PDA

View Full Version : Pinkers


Oneliner
29-04-2003, 17:47
Ok, deze vraag zal heeel eenvoudig te beantwoorden zijn, maar toch zit ik er al ff mee...

Hoe komt het dat sommige auto's met hun pinker op rijden? Ook in de rally komt dat soms voor. Ik dacht eerst omdat ze trager op de baan rijden als de andere...

Iemand?

Maarten
29-04-2003, 17:54
ik denk dat ze daar per ongeluk tegenkomen of dat ze die opzetten wanneer ze de pits in rijden en dat ze die daarna gewoon niet afzetten, in een race-auto kan je dat immers niet altijd zien. het lichtje van de pinker bij ons staat niet recht voor ons, maar meer naar rechts bijvoorbeeld

vandaar, heel logisch dus, laten opstaan of onvrijwillig er tegen gekomen en het niet gemerkt

Giovanni
29-04-2003, 21:36
Klopt wat Maarten daar zegt.
Bij ons staat het lichtje bewust recht voor ons op het dashboard maar in de meeste wagens is er niet eens iets voorzien.
Horen doe je dat al evenmin zoals in een gewone wagen.
Maar om concreet een antwoord te geven, neen dat heeft geen nut. Het is zeker geen "code" of iets dergelijks naar medepiloten.

Mark
29-04-2003, 21:58
Originally posted by Giovanni
Klopt wat Maarten daar zegt. Het is zeker geen "code" of iets dergelijks naar medepiloten.

Toch zijn er langzamere deelnemers in de TC/BC die dit wel doen als ze worden ingehaald door een snellere deelnemer. Maar zelf zou ik daar ook niet op vertrouwen.

Bart.Vandecavey
29-04-2003, 21:58
Originally posted by Giovanni
Klopt wat Maarten daar zegt.
Bij ons staat het lichtje bewust recht voor ons op het dashboard maar in de meeste wagens is er niet eens iets voorzien.
Horen doe je dat al evenmin zoals in een gewone wagen.
Maar om concreet een antwoord te geven, neen dat heeft geen nut. Het is zeker geen "code" of iets dergelijks naar medepiloten.

Hebben jullie pinkers Giovanni; dacht dat je ze er had uitgehaald...

Giovanni
29-04-2003, 22:09
Dat is verplichte uitrusting Bart, officieel haal je die er dus niet uit.
( of je "vergeet" de kabelboom om deze aan te sluiten ) ;-))))

Pascal
29-04-2003, 22:16
Originally posted by Maarten
ik denk dat ze daar per ongeluk tegenkomen of dat ze die opzetten wanneer ze de pits in rijden en dat ze die daarna gewoon niet afzetten, in een race-auto kan je dat immers niet altijd zien. het lichtje van de pinker bij ons staat niet recht voor ons, maar meer naar rechts bijvoorbeeld

vandaar, heel logisch dus, laten opstaan of onvrijwillig er tegen gekomen en het niet gemerkt

Enkele jaren geleden zag je in de Nederlandse ALFA PEARLE CUP zelfs regelmatig auto's rijden met hun VIER richtingsaanwijzers in werking. Na onderzoek bleek dit een restant te zijn van het alarmsysteem dat in de (standaard)auto's stond. Een raar zicht, toch zeker als je het voor het eerst ziet.... Een aanstormend veld Alfa's met vier richtingsaanwijzers in werking. :confused: :confused: :confused:

C U

Mark
29-04-2003, 22:25
Originally posted by Pascal
Nederlandse ALFA PEARLE CUP

:D, Het was nog gratis ook!, die vier brandende lichtjes :D :D

Bart.Vandecavey
29-04-2003, 22:26
Originally posted by Marshal
:D, Het was nog gratis ook!, die vier brandende lichtjes :D :D

Was misschien om het oranje gevoel een beetje te accentueren :D :p

Raceboy
29-04-2003, 22:29
Het betekend waarschijnlijk zoiets als pas op Crash op komst ;)

Maarten
30-04-2003, 12:59
de enige code die op circuit met pinkers gerbruikelijk is, is het doorlaten van een snellere wagen. vooral op donderdag is dit bij ons trager machientje af en toe wel van doen!

A.J.
30-04-2003, 15:51
Originally posted by Maarten
de enige code die op circuit met pinkers gerbruikelijk is, is het doorlaten van een snellere wagen. vooral op donderdag is dit bij ons trager machientje af en toe wel van doen!


De pinker is ook een code naar de pitcrew toe voor teams zonder intercom dat de piloot de volgende ronde zou kunnen binnen komen

Oneliner
30-04-2003, 18:19
ah vwalla, ik ben weeral een pak wijzer geworden sé :)
Merci

Bart.Vandecavey
30-04-2003, 19:35
Originally posted by A.J.
De pinker is ook een code naar de pitcrew toe voor teams zonder intercom dat de piloot de volgende ronde zou kunnen binnen komen

Of dat hij nog niet wil binnenkomen als je daar met uw bord "IN" op de muur zwaait... (pinker naar links)