PDA

View Full Version : DTM test te Hockenheim


Scapa
09-04-2003, 00:50
De tijden:

maandag:

1Bernd Schneider Mercedes 1m35.414s 79
2 Jean Alesi Mercedes 1m35.735s 75
3 Mattias Ekstrom Audi 1m35.756s 36
4 Alain Menu Opel 1m35.797s 46
5 Christijan Albers Mercedes 1m35.915s 84
6 Thomas Jager Mercedes 1m36.309s 75
7 Karl Wendlinger Audi 1m36.322s 48
8 Laurent Aiello Audi 1m36.587s 23
9 Christian Abt Audi 1m37.549s 13
10 Katsutomo Kaneishi Mercedes 1m37.760s 74
11 Manuel Reuter Opel 1m37.821s 19
12 Peter Terting Audi 1m39.301s 12
13 Martin Tomczyk Audi 1m46.295s 2

dinsdag:

1. Tomczyk, Abt-Audi ´03, 1.35,599 Min.
2. Ekström, Abt-Audi ´03, 1.35,618 Min.
3. Aiello, Abt-Audi ´03, 1.35,804 Min.
4. Schneider, Mercedes ´03, 1.36,030 Min.
5. Abt, Abt-Audi ´03, 1.36,061 Min.
6. Reuter, Opel ´03, 1.36,098 Min.
7. Mücke, Mercedes, 1.36,497 Min.
8. Alesi, Mercedes ´03, 1.36,594 Min.
9. Mayländer, Mercedes, 1.36,660 Min.
10. Menu, Opel, 1.36,863 Min.
11. Kaneishi, Mercedes, 1.37,276 Min.
12. Terting, Abt-Audi, 1.37,424 Min.

Scapa
09-04-2003, 01:00
De fotos :)

Zeer speciale achterkant bij OPEL:

http://www.racing1.de/images/dtm/2003/00hockenheim/reu_heck_g.jpg



Een van de mooiste race-wagens op deze aardbol: CLK in DTM versie

http://www.racing1.de/images/dtm/2003/00hockenheim/muecke_flamme_g.jpg

http://www.racing1.de/images/dtm/2003/00hockenheim/jaeger_front_g.jpg

http://www.racing1.de/images/dtm/2003/00hockenheim/kaneishi_g.jpg

Onder andere een nieuwe uitlaat voor de Abt Audi TT-R:

http://www.racing1.de/images/dtm/2003/00hockenheim/abt_auspuff_g.jpg

http://www.racing1.de/images/dtm/2003/00hockenheim/abt_seite_g.jpg

bron: www.racing1.de

Cavallino
10-04-2003, 10:59
Ja zeker mooie autootjes dit jaar. De presentatie is ook geweest gisteren en er is een wijziging in het reglement na gisteren.

Zie www.racesport.net (http://www.racesport.net) voor meer over de start van het seizoen.

Raceboy
10-04-2003, 20:16
De spektakulaire DTM-serie, inmiddels aan haar vierde editie toe, ondergaat enkele ingrijpende wijzigingen.

Zo zullen er niet langer twee wedstrijden worden betwist maar nog slechts één enkele van ca. 160 kilometer. Er komen twee verplichte pitstops tijdens dewelke telkens een bandenwissel dient doorgevoerd en minimum één keer getankt zal "moeten" worden. Taktiek en strategie gaan dus een nog belangrijker rol spelen in de toekomst.

Op zaterdag staat een kwalifikatiesessie van 20 minuten geprogrammeerd aan de hand waarvan de startposities elf tot eenentwintig worden bepaald. De tien snelsten gaan tien minuten later individueel opnieuw de baan op voor één enkele snelle ronde, het bekende "Super Pole"-systeem. Wat het puntensysteem betreft wordt vanzelfsprekend ook hier een fikse bocht genomen om te beantwoorden aan de puntentelling zoals die inmiddels in F1 van toepassing is

bron: autosport.be