht gehad : Clijsters maakte er een drie-setter van, maar da's voor een andere thread.

TiBo
30-07-2001, 12:10
Originally posted by BLitzKrieg

1. Jos werd aangetikt door Zonta dus moet ie pitten!

2. Tevens heeft arrows een kleine benzine tank! de kleinste van allemaal, dus kan er niet veel in en moeten ze wel 2x stoppen.

3. Waarom ze dit hebben? omdat ze zo een betere lijn hebben in de auto, maar om dit te krijgen moest er minder tank ruimte zijn.

4. Jos had weer superstart, als die engine nu maar beter word (en dat word ie!) dan zie ik jos nog wel vaak in de top 6 volgend jaar.


Man, man, man .... wat een gezeik !! Om echt de pleuris van te krijgen !

1. Dit is net hetzelfde als wat we van Jos altijd horen: "Ik werd aangetikt", "de banden waren niet op temperatuur", "het was ..... zijn schuld", "mijn gordel zat dubbel", ....
Zoals Patrick Head het al zei: "A wanker !!"

2. Met een grotere tank zouden we ze helemaal niet in beeld krijgen en zou Jos nooit nog andere inhalen op de grid!

3. De auto van 2001 verschilt bijna niets van deze uit 2000. Het is een doorontwikkeling. Een betere lijn? ...... Please !

4. De Peugeot was een ramp, de Asiatech is een ramp, en Cosworth, tja, ... vraag eens aan "big bad Irv" wat hij daarover denkt.


Oh ja, toen de Minardis bij de eerste start van de GP van Duitsland niet op de grid verschenen, ... heb je dan gezien welk team de laatste rij bezette?
Juist ja, dat superteam met de strakke lijnen en die hollandse toppiloot/wanker.



:mad:

Hakki
30-07-2001, 12:16
Originally posted by Johan
Ook nog gezien : bij Jordan zijn er die overduidelijk slechter kunnen dan Frentzen : was het niet Zonta die de voorligger van iets te dicht bekeek?


yup, dan nog op een rechte lijn...moest da nu voor het remmen van nen bocht zijn...

ook in Canada, waar zonta frentzen verving, heeft ie tegen raikkonen gereden, terwijl ie aan het slipstreamen was...

Oneliner
30-07-2001, 14:37
mjah, zo top vind ik arrows toch ook ni ze.

zelfs me een betere motor zie ik ze ni zooo veel in de top 6 eindigen.

Zelfs achter de 2 benettons, en alesi.
as ze daar iets andere strategie hadden toegepast.
en jos nadat incident gewoon had laten pitten as eerste pitstop.
dan had ie vrije baan enz enz.

Sennake
30-07-2001, 17:38
Ik begrijp niet wat de Nederlanders in Jos zien hoor. Thierry Boutsen was zelfs nog stukken beter en heeft tenminste 3 GP's gewonnen, en voor Benetton EN Williams gereden (toch wel 2 topteams). Jos zal mijns inziens NOOIT een GP winnen...

Finish
30-07-2001, 20:50
Even wat cijfertjes:

Stand nu:
Schumacher: 84
Coulthard: 47

Wint Schumacher volgende GP en wordt Coulthard 2des ziet de stand er zo uit

Schumacher : 94ptn
Coulthard: 53ptn

Er zijn dan nog 4 races te gaan, mocht Coulthard die 4 winnen en Schumacher geen enkel punt scoren komt hij er nog niet.
Schumacher hoeft van de 5 komende GP's er dus nog maar 1tje te winnen en z'n vierde is binnen. Daarvoor hoeft Schumacher geeneens te winnen in Hongarije. Lijkt me best te doen. McLaren is meestal zeer sterk op de Hungaroring, dus verwacht ik mathematische zekerheid pas op Spa-Francorchamps. Het zou een mooi historische race kunnen worden aangezien Schumacher een speciale band heeft met z'n favoriet circuit, het niet té ver ligt van Kerpen én het feit dat Schumacher het record van Prost zal verbreken in zeges.

Constructeurs:

Ferrari: 124ptn
McLaren: 66 ptn

Er zijn per team nog 5 X 16 ptn te verdienen. Mits zeer noest rekenwerk maakt dit 80 ptn.
66+80= 146.

Mocht Schumacher 2 keer winnen en Barrichello de moeite doen om 2 of 3 puntjes mee te grabbelen in de 5 races, dan kan Ferrari een hat-trick op z'n naam schrijven in het WK constructeurs.

conclusie: Schumacher en Ferrari zitten in een luxe-zetel, of om het met David Coulthard's woorden te zeggen:

'I need a miracle'

En op Mika moet hij niet echt rekenen...

als ik Coulthard was, ik zou me verder concentreren op de strijd met Ralf Schumacher en Rubens Barrichello, want die 2de plaats ligt zeker nog niet vast.

tsjolder
30-07-2001, 21:02
Tja, eigenlijk zou Schumacher vanaf nu beter altijd Barrichello voor laten eh, kwestie van die tweede plaats te pakken ;)

Werner333
30-07-2001, 23:07
Barrichello is goed bezig. Prima race. Hij heeft eindelijk begrepen dat hij zijn eigen race moet rijden en zich niet op MS concentreren. Het inhaalmaneuver op DC buitenom was wereldklasse.
Het kampioenschap is over. Nummer 4 voor MS is binnen net als nummer 11 voor Ferrari.