PDA

View Full Version : Overschatte piloten

joost
03-05-2003, 15:03
Nu ik toch bezig ben met knuppels in hoenderhokken te werpen:
wat mij wederom opviel tijdens de trainingen was dat er een aantal piloten rondrijdne in de F1 die blijkbaar beter zijn in het verkopen van hun imago dan in het etaleren van talenten...
Jacques Villeneuve, JP-Montoya, DC... eigenlijk hebben zij toch één ding gemeen, namelijk een wat overschat talent... Andere piloten hebben niet de middelen en presteren even goed of beter en sommige van voornoemde rijders hun teamgenoten bewijzen ergens mijn stelling: Button, Raikonen...
Of niet???

Raceboy
03-05-2003, 15:07
DC heeft al wel gewonnen dit seizoen. Over Villeneuve heb je gelijk: grote mond, maar resultaat ho maar. Montoya heeft gewoon een dipje op het moment.

Bart.Vandecavey
03-05-2003, 15:10
Martin Brundle over JV; prachtige vloeiende stijl, een ongelooflijke snelheid door de apex maar ik snap niet waar hij tijd verliest...

airco
03-05-2003, 15:16
tja Villeneuve is dan ex-wereldkampioen ... dat kan DC dan weer niet voorleggen ...

Ik denk dat bovengenoemde piloten 1 ding gemeen hebben .....
Ze kunnen prestaties neerzetten als de wagen goed loopt. Door de pers en mede door hun eigen houding tegenover die pers ontstaat de illusie dat ze een fenomenale prestatie neergezet hebben.

Van een matige wagen een snelle wagen maken kunnen ze echter niet. M. Schumacher kan dat wel ... En het heeft er alle schijn van dat Alonso en Raikonnen deze gave ook hebben.

Wat Button betreft ..... Extreem twijfelgeval .... Alhoewel hij het nu wel beter doet dan Villeneuve zou ik hem eerder bij de opgeblazen talenten plaatsen.

Bart.Vandecavey
03-05-2003, 15:18
Bij Dc denk ik dat je je vergist, als de wagen voor geen meter loopt is DC meestal de snellere van zijn teamgenoot. Is de wagen goed dan krijgt DC een pak voor zijn broek...

Obi-Jan
03-05-2003, 15:18
Originally posted by joost
<snip> ....en sommige van voornoemde rijders hun teamgenoten bewijzen ergens mijn stelling: Button, Raikonen...
Of niet???

Button heeft inderdaad de maat van Villeneuve, die, mijn gedacht, nog niet te veel heeft laten zien sinds hij niet meer in de beste auto zit.

Raikonen... zeker takent, maar duidelijk beter dan Coulthard.... nee. Is er vandaag trouwens vrij lullig afgegaan. De "Iceman" ging even niet goed met de druk om.

McLaren en Williams krijgen hier rake klappen of zou Ferrari, net als de teams die de top 10 opvullen op 3 stops zitten?

Wat denken jullie? -Heeft Ferrari de kloof hersteld of wordt hier blufpoker gespeeld?

Jan.
=---

airco
03-05-2003, 15:24
Originally posted by Bart.Vandecavey
Bij Dc denk ik dat je je vergist, als de wagen voor geen meter loopt is DC meestal de snellere van zijn teamgenoot. Is de wagen goed dan krijgt DC een pak voor zijn broek...

op welke quali's bazeer je je dan ?

airco
03-05-2003, 15:25
Originally posted by Obi-Jan
Button heeft inderdaad de maat van Villeneuve, die, mijn gedacht, nog niet te veel heeft laten zien sinds hij niet meer in de beste auto zit.

Raikonen... zeker takent, maar duidelijk beter dan Coulthard.... nee. Is er vandaag trouwens vrij lullig afgegaan. De "Iceman" ging even niet goed met de druk om.

McLaren en Williams krijgen hier rake klappen of zou Ferrari, net als de teams die de top 10 opvullen op 3 stops zitten?

Wat denken jullie? -Heeft Ferrari de kloof hersteld of wordt hier blufpoker gespeeld?

Jan.
=---

ik denk dat hier blufpoker gespeeld wordt ....

maar dan in de zin dat alle potentieel er nog niet uit gehaald is ...

Savi
03-05-2003, 15:34
Originally posted by Obi-Jan

Welke kloof ? :confused:

airco
03-05-2003, 15:38
de kloof in snelheid die ze vorig seizoen hadden ....

Bart.Vandecavey
03-05-2003, 16:09
Originally posted by airco
op welke quali's bazeer je je dan ?
Geen kwalificaties maar het laatste jaar van MH...

Megane
03-05-2003, 16:09
Originally posted by raceboy
DC heeft al wel gewonnen dit seizoen. Over Villeneuve heb je gelijk: grote mond, maar resultaat ho maar. Montoya heeft gewoon een dipje op het moment.

JP Montoya had nog hoofdpijn van tegen die camera te lopen de loempe. :D En dan nog serieus van zijn kl.....ten maken, aardige kerel die Montoya. :no:
Hij zou beter wa gas :gas: geven ipv stomme dingen te doen.Hij zal volgens mij nooit kampioen worden als ge ziet wat andere met minder materiaal doen.En ralf die toch alle kritiek weerlegt door even te tonen wat hij kan op de baan.

krikke
03-05-2003, 16:44
Ik heb het moeilijk dat er hier sommigen liggen te kappen op Villeneuve. Hij is nl nog één van de weinige "pur sang" racers. Als ze hem nu eens in een beter vehinkel kunnen plaatsen dan die BAR... In elk geval zitten er volgens mij teveel berekende kleurloze individuen tussen de F1 piloten. Ik zie graag eens een fameus inhaalmaneuver, én liefst een beetje een spectaculaire rijstijl. Is een kleurloos pilootje zoals Ralfie misschien zo interessant om zien misschien? Nu volgt er al commentaar op Raikonen. Die gast heeft de gevestigde waarden anders al een ferm poepje laten ruiken dit jaar...

sledge
03-05-2003, 16:54
Originally posted by krikke
Ik heb het moeilijk dat er hier sommigen liggen te kappen op Villeneuve. Hij is nl nog één van de weinige "pur sang" racers. Als ze hem nu eens in een beter vehinkel kunnen plaatsen dan die BAR... In elk geval zitten er volgens mij teveel berekende kleurloze individuen tussen de F1 piloten. Ik zie graag eens een fameus inhaalmaneuver, én liefst een beetje een spectaculaire rijstijl. Is een kleurloos pilootje zoals Ralfie misschien zo interessant om zien misschien? Nu volgt er al commentaar op Raikonen. Die gast heeft de gevestigde waarden anders al een ferm poepje laten ruiken dit jaar...

Button heeft dat vehikel wel naar de 5de plek gereden zonet. Van zijn rijstlijl en zijn karakter heb je glijk, maar daar win je geen punten mee...

Finish
03-05-2003, 17:24
Originally posted by sledge
Button heeft dat vehikel wel naar de 5de plek gereden zonet. Van zijn rijstlijl en zijn karakter heb je glijk, maar daar win je geen punten mee...

idem voor Ralf Schumacher. Karakter ? Totaal niet. Rijstijl ? Bij tijden om van te huilen. Maar in vergelijking met ploegmaat Montoya zou ik toch hem kiezen. Tot vorig seizoen kon je nog zeggen dat de poles van JP nog in zijn voordeel spraken, nu kwalificeert Ralfke zich reeds enkele keren beter dan deze driftkikker. Of wat te zeggen van geboekte resultaten ? Ralfke sleepte in 2002 de enige overwinning uit de brand voor Williams en eindigde met slechts 8 punten achterstand op Montoya als 4de.
In 2001 kon Ralf zelfs 3 zege's op zijn naam boeken, tegen 1tje voor Montoya. Montoya's enige zege tot nu toe. Dat men dan zit te janken dat deze kerel niet thuishoort bij Williams vind ik zwaar overdreven. Hou eerst die Colombiaan wat in toom en tik die kerel ook eens op de vingers, Patrick Head en Frank ! Werp wel geen camera tegen z'n hoofd aan, of je bent een f*cking idiot !

Wat Villeneuve betreft: Het voorbeeld van hoe talent langzaam maar zeker afsterft bij een 'mislukt' middenmoot team. 'Mislukt' in hun ambitie: Herinner je de 'wij gaan voor de titel'-leuzes in '99 toen het team aan z'n eerste seizoen begon. Het jaar erna was het al van 'wij gaan voor het eerste podium', wat ineens wat minder leuk klonk. Villeneuve had het in zich, en misschien heeft hij het nog, maar dankzij die BAR lukt het niet meer. Ik zou voorstander zijn van een soort 'swap' tussen Trulli en Villeneuve volgend seizoen. Villeneuve en Renault bleek in het verleden een goede combinatie te zijn, waarom ook nu niet ?
Laten we trouwens niet vergeten dat deze kerel echt wel rijden kan: Pole pakken in Australië - Melbourne '96 als rookie, op een circuit waar geen enkel coureur ervaring op had ? Doe het maar eens na, Montoya's !

krikke
03-05-2003, 18:42
Zeg Sledgke, Button is ook 1 van m'n favo's, maar we vergeten dan z'n prestaties van vorig jaar ook maar beter snel zeker. Den éne dag (jaar voor sommigen...) is den andere niet hé...

Hakki
03-05-2003, 18:49
ik denk dat hier blufpoker gespeeld wordt ....

maar dan in de zin dat alle potentieel er nog niet uit gehaald is ...
yup, dat denkik ook
tis eigenlijk slim bekeken ook...als de mclaren dan komt, dan kunnen ze het extra bovenhalen en dan blijken ze tochnog sneller

Beemer
03-05-2003, 20:23
Ik vind Villeneuve sinds hij weg is bij williams niets meer. Veel blabla, maar weinig presteren. Verstappen vind ik ook maar niks.

airco
04-05-2003, 13:21

Sorry he ... maar wanneer hebben we van Villeneuve die gedurfde racestijl gezien ..... 6 jaar geleden toen hij wereldkampioen geworden is!!
Sindsdien kan ik me van Villeneuve nog weinig sprekende dingen voor de geest halen. Akkoord dat hij sindsdien niet altijd in schitterende wagens heeft gezeten .... Dat kan je van M. Schumacher echter ook zeggen ....
Met dat verschil dat deze zijn team (na al die jaren) terug naar de top geknokt heeft en daar sindsdien de de vruchten van plukt. Villeneuve is erbij gaan zitten en heeft buiten zijn haar verven weinig spraakmakende dingen ondernomen.

Ralf kleurloos? Ralf is misschien geen blaaskaak zoals vele piloten die joost opnoemt. Dat hij daarom soberder is kan je hem moeilijk kwalijk nemen .....
Ralf = snel maar sober
Snelheid is in mijn ogen nog het belangrijkste waar een piloot aan moet voldoen.

Raikonnen .... Gisteren was inderdaad een blunder ...Een blunder die hem waarschijnlijk veel punten zal kosten. Ook Schumi heeft dit seizoen al kritiek gekregen als hij fouten maakte. Verder denk ik dat niemand hier ontkent dat Raikonnen een supertalent is ...

airco

airco
04-05-2003, 13:23
Originally posted by Beemer
Ik vind Villeneuve sinds hij weg is bij williams niets meer. Veel blabla, maar weinig presteren. Verstappen vind ik ook maar niks.

Bwa ik ga zeker Verstappen niet verdedigen .... Toch heeft hij nooit supermateriaal gekregen waarmee topprestaties mogelijk zijn ....
Verstappen is zeker niet de slechtste F1-piloot van de voorbije jaren .... Er zijn er al ergere geweest ....

zijn mentaliteit en die van zijn supps *zucht*

Speesman
04-05-2003, 18:59
Verstappen heeft mij toch nooit kunnen overtuigen. Hij is goed in starten met lichte wagens, maar dat is het dan ook ...

yvdp
04-05-2003, 19:18
Ik vind Villeneuve sinds hij weg is bij williams niets meer. Veel blabla, maar weinig presteren.

Bij Montaya net hetzelfde.

Verstappen vind ik ook maar niks.

Daar gaat het zelfs niet over

Oneliner
04-05-2003, 20:20
Met dat verschil dat deze zijn team (na al die jaren) terug naar de top geknokt heeft en daar sindsdien de de vruchten van plukt. Villeneuve is erbij gaan zitten en heeft buiten zijn haar verven weinig spraakmakende dingen ondernomen.

Nu moet ge wel toegeven dat Schumacher en ferrari wel het budget hadden om dat te fixen hé. Ik wil niet weten wat ferrari er aan budget tegen gooit hoor. Bij BAR mogen ze ook niet klagen qua budget, maar het is geen geheim dat ferrari niet op een miljoentje kijkt hé...

Lambo
04-05-2003, 20:29
Ja, maar ze zullen in de jaren '80 en begin jaren '90 ook zeker niet op een miljoentje gekeken hebben. Vanwaar dan die plotse ommezwaai in de tweede helft van de jaren '90?

Ok, men mag niet vergeten dat Byrne en Brawn ook tot die wending hebben bijgedragen. Maar geen twee zonder drie natuurlijk

Oneliner
04-05-2003, 20:54
Jaja, twas ni mijn bedoeling om minder eer aan sjoemmie te schenken hoor. Zeker en vast was het zijn verdienste dat ferrari mee aan de top kwam terug.

Mark
04-05-2003, 21:22
Originally posted by Lambo
Ja, maar ze zullen in de jaren '80 en begin jaren '90 ook zeker niet op een miljoentje gekeken hebben. Vanwaar dan die plotse ommezwaai in de tweede helft van de jaren '90?

Het budget van +/- 450 tot 550 miljoen euro is ook pas iets van de laatste 4 tot 5 jaar. Daarvoor was hetbook net zo minnetjes als Williams en McLaren ;)

Ottooke
04-05-2003, 21:52
Ach, ieder team heeft zijn ups en downs. Na een aantal jaren investeren staat een team aan de top, maar die investeringen kan men nooit blijven volhouden zonder aan een redelijk snel tempo dingen uit te vinden om een voorsprong te krijgen op de rest.
Verder is het ook zo dat de laatste jaren de merchandising enorm belangrijk is geworden. Bijvoorbeeld Ferrari is daar toch één van de betere teams in en dat vertaalt zich dan in veel inkomsten om te incvesteren in het team.

Guido
04-05-2003, 21:57

Ok, men mag niet vergeten dat Byrne en Brawn ook tot die wending hebben bijgedragen. Maar geen twee zonder drie natuurlijk

En wat zou je denken van Jean Todt? Is het niet hij die structuur bracht in de Italiaanse chaos en de juiste mensen op de juiste plaasten heeft gezet, Schumi, Brawn, Byrne incluis... Toen wanneer ze bij Ferrari zagen dat het misschien wel eens kon lukken is de geld kraan pas goed open gegaan.

Todt had al een impressionate staat van dienst voor hij naar Ferrari kwam, dat schijnen er veel te vergeten.

Lambo
04-05-2003, 22:03
"Het budget van +/- 450 tot 550 miljoen euro is ook pas iets van de laatste 4 tot 5 jaar. Daarvoor was hetbook net zo minnetjes als Williams en McLaren "

Ja, juist, maar de prestaties waren toch beduidend minder dan de McLarens in de jaren '80 en de Williamsen in de eerste helft van de jaren '90. Maarja, we gaan wat off-topic natuurlijk.

Voor mij is momenteel Montoya wat overschat. Ok, hij laat geregeld mooie dingen zien, maar hij maakt nog veeeeeeel te veel beginnersfouten. Zal wel iets met temperament te maken hebben, maar dat moet je als 'grote' onder controle kunnen houden. Ik zeg hier zeker niet dat hij geen talent heeft, maar in mijn ogen hoort hij nog niet in het rijtje 'groten'. Het zit er zeker in, maar het komt er voorlopig nog niet uit.

flugel
04-05-2003, 22:37
Ik hoop voor Montoya dat het niet de 'eeuwige belofte' in de F1 blijft, maar dan kan je ook zeggen dat het afwachten wordt met Alonso, nu mooie prestaties, maar dat moet blijven duren natuurlijk

airco
04-05-2003, 23:45
Originally posted by Oneliner
Nu moet ge wel toegeven dat Schumacher en ferrari wel het budget hadden om dat te fixen hé. Ik wil niet weten wat ferrari er aan budget tegen gooit hoor. Bij BAR mogen ze ook niet klagen qua budget, maar het is geen geheim dat ferrari niet op een miljoentje kijkt hé...

Kan Best .... Maar dat budget was er in de jaren voor Schumacher ook .... Toen was het resultaat er niet (of toch veel minder)

Bovendien heb ik nergens gezegd dat Villeneuve met BAR wereldkampioen moest worden (alhoewel hij dat zelf wel orakelde in de beginperiode met Pollock)
Maar enkele spraakmakende resultaten hadden toch wel gemogen .... Wat hebben we gezien ... een grote leegte

joost
17-05-2003, 14:49
Blijkbaar staan voornoemde piloten toch onder druk na mijn thread...
Indrukwekkende ronde van Kimi, maar er is maar een meester in de F1, hoe sympathiek je de man ook vindt; Michaël Schumacher heeft blijkbaar toch wel wat talent...

krikke
17-05-2003, 15:25
Wat ik in Villeneuve zie is een gast die, al was het dat ze hem in een koffiemolen duwen, nog racespirit over blijft hebben. En ik hou van z'n stijl en levenswijze. Hélemaal anders dan de jongere generatie die van een topprestatie in een wanprestatie vallen en qua image pover voor de dag komen... En dan zwijgen we nog over het gebleit van sommige rijders over 1 of andere probleem die ze hebben met een andere piloot of circuit... :fight:

redje
17-05-2003, 15:54
Wat ik in Villeneuve zie is een gast die, al was het dat ze hem in een koffiemolen duwen, nog racespirit over blijft hebben. En ik hou van z'n stijl en levenswijze. Hélemaal anders dan de jongere generatie die van een topprestatie in een wanprestatie vallen en qua image pover voor de dag komen... En dan zwijgen we nog over het gebleit van sommige rijders over 1 of andere probleem die ze hebben met een andere piloot of circuit... :fight:
Vandaag had JV misschien wel de spirit, maar t talent liet t precies afweten.

krikke
17-05-2003, 16:28
Ik moet nog naar de Quals kijken, maar geef toe dat het erger zou zijn als het talent er is en de spirit het laat afweten... den ene dag is den andere niet hé...

Pyle
02-06-2003, 16:59
Originally posted by redje
Vandaag had JV misschien wel de spirit, maar t talent liet t precies afweten.

OH ja en
1995 indycar kampioen en winnaar indy 500
1996 Vice Kampioen vlak achter Damon Hill
1997 Wereldkampioen juist voor (Kamikaze) Schumi

Sorry hoor er zijn veel F1 piloten die nooit zo'n palmares zullen hebben.

En BAR aan de top krijgen dat is niet zo gemakkelijk hoor om een nieuw team aan de top te krijgen. Schumi heeft het wel gedaan met Ferrari maar heeft die ooit een seizoen gehad waar hij geen ptn had omdat de wagen altijd uitviel.

Button vs. Villeneuve: Ik heb ergens gelezen dat JV meestal met meer brandstof dan JB qualificeerd... wat zijn slechtere qual misschien kan verklaren. En ja in de race.... :( ....dan gaat zijn voiture toch kapot. :frusty: Villeneuve is zo'n piloot die beter presteerd onder druk wat een zeer gunstige eigenschap is als je kampioen wil worden.

Tot hier mijn uiteenzetting :cool:

Pyle
02-06-2003, 17:07
Ze zouden beter een overschatte piloot zoals DC, RS of RB beter aan de deur zetten en een onderschatte piloot de kans geven bvb: Fisico, die verdient een kans bij een topteam. Die haalt elk jaar wel ergens een goed resultaat met een brol-wagen.

airco
02-06-2003, 17:25
Originally posted by Pyle
OH ja en
1995 indycar kampioen en winnaar indy 500
1996 Vice Kampioen vlak achter Damon Hill
1997 Wereldkampioen juist voor (Kamikaze) Schumi

Sorry hoor er zijn veel F1 piloten die nooit zo'n palmares zullen hebben.

Sorry he ....
1996-1997 had Villeneuve altijd de superieure wagen van het veld ...

Sinds hij nadien naar BAR is gegaan heeft hij nog zelden een mooi resultaat kunnen boeken. Ok, toegegeven komt dat deels door de BAR ... Maar je kan van Villeneuve ook niet zeggen dat hij BAR veel steun gegeven heeft.

Daar waar piloten met een sterke technische feedback aan het team een wagen ontwikkelen tot een topbolide loopt JV al 5 jaar te sakkeren en kritiek te geven op BAR (teamspirit lijkt me dan toch 0,0)

--------------------------------

enneuh .... overschatte piloten ....

Ralf Schumacher ...... zet Montoya er dan ook bij he .... RS heeft de voorbije seizoen zeker niet minder gepresteerd dan Schumacher ....
Ok, hij heeft een minder grote bek, en maakt soms idiote fouten .... Maar de resultaten liggen er bij Ralf he .....

Barrichello en Coulthard zou ik ook niet als overschatte piloten catalogeren. Ok, zij hebben waarschijnlijk niet de capaciteiten om WK te worden maar leveren voor hun werkgever een onwaarschijnlijke dosis ervaring op. Beiden zijn in staat om GP's te winnen.

Ik gun Fisico het topzitje wel .... Maar ik zou niet concluderen dat hij beter is dan DC, RB of RS

krikke
02-06-2003, 18:15
Heu, knappe race van de Monti deze weekend hé? (je zag het geluk trouwens van z'n fuckin' head aflopen, ik had de indruk dat hij tijdens op het podium serieus moest slikken...) :D
Wie, de Ralf? Remt soms nogal laat hé... :p
De Jaques? tja, die Honda begint stilaan legendarisch te worden, maar dan in negatieve zin... :mad:

Finish
02-06-2003, 19:24
Lammens zei het dit weekend ook; Ralfke is de enige coureur die dit seizoen elke race heeft geFinished en ook elke keer punten heeft gescoord. Als ik mag kiezen tussen een coureur die één keer eens wint en de andere keren opgeeft of stuntelt (Melbourne....) en een coureur die elke race punten meebrengt, dan heb ik de keuze snel gemaakt.

Het enige wat Ralf ontbreekt, is dat vurige temperament dat Montoya wel heeft. Ralfke laat racerij uitschijnen als z'n job, z'n dagtaak, met ups en downs. En het is natuurlijk een Schumacher, hij heeft z'n naam niet mee :D

Sennake
02-06-2003, 19:31
Originally posted by Finish
Als ik mag kiezen tussen een coureur die één keer eens wint en de andere keren opgeeft of stuntelt (Melbourne....) en een coureur die elke race punten meebrengt, dan heb ik de keuze snel gemaakt.

Als teamchef heb je ongetwijfeld gelijk, als toeschouwer kies ik voor de andere...

Gilles
02-06-2003, 19:35
ja, als teamchef heb je liever een constante rijder die zo voor de titel kan gaan ... maarja ...
dat zullen wij nooit worden vrees ik :p
en Ralf heeft zijn naam ook niet mee ... als "broertje van" verwachten bijna alle mensen (even)veel van hem

airco
02-06-2003, 20:27
ik denk dat Gilles met die laatste zin van de nagel op de kop slaagt. Toen Ralf in de F1 kwam verwachte iedereen een 2e supertalent ......

Ralf is zeker geen slechte F1 piloot .... zijn broer benaderen zit er echter niet echt in ...

Gilles
02-06-2003, 20:39
in 1997 was dat toen zeker hé? Met de Jordan Peugeot? Dat jaar dat hij meer naast de baan reed als erop ... en bekend werd om zijn crashes ...

maarja, zijn broer benaderen ... het lijkt erop alsof hij op beslissende momenten af en toe laat afweten

Finish
02-06-2003, 21:20
Het eerste jaar is bijna altijd leerjaar. In '97 komt hij als broertje van in een inferieure wagen te zitten (Jordan, het team waar die andere Schumacher ooit debuteerde) en iedereen hoopt direct op een herhaling van het verleden. Probleem was, dat deze Jordan niet echt meedraaide. Eddie Jordan had voor Schumacher en Fisichella gekozen, de jeugd. Beide coureurs waren enorm aan mekaar gewaagd, als ik me niet vergis kegelden ze mekaar er zelfs bij momenten bijna af (in Argentinië, geloof ik).
Leuk overzichtje: <a href="http://www.permafrost.de/jordan/1997.html">Verschil Fisico <> Ralf in '97 </a>
Hou er rekening mee dat Fisichella toen al een jaar ervaring achter de rug had, in de Minardi.
Dieptepunt voor Ralf was Nürburgring 97, waar hij z'n broer bij de start van de baan knalde :D

In '98 kreeg hij Hill als teammaat, na dat Fisichella naar Benetton verkaste. En wederom kon Ralf best mee. Frappant is de eerste zege van Jordan op Spa, waar Ralf de team-orders kreeg Hill niet voorbij te steken. Ik herinner me nog de beelden van deze legendarische GP, waar Hill de eerste start/finish bocht wel heel breed nam en Ralf met wat lef makkelijk Hill kon voorbijsteken. Maar Ralfke gehoorzaamde rustig en werd tweede.

'99 bij Williams. Zanardi werd overklast. De Williams was dat jaar voorzien van Supertecs (doorwerkte versies van de winnende '97-Renault motors) en liepen voor geen meter. Het chassis was daarentegen best ok, wat enkele knappe prestaties opleverde. Ralfke maakte ondermeer kans op de zege op de Nürburgring (Die Johnny Herbert won, Stewarts eerste en laatste zege), maar kreeg een klapband.

2000 dan. Het Buttonjaar. Ralf kreeg om z'n oren van een jong aanstormend talent. Misschien niet Ralfs beste seizoen. Maar Williams en Head kozen voor een derde jaar.

2001. Montoya. Net als Zanardi weet Ralfke Juan te overleven. Meer zelfs, hij haalt z'n eerste zege's binnen: Imola en Canada. Montoya scoort er dan uiteindelijk ook eentje: Monza.

2002. De enige niet-Ferrari zege's zijn er 2, verdeeld onder McLaren en Williams. Die van Williams is wederom toe te kennen aan Ralf. Een goede seizoensstart, maar naar het einde toe krijgt Montoya de bovenhand.

2003. Ingeslapen in het begin van het seizoen, nu stilletjesaan aan het wakker worden.

Voila, 'korte' evaluatie van Ralfke, die z'n plaats in de F1 dik verdiend heeft. Hij heeft z'n teamgenoten tot nu toe allemaal goed overleefd, en ene Fisichella, Hill en Montoya zijn nu niet de eerstbesten.

Bekend om z'n crashes ? Noem mij enkele beruchte crashes ? De enige die ik me kan herinneren was idd 1997, toen hij op Hockenheim nogal onvoorzichtig Herbert van de baan reed. Dat was foei :no:

Lambo
02-06-2003, 21:44
"Bekend om z'n crashes ? Noem mij enkele beruchte crashes ? De enige die ik me kan herinneren was idd 1997, toen hij op Hockenheim nogal onvoorzichtig Herbert van de baan reed. Dat was foei "

Was in Monza, maar was inderdaad erg foei

Raceboy
02-06-2003, 21:53
Originally posted by Finish
Bekend om z'n crashes ? Noem mij enkele beruchte crashes ? De enige die ik me kan herinneren was idd 1997, toen hij op Hockenheim nogal onvoorzichtig Herbert van de baan reed. Dat was foei :no:

Argentinie 97: effe fisico an de kant duwen tot eigen profijt, monza 97 een poging om voorgoed van Herbert verlost te zijn, Nurburgring 97 : we nemen even grote broer mee in een uitstapje in de grindbak.

Lambo
02-06-2003, 22:15
Tja, om de schuld van de crash op Nurburgring volledig op de nek van RS te schuiven, vind ik toch wat overdreven. Het waren de twee Schumachers alleen niet die in die eerste bocht een uitstapje maakten hé ;)

Raceboy
02-06-2003, 22:18
Tja, om de schuld van de crash op Nurburgring volledig op de nek van RS te schuiven, vind ik toch wat overdreven. Het waren de twee Schumachers alleen niet die in die eerste bocht een uitstapje maakten hé ;)

Ik schuif hier niet echt de schuld op hem. feit is dat hij crashte hij. Trouwens Spa 97 was ook een crash denk ik.

Pyle
04-06-2003, 08:30
Sorry he ....
1996-1997 had Villeneuve altijd de superieure wagen van het veld ...

Sinds hij nadien naar BAR is gegaan heeft hij nog zelden een mooi resultaat kunnen boeken. Ok, toegegeven komt dat deels door de BAR ... Maar je kan van Villeneuve ook niet zeggen dat hij BAR veel steun gegeven heeft.

Daar waar piloten met een sterke technische feedback aan het team een wagen ontwikkelen tot een topbolide loopt JV al 5 jaar te sakkeren en kritiek te geven op BAR (teamspirit lijkt me dan toch 0,0)

--------------------------------

enneuh .... overschatte piloten ....

Ralf Schumacher ...... zet Montoya er dan ook bij he .... RS heeft de voorbije seizoen zeker niet minder gepresteerd dan Schumacher ....
Ok, hij heeft een minder grote bek, en maakt soms idiote fouten .... Maar de resultaten liggen er bij Ralf he .....

Barrichello en Coulthard zou ik ook niet als overschatte piloten catalogeren. Ok, zij hebben waarschijnlijk niet de capaciteiten om WK te worden maar leveren voor hun werkgever een onwaarschijnlijke dosis ervaring op. Beiden zijn in staat om GP's te winnen.

Ik gun Fisico het topzitje wel .... Maar ik zou niet concluderen dat hij beter is dan DC, RB of RS

Akkoord JV had in 96 en 97 de beste auto. Maar ik heb nog niemand weten kampioen worden in een brolwagen sorry hoor.

De BAR wagen is ook vooruitgegaan vind ik (niet veel OK) . Momenteel zijn ze het 5e team achter de 4 topteams.

En over Ralf... die gast heeft soms schitterende momenten, soms dus... dit is nu een piloot die ups en veel downs heeft een dat is geen goeie eigenschap. Dit seizoen is hij zeer regelmatig en hij heeft evenveel ptn als Monty wie al verschillende keer pech heeft gehad (Aanrijding met Pizonia, BMW kapot in Oostenrijk als je aan leiding rijdt,...) Sorry hoor maar Monty is stukken beter dan Ralf. Zijn 7 poles van 2002 zeggen toch ook iets niet??

airco
04-06-2003, 08:48
Sorry hoor maar Monty is stukken beter dan Ralf. Zijn 7 poles van 2002 zeggen toch ook iets niet??

Bwa wat ben je met pole-positions als je het in de race niet afmaakt .....

In de 3 seizoenen dat ze nu samenrijden heeft Ralf

meer overwinningen geboekt dan Montoya
meer punten gescoord dan Montoya

Deze 2 criteria zijn in mijn ogen beiden meer waard dan Qualifying.

Qualificatie is een indicatie van de capaciteiten van een rijder ..... maar het belangrijkste voor een team is en blijft dat er punten gescoord worden en overwinningen geboekt. En daar is Ralf sterker in.

airco
04-06-2003, 09:06
Maar ik heb nog niemand weten kampioen worden in een brolwagen sorry hoor.

Kampioen misschien niet .... Maar als je ziet hoe Schumi het in '98 en '99 McLaren het leven zo zuur mogelijk maakt. Toen was de McLaren ook ongelofelijk dominant tov van de Ferrari (Vergelijk ff de wegligging bij het insturen over de kerbs).

Kampioen is hij toen niet geworden, maar we hebben wel een spannend seizoen gezien door een Schumacher die ook met een mindere wagen de challenge aangaat. Dit heeft Villeneuve nooit gekund. De Bar is daar een verklaring van, maar als de wagen niet top is, dan is het verschil tussen Villeneuve en zijn teamgenoot onbestaande .....

Van een topper mag je meer verwachten. Ik vergelijk Villeneuve een klein beetje met Coulthard (alhoewel de eerste misschien nog net iets meer talent heeft)
==> Niet slecht, maar tegen absolute toppers te zwak

Raikonnen is de eerste sinds M.Schumacher die de capaciteiten bezit om een absolute topper te worden die ook in moeilijkere omstandigheden kan presteren.
Alonso is waarschijnlijk devolgende

Mario
04-06-2003, 09:12

Raikonnen is de eerste sinds M.Schumacher die de capaciteiten bezit om een absolute topper te worden die ook in moeilijkere omstandigheden kan presteren.
Alonso is waarschijnlijk devolgende

Nog nooit van Häkkinen gehoord ?

airco
04-06-2003, 09:29
Originally posted by Mario
Nog nooit van Häkkinen gehoord ?

Jawel ..... Maar ik schrijf opzettelijk sinds

Häkkinen zat voor M.Schumacher in de F1 .... Daarom dat die bij deze selectie niet in aanmerking komt. Ik vergelijk ff de piloten die na Schumacher begonnen zijn in de F1

Megane
04-06-2003, 19:02
Volgens mij zal Montoya nooit de echte TOP worden, Raikonen en Alonso zullen hem overklassen als den Duits niet meer mee rijdt. :D :D
Die 2 juniors hebben meer in hun mars dan Montoya.
Als ge tegen een camera moet lopen om op te vallen, kan hij beter wa presteren.
2 Jaar geleden met groot kabaal terug gehaald om Schumacher even te kloppen. Niet dus :no: .
Er zijn maar weinig van die "Amerikanen" die presteren in de F1.

Pyle
04-06-2003, 19:44
...In de 3 seizoenen dat ze nu samenrijden heeft Ralf

meer overwinningen geboekt dan Montoya
meer punten gescoord dan Montoya

Deze 2 criteria zijn in mijn ogen beiden meer waard dan Qualifying.

Qualificatie is een indicatie van de capaciteiten van een rijder ..... maar het belangrijkste voor een team is en blijft dat er punten gescoord worden en overwinningen geboekt. En daar is Ralf sterker in.

Vorig seizoen had Monty meer ptn dan Ralf en dit seizoen staan ze momenteel gelijk.

En dat laatste hebben deze GP van Monaco niks van gezien hoor.

.... en vergeet niet dat Ralf een pak meer ervaring heeft in de F1

Bij Monty is er nog progressie, Ralf is "over the top"

Pyle
04-06-2003, 19:46
...

Kampioen is hij toen niet geworden, maar we hebben wel een spannend seizoen gezien door een Schumacher die ook met een mindere wagen de challenge aangaat. Dit heeft Villeneuve nooit gekund. De Bar is daar een verklaring van, maar als de wagen niet top is, dan is het verschil tussen Villeneuve en zijn teamgenoot onbestaande .....

...

Er is wel een verschil tussen een Ferrari (Subtopper waar topmensen van Benneton hun schouders ondersteken) en een BAR.

Oneliner
04-06-2003, 20:14
Da is, Schumacher heeft wel half benneton meegenomen naar ferrari...

redje
04-06-2003, 20:32
Er is wel een verschil tussen een Ferrari (Subtopper waar topmensen van Benneton hun schouders ondersteken) en een BAR.
Ferrari ne subtopper????

beckers
04-06-2003, 21:42
Het gaat volledig mis met de f1 als ze er niets aan gaan doen kijk er niet meer heen.Er zit geen spectakel in ,niets dus is het ook niet leuk om naar te zien . Ze zouden alle wagens gelijk moeten maken dan zullen we zien wie kan rijden en wie niet.Maar momenteel is het veel te saai geef mij maar cupraces

GREETZ PETER BECKERS

Pyle
04-06-2003, 22:09
Originally posted by redje
Ferrari ne subtopper????

Toen Schumacher daar in 1996 toekwam was Ferrari ne Subtopper

Werner333
04-06-2003, 23:14
Correct. :)

airco
05-06-2003, 00:01
Vorig seizoen had Monty meer ptn dan Ralf en dit seizoen staan ze momenteel gelijk.

En dat laatste hebben deze GP van Monaco niks van gezien hoor.

.... en vergeet niet dat Ralf een pak meer ervaring heeft in de F1

Bij Monty is er nog progressie, Ralf is "over the top"

Mja Montoya heeft die ervaring wel uit andere raceklassen he :) ok het zal ff aanpassen geweest zijn .... ma tis geen snotaapke meer he.

Ach ja ..... Heel dit pleidooi enkel om aan te geven dat het verschil tussen Montoya en Ralf ongeveer gelijk zijn ..... Zeker geen slechte piloten, maar absolute toppers .... Dat niet.

Wat me wel opvalt is dat Montoya hier in de signatures als een god aanbeden wordt (figuurlijk dan) en dat Ralf in geen enkele sig voorkomt. Ralf wordt door velen vaak als een mislukt F1piloot gezien ....
Dit is in mijn ogen strijdig met de waarheid .... Montoya en Ralf zijn allebij tot mooie dingen in staat als ze in hun goeie doen zijn .....

airco
05-06-2003, 00:10

100% gelijk ..... Toch zijn ze daar bij BAR en niet in het minst Villeneuve zelf schuldig aan he.

Toen het team boven de doopvont hing klonken er waanzinnige uitspraken als:
* BAR zal het eerste team zijn dat in zijn debuutjaar de wereldtitel wegkaapt.

Als je zulke uitspraken doet en je eindigt het seizoen met 0 punten kan je toch moeilijk zeggen
"Bravo BAR, Bravo Villeneuve" :rolleyes: :rolleyes:

Het klopt dat de Schumacher veel steun heeft gehad aan de mede-overlopers van Benneton. Maar zelfs dan nog blijft het een prestatie om een team dat al bijna 20 jaar op de dool was terug op de rails te zetten. Schumacher was heus niet de eerste die de crisis bij de Scuderia trachte te bezweren ...... Hij was wel diegene die de daad bij het woord voegde.

Mario
05-06-2003, 08:03
Het klopt dat de Schumacher veel steun heeft gehad aan de mede-overlopers van Benneton. Maar zelfs dan nog blijft het een prestatie om een team dat al bijna 20 jaar op de dool was terug op de rails te zetten. Schumacher was heus niet de eerste die de crisis bij de Scuderia trachte te bezweren ...... Hij was wel diegene die de daad bij het woord voegde.

20 jaar is wat overdreven hé ; in '79 behaalden ze nog een wereldtitel en in '90 ook bijna. Indien Todt al in Prosts tijd bij Ferrari was geweest, dan had de geschiedenis er misschien ook anders uitgezien, want vergis je niet, zonder Todt zou ook een Schumacher geen dergelijk palmares bij Ferrari hebben bij elkaar gereden.

redje
05-06-2003, 09:31
Kdacht da ge t over nu had, maar in 1996 was t inderdaad ne subtopper.