PDA

View Full Version : Oplossing vraag 7 en 8


Sennake
20-04-2003, 19:56
Hier zijn we er dan mee.

Vraag 7 :

Het was John Watson die in zijn McLaren Ford MP4 (dit was voldoende als antwoord) 6e werd in de GP van Oostenrijk in 1981. Ik geef toe, om te herkennen welke GP het was, was niet echt simpel, maar de helling zou je toch al op de goede weg hebben moeten zetten, en ook aan sommige details aan de wagen kon je bepaalde GP's al elimineren. We zitten dan ook al in moeilijkheidsgraad 2 eh...

Trouwens, 9 deelnemers wisten dit correct te beantwoorden, wat toch betekent dat dit nog doenbaar was.

Vraag 8 :

Hier heb ik de meest uiteenlopende antwoorden op gekregen.

Eerst even de correcte namen :

[list=1]
Ronnie Peterson
Joseph Siffert
Bruce McLaren
Rolf Stommelen
Jochen Rindt
[/list=1]

Alle 5 toppiloten, die alle 5 reeds overleden zijn. Dit was niet toevallig, en moest eigenlijk een beetje als leidraad bezien worden. Ik moet er meteen bijzeggen dat deze vragen al enkele weken geleden opgesteld zijn en dat ik niet wist welk een morbide speling van het lot juist vandaag deze antwoorden tevoorschijn haalt als we 3 overlijdens betreuren die nauw verband houden met gemotoriseerde sporten...

Toch even de luchtigere noot opzoeken en melden dat Bruce McLaren maar liefst 8 andere identiteiten blijkt te hebben, en dat het antwoord van R@ce@holic op de foto van Jochen Rindt me het meest verbaasd heeft : hij dacht dat het "onze" Andy Jaenen betrof!

Bon, dat levert in elk geval volgende tussenstand op, waaraan ik eerst nog moet toevoegen dat de zilveren en bronzen medailles op de tussenstand verdwenen zijn omdat ik eigenlijk vind dat die op dit moment tussen onze gouden koplopers zitten, en dat ze pas tevoorschijn kunnen komen als er minder ex-equo's bij de koplopers zitten. Ten titel van inlichting : er zijn er nog 5...

De tussenstand dus, die je zoals altijd hier (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/stand.htm) kan vinden, en die vanaf vandaag ook in grafiekvorm toon zodat je een leuker overzicht hebt :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/standgrafiek_7_8.jpg

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/procentgrafiek_7_8.jpg


Op naar vraag 9 en 10!

Mark
20-04-2003, 20:16
hou mijn hart vast voor de volgende vragen...........zijn er ook prijzen voorzien voor de rode lantaarn? :D

R@ce@holiC
20-04-2003, 20:17
Pff , ik twijfeld tussen 1982 en 1981 , puur gegokt , ook tss oostenrijk en zwitserland twijfels... Die piloten :( hallow , wistek 1tje van... en vraag 8 e) :shame: :( :)

Obi-Jan
20-04-2003, 22:20
Originally posted by Sennake
Hier zijn we er dan mee.

Vraag 7 :

Het was John Watson die in zijn McLaren Ford MP4 (dit was voldoende als antwoord) 6e werd in de GP van Oostenrijk in 1981. Ik geef toe, om te herkennen welke GP het was, was niet echt simpel, maar de helling zou je toch al op de goede weg hebben moeten zetten, en ook aan sommige details aan de wagen kon je bepaalde GP's al elimineren. We zitten dan ook al in moeilijkheidsgraad 2 eh...

Ik twijfelde, maar ik wist nie meer hoeveelstes hij geworden was in Oostenrijk... vandaar. :D

Vraag 8 :

Hier heb ik de meest uiteenlopende antwoorden op gekregen.

Eerst even de correcte namen :

[list=1]
Ronnie Peterson
Joseph Siffert
Bruce McLaren
Rolf Stommelen
Jochen Rindt
[/list=1]

Jochen Rindt?!!? -Nu dat ge het zegt.... wreed flatteuze foto, van wanneer is die?

Jan.
=---

Sennake
20-04-2003, 22:26
Originally posted by Obi-Jan
Jochen Rindt?!!? -Nu dat ge het zegt.... wreed flatteuze foto, van wanneer is die?

1970, GP van Zandvoort.

sledge
20-04-2003, 22:28
Ik had het toch beter verwacht. Nuja, vraag 8 was hopeloos, en ik kon alleen maar gokken. Jo Siffert was ik redelijk zeker, en N°4 ook eigenlijk. Die had datzelde teken op zijn helm. N°1, tja. Het enige dat ik eruit kon maken was dat er VICK op zijn helm stond. dan leek Vick Wilson een goede keuze. N°3 was hopeloos, en Jochen Rindt had ik ook al niet goed :(.

Sennake
20-04-2003, 22:30
Originally posted by sledge
Ik had het toch beter verwacht. Nuja, vraag 8 was hopeloos, en ik kon alleen maar gokken. Jo Siffert was ik redelijk zeker, en N°4 ook eigenlijk. Die had datzelde teken op zijn helm. N°1, tja. Het enige dat ik eruit kon maken was dat er VICK op zijn helm stond. dan leek Vick Wilson een goede keuze. N°3 was hopeloos, en Jochen Rindt had ik ook al niet goed :(.

En de naam ROLF S... niet gezien op nr 4 zijn helm dan? :confused: :confused: :confused:

En die VICK : tja, misleidend misschien, is dus niet de naam van de piloot maar wel van één of andere sponsor... "A great personal sponsor, Vick, advertising for their pharmaceutical products (in Swedish: Halstabletter) on his helmet, overall and also on the car... "

Guido
20-04-2003, 22:35
voor een McLaren gast als ik was vraag 7 niet moeilijk. Om de een of andere reden wist ik dat het Oostenrijk was, alleen de klassering even moeten opzoeken.

Vraag 8 was ook redelijk. McLaren, Stommelen (Rolf) en Rindt waren zo herkend, Siffert duurde 30 min opzoekwerk, maar Petterson, miljaarde, ik denk dat ik nu alle piloten die ooit in de tijdsperiode 68 tem 73 gereden hebben, gezien heb :rolleyes: om dan eindelijk een foto te vinden die uitsluitsel bracht. De sleutel waar ik uiteindelijk mee kwam was, piloten uit het kampioenschap 1970 die niet meer in leven zijn. Yes, it worked. :D

Allez, nu vraag 9 en 10 bibberend gaan bekijken...

Sennake
20-04-2003, 22:38
Originally posted by Huudo
Ik denk dat ik nu alle piloten die ooit in de tijdsperiode 68 tem 73 gereden hebben, gezien heb.

Dan raad ik je sterk aan (en alle andere kandidaten ook) om die foto's zeker nog niet weg te gooien. Dit is echt een gouden raad hoor !!!

sledge
20-04-2003, 22:39
Rolf. Tja, mischien. Maar zoals gezegd, fixeerde ik mij op dat logo, en zoals je kunt zien in de foto, was het geen slechte gok:
http://f1rejects.crosswinds.net/teams/eifelland/eifelland3.jpg. Volgende keer meer geluk ;)

Guido
20-04-2003, 22:46
Originally posted by Sennake
Dan raad ik je sterk aan (en alle andere kandidaten ook) om die foto's zeker nog niet weg te gooien. Dit is echt een gouden raad hoor !!!

Ik begin het in de gaten te krijgen, weten waar alles ligt en te vinden is, is van levensgelang. Maar dan parate kennis. Opzoeken is de boodschap. En dat is wat ik zo plezant vind. Terug de geschiedenis induiken. Ik ben daar namen tegekomen waarvan ik zei, hoe is het mogelijk. En foto's van machienen teruggevonden :eek:

Good stuff, deze quiz. :cool:

sledge
20-04-2003, 22:47
Originally posted by Huudo
Ik begin het in de gaten te krijgen, weten waar alles ligt en te vinden is, is van levensgelang. Maar dan parate kennis. Opzoeken is de boodschap. En dat is wat ik zo plezant vind. Terug de geschiedenis induiken. Ik ben daar namen tegekomen waarvan ik zei, hoe is het mogelijk. En foto's van machienen teruggevonden :eek:

Good stuff, deze quiz. :cool:

Inderdaad, hier gaat het (voor mij) om. Niet voor de punten, maar voor het plezier van autosportkennis op te doen, want daar heb ik niet veel kaas van gegeten.

Mark
20-04-2003, 23:15
Ja, je komt op pagina's die je normaal nooit zou bekijken of uberhaupt zou vinden..........nee, lekker ouwerwets snuffelen op het net. Al wordt ik laatste.........plezier daar gaat het om.

sledge
20-04-2003, 23:19
Originally posted by Marshal
Ja, je komt op pagina's die je normaal nooit zou bekijken of uberhaupt zou vinden..........nee, lekker ouwerwets snuffelen op het net. Al wordt ik laatste.........plezier daar gaat het om.

Aheum, als er hier iemand laatste komt ben ik het ;)

Jan
20-04-2003, 23:34
Met de piloten weinig moeite gehad, met de McLaren MP4/1 al evenmin, maar fout gegokt wat de GP betreft. Dat kon niet eender waar zijn, toch zat ik slechts in de "geburen" omdat ik slechts 1 foto wist te vinden van een McLaren met luchthappers op de motorkap. Even meende ik tijdens de qualifs van Imola in de achtergrond een barakske ontdekt te hebben, dat zou dan een even foute gok opgeleverd hebben.

jan

schumivill
21-04-2003, 00:33
Ja,meer punten verloren dan ik wou eigenlijk,ik wist dat het circuit bepalen samenging met de uitslag van Watson,dus het was alles of niets,een gok,eerst dacht ik aan brands hatsch,maar daar werd niet gereden in '81,dus ik stond blok :( ,maar enfin,ik dacht dat het voor de meeste ook een gok ging zijn,maar er zitten er hier een paar cracks blijkbaar :D ,de tweede vraag kende ik uit het hoofd,effe moete zoeke van Ronnie,kwestie van zeker te zijn,'72 het jaar dacht ik,rolf stommelen,zijne naam stond op zijn helm,maar enfin,ik heb ier cruciale punten verloren,maar geen erg,ik leer bij :D

A.J.
21-04-2003, 00:54
Amuseer me rot met het opzoekingswerk. Hoop dat ik er de volgende weken genoeg tijd voor kan vrijmaken. vraag 7 was niet zo moeilijk omdat de McLaren niet echt veel races gereden heeft met de luchthappers achter de piloot. Vraag 8 was dan niet zo moeilijk enkel voor Bruce McLaren heb ik wat tijd nodig gehad. Het feit dat mijn naam werd vermeld i.p.v. Jochen Rindt zal wel als grap bedoeld zijn zeker maar het is wel één van mijn helden!!!
Op naar de volgende

Mario
21-04-2003, 09:15
Zocra ik de foto zag van de McLaren was ik praktisch zeker dat het Oostenrijk was. Nog even gecheckt welk jaar (twijfelde tussen '81 en '82) en het was in orde (in '82 reden ze zonder voorvleugel).

Bij de piloten was ik ook praktisch zeker van m'n stuk, alleen McLaren voor Amon gepakt :rolleyes: .

Sennake
21-04-2003, 22:19
Ik heb er nog een extra grafiekje aan toegevoegd. Niet alleen de stand is belangrijk, ook het aantal behaalde punten (procentueel uitgedrukt). Dat kan je zien in de 2e grafiek.

Rallyloverke
22-04-2003, 09:04
Knap ... ik heb tot nu toe meer juist dan ik dacht, dus ongeacht ik nu laatste ben, halverwege of eerste, tot nu toe ben ik redelijk blij :-)