PDA

View Full Version : Afmetingen van de sigs...


Mistery
13-04-2003, 21:02
Beste bestuursleden,

We weten allemaal dat er regels bestaan die de grootte van de sigs bepalen, en de bestaande sigs zullen waarschijnlijk wel aan deze regels voldoen.

Maar wat stellen we vast ? Niettegenstaande deze sigs aan de regels voldoen, worden we vaak geconfronteerd met een scherm waar we welgeteld 2 items van één thread op een scherm kunnen zien. Tot zeer grote ontgoocheling krijgen we dan 2 regels tekst te zien en wordt de rest van het scherm opgevuld door sigs...

Ik ben geen tegenstander van sigs, helemaal niet ! Doch vervaagt het informatieve gedeelte van dit forum door de buitensporige afmetingen van vele sigs. Is het niet stilletjesaan tijd om hier iets aan te doen en de bestaande regels te herzien ? Of gaan we allemaal samen werken aan één groot "De Paddock Kleurboek" ?

yvdp
13-04-2003, 21:05
ikzelf heb geen last van de sigs. Trouwes, ik heb liever die kleurboek dan 1 kleur die naar boven wordt gehaald zonder die sigs.

Nikke
13-04-2003, 22:05
Desnoods kan je in je Profile, bij Edit options ==> Show signatures [No] inschakelen ;)

Beemer
13-04-2003, 22:16
Uwe sig is trouwens te groot als ik me neit vergis YVDP ;)
Ik dacht dat de afmetingen 450 op 150 pixels was, en als iedereen zich daaraan houd is er normaal geen probleem.

Airco? Is er geen mogelijkheid om ervoor te zorgen dat grotere sigs automatisch niet worden toegelaten??

Mistery
13-04-2003, 23:51
Originally posted by Nikke
Desnoods kan je in je Profile, bij Edit options ==> Show signatures [No] inschakelen ;)

Heb ik bij deze ook gedaan, bedankt voor de tip !

Wel opvallend hoe 'leesbaar' alles nu wordt...

yvdp
14-04-2003, 13:33
Originally posted by Beemer
Uwe sig is trouwens te groot als ik me neit vergis YVDP ;)
Ik dacht dat de afmetingen 450 op 150 pixels was, en als iedereen zich daaraan houd is er normaal geen probleem.

Airco? Is er geen mogelijkheid om ervoor te zorgen dat grotere sigs automatisch niet worden toegelaten??
mé mijne sig is nix mis zenne. Hebbet zelfs eerst nog aan finish gevraagd! :bye:

Finish
14-04-2003, 13:43
De Regels:

Je Signature mag maximum 550 pixels breed zijn

De maximum hoogte bedraagt 200 pixels

We hanteren een maximum grootte van 100 Kilobyte. Hierdoor is er nog genoeg ruimte om geoptimalizeerde animated gif's te gebruiken of bewegende flash-signature's. Wel vragen we je om je signature zo ver als mogelijk te optimizen. Het is niet normaal dat een afbeelding van 20 op 20 pixels 50 KB groot is.

De admins van depaddock behouden zich het recht voor om elke signature die niet aan bovengestelde afbeeldingen voldoet te verwijderen. Ook kunnen signature's die om een bepaalde reden storend werken (flash-signature met geluid bv) verwijderd worden.



yvdp sig: breedte: 300 pixels hoogte: 169 pixels

Da's binnen de toegelaten 550 x 200 ;)

yvdp
14-04-2003, 14:17
hehe, ziedet sé. Merci voor de bevestiging :D

Beemer
15-04-2003, 13:38
Ok dan ;)

airco
15-04-2003, 14:06
Originally posted by Beemer
Airco? Is er geen mogelijkheid om ervoor te zorgen dat grotere sigs automatisch niet worden toegelaten??

zoiets zit in de planning voor vbulletin 3.xx
Voor de huidige versie 2.xx is het de moeite niet meer om nog te ontwikkelen .... Script zou met de komst van 3.xx toch helemaal opnieuw gedaan moeten worden.

airco

Sennake
15-04-2003, 23:26
Originally posted by Finish
yvdp sig: breedte: 300 pixels hoogte: 169 pixels

Da's binnen de toegelaten 550 x 200 ;)

Alhoewel ik weet dat dat de toegelaten maten zijn, zou het inderdaad misschien niet slecht zijn om de bestaande "normen" eens te herzien. Vooral de hoogte van een sig kan nogal storend werken, ik denk niet dat de breedte een grote rol speelt.

Om dit te demonstreren heb ik eens een sig gemaakt die de maximale breedte (550 pixels) heeft maar wel slechts 50 pixels hoog is. Ik denk dat ons forum leesbaarder zou worden als we ons allemaal aan die maten zouden houden. Vooral die 50 hoog dan. Airco's sig zit trouwens ook in die richting (42 hoog), en is zelfs nog smal ook...

En om binnen die maten toch nog iets moois te maken, moeten de ontwerpers maar wat creativiteit aan de dag leggen...

Misschien een idee voor een volgende bestuursvergadering?

airco
15-04-2003, 23:33
mijn sig is overigens slecht 3 kilobyte groot

beat that :)

airco
15-04-2003, 23:33
hmmzzz zie je sig nu ook sennake ... nice work ...

Sennake
15-04-2003, 23:36
21 Kb... toch een verdienstelijke poging niet?

Beemer
15-04-2003, 23:48
100 of 150 pixels hoog zou ik ook wel genoeg vinden.

sledge
15-04-2003, 23:53
Alhoewel de sigs hier vaak enorme afmetingen hebben, storen ze niet. Ik herken hier van wie een bericht was aan de sig, niet aan de naam. Ze zijn een deel van de poster vind ik. Op andere forums springen ze lustig rond met sigs, maar omdat iedereen hier dezelfde sig behoud, een kleine verandering niet inbegrepen, stoort het zeker niet.

Bart.Vandecavey
16-04-2003, 21:50
Sennake die GLPK Viper is wel ietske te groot :D

Sennake
16-04-2003, 22:17
Niet echt hoor, maar de foto is een beetje van boven genomen terwijl de andere 2 wagen pal op de zijkant genomen werden. Maas wees gerust, daar werken we nog aan ter gelegenheid van een volgende vrije training...