PDA

View Full Version : Hollands Glorie


TiBo
02-08-2001, 10:42
1. Verstappen is hoping that the team partners him with someone else next year as the two don't get on very well together, something even Jos himself is at a loss to explain.….

2. "I think he is a talented driver in qualifying but he is not so strong in the race and I think he's struggling. He behaves confidently, but I think he is under pressure,” Verstappen was quoted as saying. "I don't get on with him very well. We talk to each other very little and I must say, he is the worst teammate I have had in Formula One. I don't know why. I had a very good relationship with all the others, and I never had any problems with them, but he is very hard to accept. The team is standing behind me and that's good, I feel very happy for the future and for the future of the team as well, but I am very clear on whether he should stay or not because I think there are better people for the team to get than him."


"De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!" :mad:

Oneliner
02-08-2001, 11:09
????
gaat da over bernoldi ofzo??

TiBo
02-08-2001, 11:59
Yep! En Verstappen er maar op afgeven! Juist nu Bernoldi sneller lijkt te worden dan hem. Vreemd, .... niet?

BLitzKrieg
02-08-2001, 12:23
wtf.. hebben jullie hekel aan jos ofzo!?
Waarom?


Klopt.. bernoldi is vaak sneller in de kwalificatie dan jos maar jos is veel beter in de race. De relatie tussen jos en enrique staat op vriezen (zei ie zelf op rtl 5), en ik verw8 nie anders dat er volgend jaar bij arrows geen bernoldi is.

BLitzKrieg
02-08-2001, 12:28
is deze board gewoon anti holland ofzo? :confused:

Zeg het maar, dan kom ik er nie meer..

ik heb toch ook nix tegen belgen!?
:mad:


Forza Jos Forza Schumi!

TiBo
02-08-2001, 14:36
We hebben hier niets tegen Hollanders. Ik persoonlijk heb ze graag, ....... geroosterd, gebakken, op grootmoeders wijze! ;) ;)

ff serieus, ik heb echt niet tegen Nederlanders, ze kunnen echter zo enorm opgaan in hun sportmensen. Deze morgen hoorde ik Sep Blatter op Nederland 1 nog zeggen dat Davids niet geschorst is omwille van Nandrolone alleen maar dat er een cocktail van allerlei producten in zijn bloed werd gevonden. Tjongen, jongen, ... de reactie van die Nederlanders, .... "out of this world"!
En zo is het nou voor alle sporten: voetbal, honkbal, volleybal, hokey, waterpolo en ... Formule 1.

Wij Belgen hebben veel talent in de pijplijn! David Saelens heeft zo tijdens de F3000 race in Monaco in 2000 de pole kunnen pakken. Tijdens de race knikkert hij er zich al in de eerste bocht uit.
Voor mij is dat dan simpel: "A stupid move!". Je wint namelijk geen race in de eerste bocht.

In Nerdeland heeft men het er vaak moeilijk mee dit toe te geven. Misschien kunnen ze daar nog wat leren van de belgische "valse bescheidenheid".

Hoedanook, blijf AUB posten, maar je zult wel moeten gewoon worden dat Jos hier niet de meest populaire rijder is, maar hé, misschien vind jij Schumi wel klote. Dat mag dan ook best ;)

tsjolder
02-08-2001, 16:11
Ik denk da'k mij bij Tibo kan aansluiten. Wij zijn allesbehalve Verstappen-fans en da's denk ik niet in de eerste plaats door het feit dat hij Nederlander is. Hij maakt gewoon veel te veel fouten, punt. Zijn goeie momenten zijn te schaars om al zijn grindbakuitstapjes te compenseren.

En ja, in de voetbal zijn we (allez de meeste da'k ken toch en iedere rechtgeaarde Belg ;)) tegen de Hollanders. Da's zo een beetje hetzelfde als jullie voelen tegenover de Duitsers.

BLitzKrieg
02-08-2001, 17:13
ik ben grote schumacher fan.. ik denk grootste hier van het forum.. je moet eens weten wat ik heb aan schumi stuff

Ik was jarenlang beetje tegen jos, vaak fouten maar toen was ik 12 en zag ik niet in dat het niet aan jos lach maar aan zijne wagen!

Jos is een getalenteerd coureur, en waar basje saelens (ofzo iets) in de eerste bocht eruit gaat pakt jos er 8 auto's!

:D

Als jij zegt dat jos slechte coureur is omdat ie vaak crasht (door problemen in auto) dan heb je nie veel verstand van formule 1.

Als jij in zo'n krakbak zat zou ik jou weleens willen zien als je het goed doet en de auto faalt! jos heeft veel ervaring en geduld nu, geef hem nu een top auto en hij rijd zeker goed, en haalt vele punten binnen (wk word ie nie nee!)

BLitzKrieg
02-08-2001, 17:17
En ja, in de voetbal zijn we (allez de meeste da'k ken toch en iedere rechtgeaarde Belg ) tegen de Hollanders. Da's zo een beetje hetzelfde als jullie voelen tegenover de Duitsers.

Oranje heeft zelfde gevoel tegen duitsland als tegen belgië hoor.. je moet eens weten van de nederlanders die ik ken die belgen grappen kent of neer kijkt op de belgen. Ik persoonlijk nie, maar als kind word je gehersenspoeld met belgen grappen

Net ofdat de belgen dom volk zijn :confused:

"Alle rijders in de Formule 1, zijn stuk voor stuk toprijders. Van Schumacher tot Marques, alle zijn de beste rijders van de wereld"

tsjolder
02-08-2001, 17:43
Juist omdat er zo velen op ons neer kijken en denken dat ze de beste van de wereld zijn, hebben wij iets tegen Hollanders (zo zijn niet allemaal, dat weet ik ook wel). Ik vind bescheidenheid nog altijd een mooie eigenschap, die wij hebben en veel Hollanders vreemd is. En wat die moppen betreft: Hollander-moppen bestaan hier ook, hoor, maak u geen zorgen;) Maar misschien moet dit toppic ondertussen elders staan, moderators?

airco
02-08-2001, 18:33
forum is ok!!

der is nog altijd een link met F1 he!! pittige discussies over piloten moeten kunnen (zolang ge mor niet teveel begint af te wijken nor belgen-moppen, of voetbal!!)

ivm met Verstappen!! Hij is zeker niet de slechtste piloot van het veld!!! Met een beetje geluk hoort hij zelfs bij de beste 10 van het veld!! Voor de rest heb ik er weinig over te vertellen!!! Ik ga niet roepen dat hij weg moet uit de F1, evenmin ga ik 1 traan laten moest hij verdwijnen!!!

ivm met Bernoldi!! als de relatie daar idd zo slecht is, zou ik het niet meer dan normaal vinden dat Bernoldi vliegt bij Arrows op het einde van het Jaar!!! Want Bernoldi heeft in mijn ogen pakken minder talent!!!

airco

Sennake
02-08-2001, 19:36
Originally posted by BLitzKrieg
ik ben grote schumacher fan.. ik denk grootste hier van het forum.. je moet eens weten wat ik heb aan schumi stuff

Dat maakt alvast niet veel indruk op mij...

Ik was jarenlang beetje tegen jos, vaak fouten maar toen was ik 12 en zag ik niet in dat het niet aan jos lach maar aan zijne wagen!

En hoe oud ben je nu? Het ligt bij de Hollanders ALTIJD wel aan iets BEHALVE aan Jos! Bullshit!

Jos is een getalenteerd coureur, en waar basje saelens (ofzo iets) in de eerste bocht eruit gaat pakt jos er 8 auto's!

Getalenteerd is elke coureur die in de F1 terechtkomt, het zouden in principe de 22 beste coureurs ter wereld moeten zijn dus dat hij GEEN talent heeft hoor je mij niet zeggen. Maar 7 jaar F1 zonder topteam bewijst dat ik het niet zomaar uit de lucht haal : hij is gewoon niet goed genoeg voor een topwagen. Nederland moet dat maar eens beginnen inzien, beseffen en toegeven. Na 7 jaar F1 was Boutsen al 2 jaar Williams piloot en had hij 3 GP's gewonnen, en stond hij met Benetton 6 keer op het ereschavotje naast Senna en Prost die samen 15 GP's wonnen van de 16!!!!

Als jij zegt dat jos slechte coureur is omdat ie vaak crasht (door problemen in auto) dan heb je nie veel verstand van formule 1.

Als jij zegt dat ik nie veel verstand heb van formule 1 dan ken je me nog niet goed...

Als jij in zo'n krakbak zat zou ik jou weleens willen zien als je het goed doet en de auto faalt! jos heeft veel ervaring en geduld nu, geef hem nu een top auto en hij rijd zeker goed, en haalt vele punten binnen (wk word ie nie nee!)

Een top auto moet je niet KRIJGEN maar VERDIENEN. En wat je zegt over Verstappen geldt voor driekwart van het F1 startersveld : geef hem een topauto en hij rijdT zeker goed!

Mark
02-08-2001, 19:50
Hier komt ie,

Ik beweer dat als Verstappen in de wagen van der Schumi rijdt, hij nooit wereldkampioen zal worden.

Jos mist gewoon bepaalde eigenschappen om dat laatste stapje naar boven te maken............

Verstappen hoort in rijtje Herbert, Alesi, enzo............net niet!

Objectief als altijd.......:D

Ik zie de komende jaren geen mega-f1 talent in de benelux opstaan

Sennake
02-08-2001, 19:52
Ik vind dit zeer eerlijk en moedig van je, Marshal, om dat als Nederlander te zeggen. En ik ben het met je eens dat er in de ganse Benelux op dit moment geen supertalent te vinden is...

TiBo
02-08-2001, 19:56
"Right on!" Sennake.

- Olav Mol voor het seizoen 2001 horen zeggen dat Arrows het met de Supertech stukken beter ging doen. Nu heb ik veel respect voor Mol, ... maar Asiatech een goede motor? Da's toch die oude Peugeot, ... niet ?!
- Ik herinner me vorig jaar Brazilië nog zeer goed. Jos heeft daar op het einde nog plaatsen verloren (o.a. aan Button) omdat de conditie niet goed was, ... "go figure!".
- Hoe dikwijls is bij Jos het gaspedaal al niet blijven hangen? 5x? 6X? Ik heb het Schumacher nog maar zelden horen zeggen.
- .....

TiBo
02-08-2001, 19:58
Qua nederlanders in de F1:

ik had persoonlijk liever Tom Coronel in de Formule 1 gezien i.p.v. Verstappen.

Bam-Bam
02-08-2001, 23:26
Of Verstappen nu goed of slecht is daar komen we blijkbaar niet uit :)
Laten we alleen hopen dat de man ons nog mooie momenten bezorgd want dat het een spectacelmaker en echte racer is dat STAAT VAST. Kan Coulthard en co nog wat van leren, wat the fuck heb ik me een breuk gelachen toen die 35 ronden lang achter Bernoldi bleef prutsen in Monaco. Van overwaardering gesproken. Moest mijn naam René zijn dan kon Coulthard full time met de meisjes spelen, kan ie blijkbaar beter dan autorijden.

Alain
03-08-2001, 09:47
Mannekes, mannekes. Ik heb zo stilaan ook de indruk dat er graag gekakt wordt op Jos Verstappen. Het is ieders recht om fan te zijn van een piloot en Nederland heeft er nu toch maar één in de F1. als ie zo slecht is als sommigen denken zou ie er al lang niet meer zijn.
Pas op, ik ben geen fan van Verstappen maar vind wel dat ie het nodige krediet verdiend.
Als hier één iemand op DC kakt staat het ganse forum op zijn kop!
Let's get real boys.
Wat onze Belgen in de F3000 betreft. Saelens : grote bek en voor de rest niks. Leinders : geen grote bek maar subtop.
Veel te lang in de f3000. Bewijs : kakken op Bernoldi--> heeft daar ook ettelijke jaren doorgebracht.
O ja, Tom Coronel ???? Die bakte er in de f3 als partner van Ralf al niks van. De enige jonge Nederlander waar ik vertrouwen in heb is Christian Albers.
Ik deel Sennake's mening dat 3/4 van het veld in een topauto goe zal rijden.
Ik heb gewoon de indruk dat dit meer te maken heeft met het traditionele Nederland- gevoel dan met de kwaliteiten van Verstappen.

TiBo
03-08-2001, 10:45
Albers? Sorry Alain, maar daar ben ik het niet mee eens.

In de F3000 heeft die niet al te veel potten gebroken en na enige testritjes bij Minardi blijft het ook van die kant verdacht stil. Hij straalt ook niets uit.
Momenteel rijdt hij in de DTM (voor Mercedes), waar zijn landgenoot Patrick Huisman niet over hem te spreken is. Hij rijdt er de pannen van het dak, .... letterlijk!

Neen, dan hou ik het nog liever op David Saelens: oogt goed, is intelligent en kan gas geven. Is misschien iets te fragiel.

tsjolder
03-08-2001, 12:01
Ik heb het toch ook niet echt op Saelens begrepen. Hij is misschien wel snel op 1 rondje, maar over een volledige race heeft hij nog maar weinig bewezen in de f3000. Remember zijn flaters toen hij op pole stond en de eerste bocht eruitlag en die keer dat hij vals startte met Van Hooydonck, waar zit die trouwens?

Mark
03-08-2001, 21:16
Heeft niks met moed te maken, gewoon objectief zijn. Godzijdank ben ik niet pro-die of anti-zus.............

En aangezien echte helden in verleden leven, en levende legendes bijna niet bestaan kan ik wat dat betreft nooit mijn hoofd stoten...........

Maar mijn tip voor de toekomst, de braziliaan A. Farfus nog meer imponerend dan Raikkonen vorig jaar in de FRenault 2000.

Wat betreft die O. Mol, die gast moet gewoon zijn telefoonlijn vol lullen. Het nivo van die man zakt met rasse schreden, idem dito de voorbeschouwing. Elk GP maar weer laten zien waar de vinnetjes op het bodywork veranderd zijn...............

Na 10 jaar F1 heb ik dat wel gezien........pfffffffffff, en dat wat je wil weten krijg toch niet te zien
:D

BLitzKrieg
05-08-2001, 16:42
Getalenteerd is elke coureur die in de F1 terechtkomt, het zouden in principe de 22 beste coureurs ter wereld moeten zijn dus dat hij GEEN talent heeft hoor je mij niet zeggen. Maar 7 jaar F1 zonder topteam bewijst dat ik het niet zomaar uit de lucht haal : hij is gewoon niet goed genoeg voor een topwagen. Nederland moet dat maar eens beginnen inzien, beseffen en toegeven. Na 7 jaar F1 was Boutsen al 2 jaar Williams piloot en had hij 3 GP's gewonnen, en stond hij met Benetton 6 keer op het ereschavotje naast Senna en Prost die samen 15 GP's wonnen van de 16!!!!

7 jaar zonder top team? what about benetton? is da geen topteam?

Verstappen verdient wel een top wagen! hij zou een goede 2de coureur kunnen zijn achter schumacher, trulli..

Nederland zal dat nie inzien, want jos is top rijder en daarmee basta

JOS ROELS U ALL!:D :D

BLitzKrieg
05-08-2001, 16:44
Ollie begint idd af te zakken qua niveau.. tevens maakt ie veel fouten als: O mijn god DC van de baan! 5 secs later.. Oh nee twas Tarso! ja die wagens lijken zo veel op mekaar he?!

M. Schumacher heeft nu moeilijk tegen de 2 ferrari's! (waren 2 mclarens)
en zo kan ik er nog wel veel meer opnoemen
maar ja.. anders moek naar canal + en da kost geld

Mark
05-08-2001, 17:19
hee olijke ollander,

Canal plus kan ook helemaal gratis! Surft u eens even op het net als u begrijpt wat ik bedoel.

Enige aanschaf is een schotel + decoder en de juiste contacten. Zo kijk reeds australie naar de franse Kiosque kanalen....wunderbar.

Maar wat betreft benelux-toekomst, ik begin bijna zwartgallig te worden. Zelfs het team van Frits van Amersfoort in de duitste F3, met de nodige belgische en nederlandse successen, staat op het punt ineenstorten.

Nee belgie + nederland moeten qua racen heel gauw gaan fuseren, anders blijft er niets anders over dan clubracen.

Sennake
05-08-2001, 23:14
Jaja 't is al goed, Jos roels.... meestal de grindbak in!

Werner333
06-08-2001, 17:43
Zoals reeds eerder gezegd: Jos "the smos"

Bam-Bam
06-08-2001, 20:52
zo ken ik er ook één : Thierry BOTSEN :)

Oneliner
06-08-2001, 21:16
lol, ni slecht

krikke
07-08-2001, 19:28
is toch nog de slechtste niet. Toen hij verleden jaar iets voorbij de Raidillon stilviel (vrijdagmorgen geloof ik) en hij bij ons langskwam om terug naar de pit te gaan, riep ik "hey Joooooos", en stak mijn hand omhoog. En weet je wat de Jos deed? Hij stak ook zijn hand omhoog, lol.
Met Irvine probeerde ik een jaar of 3 eens hetzelfde, maar toen had ik wel een 20 minuten nodig alvorens Irv enig teken van leven gaf. Volgens mij reageert die enkel op blonde stoten.
Esteban Tuero langs de andere kant deed zelf iedereen dag na een schuiver, terwijl er in feite niemand aan het roepen was... (en hij effe later waarschijnlijk de zoveelste sigaar ging ontvangen van Giancarlo Minardi omdat hij weer eens een kemel geschoten had)
Maar wat heeft dit alles te maken met de vraag of Jos een goeie rijder is of niet?

Finish
07-08-2001, 20:23
Hmm...alle respect voor Esteban Tuero die zijn toenmalig teamgenoot Shinji Nakano een harde tijd gaf bij Minardi dat jaar.
Nakano had een jaartje mogen profiteren bij Prost omdat hij -als ik me niet vergis- met de dochter aanpapte van de Honda baas die dat jaar motoren leverde aan Prost-Mugen-Honda.
En toen bakte die er dus niks van naast Olivier Panis.

Tuero moest helaas de F1 verlaten met stille trom toen hij door doktersadvies moest stoppen met racen in F1-bolides na z'n crash op Suzuka '98 met Takagi (Tyrell). Dat was trouwens de laatste Tyrell in de complete race-geschiedenis, ook de laatste (maar zeker niet de eerste) die de race eindigde met een crash.

Vraag me af wat er van enerzijds Tuero, anderzijds Ken Tyrell geworden is ? Was Tyrell niet voorzitter van de British Racing Driver Association ofzoiet in die aard ? :)

Sennake
07-08-2001, 20:27
Originally posted by Bam-Bam
zo ken ik er ook één : Thierry BOTSEN :)



Mja, met dat verschil dat het aantal keren dat Boutsen crashte op één hand te tellen zijn...
Hij was mijns inziens zelfs zo voorzichtig dat hij daardoor misschien wel af en toe een race verloren heeft, door dat gebrek aan aggressiviteit...

Mario
08-08-2001, 08:26
Boutsens crash in de GP van Canada '90 was best wel knullig.

Maar over het algemeen wel een betrouwbaar rijder en zeker geen brokkenmaker (in de zin van crashes).

Sennake
08-08-2001, 18:44
Wat je zegt klopt en bevestigt mijn stelling, Mario. Een knullige crash is ZEKER niet te wijten aan een overdosis aggressiviteit...
WMBW...