Log in

View Full Version : 3D-Sound

sledge
21-04-2003, 18:31
Ik heb dus volgend irritant probleem: Zet ik in spellen 3D-sound op (5.1 & EAX), dan hoor ik enkel omgevingsgeluiden. Bv het rollen over curbsones, het geluid van de wagen naast mij. Mijn eigen mototgeluid hoor ik niet, zowel in Gp4 als DTM. Het rare is, in windows spelen de DVD's probleemloos af, en ook de testen van de boxen zijn positief. Heeft er iemand een oplossing, of hetzelfde probleem?

Windows Xp home
Audigy
Inspire 5.1 5100

Beemer
21-04-2003, 19:45
Al eens de laatste nieuwe drivers voor de audigy geprobeerd? Of de patches van beide games?

Ik heb xp pro en ne audigy en ik heb van dit probleem (in dtm) zeker geen last. In de demo met vorige audigy drivers wel.

R@ce@holiC
21-04-2003, 20:40
ik hem een ander soort probleem , als in game werken enkel mijn 2 bokskes links en rechts voor mij en nie die achter mij . woofer werkt wel...

Beemer
21-04-2003, 22:19
Dit laatste kan je in xp oplossen door configuratiescherm(klassieke weergave) -> geluiden en audioapparaten en dan onderaan bij luidsprekerinstellingen geavanceerd kiezen en bij luidsprekeropstelling voor quadrofonische luidsprekers kiezen en klaar is kees.

laurent
21-04-2003, 23:38
Originally posted by sledge
Ik heb dus volgend irritant probleem: Zet ik in spellen 3D-sound op (5.1 & EAX), dan hoor ik enkel omgevingsgeluiden. Bv het rollen over curbsones, het geluid van de wagen naast mij. Mijn eigen mototgeluid hoor ik niet, zowel in Gp4 als DTM. Het rare is, in windows spelen de DVD's probleemloos af, en ook de testen van de boxen zijn positief. Heeft er iemand een oplossing, of hetzelfde probleem?

Windows Xp home
Audigy
Inspire 5.1 5100

denk eraan, de motor zit vooraan, of achteraan, wa dus voor gevolg heeft da geluid maar van 1 kant komt