PDA

View Full Version : Om te beginnen...


NOx
03-05-2003, 15:06
Ik zou graag een paar dingen willen weten namelijk:

- Hoeveel kost een (vrij) goede airbrushkit (dus het "pistooltje" en de compressor). Een goede omdat ik toch wel efkes wil toekomen met die dingen,niet dat da na 2 keer te gebruiken al uiteen valt eh... :)

- Weet er iemand waar ik een bouwkit vindt van een suzuki alto (bj. 1996)? (ik wil nl. mn eigen auto int klein namaken )

- Is het mogelijk om zelf kleine stickertjes te maken (ik heb er een paar op mn auto en die wil ik ook op et schaalmodel hebben)

Beemer
03-05-2003, 20:36
Voor die stickertjes, die kan je zelf maken (ma da noemt decals en nie stickertjes ;)) is speciaal papier waarop je kan printen als ik mij niet vergis

Bart.Vandecavey
04-05-2003, 00:29
Originally posted by Beemer
Voor die stickertjes, die kan je zelf maken (ma da noemt decals en nie stickertjes ;)) is speciaal papier waarop je kan printen als ik mij niet vergis

Hoe groot is dat, hoeveel kost dat,...

Beemer
04-05-2003, 11:08
Da zou Sennake perfect kunnen beantwoorden, ik heb daar geen idee van, maar Sennake heeft me dit verteld dat hij dit zo doet voor custom-decals dus ...

Scapa
04-05-2003, 11:16
Custom-decals? Ik wist niet dat dat bestond. Sennake graag wat meer info hierover (waar, kostprijs/betalingswijze, info die ze nodig hebben,...).

Beemer
04-05-2003, 12:00
Zoals ik al zei, da is gewoon speciaal papier waarop je kan printen, dus je maakt je decals zelf met photoshop of iets anders en dan druk je die af en dan kan je beginnen

Werner333
04-05-2003, 12:12
Dan heb je eigenlijk wel een speciale printer nodig dacht ik.

Guido
04-05-2003, 21:16
Originally posted by NOx
Ik zou graag een paar dingen willen weten namelijk:

- Hoeveel kost een (vrij) goede airbrushkit (dus het "pistooltje" en de compressor). Een goede omdat ik toch wel efkes wil toekomen met die dingen,niet dat da na 2 keer te gebruiken al uiteen valt eh... :)


Voor een goed pistool betaal je zo tussen de 80 en de 100 euro. Merken zijn Badger of Paache. Voor de compressor hangt het ervan welk model je wil. Met of zonder reservoir, grootte van het reservoir enz. Maar ook zo'n 100 euor moet je wel rekenen voor eentje met reservoir niet al te groot.

Originally posted by NOx
Ik zou graag een paar dingen willen weten namelijk:

- Weet er iemand waar ik een bouwkit vindt van een suzuki alto (bj. 1996)? (ik wil nl. mn eigen auto int klein namaken )



Voor zo ver ik weet zijn er 2 modellen van de Suzuki Alto gemaakt. Echter, eentje van Fujimi op 1/24ste maar wel model 1986... :no: meer info over deze kit: hier (http://www.hlj.com/cgi-perl/hljpage.cgi?FUJ02012)

De andere is er eentje van Imai op 1/20ste maar wel model 1981. Meer info over deze kit: hier (http://www.hlj.com/cgi-perl/hljlist.cgi)

Originally posted by NOx

- Is het mogelijk om zelf kleine stickertjes te maken (ik heb er een paar op mn auto en die wil ik ook op et schaalmodel hebben)

Zeg nooit stickertjes :no: doemme toch.
Maar inderdaad, die kan je zelf maken. Een goed kleurafdruk, een kleurenlasercopier en een vel "clear-decal-sheet" te verkrijgen in de betere vakhandel (Broux is het dichtst bij Diepenbeek.)

Ottooke
04-05-2003, 21:46
Broux is inderdaad het dichtst bij Diepenbeek, maar Broux is ook wel duur. Zij kennen hun prijzen daar heel goed.
Dat is één van de redenen waarom ik gestopt ben met modelbouw want het werd mij veel te duur.

NOx
05-05-2003, 09:51
Zeg nooit stickertjes :no: doemme toch.

Sorry, kzal et nooit meer doen, goed? :p

Jan
05-05-2003, 10:45
Originally posted by NOx


- Weet er iemand waar ik een bouwkit vindt van een suzuki alto (bj. 1996)? (ik wil nl. mn eigen auto int klein namaken )



Volgens mij behoort een Suzuki Alto op schaal 1/1 reeds tot de kategorie "modelbouw" :+

jan

NOx
05-05-2003, 10:57
haha, en nu iets origineels graag :rolleyes:

Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik die al gehoord heb...

Maar kom, ik heb em ten minste zelf gekocht, en et is niet pappie zn bmw ofzo, maar MIJN auto...
kheb der hard genoeg voor moeten werken.

tiles02
28-05-2003, 12:24
dat "clear-decal-sheet" kan je dat ook bij een papierhandelaar krijgen??? (eventueel in de westvlaamse streek????)

Sennake
28-05-2003, 13:09
Ik denk het niet. Hooguit in de betere copy-shop...