PDA

View Full Version : voetbal - Race


Oneliner
31-07-2001, 23:15
Hot hot hot.

een nieuw race-soort-ding
Europese topclubs startren een eigen liga op waarin met 24 teams/clubs tegen elkaar wordt geracet.

Voor belgië => Anderlecht
coureur => Bas leinders

anderlecht zou er, afgezien van merchandising etc etc, zo'n 47miljoen BEF verdienen aan dit gegeven.

In ieder geval lijken de auto's verdacht veel op de f1.
Zover ik de autoi's al hjeb gezien.
diez van anderlecht bijv.....

Hakki
01-08-2001, 10:52
hot hot?
die geruchten bestaan al lang bij mijn weten
en da van anderlecht, da wistik al nen dag of 2 :)

Lambo
01-08-2001, 12:40
Da gerucht gaat al meer dan een jaar de ronde, maar... eerst zien en dan geloven ze! Het zou gaan om een Dallara-chassis met Judd-V10 motoren die zowat 700 pk hebben. Het spel gaat Premier1 heten en zou op de week-ends dat er geen F1 doorgaan. Ze zouden beginnen in juli 2002 in Monza en dan nog negen races afwerken dat jaar. Het jaar derop zou het al om 18 races gaan. Max Mosley is naar eigen zeggen laaiend enthousiast, maar ik ken er eentje die er nie zal kunnen mee lachen denk ik... Vandaar een voorspellingske (gelezen hoor, nie zelf bedacht): al de tv-stations die de P1 zullen uitzenden zullen het dubbele moeten betalen om nog F1 te mogen uitzenden en alle circuits die P1 ontvangen mogen naar F1 fluiten. Vandaar ook dat voor België het circuit van zolder wordt vernoemd. Maar het meest ongeloofwaardige aan heel de historie is, dat één man, een Britse miljardair, dit alles zou betalen: zowel wagens (dus chassis en motoren), coureurs, verplaatsingen en de voetbalclubs houden er een miljoen dollar aan het eind van het seizoen als premie over (die 47 miljoen).

Ik kan er niet aan doen, maar ik sta bijzonder sceptisch tegenover dit "gedrocht"... Volgens mij is het een grote zeepbel. Misschien dat er onder jullie zijn die er wel graten inzien, maar mij zegt het in elk geval niets.

B.T.W.: wat als bepaalde hooligans in dit initiatief een ideaal scenario zien om de 14 dagen een "oorlog" te voeren met rivaliserende clans? De goede reputatie van de autosport qua veiligheid en sfeer zou wel eens voorgoed tot het verleden kunnen behoren ALS dit doorgaat (waar ik allesbehalve van overtuigd ben)

Oneliner
01-08-2001, 13:10
Het stond vandaag gewoon in de gazet.....
sry hé..

mor anderlecht heeft al een contract met bas leinders, en heeft al een volledig ontwerp.

Ik ben er zeker en vast geen voorstander van, want idd, er zullen meer voetbalhooligans op afkomen dan autosportliefhebbers.

enja, tegen 2004 zou ook zolder op de affiche staan.

Pascal
01-08-2001, 19:12
Originally posted by Lambo
Vandaar een voorspellingske (gelezen hoor, nie zelf bedacht): al de tv-stations die de P1 zullen uitzenden zullen het dubbele moeten betalen om nog F1 te mogen uitzenden en alle circuits die P1 ontvangen mogen naar F1 fluiten.


Indien ECCLESTONE zijn veto stelt wat betreft de uitzendrechten en wat betreft de circuits zou het ook voor de deelnemende piloten wel eens kritiek kunnen worden om nog ooit een F1-stuurtje vast te krijgen.

Indien dit de ambitie is van LEINDERS kan hij er misschien nog eens enkele nachtjes over slapen.

C U

Sennake
01-08-2001, 19:54
Er stond naar verluidt in zijn contract met Verschueren (jaja die van Anderlecht) dat enkel F1 hem kan ontlasten van zijn P1GP verplichtingen dus...

Mark
01-08-2001, 21:07
Stond laats in de autosport, toch redelijk serieus te noemen. Zolder wordt inderdaad als kandidaat genoemd............laten we het hopen..........

http://home.wanadoo.nl/mark.reijnders/index.html/premier01.jpg

http://home.wanadoo.nl/mark.reijnders/index.html/premier02.jpg

greetz
Mark:D