PDA

View Full Version : Yo de mannen :) Muisproblemen deze keer :o


Mario
07-08-2001, 09:28
Na dus enkele perikelen met het defragmenteren, wat nog altijd niet gebeurd is, doet m'n muis vreemd.

Als ik de computer opstart en iets wil openen, gebeurt min of meer het volgende: ik open bijvoorbeeld Outlook. Dat gaat. Maar dan eens in Outlook kan ik nergens meer op klikken, het werkt gewoon niet meer. Dan moet ik het afsluiten met Alt-f4. Zo gaat dat met praktisch alle programma's.

Enkel als ik dat bij 'Deze computer' doe en dat ook met Alt-F4 heb afgesloten, werkt m'n muis opeens terug. Vreemd.

Iemand een idee ? Ik vermoed dat het wel een of ander softwareprobleem is.

Finish
07-08-2001, 17:24
Idd, Windows is software.

Ik heb maar ene raad voor u: formatteren en terug opternief beginnen.
Want zo'n dingen krijg je niet zomaar opgelost, en als ze dan mochten opgelost raken, draai je toch nog een serieus crashy systeem, en daar ben je ook niet veel mee natuurlijk ;)

krikke
07-08-2001, 19:36
Dju Mario, ik denk dat je eens aan een format toe bent. Ik heb ook eens een op hol geslagen muis gehad, en kon het ook niet oplossen. Maar ja, een formatteke af en toe kan alleen maar goed doen, zeker als je regelmatig spellen speelt.

Mario
08-08-2001, 08:33
Jaja, gijle hebt gemakkelijk praten. Voor Finish is dat zijn hobby, formatteren, maar ik heb dat nog nooit gedaan en het werd me in het verleden afgeraden het te doen als ge er -zoals ik- totaal geen verstand van hebt.

Bovendien moet ik diene cd-writer dan wel eerst eens serieus aan het werk zetten, want daarvoor heb ik hem gekocht: nog rap dingen op cd-rom zetten voor dat ik door een of ander ongeluk ineens alles kwijt ben, wat ik per se wil houden en misschien nooit meer terugvind.

Defragmenteren ging gisterenavond vrij vlot: van 6 uur tot 10 uur 43 % gedefragmenteerd (van de C-schijf). Computer nachtje laten draaien en is er nog maar 65 % gedefragmenteerd (om kwart voor zes, ja, jullie lezen het goed). Na ontbijt en andere beslommeringen bleek hij in een half uur van 65 % naar 73 % te zijn gegaan. Begrijpe wie kan... :rolleyes:

krikke
08-08-2001, 08:42
je gaat toch niet proberen om er iets van te begrijpen? Ik moet je zeggen Mario, ik kon er ook de ballen van, maar een formatteke valt reuze mee. In het begin is het wat vloeken, maar eens je wat goede raad verzameld hebt ben je zelf vertrokken. Met héél wat software (opnieuw) geïnstalleerd heb ik het ding terug in orde een 3 uur nadat ik begon. En wat het plezanste is, is dat je machien dan terug vleugels heeft.
Betreffende die defrag, ik doe altijd eerst, start-uitvoeren-msconfig-opstarten. Daar laat ik enkel system tray explorer, en load power profile aangevinkt. Als je dan je pc opnieuw opstart ben je zeker dat er tijdens je defrag niet vanalle progs beginnen te draaien (virusscanner of zo)
Vergeet ook niet schermbeveiliging af te zetten.

Mario
09-08-2001, 09:30
Operatie 'defragmenteren' is vrij succesvol afgerond. Gisterenavond de D-schijf beginnen defragmenteren en dat was vanmorgen mooi in orde.

Nu dus heel wat zaken beginnen op cd-rom zetten (die cd-writer heb ik blijkbaar net op het goede moment gekocht) en dan zien of formatteren echt nodig is. Ik zal al maar eens in de help van Windows naar instructies gaan zoeken.