PDA

View Full Version : Sleep oog


serge
29-04-2003, 11:23
Volgens de technische keuring moeten we nu een nieuw type sleepoog gebruiken. Ipv een vast oog moet er nu een loshangend, scharnierend oog gebruikt worden.
Iemand enig idee waar deze verkrijgbaar zijn?

Roel
29-04-2003, 11:34
AD Sport / Van Den Bossche / Mosa Frein

bart VDB
29-04-2003, 12:42
Je kan deze makkelijk zelf maken. Hebben we zelf ook gedaan nadat onze gekochte, vaste sleepoog werd afgekeurd.
Je gaat naar een ijzerwinkel of doe-het-zelf zaak en je koopt in het goede nederlands gezegd een KELF.Deze kost bij ons 1.12 €.
Dus zeker niet duur en perfect in orde voor de keuring.

Giovanni
29-04-2003, 22:02
Dit is de exacte tekst uit het technische reglement van de BelCar :

"34. Elke wagen moet aan voor- en achterzijde uitgerust zijn met een trekoog die aan het chassis of achteraan aan het motorblok is bevestigd. Deze is ringvormig en heeft een minimale doormeter van de opening van 80 mm en een maximale van 100 mm. Het trekoog moet geschilderd zijn in geel, oranje of rood. Trekogen moeten zichtbaar zijn en binnen handbereik gemonteerd worden en dienen bruikbaar te zijn als de wagen zich in een kiezelbak bevindt. Bovendien dient de precieze plaats van deze trekogen aangeduid te worden door een pijl in een contrasterende kleur."

Ik zie nergens iets vermeld staan over een "loshangend" of "scharnierend" sleepoog.
Is dit de technische commissie van de Belcar of de Touring Cup ?

Bart.Vandecavey
29-04-2003, 22:09
Misschien heeft het te maken met artikel 22 en 25:
22. Met uitzondering van de onderste helft van de volledige wielen, moet het koetswerk in een verticale projectie en langs boven gezien, alle mechanische componenten bedekken. Nergens mag de wagen uitstekende delen, scherpe hoeken of kanten vertonen.

25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aėrodynamische hulpmiddelen zoals vleugels, splitters, diffusers en dive plates zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen - zonder buitenspiegels - overschrijden. Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aėrodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden.


Maar ik denk dat dit veeleer een interpretatie van het reglement is... Ik denk dat het in de FIA N-GT verplicht is en dat daarom die RS'en er mee zijn uitgerust...