PDA

View Full Version : Lamy-Mollekens-de Radigučs met Viper in 24h Francorchamps


JPMontoya
01-05-2003, 11:47
Pedro Lamy, Kurt Mollekens en Didier de Radigučs vormen team in een Chrysler Viper voor de 24 Uren van Francorchamps eind juli. Het initiatief is opgezet door viervoudig winnaar Jean-Michel Martin. De Viper wordt klaargemaakt door het Duitse Zakspeed.
Jean-Michel Martin, die recordhouder is met 4 overwinningen in Francorchamps, komt naar de 24 Uren van 2003 als teammanager. Hij staat aan het hoofd van een structuur die meteen tot de favorieten voor de zege mag gerekend worden.
Martin slaagde erin Lamy te contracteren en te koppelen aan de Belgische toppers Mollekens en de Radigučs. Alledrie hebben ze ruimschoots ervaring met endurance-wedstrijden.
En dat geldt ook voor Zakspeed, dat de afgelopen 2 jaar de 24 Uren van de Nürburgring domineerde.
De 24 Uren van Francorchamps hebben dit jaar plaats op 26 en 27 juli.

pitstop.tv

Mark
01-05-2003, 17:28
Zeer benieuwd welke spec-viper ze inzetten..........als het die is van de 24U van de Ring worden ze aan alle kanten om de oren gereden.

Scapa
01-05-2003, 17:59
Ik vermoed wel dat de Zakspeed Viper op het niveau van de FIA-boys zal staan. Ze rijden ook niet noodzakelijk met die van de Ring, misschien heeft Zakspeed er wel twee staan...Is het niet zo dat ze op de Ring allerlei restrictors en beperkingen hebben om hun snelheid te drukken en zo de veiligheid te bevorderen?

Indien de wagen competitief is is dit toch een equipe om in de gaten te houden. Radi, Mollekens en Lamy zijn niet de minste :) Zakspeed heeft als team ook een uitstekende reputatie.

Baron
01-05-2003, 18:24
Originally posted by stijnconinx
Ik vermoed wel dat de Zakspeed Viper op het niveau van de FIA-boys zal staan. Ze rijden ook niet noodzakelijk met die van de Ring, misschien heeft Zakspeed er wel twee staan...Is het niet zo dat ze op de Ring allerlei restrictors en beperkingen hebben om hun snelheid te drukken en zo de veiligheid te bevorderen?

Indien de wagen competitief is is dit toch een equipe om in de gaten te houden. Radi, Mollekens en Lamy zijn niet de minste :) Zakspeed heeft als team ook een uitstekende reputatie.

Klopt. Volgens de regels van de Langstreckenpokal op de Nürburgring is die Viper aan allerlei restricties onderwerpen. En voor zover ik weet heeft Zakspeed inderdaad nog een tweede Viper in zijn atelier staan.

Mark
01-05-2003, 19:10
Yep, Zakspeed is niet de kleinste onder de teams, tis wel een team dat op dit moment een beetje zoekende is wat ze precies willen.

Eerst een mislukt CART-avontuur daarna een verbod op een DTM-deelname met een eigen geprepareerde Volvo en uiteindelijk een deelname aan de V8Stars.......een serie die het waarschijnlijk niet gaat redden.

Heb weleens vernomen dat een "Ring-Viper" op een rondje Ring t.o.v. een "Oreca-Viper" al gauw 30 tot 40 sec. verloor...........

Maar nogmaals, u hoort mij niet klagen over alle mogelijke deelnames aan de 24U van Spa ;)

RX-7 freakske
24-05-2003, 16:14
Op de site van autosport.be staat inmiddels al een foto vand e zakspeed viper.
http://www.autosport.be/shownews.aspx?id=2013

Ferm machine!