PDA

View Full Version : Magny-cours 3-4/05


Maarten
28-04-2003, 12:22
Er was sprake dat enige paddockers naar hier zouden afzakken.

is dit nog steeds het geval?

wij zullen er alleszins zijn om deel te nemen aan de 12u vw funcup van zaterdag om 12u s middags tot s nachts 24u

ook BTCS zal er zijn meen ik

Pascal
29-04-2003, 00:08
Er is (wat mij betreft) een kink in de kabel gekomen...

Volgende keer dan maar !!!

C U

Bart
30-04-2003, 18:29
Iets te ver om alleen af te komen ;)

BTCS komt zondag in actie volgens de timing (http://www.vwfuncup.com/season/timing.html)

Bart
04-05-2003, 11:57
Perdieus 4de light en 14de algemeen op +- 70 deelnemers. :applaus:

Werner333
04-05-2003, 12:09
Proficiat :applaus:

Scapa
04-05-2003, 12:13
:gas: Goe gedaan Perrie :gas:

R@ce@holiC
04-05-2003, 17:05
:eek: Proper , Fopriciat maarten ! :applaus: doe zo voort ! :worship: :gas:

Maarten
05-05-2003, 12:32
een verslagsken

om te beginnen: wa een bangelijk circuit!!!!

omdat alles op één dag diende te gebeuren, met name zaterdag, hadden we een pak werk voor de boeg. zo hadden we van 8-9u vrije oefenritten, kennismaken met het circuit eigenlijk, van 9-11 kwalificatie, en van 12-0.00u koers

de mechaniekers zagen het niet zitten! dus maar tot 10u30 kwalificatie gereden, dan nieuwe remmen, banden etc gestoken
na de kwalis hadden we de 20ste tijd (3'17'2, ondanks een 3'16'8 op onze onboard timer), hetgeen genoeg was om bij de eerste groep van 32 snelste te zijn voor het eerste lotingzakje, er waren in totaal 71deelnemers.
de loting sloeg serieus tegen want we trokken de 32ste tijd, hetgeen echter geen probleem was aangezien deze koers moest gezien worden als een 24u koers.

we hadden een taktiek uitgestippeld, zijnde de auto sparen en dan vooral de remmen, zodat we de koers zonder nieuwe remmen te steken konden uithouden. remmen steken kost immers al snel 3minuten. na de kwalis waren onze remplaketten volledig, maar dan ook volledig op, niet te doen, vandaar onze schrik om tijdens de race zonder remmen te vallen

nieuwe remmen dus, die we om vijf voor 11 wilden inrijden, maar de sessie was al afgevlagd! aiai, in de opwarmingsrondes moesten de remmen en banden dan maar ingereden worden

ikzelf nam de start en voelde al snel dat ik GEEN remmen had! tis te zeggen, ik had bijna geen rem omdat er aan de remklauwen of plaketten een klemmetje niet goed zat, ik zakte van de 32ste na verloop van 10 ronden af naar de 40ste plaats en dan opeens, na de hairpin schoot dat klemmetje op zijn plaats en in de volgende remzone, drukte ik op een steen, super remmen met andere woorden

ik bleef echter de remmen sparen, maar kon nu ik toch wat meer kon remmen zonder te forceren en zwaar op reserve met sparen van de remmen (wat een zin) toch 3seconden sneller rijden per ronde. ik klom langzaam terug op en kwam uiteindelijk zelfs binnen op een 20ste plaats na 1u 15 rijden.

pieter nam over en dan marc, vervolgens ik terug, dan pieter, marc, terug pieter, marc, pieter en dan heb ik de race beëindigd om te zien of er nog iets te halen viel. ik werd uitgespeeld als joker!

we hingen lange tijd tussen de 20ste en 16de plaats en we dachten dat we op een gegeven moment 3de light lagen, alleen had er één team dat voor ons stond nog niet laten registreren dat ze light waren, m.a.g. dat we dus eigenlijk 4de waren in de light.

de laatste 2u40 nam ik dus voor mijn rekening en nu was het gedaan met sparen, allee voor op het einde dag toch. het begin van mijn dubbele relais moest ik nog rustig rijden (het was immers al donker) de lichten stonden as usual volledig verkeerd! maar toch ... het ging. tot ze mij tussenstanden begonnen door te geven, dit was het signaal om tempo op te voeren, hetgeen ook gebeurde.

ergens in de 1ste relais lag er op een gegeven moment een serieus oliespoor waardoor ik zwaar tegen mijn voorligger vloog die tevens half gespind was, de volgende bocht draaide de auto in de remzone bijna horizontaal, waardoor ik dacht dat ik achteraan rechts geraakt was. het was ondertussen safety car waardoor ik snel de pits indook, de mechaniekers vonden niks, ik was blijkbaar op die olie gespind in de volgende bocht.

gelukkig doorgereden maar zo wel de kans op een 3de plaats in light verspeeld
laatste uur, alternator leek leeg te lopen, maar het ging slechts om de beschermingsfiche die was afgebroken, ik terug binnen, reserve aansluiting gebruikt en tien minuten voor het einde was het weeral prijs, maar ik ben blijven doorrijden met de daver op het lijf want ik wist niet of de wagen het ging volhouden. ik had immers in de derde laatste ronde de 4de lightplaats terug ingenomen na te zijn weggezakt door de pitstop. ik moest voluit blijven gaan omdat de 5de niet ver achter zat!

gelukkig heeft de auto het gehouden al deed hij in de laatste ronde zeer raar!

uitslag:

13de:algemeen
12de:algemeen belgisch kampioenschap
4de: light klassen

pikant detail: de eerste was een fransman, tot de 18ste plaats zat het vol belgen, dit is de eerste race voor het belgisch of europees kampioenschap die niet door een belgisch team is gewonnnen!

Beemer
05-05-2003, 18:10
Proficiat Maarten!!

Bart
06-05-2003, 00:09
Wat is juist het verschil tussen een "gewone" (want duidelijk in de meerderheid) én een "light" funcup?

moore
06-05-2003, 00:30
ben ook naar magny-cours geweest een prachtig circuit, mooi weer gehad en de races waren ook goed

Scapa
06-05-2003, 07:47
Originally posted by bart
Wat is juist het verschil tussen een "gewone" (want duidelijk in de meerderheid) én een "light" funcup?

De wagens zelf verschillen niet denk ik. De light zijn piloten zonder ervaring op nationaal niveau denk, die alleen nog maar fun cup hebben gereden.. Bij de niet-lights is er minimum één piloot die al wel die ervaring heeft...

Maarten
06-05-2003, 13:46
dat klopt coninx

het heeft eigenlijk ook te maken met de licentie. wij rijden immers met een C licentie free time geloof ik, en je mag in de light alleen rijden met die licentie, maar die C is een licentie waarmee je alleen maar fun cup mag rijden. het kan nu ook wel zijn denk ik dat een piloot die vijf jaar geleden belcar heeft gereden nu een aanvraag doet voor een C licentie omdat hij bv alleen maar fun cup rijdt dit jaar, en dan zit je natuurlijk met een probleem. dan moet je kunnen bewijzen dat die piloot al eens iets anders heeft gedaan buiten de fun cup, maar in principe is de light voorbehouden voor de mensen die beginnen in de fun cup in de autosport!

de auto's zijn identiek
alleen de biplace wagens zijn iets zwaarder en de meesten hebben nog een oude versnellingsbak!